Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy změní jména vlaků, Šohaj už nepojede

Od prosince nebudou české dráhy měnit jen jízdní řády, ale také pojmenování vlaků. Cestující tak už z nádražního rozhlasu neuslyší spolu s trasou a číslem vlaku například jména Šohaj, Galán či Krakonoš. Několik bezejmenných spojů se naopak dočká svého nového názvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Šohaj

Nikam nejedu !

R^8-o

0/0
12.4.2007 21:08

KACAL

sNAKE

;-ORv(Y):-©

0/0
11.4.2007 18:47

KACAL

sNAKE

HUMUS HOVADA;-ORv

0/0
11.4.2007 18:46

TY Ňiktoš

Re: sNAKE

R^

0/0
15.4.2007 17:00

jajaja00

Divíte se tomu bo.delu v ČD ?

Pokud se dokáží zabývat takovými prkotinami. A dokonce tak vážně, že o tom neví ani tiskový mluvka, pak se nedivte, že z vlaku občas někdo za jízdy vypadne. To je přece druhořadé, hlavně měnit názvy a bez nejmenšího a závanu logiky.....

0/0
17.9.2006 4:46

Danko2

Mesta

Jedno mesto ma hned dva vlaky Kosican a Cassovia EC a R. R^

0/0
15.9.2006 15:32

pp

Krakonoš

Expres Krakonoš podle nového jízdního řádu, který je kdesi volně ke stažení, byl v podstatě zrušen. Odpoledne z Prahy bez náhrady, ráno pojede v režimu R - tedy bude stavět ve všech hlavních stanicích (a tedy pojede déle).

0/0
15.9.2006 11:52

drevak_patlak

Re: Krakonoš

Tak hrozné to zas není, náhradní R952 ráno vyjede v 6:38 (dnešní Krakonoš v 6:39) a přijede v 9:45 (dnešní Krakonoš v 9:32), čili o 14 minut pomaleji. V opačném směru pojede R653 už v 14:11 (dnešní Krakonoš ve 14:46) a do Trutnova přijede v 17:20 (dnešní Krakonoš v 17:40), čili rozdíl je 15 minut.

0/0
15.9.2006 15:27

FIRE&ICE

Re: Re: Krakonoš

Je škoda především toho jména. Mnozí cestovali jen kvůli němu. Navíc klesla kategorie vlaku z expresu na rychlík, takže modernizovanými vozy se cestující z Prahy do Hradce a Trutnova už asi nesvezou:-(

0/0
12.5.2007 21:39

Cestovatel

Dotaz na rychlík 243 Fatra

Nevíte někdo, jak hodně je obsazen cestujícími rychlík 243 Fatra, který vyjíždí z Prahy v 8:05. Budu nastupovat v Kolíně v úterý, tak by mě zajímalo, zda bude v kupé volné místo. Děkuji. 

0/0
15.9.2006 10:41

Jerry Seinfeld

Re: Dotaz na rychlík 243 Fatra

Kupte si za dvacku mistenku a neni co resit.

0/0
15.9.2006 10:49

drevak_patlak

Re: Re: Dotaz na rychlík 243 Fatra

Místenka je za 30, ale myslím, že v úterý potřeba nebude.

0/0
15.9.2006 15:29

Cestovatel

Re: Re: Re: Dotaz na rychlík 243 Fatra

drevaku-patlaku, dík za odpověď. Taky doufám, že v úterý v tento čas moc lidí tímto vlakem cestovat nebude.

0/0
15.9.2006 18:44

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Dotaz na rychlík 243 Fatra

Pro klid tvé duše mám dobrou zprávu - já nepojedu. ;-P

0/0
17.9.2006 4:48

fBcH

Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz na rychlík 243 Fatra

jajaja00...Tak to mě tada potěšil(a) ;-P

0/0
18.9.2006 13:24

Ali

A co z Prahy

No prejmenovani vlaku, je skoda, ze CD upousteji od zavedene znacky jen kvuli tomu, ze dany vlak pojede castecne jinudy. Vindobona take nejezdi ve sve puvodni trase a stale ma svuj nazev, tak proc je CD tak puntickarska.

