Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peníze na metro budou, slíbil nový ministr

Pražané se prý nemusí bát, že se zastaví výstavba metra. Po studené sprše z poloviny srpna, kdy v návrhu rozpočtu na rok 2007 nebyla o výstavbě podzemní dráhy ani zmínka, přichází novopečený ministr dopravy Aleš Řebíček se slibem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

smaarfik@yahoo.com

Od kdy se u nás "kašle na Prahu"??

Bém by měl vážit slova a nepindat kraviny - a jéje "stát kašlal celé roky na Prahu" - no tak to Bém celý život nevystrčil celý život z Prahy ani nos - jeslti stát kašlal na Prahu, tak by mě zajímalo, jak by nazval chování k celému zbytku republiky. Na Prahu se nekašlalo nikdy. To jenom nenažraným Pražákům je všechno málo!!! ;-O

0/0
16.9.2006 16:40

Danny_Kay

Jsem nesmirne rad...

...ze z me kapsy nejde na projekty Prazaku ani koruna resp. ani euro...To,co se deje v CR je hnus...Furt se cpou prachy jenom Praze...A co ostatni mesta a regiony? Jeste,ze v te zasrane CR nejsem... 

0/0
16.9.2006 16:01

BedlamW

ach jo

A az si to metro prazaci postavi ke kazdemu panelaku, tak potom to zacnou vytahovat do Kladna, Kolina, Slaneho.......

0/0
14.9.2006 7:15

kruci sakra

Takže Cajzlograd žebrá vod státu... potřebuje postavit krtka do polí

potřebuje olympijádu.... já vám dám vy cajzli ;-€Rv

0/0
13.9.2006 5:08

ostravak

ods

Na metro penize najdou, ale jak jsem cetl tak na D47 už penize nejsou a stavba se opozdi.

0/0
12.9.2006 14:18

Praha_matka_mest

Re: ods

To neni nic proti Ostravě. Řada důležitých lidí včetně politiků bydlí na Ořechovce, to je čtvrť v Praze poblíž železnice směr (téměř) letiště. Jenže oni ji tam nechtějí, tak musí postavit co nejrychleji Metro, i kdyby to mělo položit ekonomiku..

0/0
12.9.2006 15:10

marte

Re: Re: ods

Ta železnice na ořechovce zůstane, jen bude metro navíc... ;-DR^VV>-

0/0
12.9.2006 16:53

xabox

Re: Re: ods

Plácáte nesmysly, metro k letišti se má stavět až za nějakých deset let.

0/0
12.9.2006 22:04

marte

V Praze je průměr platový dost vysoký na to

aby lidi mohli platit za lítačku měsíčně 20 euro. R^;-DVVV>-

0/0
12.9.2006 13:51

trepik

Re: V Praze je průměr platový dost vysoký na to

btw, 30-ti denni jizdenka stoji 460 Kc, to uz se tem tvym 20 Euracum docela blizi. Jo a pak taky nechapu, proc ve vsech prispevcich pouzivas Eura. Pokud si dobre pamatuji, tak na Eura si jeste chvili pockame. Nastesti :o)

Jinak tvuj napad na zpoplatneni prujezdu Prahou se mi libi. Rozhodne bych to uvital :o) Ale proc zas ty Eura??? a navic 3 Eura za prujezd? A kolik nas stoji rocni dalnicni znamka he???

0/0
12.9.2006 15:46

marte

Re: Re: V Praze je průměr platový dost vysoký na to

Pokud vím, tak 20Euro je nějakých 850 Kč, což je porád polovina, mimochodem, já mám lítačku podstatně levnější, neb mám celoroční.

3 Eura je takový poplatek, aby se vyplatilo vybírat mýtné, ale nebyla to zase lichva.

Euro píšu proto, abychom si na něj zvykli a nevypadalo to tak, že je něco drahý... ;-DR^VVV>-

0/0
12.9.2006 16:48

Crash84

Re: Re: Re: V Praze je průměr platový dost vysoký na to

20 euro je cca 570 Kč...8-o

0/0
12.9.2006 16:53

regazzi

Re: Re: Re: V Praze je průměr platový dost vysoký na to

Ty jsi uplnej mimoň;-D;-D;-D;-D

0/0
12.9.2006 21:27

marte

nestavme vnitřní silniční okruh...

stavme metro... aplatit za průjezd prahou alespoň 3 eura... :-DR^VV>-

0/0
12.9.2006 13:47

dan

metro se dotuje dneska asi všude

Co jsem tak četl, tak v Praze je ale podíl dotací na nákladech jeden z nevjyšších. Jestli se nepletu, tak na jízdným se vybere asi jen čtvrtka.

