Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústecký kraj zrušil smlouvu ČSAD, sežene autobusy sám

Hejtmanství se rázně pustilo do řešení sporů kolem autobusové dopravy v Ústeckém kraji. Vypovědělo smlouvu podniku ČSAD Česká Lípa, který měl od 9. září převzít provozování autobusových linek. Kraj vypraví náhradní spoje a bude shánět nové dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta

Ústecký...

Pokud vím,tak by měli mít ve smlouvě určitou výpověďní lhůtu.Stejně tak nedokážu pochopit,proč se nadává na DPÚK,když výpověď byla iniciována krajem,potažmo Šulcem.Měli 3 měsíce na to,aby to do 1.8. zvládly,bohužel politici ODS nás opět přesvědčili,že zvládají jen malou domů a ne starost o občany,ta je jim,dle této situace spíše na obtíž.. Stejně tak mě zaráží,že se neplatí (tzv. samosprávnýn krajem) za provedenou práci. To pro mě znamená,že ODS už dotáhla svou vládu k dokonalosti, jen nakupovat ale neplatit.A osud lidí,je jim zcela lhostejný. Znám tady z okolí 3 kluky co maj bus a ty řekli: Budu tam jezdit,ale aspoň rok,ať si taky vydělám. Ale výběrový řízení neviselo ani na městké tabuli. Takže chyba není v DPÚK,ale v ODS. Stejně jak Topolánek zrušil nařízení vlády o prověření situace (Paroubkovo) sám dnes úplně totéž nařídil,to už není protiprávní? No je třeba se připravit na to,že takových kopanců nás za ODS čeká více

0/0
7.9.2006 20:30

Mirek_S

Re: Ústecký...

Blbosti. Jestli ČSAD smlouvu nepodepsala a kraj zřejmě jo, tak tímto kraj svůj podpis odvolal a  žádná smlouva uzavřena nebyla. A chyba není v ODS, ale v tvém politickém uvažování. To se ovšem bohužel napravit nedá.

0/0
7.9.2006 21:20

BUFFALO_CZ

Re: Ústecký...

franto ... "jen nakupovat a neplatit":)) a mohl bys ty blbečku nám zkusit vysvětlit co znamená státní dluh 1T za vlády socek ? to není nakupování bez placení ? nebo za to může taky ODS ?

0/0
7.9.2006 21:46

killy

Tak znova..".....rudej prápor zavlaje.....".......

Kdo zblbnul šoféry ČSAD Č.Lípa ? Argument pro stávku, že nemaj´ jistotu do příštího roku, protože firma nemá uzavřeny smlouvy od 1.1....?  Jakej je to argument?  To, jestli jakákoliv  firma má, či nemá, uzavřeny všechny potřebné obchodní smlouvy na příští rok, neví 95% zaměstnanců těchto firem. Jsou společnosti, které obchodují ze čtvrtletí do čtvrtletí úplně běžně. To že si busáci z Lípy z@srali sami za triko je zcela zjevné. Očekávám, že na severu bude jezdit úplně někdo jinej a jim zbude jen svejm odborářskejm bossům dát do držky. Ještě zbejvá pak zkusit zaútočit na "stávkokazy",  aby  Toník Zápotockejch měl pod zemí nějakou radost.......A ve světle nových skutečností to rozškrt soudruh Josef Provazník, mluvčí firemních odborů, který v reakci pro ČTK řekl, "že se výpovědí smlouvy odbory nyní NEBUDOU zabývat. Jde o pracovněprávní spor mezi dopravcem a krajem." Jakej pracovněprávní spor? Obchodní spor ! Vždyť je to obdobná, ale daleko horší situace pro zaměstnance, než  ta  předchozí

0/0
7.9.2006 20:04

153624

koho to zajímá

Busovou dopravu má zajišťovat kraj,jeho hejtman a úřad to evidentně nezvládají. Busem nejezdím,jenom a jenom svým autem;-)Nicméně být na bus odkázán,tak se na/seru též a v dalších volbách bych to zohlednil.Tečka Rv

0/0
7.9.2006 19:54

Mirek_S

Re: koho to zajímá

A utírat zadek ti bude prezident, ne? Tím svým autem si jezdíš na úřad pro podporu, že jo?