Take jsem se docetl, ze zrejme pendolina vyrazi do zahranici. Zajimave je, ze jako slovenska strela, ale nikoli vysehrad, ktery ma v jizdnim radu Bratislavu ode dne vyhlaseni.

Dalsi zajimavosti je, ze v rannich hodinach jezdi hodne spoju do Prahy a odpoledne z Prahy, logicky. Ale napadlo nekoho, ze nekteri cestujici jezdi opacne? No holt zas auto no.

0/0
15.9.2006 10:11

Crash84

Re: A co z Prahy

No opačně vlaky taky jeudí, jenom po nich neni taková poptávka resp. jezdí skoro prázdné, takže je jich logicky míň

0/0
15.9.2006 14:38

drevak_patlak

Re: Re: A co z Prahy

Vlaky ráno z Prahy nebývají narvané, ale rozhodně jezdí obvykle slušně obsazené. Měl jsem tu čest jet i rychlíkem z Prahy do Plzně ve 4:15 a v Praze přistupovalo cca 80 lidí (do už celkem obsazeného vlaku).

0/0
15.9.2006 15:31

Přiměřeně rychlé šípy

Hmmm, důležitá změna

je to správné, že se v ČD pořád něco zlepšuje, hlavně změny jízdních řádů a názvů vláků zajímají cestující úplně nejvíc.

Jen taková perlička, v pátek občas jezdívám vlakem na Olomouc, je vždycky narvanej jako blázen, jednou jsem s ním jel v sobotu, měl úplně stejnej počet vagónů, obsazenost asi 3 cestující/vagón. Už asi sto let platí, že největší nával je před volnými dny, jenom do ČD tahle zpráva ještě nedorazila a nejsou schopný na to reagovat (posílím pátek, uberu v sobotu). Marně se snažím přijít na nějakou primitivnější a nižší živtoní formu než zaměstnanec ČD, snad kromě PČR.

0/0
15.9.2006 9:14

Jerry Seinfeld

Znalec

Vy jste ale chytrak! A nenapadlo vas nekdy, ze:

1) ve spicku (patek odpoledne napriklad) je nacpano, protoze CD proste vic vozu k dispozici nemaji a porizovat jich hodne navic jen kvuli tomu, aby byly v provozu 2x tydne, je neekonomicke

2) at jsou v souprave zapojene 3 vozy nebo treba vozu 6, naklady na ne jsou temer identicke, takze je lacinejsi soupravu na sobotu nerozpojovat

...? Mam nejradeji ty moooooc chytre laiky, kteri vsechno vedi nejlip, nejvic to, o cem nevi nic... ;-)

0/0
15.9.2006 9:25

MychalB

Re: Znalec

No nevím, za laika se v tomto oboru zrovna nepovažuji a myslím si, že musí být někde poznat, jestli lokomotiva táhne např. o 3 až 4 vagony méně - tj. o 120 až 160 tun. Minimálně na trakci.

0/0
15.9.2006 9:43

Jerry Seinfeld

Re: Re: Znalec

Ale jo, poznat to je, ale porad jde o drobne ... a na druhou stranu rozpojovani a spojovani souprav taky  par "drobnych" stoji

0/0
15.9.2006 9:47

Berg

Re: Re: Re: Znalec

A napadlo te, ze za ty dva dny jede dohromady vic cestujicich nez za zbylych 5dni v tydnu? Nechapu,ze CD neposili vylozene vydelecne spoje ty[pu Praha-Ostrava. Pak se jim tam logicky natlaci soukromy sektor,ktery vydobe jen ziskove tresnicky na dortu. Kdyz jsme u toho, ja jsem pro zruseni povinnosti CD zajistovat dopravni obsluznost,ale zaroven bych jim taky sebral dotace,ostatne jako vsem ostatnim dpravcum.At si trh sam urci kudy, zakolik a cim se bude jezdit. A obcanum to stat muze kompenzovat treba nizsimi danemi. Aaaaa, ze by to postihlo nepracujici flakace? I to je mozny a je to jeden z pozitivnich efektu a zpusobu , jak je donutit hledat si praci :)