Takže částečně bych dal kritikům tady za pravdu, že by se dalo klidně požadovat, ať si uživatelé pražské MHD zaplatí větší část na jízdném tak, jako to dělají uživatelé MHD v jiných metropolích.

0/0
12.9.2006 12:46

Dr. Fe1

Re: metro se dotuje dneska asi všude

1. Tady je řeč o investičních nákladech (na výstavbu) nikoliv provozních nákladech.

2. MHD je dotovaná všude na světě, právě proto, aby se dalo vůbec ve městě žít, aby silnice nebyly totálně zacpané atd. Proto jízdné musí být na přijatelné výši, když na to nebudou lidí mít, tak to celé ztrácí smysl.

0/0
12.9.2006 12:53

Prahomil

Re: Re: metro se dotuje dneska asi všude

Možná je to i v tom, jak se penize použijí. Pokud lze nějakou oblast obsloužit jinak a levněji a přesto Praha trvá na Metru, pak by si měla více připlatit.

0/0
12.9.2006 13:12

marte

Re: Re: metro se dotuje dneska asi všude

Problém je v tom, že za metro se platí směšně málo proti platům v Praze. Lístek by měl zdražit alespoň na 1 euro. :-DR^VV>-

0/0
12.9.2006 13:37

trepik

Re: Re: Re: metro se dotuje dneska asi všude

Sorry ale dvacka za jeden listek ti prijde malo? Nevim, jak v jinych zemich, ale v Irsku loni stavali mestske autobusy EUR 1,3 a platy jsou tam, pokud se dobre pamatuji, trochu nekde jinde.. ..abych byl spravedlivy - fakt je, ze najmy take :o)

0/0
12.9.2006 15:36

marte

Re: Re: Re: Re: metro se dotuje dneska asi všude

cena hromadné dopravy se hlavně odvíjí od ceny vstupů (nafta, elektro) a ty jsou téměř stejně drahé jako v celé evropě. Proto by cena měla být srovnatelná. Máš pravdu, nejvíce stojí nájem... ;-DR^VV>-

0/0
12.9.2006 16:52

Dr. Fe1

Prostě a jednoduše .....

.... velké dopravní stavby, které není schopna zainvestovat jakákoliv obec nebo by jí to neúměrně zatěžovalo se hradí (alespoň částečně) ze státního rozpočtu. Na tom není nic divného, v západní Evropě se přispívá na metro obvykle daleko větším procentem než u nás. Ze státního rozpočtu se financují nejen stavby v Praze jak si někteří zdejší zamindrákovanci myslí, podívejte se např. z jakých peněz se staví tunely v Brně - platí to ŘSD, čili plně hrazeno ze státního rozpočtu ! Kdybych byl magor jako někteří zdejší přispěvatelé tak budu vykřikovat, co je mi do městského okruhu v Brně, jelikož jsem ale rozumný :-) tak vím že takovéhle pro brňáky prospěšné stavby by se z jejich rozpočtu nezaplatily a tak jim na to rád ze svých daní přispěju ....... jinak to nejde.

0/0
12.9.2006 11:27

Rolex

Re: Prostě a jednoduše .....

Paneboze, ty ses ale demagog!! Vis, jaky je rozdil mezi dalnici, pripadne dalnicnim obchvatem, ktere slouzi predevsim k zajisteni plynuleho tranzitu a MESTSKOU DOPRAVOU??

0/0
12.9.2006 11:55

boskooov

Re: Re: Prostě a jednoduše .....

Mestska doprava je tu od toho, aby odlehcila silnicim i transitnimu provozu. Navic pražské metro nevyužívají pouze Pražáci ale hodne lidi ze stredoceskeho kraje dojizdeji do Prahy za praci. Pokud se podivas na parkoviste P+R, tak vetsina SPZ ma jine pismeno nez "A". Metro není věcí jen Prahy, ale cele CR. Jako napr. dalnicni okruh atd...

0/0
12.9.2006 12:04

NewYorkCity

Re: Re: Re: Prostě a jednoduše .....

Stejně jako ostravskou MHD nejezdí jen Ostraváci, ani brněnskou jen Brňáci, ani plzeňskou jen Plzeňáci apod. To je nesmyslný argument, že metrem nejezdí jen lidé z Prahy.