0/0
7.9.2006 21:23

pace

Jsem naprosto zmaten

Odboráři z DPÚK chtějí stávkovat za požadavek, aby Ústecký kraj podepsal smlouvy s ČSAD Česká Lípa alespoň do června 2007. Neskutečné, mají radost z cizí konkurence. Jestli to dobře chápu, tak ČSAD Česká Lípa by po 9. září, kdy měl začít provozovat veřejnou dopravu v Ústeckém kraji, přemaloval všechny autobusy z DPÚK na ČSAD a řidiči z DPÚK by veseli jezdili pod hlavičkou ČSAD. Největší srandou tak muselo být samotné výběrové řízení.

0/0
7.9.2006 13:40

strevlik

Re: Jsem naprosto zmaten

Naprosto souhlasim, preci na kraji museli vedet, kdo se jim to do vyberoveho rizeni hlasi. Tam je zakopany pes - SULC si myslel, ze usetri 3,50 a nakonec prd... Jinak autobusy by ani nepremalovavali, protoze CSAD CL by si ty autobusy od DPUK pronajimal. No proste komedie. Ja myslim, ze pan SULC uz myslel v kvetnu na predvolebni kampan a najednou se to obratilo proti nemu...

0/0
7.9.2006 13:45

martist

Re: Re: Jsem naprosto zmaten

Kraj vypsal výběrové řízení a Lípa ho vyhrála. S tím se nedalo moc dělat.

0/0
7.9.2006 13:49

strevlik

Re: Re: Re: Jsem naprosto zmaten

Mohli ho zrisit. Vyberove rizeni vyhodnocoval kraj a urcite k tomu mel podklady o majetkopravnich vztazich ve firme CSAD CL....

0/0
7.9.2006 13:51

martist

Re: Re: Re: Re: Jsem naprosto zmaten

dneska se už několikrát opakuji. kdyby to zrušil, tak ho všichni napadnou, že v tom má vlastní zájmy a nechce nejlevnějšího dopravce.

0/0
7.9.2006 13:59

strevlik

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem naprosto zmaten

A to jako pred tim, nez to vyberove rizeni vyhlasili, nevedeli, ze takovych firem, ktere z fleku mohou nabidnout 300 autobusu a hned zacit jezdit asi zrovna moc nebude? Tomu se mi moc nechce verit. Snad se na dopravnim odboru v tomto oboru alespon trochu orientuji, nebo uz nerozumim nicemu.

0/0
7.9.2006 14:04

martist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem naprosto zmaten

Kdyby se k tomu Lípa nehlásila, tak to rozdělej, ale ona tvrdila, že to zvládne a to je asi ukolébalo.;-)

0/0
7.9.2006 14:12

strevlik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem naprosto zmaten

Ale tomu snad neverite! Obe firmy maji stejnou majetkovou strukturu a reditel CSAD CL p. Mahdal - to je k smichu...

0/0
7.9.2006 14:15

martist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem naprosto zmaten

Já měl pocit, že Lípě  řediteluje někdo, kdo jen sedí v představenstvu ČSAD Ústí. Ale jestli říkáte, tak se omlouvám :-)

0/0
7.9.2006 14:33

anders22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem naprosto zmaten

kraj vyberove rizeni vypsat musel ze zakona, i kdyby v cele republice existovala jedina firma splnujici kriteria

0/0
7.9.2006 16:36

walda

praconně právní vztah

Je v dopravce zaměstnacem kraje nebo naopak ? To je úroveň pane redaktore

0/0
7.9.2006 13:30

killy

To ale řek´ soudr. Provazník ! Ne?

0/0
7.9.2006 20:06

strevlik

Čím budeme jezdit?

DPUK ma (nebo mel?) nejmodernejsi park v cele republice. Jiste i za tim stoji vysoka cena za km. Ale nyni se vratime vsichni v case, protoze asi tezko kraj udrzi takovou kulturu cestovaní jako do ted. Nejmodernejsi autobusy sice jezdily na dalkovych spojich, ale zadny jiny dopravce nema tolik autobusu na ekologicka paliva.

Tezko verit tomu, ze nahradni dopravci nasadi moderni autobusy na nase spoje...

Ale hlavne kdyz Sulc usetri nejakou tu korunu na km, o cemz se da i tak s uspechem pochybovat...

Kazdy kraj ma svoje specifika a nelze vsechny hazet do jednoho pytle...

Sem zvedavej co bude za pul roku...

0/0
7.9.2006 13:07

Heralik

Re: Čím budeme jezdit?

