Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spořitelna: platby přes web budou jen s mobilem

Nejen počítač, ale také mobil bude nutný od října k zadání platebního příkazu z účtu České spořitelny. Banka zvyšuje ochranu internetového bankovnictví. Všechny platby bude nutné autorizovat i esemeskou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

simeon

BOSHI je tupec

 a ignorant, co si nebyl schopen prostudovat podmínky. Snaží se tu burcovat lidi k útokům na banky za něco, co si zrovna banky nezaslouží (byť by měl brojit za jiné nespravedlnosti bank). Vypadá na zakomplexovaného nedostudovaného právníka, ale spíš to bude DeByL

0/0
5.9.2006 11:48

simeon

Re: BOSHI je tupec

sorry za překlep, BOCHI

0/0
5.9.2006 12:05

Nezničitelné Monstrum Reloaded

ČSOB to takhle má zařízeno už dávno

a nikomu to nepřipadá divné.

Se divím, že na to v ČS přišli až teď.

0/0
29.8.2006 14:19

filip

Re: ČSOB to takhle má zařízeno už dávno

možná si to nečetl celý, ale už to nějakou dobu provozují taky, ale zatím to bylo povinné jen pro platby nad 20tis :o) (mimochodem, tuším že limit pro posílání autorizačních sms sis mohl nastavit na svojí hranici)  Nejdřív čti, pak piš... jsi nějaký zbrklý ;o)   

0/0
5.9.2006 11:01

Jirka

Co když nemám mobil?

Je na to nějaké alternativní řešení?

0/0
29.8.2006 12:02

Obyvatel

Re: Co když nemám mobil?

Asi jen stiznost na postup Ceske Sporitelny vuci klientum. Zkousel jsem to po dobrem a vysledek zadny.

0/0
29.8.2006 12:37

Bochi1

Re: Re: Co když nemám mobil?

Tak to zkuste po zlém. Není důvod ty arogantní molochy šetřit.

0/0
30.8.2006 7:51

smejd

Re: Co když nemám mobil?

co takhle neplatit internetem ale kartou? 

PS: kdo má dnes internet a nemá mobil 8-o8-o8-o

0/0
5.9.2006 11:03

simeon

Re: Co když nemám mobil? - používej JINÉ FORMY ZABEZPEČNÍ!!!

Od 1. října 2006 Česká spořitelna zvyšuje povinné zabezpečení služby Servis 24 Internetbanking (S24 IB) o tři nové prvky: povinnou autorizaci všech plateb prostřednictvím autorizační SMS – limit pro platební transakce bude automaticky nastaven na 0 Kč; nový bezpečnostní kód pro všechny klienty služby S24 IB, kteří nepoužívají vyšší zabezpečení (klientský certifikát na čipové kartě a autentizační kalkulátor) a také monitoring změny čísla mobilního telefonu.

0/0
5.9.2006 12:04

Jarda

Intetnetové bankovnictví v USA

Zpusob jednani ceskych bank s jejich klienty jasne ukazuje, ze v CR konkurence v tomto sektoru proste neexistuje. Zákaznik je malý pán a banky si s ním dělají co chtejí. Když se ti to nelíbí, běž jinam (nebudeš na tom ale lépe!). Mám zkušenost s dvěma americkými bankami (Bank of America - působnost po celych USA; Wachovia - východní pobřeží). V obou případech jsem pro používání internetového bankovnictví musel vyplnit pouze internetový formulář, na jehož základě mi byl zaslán autorizační certifikát. Nemusím podotýkat, že vedení účtu a veškeré náklady na zasílání hradila banka - čili žádné poplatky. Ve smlouvě bylo také uvedeno (zjednodušeně), že v případě neoprávněné transakce prostřednictvím IB (tedy i hlavně v případě zneužití IB) je banka povinna částku zpět uhradit a dále uhradit klientovi ještě jakési "bolestné" navíc.

Jiná země, jiný způsob chování k zákazníkům. Ani nemusíme chodit takhle daleko. Na západ od nás by si praktiky používané u nás žádná banka nedovolila.