0/0
12.9.2006 12:20

NewYorkCity

Re: Re: Re: Re: Prostě a jednoduše .....

Resp. je to samozřejmě pravda, že metrem jezdí i přespolní, ale to i v jiných městech jejich MHD, a nejsem si jistý, jestli stát v Brně staví koleje pro šaliny nebo kupuje trajfly... Nebo v Ostravě...

0/0
12.9.2006 12:21

Rolex

Re: Re: Re: Prostě a jednoduše .....

Jak metro odlehcuje tranzitni doprave? Nejak jsem si nevsim, ze by na jednom konci Prahy vykladali nakladaky do metra na konecny a na druhe konecne je zase prekladali zpet do nakladaku.. :--) A i kdyby tomu tak skutecne bylo, neni takova situace nahodou stejna i v Ostrave, Brne nebo Plzni? A podili se stat v techto mestech na stavbe novych linek? Jak uz tady nekdo zminil. Je i pro me docela iritujici, ze v nektere regiony v Cechach s velmi dynamicky rostoucim prumyslem (Ostrava) vubec nejsou napojeny na dalnicni sit pry kvuli nedostatku financi, ale na stavbu metra v Praze miliardy jsou. :-(

0/0
12.9.2006 14:46

marte

Re: Re: Re: Re: Prostě a jednoduše .....

;-DR^VV>-

0/0
12.9.2006 16:55

boskooov

Re: Re: Re: Re: Prostě a jednoduše .....

Smarja ty jsi tupoň. 8-o Samozrejme, ze metro nevozi naklad. Ale odcerpava ze silnic mestsky provoz osobnich aut - mensi zacpy a transit lepe projede

0/0
13.9.2006 9:50

Dr. Fe1

Re: Re: Prostě a jednoduše .....

Není řeč o dálničním obchvatu, ale vnitřním městském okruhu. Třeba Praha si tento okruh platí sama. Jinak samozřejmě vím, že je rozdíl mezi MHD a automobilovými obchvaty, proto taky píšu o velkých stavbách, které obec neutáhne

0/0
12.9.2006 12:49

marte

Re: Re: Re: Prostě a jednoduše .....

není pravda, možná nesmyslný vnitřní okruh. Vnější platí plně včetně přivaděčů ŘSD... R^VV>-

0/0
12.9.2006 13:40

NewYorkCity

Re: Prostě a jednoduše .....

Pravda pravda, ale šlo by to i bez těch trapných keců primátora Prahy. Že zde exhibují místní jelita, to se holt nedá nic dělat. Ten okruh v Brně bude pecka!!! Prioritně jsem ale pro dálnici do Ostravy a dál na Polsko.

0/0
12.9.2006 12:13

boskooov

Ten kdo tu tak vystupuje proti metru

je hloupý nebo zamindrákovaný. Zkuste si vzpomenout, jaký byl v Praze dopravní kolaps po povodních, když nejezdilo metro. V Praze je stále více obyvatel. Hranice Prahy se rozšiřuje o satelity. A na místech, která byla dříve periferií, jsou již dnes zácpy a i autobusy, které zmiňujete, uvíznou v zácpách.

0/0
12.9.2006 10:52

Rolex

Re: Ten kdo tu tak vystupuje proti metru

Dopravni kolaps nastal i v jinych mestech, napr. v Plzni. Ale te stat rozvoj MHD castecne hradit nebude..;-€

0/0
12.9.2006 11:57

pohozeny@seznam.cz

Nechápu...

...tady tu spoustu negativních příspěvků o tom, že se jedná o naprosto zbytečnou stavbu. Uvědomme si, že se jedná o město s více než milionem obyvatel, bydlí v něm více jak desetina lidí z téhle země. Rozkládá se na pár stech čtverečních kilometrech a trend posledních let je výstavba celých satelitních městeček na předměstích, kam se stěhují rodiny s dětmi - a je třeba, aby se odtamtud dostali lidé do zaměstnání a zpět. Hranice Prahy (té zastavěné) se tak stále rozšiřují a tak je potřeba i posunout metro, protože každá konečná stanice kolem sebe soustředí navazující autobusovou dopravu právě z těchto předměstí. V každém městě je metro silně prodělečná záležitost, ale neexistuje jiný srovnatelný dopravní prostředek, který by dokázal přepravovat denně desítky až stovky tisíc lidí v rozumném čase. Propojení s vlakovou dopravou je také možnost, ale nové železniční tratě se už v Praze stavět nedají a ty stávající se na příměstskou dopravu už dávno využívají-a vedou oblastmi, kde není metro.