A proc si tohle myslíš? Jeste si nic nevidel, ale vis, ze ostatni budou mit hnusne autobusy. Podivej se treba na Student Agency, taky zacinala s par autobusema... Vzdyt nic nebrani koupit mensi autobusy (kvalitni), pokud vim, tak ty tebou nazyvane ekologicke autobusy beztak jezdili jen na velkych tratich, po vesnicich se kodrcaji stare Karosy, ktere maji na ouzkych sinicich problemy, smrdi, zerou a prekazeji.. A vezou pet lidi. Idealni prave na mensi autobusy...

0/0
7.9.2006 13:13

strevlik

Re: Re: Čím budeme jezdit?

delam v cestovnim ruchu, a Student Agency je dost spatnej priklad, za nima je totiz obrovskej kapital a autobusy nemaji primarne na vydelavani penez... jim vydelavaji hlavne pobyty v zahranici a autobusy maji jenom jako bokovku...

0/0
7.9.2006 13:16

(gbd)

Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

A jestli "pro zvýšení prestýže" vezmou k bokovce bokovku "přívesniční" dopravy, tak klidně můžou jezdit nové autobusy z Horní Dolní mezi Lhotami do Ústí nad Labem a zpět.

0/0
7.9.2006 13:18

(gbd)

Re: Čím budeme jezdit?

Problém je nejspíš v tom, že ta "dotace na kilometr" se domlouvá mezi krajem a dopravcem. Kdyby byla stanovená částka a kdo je ochoten za ni jezdit mezi vesnicema a zbutek vybere od cestujících, ať jezdí, tak by problémů ubylo: ani velká firma s moderními busy by nemohla riskovat, že ten kšeft vyfoukne firmička s několika Karosama.

Ale situace, kdy dopravce žádá zvýšení plateb protože "já tam jezdím, tak koukejte zaplatit víc" je poněkud naruby.

Ostatně: proč žádají zvýšení dotace od kraje a nezvednou místo toho jízdné?

0/0
7.9.2006 13:16

strevlik

Re: Re: Čím budeme jezdit?

No pokud zvysi jizdne, tak to zaplati jen ti co to pouzivaji, jinak to platime vsichni (pomernou cast), ale co kdyz budeme chtit i mi ostatni svezt (nekdy?). Je to preci verejna sluzba...

Nikdo z nas si preci neplati "sveho" policajta nebo "pozarnika", ne?

0/0
7.9.2006 13:19

(gbd)

Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Tak by to bylo (možná!) v případě, že by se jezdilo zdarma nebo "za korunu".

Je stanovené, kolik se platí policajtům, kolik se platí požárníkům - a mělo by být stanoveno, kolik se platí autobusákům. Rozdíl je právě v tom, že dopravce si dohaduje dotaci v každém kraji zvlášť a snaží se ji stále si ji navyšovat...

0/0
7.9.2006 13:40

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Ne, nemelo by to byt stanoveno. Regulace cen je skodlive opatreni, protoze bud zpusobi neceho nedostatek nebo neceho prebytek.

0/0
7.9.2006 13:42

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Nikoliv regulace cen: stanovena je taxa za kilometr, cenu za jízdenku ať si stanoví dopravce...

0/0
7.9.2006 13:55

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Ale to furt neni reseni a neresi zakladni problem - tedy existenci dotaci.

0/0
7.9.2006 13:59

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Ne! Nešlo by o "dotaci", ale za stanovenou cenu se "nakoupí služba" - záruka že v danou hodinu ten autobus pojede po dané trase.

0/0
7.9.2006 14:02

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Pokud neco bude nakupovat kraj za penize danovych poplatniku, tak se o dotace jedna. Stat nema co nakupovat dopravu. Stejne tak nenakupuje existenci hypermarketu nebo holicstvi.

Dotace by se mely komplet zrusit.

0/0
7.9.2006 14:09

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Naopak!

Stát nenakupuje existenci hypermarketu, protože ten si na sebe prostě vydělá.

Stát musí "nakupovat" ty služby, které by jinak neexistovaly: již zmíněné policisty, hasiče, ale právě třeba dopravu z okolních obcí, elektřinu na veřejné osvětlení... Jsou i obce, ketré "zakoupily" vybudování internetového přípojného bodu (a provoz už si platí každý sám), protože jinak by tam Internet prostě nebyl.