0/0
29.8.2006 9:20

votomtoje

Re: Intetnetové bankovnictví v USA

No USA bych zrovna v bankovní branži za zářný příklad nedával. Copak v zemi, kde většina platebních transakcí probíhá prostřednictvím šeku, lze dávat za příklad?;-)

0/0
29.8.2006 14:40

Bochi1

Re: Re: Intetnetové bankovnictví v USA

Používání šeku a celková kvalita bankovních služeb má jen velmi málo společného. Velká míra používání šeků v USA je z toho důvodu, že se tam používají již hodně dlouho, z dob, kdy v ČR nikdo ani nevěděl, co to šek je. Důležité je, že kromě šeku lze v USA platit debetní kartou, kreditní, šekem, money order, přitom při platbě šekem je možné používat i fax, při platbě kartou telefon atd. Zkrátka možností je více než u nás a vše funguje pružněji. V bankovnictví má ČR rozhodně co dohánět.

0/0
30.8.2006 7:56

hugo

Re: Re: Re: Intetnetové bankovnictví v USA

ohohohooo!  Další pan chytrý! Copak ty máš vůbec ponětí, jak dlouho se šeky v americe šeky používají a jak dlouho je v české mluvě používáno slovo šek? Se mi zdá, že jsi četl spoustu brožurek a teď je ta tvoje pravda jediná!  Člověče, sniž se zase na úroveň lidí, třetí říše nové adepty nehledá (Y)

0/0
5.9.2006 11:34

Tomik

Přestává existovat internetové bankovnictví

Internetové bankovnictví znamená, že si vše vyřídím na internetu. Pokud do toho začínají tahat telefony, SMS, operátory (výhradně české!) apod., tak už se prostě o internetové bankovnictví nejedná. Je to kočkopes. Nutí lidi pořídit si mobilní telefon, sdělit jim tel. číslo, používat výhradně českého operátora, být v místě se signálem...

0/0
29.8.2006 8:04

hugo

Re: Přestává existovat internetové bankovnictví

tuším se ta služba jmenuje servi24 a už nějaký čas sdružuje internetbanking a GSMbanking - tudíž ten telefon tam mají lidé stejně. Při stejné službě platíš různými kanály, třeba i pevnou linkou.... tak co se rozčiluješ?

0/0
5.9.2006 11:37

N*sr*tý

2 lide na účet

Používáme doma servis24 oba, účet je manželky, takže tam je uvedeno její číslo. To znamená, že příkazy k platbě teď může zadávat jen ona? Certifikát je pro mě nepoužitelný z bezpečnostních důvodů - do servisu24 přistupuji většinou z práce, tak ho tam přece nenechám někde válet na disku.

0/0
29.8.2006 6:39

babacek

Re: 2 lide na účet

Myslím,že se rozčiluješ předčasně i toto bude jistě ošetřeno i když to článek nepopisuje.

0/0
29.8.2006 7:10

Obyvatel

Nezbyva mi nez zrusit u CS ucet

Bohuzel je to tak. Certifikat odmitaji vydavat na USB disk (jen ctecka + cca 300 Kc rocne za certifikat - ponekud predrazene). A nejaky telefon me nezajima, poridil jsem si internetove bankovnictvi. Jeste ze zrusili poplatek za zruseni uctu.

0/0
29.8.2006 0:03

ouagadougou

Re: Nezbyva mi nez zrusit u CS ucet

nevím, v čem je problém. většina lidí telefon stejně má, takže to pro ně nepředstavuje žádnou zátěž. já autorizační kódy používám už teď a je to rychlé, jednoduché a doufám, že i mnohem bezpečnější než klasická internetová platba.

0/0
29.8.2006 0:40

Obyvatel

Re: Re: Nezbyva mi nez zrusit u CS ucet

Me nezajima vetsina. Pak at to prinejmensim prejmenuji, protoze takhle je to klamavy nazev produktu.

0/0
29.8.2006 0:44

Bochi

Re: Re: Re: Nezbyva mi nez zrusit u CS ucet

Naprostý souhlas. Je to internetové bankovnictví, tak na co telefon. To, že ČR proběhla mobilománie a mobil má dnes už skoro každý neznamená, že mě k tomu, abych si ho pořídil, bude nutit banka, u které nechci nic jiného, než mít účet spravovatelný přes internet.