0/0
12.9.2006 10:25

Prahomil

Re: Nechápu...

Jasně, přece ty lidi nebudu jezdit autobusy.. taková potupa!

.. a s tou železnicí bych si nebyl tak jist. Myslím, že extrémně drahé metro na letiště se bude stavět hlavně proto, aby bylo možné odstřelit tamní železnici, jejíž rekonstrukci se Praha úspěšně brání již 40 let.!!

0/0
12.9.2006 10:36

Luke

Re: Re: Nechápu...

Jasně, jak bys ty autobusy dostal až do centra? A kolik by jich muselo jezdit, aby odvozily stejné množství lidí, jako jedna souprava metra, která navíc jezdí ve špičce každých pár minut? A jak bys vyřešil ucpané silnice, když se čím dál více zvyšuje množství aut a dal bys tam najednou takové množství autobusů? Na Ládví a na Proseku končí některé příměstské autobusy a i když se zdá, že je to skoro kraj Prahy, stejně tam mají často problémy se ve špičce dostat - takže se musí posunout metro zase o kus dál.

A vlaky se už využívají docela dobře - alespoň na těch hlavních tazích, na některých z nich jezdí příměstké vlaky ve špičce každých dvacet minut a ČD dokonce začínají nasazovat nové soupravy... otázka je, kolik jich ještě mohou nakoupit.

0/0
12.9.2006 11:04

Crash84

Re: Re: Re: Nechápu...

Je bez diskuze, že to metro je potřeba, i když nevim jestli je zrovna dvakrát rentabilní stvět metro tam kde toho moc neni, na druhou stranu tahle oblast se začne určitě víc než dynamicky rozvíjet.

Spíš mi vadí metro co se má stavět na letiště. Jestliže se má stavět metro v tomhle směru tak jenom do Motola, nevim na co by se mělo stavět až na letiště, když kousek od letiště vede železniční trať, kterou by stačilo za zlomek ceny za metro zrekonstruovat, elektrifikovat, udělat větev na letiště a hotovo. Opravdu nechápu, proč někteří rádní tuhle modernizaci trati neustále blokují, když by to bylo řešení lepší pro všechny (pokud pominu úplatkáře ;-).

Jinak ČD mají objednány další přímětské soupravy (471), další se budou dodávat i na Ostravsko

0/0
12.9.2006 11:33

buhvol

Re: Re: Re: Re: Nechápu...

Do Motola? Tys asi neviděl plán, že ne? Z Motola má vést na Dědinu (síldiště o 10tis. obyvatel), pak na Dlouhou Míli, kde dnes sice nic není, ale kde se plánuje záchytné parkoviště a velký autobusový terminál (aby autobusy nemusely až na Dejvickou). No a na letiště už je to jen kousek, navíc není problém z Dlouhé míle vést metro po povrchu, což pak cenově vyjde stejně jako železnice. A k té železnici. Asi jsi neviděl, co to udělá z rázem krajiny na Praze 6. Především mezi Dejvicemi a Ruzyní-Dědinou!!! Stejně tak neobstojí argument, že se železnice prodlouží do Kladna a že tamní lidé, kteří jezdí do PRahy, rádi tutu (předraženou a nerentabilní) službu využijí. A čas? Čas z Kladna oproti autobusu to vůbec nezkrátí!

0/0
12.9.2006 11:47

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu...

Ne, ty plány sem neviděl, ale myslim, že ta I.etapa do Motola je víc potřeba baž na letiště. Ale asi máš pravdu, že když už se to bude prodlužovat do Motola, tak potom by bylo dobrý to prodloužit až na Dědinu, co se týče toho terminálu na Dlouhý Míly o tom nic nevim, každopádně by to bylo dobrý mít takovej příjemnej přestupní terminál, otázka je jestli by to sloužilo tomu hlavnímu účelu a to hlavně tomu aby lidi nechávali auta na tomhle P+R a dál pokračovali MHD, v případě že by tam to metro bylo.