Kdyby se nemělo nic platit, nemusely by se vybírat daně... ;-)

0/0
7.9.2006 14:25

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Tyto veci by samozrejme existovaly. Proc myslite, ze ne? Jde jen o to, ze tyto sluzby dnes plati stat a proto nemuze vzniknout trzni alternativa. Stejne jako pred 1989 neexistovaly soukrome obchody s jidlem. Vsechny sluzby, ktere popisujete by trh dokazal zajistit. Proc? Protoze je to vyhodne - jedna strana poskytuje sluzbu, druha ji vyuziva a plati za to. Vydelaji na tom vsichni.

Naopak tam, kde stat selhava vznika prostor pro trh - viz treba soukrome bezpecnostni agentury apod.

"

Kdyby se nemělo nic platit, nemusely by se vybírat daně... ;-)"

Jsem pro :-)

0/0
7.9.2006 14:32

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Jenže ten "trh" obvykle ovládnou žraloci, kteří se pouze ženou za maximálním ziskem. Příklad: nemůžu si koupit kvalitní kus masa, protože řezník zkrachoval, neboť hypermarket prodává mnohem levněji, ale mnohem méně kvalitně; rád bych si připlatil za kvalitní, ale to neobjednávají, protože pro pár zákazníků to nestojí za to - prý máme jít k řezníkovi.

Trh totiž má sklony sjednocovat dodavatele a snižovat výběr a tím i kvalitu.

Kupříkladu: místo policie si zaplatím "za ochranu" místnímu gangu?

Budu platit požárníky, jinak mi někdo zapálí barák?

Když nebude jezdit autobus, objednám si každý den taxík na pro děti, aby je odvezl do města do školy?

0/0
7.9.2006 15:09

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

"Příklad: nemůžu si koupit kvalitní kus masa, protože řezník zkrachoval, neboť hypermarket prodává mnohem levněji, ale mnohem méně kvalitně"

Vsak to je OK. Zakaznici rozhodli, ze preferuji mensi kvalitu za nizsi cenu pred vyssi kvalitou za vyssi cenu. Je to zakaznik, ktery rozhoduje kdo "ovladne" trh.

"

Když nebude jezdit autobus, objednám si každý den taxík na pro děti, aby je odvezl do města do školy?"

Paklize budou jezdit KAZDY den a najde se  tam treba 5 dalsich lidi, tak se jiste objevi nekdo, kdo tam zaridi pravidelnou linku mikrobusu. Pokud tech lidi bude 1-4, tak tam pro ne muze kazde rano jezdit taxik a nebude ho treba ani volat. Vydela na tom jeho majitel a vydelaji na tom i ti cestujici. A cele to vyjde levneji. Mimochodem, nekde jsem cetl, jak nekde v Nemecku jezdi v noci misto autobusu taxiky, takze ono to jde :-)

0/0
7.9.2006 15:26

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Když z té vesnice jede jeden, z druhé dva a z další zase jeden a navíc nejsou "za sebou" tak se to nikdy nevyplatí sjednocovat - vydělá na to jen ten taxík.

Nebo musí několik lidí zaplatit za to, že tam ten autobus bude jezdit - což je přesně to, co se děje: "několik lidí" = "obec" si platí za to, ře tam jezdí autobus.

0/0
7.9.2006 15:32

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Obec neni to same co jeji obyvatele. Obec je instituce, ktera rozhoduje za lidi. Lide se sami nemohou rozhodnout, ze si budou platit to a to, rozhoduje za ne obec/stat/kraj.

"

Když z té vesnice jede jeden, z druhé dva a z další zase jeden a navíc nejsou "za sebou" tak se to nikdy nevyplatí sjednocovat - vydělá na to jen ten taxík."

V takovem pripade si muze Pepa z Horni Dolni zalozit firmu Felicie s.r.o. a vozit ty lidi pravidelne kazdy den rano svoji skodovkou :-) 

Mimochodem, ve spouste vesnic nejede o vikendu jediny autobus a ze by kvuli tomu lide nejak zvlast trpeli mi neprijde.

0/0
7.9.2006 15:52

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Vycházíte z předpokladu, že Pepa si udělá živnosťák na dopravu, protože není taxík, tak si pořídí dětské autosedačky, a bude poctivě jezdit ze vsi do vsi. Pokud si ale musí vydělat alespoň tolik, co "v družstvu", plus platit daně (silniční...), sociální a zdravotní pojištění, minimální daň - tak nakonec by byl tak drahý, že by taxík byla snesitelná a pohodlná alternativa.