0/0
29.8.2006 0:54

Obyvatel

Re: Re: Re: Re: Nezbyva mi nez zrusit u CS ucet

Alespon jeste nekdo zustal normalni :-) Psal jsem si chvili s CS a vicemene me poslali do haje, na posledni email kde jsem uvedl ze jsem timto nucen ucet zrusit zatim neodpovedeli.

0/0
29.8.2006 1:00

Bochi

Re: Re: Re: Re: Re: Nezbyva mi nez zrusit u CS ucet

Tak přitvrďte, nebojte se. Nemohu soudit, jaká je situace u ČS, tedy jak je formulovaná jejich smlouva s vámi, ale v mém případě (KB) se banka dopustila porušení smlouvy a hodlám to řešit v případě nutnosti i právně. A ne kvůli tomu, aby mi nahradili případných pár set nebo tisíc vzniklé škody, ale aby to posloužilo jako precedens a navíc aby to vyřešili i u ostatních klientů, nejen u mne.

0/0
29.8.2006 1:04

hugo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nezbyva mi nez zrusit u CS ucet

tož shrnutí předešlého:  nedržkujte a zmněňte lokál. Já uvítám, že to bude bezpečnější než u jiných bank, tudíž zůstávám u ČS. Vy přestaňte remcat a přejděte k organizaci, která na to peče a zůstává u původní struktury... Je to takovej problém? .... aha... lenost, ale pak si kydejte hnůj na svoje hlavy, ne na ty, co se snaží vylepšit služby, blbečkové!!;-ORv

0/0
5.9.2006 11:42

perverez

Neni pravda 20000,-

Neni pravda, ze u CS lze pomoci SMS autorizovat platby vyssi nez 20000,- - naopak kazdy klient si muze urcit limit, pri kterem chce provadet autorizaci pomoci SMS, pokud si ho nastavi na 0,- pak musi autorizovat vsechny platby.

0/0
28.8.2006 22:30

ouagadougou

Re: Neni pravda 20000,-

dvacet tisíc je od spořky nastavený standardní limit na povinné potvrzení sms.

0/0
29.8.2006 0:41

Bochi

Neschopnost a arogance banka

A helemese, před pár dny to zavedla KB a teď se do stejné hovadiny vrhá ČS. České banky zvolily raději obtěžování svých klientů, než aby něco udělaly s nízkou úrovní svých systémů nebo převzali na sebe vyšší rizika.

Nevím, jak je to v případě ČS, ale KB zavedením SMS autorizací porušila dosavadní smlouvy se svými klienty a jejich krok je tedy nezákonný. Jsem právě uprostřed jednání s KB ohledně této věci, pokud s tím něco neudělají, dalším krokem bude hromadná žaloba a to bude hodně bolet i takový gigant jako je KB, neboť se jedná o statisíce poškozených lidí a navíc hrozí nemalá pokuta. Klientům ČS radím totéž (pokud jde i u ČS o stejný problém porušení smlouvy), mizerná úroveň našich bank, vybírání nehorázných poplatků za cokoliv a jejich arogantní chování vůči zákazníkům, je do značné míry i důsledkem toho, že si to necháme líbit. Braňte se zákonnými cestami, pokud můžete, nebuďte pasivní!

0/0
28.8.2006 21:33

votomtoje

Re: Neschopnost a arogance banka

No já si myslím, že jde o rovnoprávný vztah dvou subjektů, takže když ti podmínky KB nevyhovují a budeš dělat problémy, tak KB přistoupí k výpovědi z jejich strany a moc s tím nenaděláš.

0/0
28.8.2006 22:19

Bochi

Re: Re: Neschopnost a arogance banka

Neřekl bych. Pokud způsobí porušení smlouvy v takové míře (měřeno počtem smluv), domnívám, se, že celková finanční škoda může být dost velká a pouhé rozvázání smluv by nemuselo stačit, minimálně by to mělo být na pokutu. Ty finanční škody vznikají třeba tím, že lidé bez mobilu (nebo ti, kteří nejsou ochotni jim své číslo dát, což být samozřejmě nemusí, protože to není součástí smlouvy) nemohou své internetové bankovnictví prakticky používat - takže jsou tu škody primární na vybíraném poplatku za nefunkční službu ze strany KB, i sekundární způsobené nemožností využívat službu, na které mohou být závislé něčí finanční transakce.