Jinak podle mě trať z Kladna dp Prahy potřebuje akutně modernizaci, a myslim že pokud by se tm nestavěly nějaký šílenosti, tak by to to zas tak moc Praze 6 vadit nemuselo, ale jak řikam, nemam k tomu matroše, viděl jsem jenom situaci, o nějakejch protihlukovjech opatřeních co by tam měly bejt nic nevim, pokud by se tam postavil třrba nějakej tubus tak souhlasim že by to byl velkej zásah do krajiny.

A myslim že spousta lidí by železnici využívala, kdyby tady byla provedená ta modernizace....

0/0
12.9.2006 12:12

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu...

Jednak proto, že by to bylo rychlejší (v tom nemáš pravdu že by to nebylo rychlejší, už dneska se vlak busu relativně vyrovná (pokud srovnáváš rychlík bus a rychlík vlak), co se týče komfortu tak má jednoznačně navrch autobus, ale právě s tou modernizací a elektrifikací by sem přišly nový pantografy a ty sou dle mýho názoru komfortnější než autobusy. A pokud by to nebyl zastávkovej vlak tak by se čas jízdy zmenšil, zastávkový vlak by měl dobu jízdy třicet minut z Dejvic do Kladna. A pokud má člověk lítačku, tak ho jízdné vyjde podstatně levněji než autobus

0/0
12.9.2006 12:20

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu...

Z Prahy na Kladno vede jedna z nejstarších železničních tratí u nás tzv. buštěhradská dráha, samozřejmě jednokolejná s malými poloměry, často vedená v těsné blízkosti domů. Takže modernizovat tuhle trať není tak jednoduché, levné a pro obyvatele nekonfliktní .........

0/0
12.9.2006 12:56

ChChcity

Re: Nechápu...

nechapu proc by se melo vynakladat nekolikanasobne vice na stavbu metra - kdyz existuje zeleznicni sit. Jeji rekonstrukce a hlavne schopnost ji ekonomicky vyuzit to je problem. Vlaky jsou v desivem stavu, na mnoha tratich jezdi v hruznych casech a male frekvenci ve spice. Kdezto pak cele dopoledne se tam prohaneji prazdne vagony. Pokud by vstoupila konkurence orave do primestske zeleznicni dopravy (a nejen v Praze!) - na metro by si nikdo ani nevzpomel.

0/0
12.9.2006 10:46

Prahomil

Re: Re: Nechápu...

Je to zcela jednoduchý.  Politikům nejde ani v nejmenším o zajištění dopravní obslužnosti, ale o zajištění vlastní popularity, znovuzvolení a další pobyt "u zdroje". V tomhle ohledu nemůže železnice Metru konkurovat.

A už vůbec tomu nemůže konkurovat nějaká silnice bůhvíkde mimo oblast zájmů těchto pánů...

0/0
12.9.2006 11:01

Luke

Re: Re: Nechápu...

Ale koukni, kudy ta železniční síť vede... neprotkává celé město... konkrétně třeba právě tu oblast Proseka.

0/0
12.9.2006 11:16

Prahomil

Re: Re: Re: Nechápu...

Určitě by to nebyla plnohodnotná náhrada. Ale radní se jí brání i tam, kde ta trať je..

0/0
12.9.2006 11:18

marzena

Re: Re: Re: Re: Nechápu...

neznam pripad, kde by se tomu radni branili, ale je pravda, ze u zadne trati nebydlim, takze neznam presne mistni  pomery.. jen mam spoustu znamych, kteri do prace primestskymi vlaky jezdi a jsou povetsinou velmi spokojeni..

0/0
12.9.2006 11:22

old fashioned Vince III...

he he he,

maso bude, soudruzi;-D;-D

0/0
12.9.2006 10:17

zavlaha

Je to správné

Jo, jo - chudým brát a bohatým dávat, tak je to správné. Vesnická pakáž by chtěla opravit silnice a jezdit po dálních a ještě dotovat dopravu! Ba ne holečkové, je třeba podporovat bohaté, neboť ti vytváří hodnoty a ne vyplácet sociální dávky. Ať vítězí demagogie!

0/0
12.9.2006 9:55

ian69

Proč má pražské metro význam pro celou zemi?

Proč nemá prioritu dálnice do Ostravy?

0/0
12.9.2006 9:38

Návštěvník

Re: Proč má pražské metro význam pro celou zemi?

Nějaký Pepík vám vysvětlí, že za hranice Pražákova už končí veškeré dění a po silnicích se prohání jen povozy a traktory. Pražáci pořád pocit, že jen ta jejích díra je v ČR důležitá, zbytek potopa. Rv

0/0
12.9.2006 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.