0/0
7.9.2006 16:12

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

"Trh totiž má sklony sjednocovat dodavatele a snižovat výběr a tím i kvalitu."

 Ze se dodavatele sjednocuji jeste nemusi znamenat nizsi kvalitu ani nizsi vyber. Vetsi celky totiz dokazou byt casto uspesnejsi a prinest vice sluzeb/produktu. Kdyby v CR existovaly jen male obchudky s jidlem, tak zde je mnohem mensi vyber nez v hypermarketech, ktere jsou daleko uspesnejsi. Proc jsou uspesnejsi? Protoze je lide chteji.

"Kupříkladu: místo policie si zaplatím "za ochranu" místnímu gangu? Budu platit požárníky, jinak mi někdo zapálí barák?"

Nerikam, ze bych z fleku zprivatizoval policii, ale proc by misto mestske policie nemohly na bezpecnost v ulicich dohlizet soukrome firmy. Na ne by se mohli slozit lide, kteri v dane lokalite bydli. Nevidim v tom problem. Podobne to muze byt i treba s temi pozarniky.

Opravdu by to nefungovalo na principu "zaplatte nam, nebo vam podpalime barak". :-)

0/0
7.9.2006 15:27

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Problém je, že "lidé" chtějí "většinově" co nejlevnější spotřební !srágory". Menšina (byť třeba 20%) by si ráda připlatila, ale velkému obchodu se to nevyplatí, protože velká část té menšiny prostě "remcá, ale bere, co je".

Viz to maso: když nekoupím v hyper*, musím jet do jiného města (na což není čas) a zkusit nakoupit tam. A když to zkusím na jatkách, odpoví: "my máme vytížené kapacity - děláme pro hyper*". Ta ztráta času (a špatné dopravní možnosti) způsobí, že i velká menšina "kupuje, co je" - jíst se musí a maso je maso.

A propos: městskou policii platí obec z obecních daní, což je přesně ekvivalent výroku: "na bezpecnost v ulicich dohlizet soukrome firmy. Na ne by se mohli slozit lide, kteri v dane lokalite bydli". :-)

0/0
7.9.2006 15:40

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Pokud je ta mensina dostatecna, tak se drive ci pozdeji najde nekdo, kdo uspokoji jeji potreby a vydela na tom. A lide chteji vydelavat a proto se snazi delat takove cinnosti, za nez budou ochotni lide platit.

"městskou policii platí obec z obecních daní, což je přesně ekvivalent výroku: "na bezpecnost v ulicich dohlizet soukrome firmy"

Az na to, ze mestska policie je statni. Uz jen kdyby se preslo na takovy model, jaky je u autobusove dopravy - tedy stat plati SOUKROME firmy za provozovani sluzby, tak by to byl velky krok kupredu. Statni policie je jak znamo neprilis efektivni, stejne jako cokoli jineho statniho :-)

0/0
7.9.2006 15:55

(gbd)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Problém není, zda je ta menšina "dostatečná" a někomu by se vyplatilo na ní vydělat.

Problém je, že pro firmy je hlavním kritériem "maximalizace zisku", nikoliv kvalita dodávaného produktu. Pokud na "fujtajblech" vydělávám dost, tak se mi vyplatí konkurenci s kvalitnějším zbožím (ale vyšší cenou) zlikvidovat už v zárodku, byť nečestnými metodami (objednávám kvalitní zboží, dotuji je, počkám, až konkurent padne, dál prodávám fujtajbly). Velké, rozběhnuté firmy mají dostatek kapitálu, aby krátký výpadek v ziscích přečkaly. Malý (pětinové velikosti lokálního hyperobchodu, abych se držel těch 20%) konkurent prostě namá šanci.

0/0
7.9.2006 16:08

hnedka_zdrapana

Re: Re: Čím budeme jezdit?

"ani velká firma s moderními busy by nemohla riskovat, že ten kšeft vyfoukne firmička s několika Karosama."

Jinymi slovy - at obcane cálují vice. Pokud by chteli levnejsi dopravu (treba od te firmicky), tak maji smulu.

0/0
7.9.2006 13:28

hnedka_zdrapana

Re: Čím budeme jezdit?