Odstoupit od smlouvy by pro KB bylo hodně laciným řešením.

0/0
28.8.2006 22:34

Obyvatel

Re: Re: Neschopnost a arogance banka

Az do okamziku, nez podobnou kravinu zavedou ostatni banky. Zatim to vypada ze takova RB se snad "udrzi".

0/0
29.8.2006 0:09

Bochi

Re: Re: Re: Neschopnost a arogance banka

Ano, to jste trefil - spousta věcí v českém bankovním sektoru je neuspokojivých, ale zákazník prakticky nemá možnost volby. Jediná možnost je vytvořit na banky soustavný tlak a doufat v postupnou změnu k lepšímu. To, co si třeba i zahraniční banky dovolují v ČR by si u "debe doma" nedovolily ani náhodou.

Pokude se tedy vyskytne případ jako tento (zavedení SMS autorizací), je třeba vyjádřit svou nevoli a ne se spokojit a prohlásit "no co, mobil má stejně skoro každej a jedna SMS navíc a zadávání nějakého kódu mě nezabije". Jde o princip. Dosud to byly nehorázné poplatky, teď to jsou SMS autorizace, co dalšího si na nás zkusí příště?

0/0
29.8.2006 1:01

gúgl

Všechno prochlastat

Dlabejme na internetové bankovnictví, nyní tedy již jenom "mobilbanking", protože to nám stejně nezaručí zneužití. Nakonec nám někdo vybere prachy na falešnou občanku a co????. Nejlepší je všechno prochlastat, bo pak máme jistotu, že jsme s prachama naložilï rozumně.

0/0
28.8.2006 17:09

Lukas

Re: Všechno prochlastat

Na prevod uctu pomoci prikazu vhozeneho do sberneho boxu staci znat jen pobocku, cislo uctu a napodobit podpis okradeneho ;-) Zakazat tuto moznost prevodu penez jednoduse nejde...

0/0
29.8.2006 7:54

Prasopes

hm

a co platby přímo třeba z Visa karty , to pořád bude stačit zadat ta dvě čísla a šoupat prachy ?

0/0
28.8.2006 16:55

Alena

CO když nemám mobil?

CO když nemám mobil? To pak nemůžu zaplatit větší částku přes Servis24? Ne že bych neměla mobil, ale nechci kdekomu dávat číslo (třeba prácě bance, jejíž pracovnice mi pak volají a nabízejí produkty banky...)

0/0
28.8.2006 16:55

kapřík

Re: CO když nemám mobil?

Sdělení české spořitelny:

Vážení klienti,... zlepšujeme úroveň služeb přímého bankovnictví a bezpečnost služby SERVIS 24 Internetbanking tak, že od 1. října 2006 budou autorizační SMS povinné pro všechny platby, bez ohledu na jejich výši. Limit pro platební transakce bude tedy automaticky nastaven na 0 Kč. Pokud nevlastníte klientský certifikát či autentizační kalkulátor, pro zadání jakékoli transakce budete od 1. října 2006 potřebovat autorizační SMS, kterou si nastavíte pomocí bezpečnostního kódu, který Vám zašleme v druhé polovině září 2006. Bezpečnostní kód nahradí dosavadní uvádění čísla Vaší smlouvy (protokolu). Navíc při aktivaci autorizačních SMS budete zadávat pouze vybrané 4 pozice z bezpečnostního kódu. Autorizační SMS si můžete nastavit již nyní pomocí zadání vybraných znaků z čísla protokolu.

Pokud již autorizační SMS máte nastaveny z dřívější doby, nemusíte provádět žádné změny. Na Vaše telefonní číslo uvedené v aplikaci Vám budeme nadále posílat autorizační SMS zdarma.

0/0
28.8.2006 17:12

Micanek

Re: CO když nemám mobil?

Tak si pořiď onen autentizační kalkulátor. Mám ho ke sporku cca 5 let a jsem plně spokojen. Zadáš 6ti místný PIN aby se zapnul a pak Ti ke každé platbě generuje 10ti místné číslo.

Na sporku jsem si navíc nastavil limit pro platby bez autorizace nula, takže nějaký phishing či jak se to píše mně nechává zcela klidným...:-P

0/0
28.8.2006 18:38

Narvah

Re: Re: CO když nemám mobil?

No tak to asi nepůjde neboť toto jedno z nejlepších zab. opatření ČS zrušila a nadále vydává pouze klientské cetrif. několikrát jsem si na toto téma psal s jejich tiskovou mluvčí a je zajímavé, že i po posledních událostech trvají jak bejci na klientském crtif. Pokud vím tak v současné době je  kalk. standardem pouze u HVB

0/0
28.8.2006 19:12

votomtoje

Re: Re: Re: CO když nemám mobil?

Jo, jo paní/sl. Gajdušková to mele pořád dokola, že autentizační kalkulátor je "přežitý" způsob zabezpečení;-D

0/0
28.8.2006 20:53

lolek77

Re: CO když nemám mobil?

Buďte ráda, že to zavedli. Já jsem odešel od Spořky k Poštovní spořitelně jen proto, že způsob tzv. ochrany heslo + login jsem považoval za mizerný. V té době Poštovka a ČSOB měla aktivní operace zabezpečené právě jednorázovým kódem zasílaným SMS.

Je pravda, že mě také občas někdo na sdělené číslo v neděli volá - převážně od Karnevalu, ale nikdy ne z banky.

0/0
28.8.2006 18:49

Tonda z KUNDIC

Re: CO když nemám mobil?

Tak to jsi v <!>8-o

0/0
28.8.2006 21:38

Majkl

Nemám doma signál

Ale co mám dělat já, když nemám doma nikde signál ani na SMS. Když si chci zavolat musím jít před barák? ;-(

 

0/0
28.8.2006 16:42

Bubu

Re: Nemám doma signál

Buď udělej cajmrsk u operátora nebo si pořiď externí anténu. Já to do doby než jsem ho dokopal k posílení signálu řešil taky tak.;-P Možná bych někde vyhrabal i tu antenu.

0/0
28.8.2006 16:55

dix

Re: Nemám doma signál

kup si certifikat na cipovce, pak sms nebudes pouzivat

0/0
28.8.2006 17:07

halalik

Re: Nemám doma signál

Pokud moznost nejak bance prokazat, ze tam neni signal na mobil, tak by ti i snad mohla poskytnout zdarma ten certifikacni kalkulator. Ty sis sjednaval sluzby servis24 za nejakych podminek a to, ze oni ty podminky ted zmenej, je jejich problem - meli by tedy nest veskere pritezujici nasledky.8-o

0/0
28.8.2006 17:24

Petr

Re: Nemám doma signál

ZMĚŇ BANKU

0/0
28.8.2006 21:46

Bochi

Re: Re: Nemám doma signál

V ČR to bohužel spíše znamená "změn zemi". Naše banky mají velmi podobné podmínky i poplatky, takový jeden obrovský tichý kartel...

0/0
29.8.2006 0:56

Petr

Re: Re: Re: Nemám doma signál

Mám účet i HVB, kde mám kalkulátor a mobil tak nepotřebuji.

0/0
29.8.2006 8:38

dix

nepresna zprava

Clanek je ponekud nepresny, SMS nebude vyzadovana vzdy, ale jen pokud uzivatel nepouziva certifikat na cipove karte nebo kalkulator...

0/0
28.8.2006 16:36

mpixel

Stačí jméno a heslo pro maximální bezpečnost.

Používám jen přihlašovací jméno a heslo. nic víc. Na účtě mám 500.000,- jestli si tu myslíte že to není bezpečné. Tak prosím, můžete mi účet vybrat. Ty smsky se dělají jen kvůli nezodpovědným lidem, kteří maji zavirovaný počítač plný špionů. A kteří pak když jim někdo účet vybere a ani neví jak, tak dělají bance negativní reklamu. Rv

0/0
28.8.2006 16:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.