Chyba je v systemu. Dotace by se mely komplet a bez nahrady zrusit. At se o to postara trh. Pak nebudou problemy se stavkujicimi ridici ani se stavkujicimi firmami. Kdo nebude chtit vozit lidi, tak proste prodela a bude mit smulu. Obchody s jidlem taky nestavkuji.

0/0
7.9.2006 13:34

strevlik

Re: Re: Čím budeme jezdit?

to by to dopadlo!!! vsichni by jezdily jenom na spojich, kde si jim to "vyplati" a tech je minimum...

0/0
7.9.2006 13:37

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

Ono se vyplati jezdit i do te posledni visky. Ale holt by tam nejezdil autobus se dvema lidma, ale treba mikrobus nebo jenom normalni auto. Nebo by byly ceny vyssi. Nebo kombinace obojiho.

Ale tohle asi socialista nepochopi.

0/0
7.9.2006 13:41

strevlik

Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

dekuji za vase otitulovani me osoby, ale ja volil Topolanka (ted toho lituju). Ukazte mi jidenou VEREJNOU dopravu v Evrope (nevim jestli na svete), ktera je ZISKOVA!!! (bez dotaci) takova asi tezko existuje a taxik (neboli auto) za draho do nejake vesnice, no pardon! Vy jste asi z velkeho mesta, kde jezdi MHD ne? Ale i obcan v te nejvetsi prdelce ma pravo cestovat verejnou dopravou za rozumnou cenu KAMKOLIV! to asi vy nechapete... Od toho prave ty dane platime! A o Obcana by melo OBCASNE (Obcanske) Demokraticke Strane snad jit predevsim...

0/0
7.9.2006 13:50

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

"Ukazte mi jidenou VEREJNOU dopravu v Evrope (nevim jestli na svete), ktera je ZISKOVA!!! (bez dotaci)"

Proc bych mel nejakou ukazovat? To je jako argument typu "minimalni mzdu maji vsude, proto nezvysuje nezamestnanost a je spravnym opatrenim". Ze neco nekde maji tak nebo tak neni relevantni argument.

"Ale i obcan v te nejvetsi prdelce ma pravo cestovat verejnou dopravou za rozumnou cenu KAMKOLIV! to asi vy nechapete"

Ne, nema. Existuji jen dve zakladni lidska prava - pravo na zivot a pravo na nedotknutelne soukrome. Vse ostatni (pravo na dopravu, pravo na sex se se sousedovou manzelkou, pravo na bezplatnou zdravotni peci) jsou jen nesmyslne socialisticke konstrukty.

"a taxik (neboli auto) za draho do nejake vesnice, no pardon!"   A kde je problem? Naklady na dovoz dvou lidi autem jsou rozhodne nizsi nez naklady na dovoz dvou lidi autobusem.   Nechte lidi, at si to vyresi sami a nesnazte se vnucovat komunismus do oblasti, kde nema co delat.

0/0
7.9.2006 13:57

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

oprava: ...pravo na nedotknutelne sokrome VLASTNICTVI.

0/0
7.9.2006 14:00

strevlik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

V listine zakladnich prav a svobod (coz vseobecne uznavana norma) je tech prav mnohem vic.

A dane urcite neplatime jenom abysme mohli prezit a mohli mit barak, nebo snad ano?

Vy asi netusite co je to, mit hluboko do kapsy. Ne vsichni si mohou dovolit cokoliv. A nebo dane neplatite? Nevadi Vam, ze za nase dane se plati daleko nesmyslnejsi veci nez je pro Vas "verejna doprava"?

0/0
7.9.2006 14:01

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím budeme jezdit?

"V listine zakladnich prav a svobod (coz vseobecne uznavana norma) je tech prav mnohem vic."

A co to meni na tom, ze ta "prava" jsou nesmyslna? Pokud se do LZPS napise, ze voda tece do kopce, tak taky potece do kopce? Treba takove "pravo" na stavku je naprosty nesmysl a presto ma v Ustave sve misto.

"Vy asi netusite co je to, mit hluboko do kapsy. Ne vsichni si mohou dovolit cokoliv. "

A jak z toho vyplyva povinnost ostatnich jim neco platit?

"Nevadi Vam, ze za nase dane se plati daleko nesmyslnejsi veci nez je pro Vas "verejna doprava"?"  To mi vadi a sakra dost. Ja bych stat omezil tak na 10% soucasne velikosti. :-)

0/0
7.9.2006 14:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.