0/0
15.9.2006 11:19

Jerry Seinfeld

Vagony na jednu cestu tydne

No, v leccem se shodneme. Vylozene vydelecnych spoju je v CR jen hodne malo... Ano, napadlo mne, ze v ony dva dny jede hodne lidi: jenze kdyz si uvedomite, ze byste v podstate koupil vagony jen na jednu zpatecni cestu tyden ... to jsou proste astronomicke naklady....!

0/0
15.9.2006 11:23

Speedy

Re: Znalec

Tak proc neuberou vozy prvni tridy, kde moc lidi stejne nejezdi. Jel jsem nedavno v sobotu Bečvou z Prahy směr ČT a narvano bylo tak, ze neslo vubec chodit ulickama. Byl jsem v zadni casti. Sla pruvodci a vyslechla si kritiku typu, ze toto je opravdu kultura cestovani 21. stoleti. Ona na to jdete dopredu tam bude volno!! Jak tohle mohla rict, kdyz sla opacnym smerem....

Na dotaz jednoho pana ze chce do 1 tridy, rekla v zadnem pripade. I kdyz tam volo bylo...

Je fakt, ze za celou cestu se uz neukazala, takze vesele mohli jet i cerni pasazeri:-). Jo a to nemluvim o tom, kdyz treba v Koline chtel nekdo nastupovat.... dobytckak hadr;-€

0/0
15.9.2006 9:46

Jerry Seinfeld

Vozy 1. tridy

Ve valne vetsine je ve vlaku jen jeden vuz (nebo jen polovina vozu) prvni tridy, a to mluvime o rychlicich. V ostatnich vlacich neni 1. trida temer vubec (vyjimkou jsou moderni primestske pantografy).

Znovu opakuji, ve spicce je proste nemozne se vyhnout tomu, aby bylo nacpano. To same plati napriklad pro metro a vubec pro MHD jako takovou. To neni vina Ceskych drah. Co je na tom k nepochopeni???

0/0
15.9.2006 9:50

Berg

Re: Vozy 1. tridy

Problem Metra je v tom,ze i kdyby chteli,tak se pod 2minuty mezi soupravami nedostanou, protoze se ve spicce jezdi temer u hranice prepravni kapacity. Tam by pomohly jedine dalsi trasy D,E... ktere by cast cestujich odklonili... CD je socialisticky statni moloch, ktery vzdy natahne ruku ke statu a proto nema duvod chovat se trzne...

0/0
15.9.2006 11:21

Jerry Seinfeld

Re: Re: Vozy 1. tridy

Vzdyt i na drahach jsou problemy s kapacitou prepravni cesty - prave na te nejdiskutovanejsi trase. Souhlasim, CD je socialisticky moloch, ale to nic nemeni na tom, ze proste spicky vzdycky byly, jsou a budou. I v soukromych vlacich napr. v Britanii. Na tom nic nezmenime a zrovna za tohle draham nadavat je proste pitomost.

0/0
15.9.2006 11:25

Pitrpitr

Re: Re: Vozy 1. tridy

Já jsem si teda nikdy nevšiml, že by v neděli večer, kdy je největší nával přijíždějících studentů, byl interval 2 minuty. Spíš kolem desíti - to se pak člověku i podaří, že se do metra vůbec nedostane (Y)

0/0
16.11.2006 22:37

oddTom

Re: Vozy 1. tridy

No já nevím, ale tady se píše, že např. metro má 730 vozidel, a ve špičce je nasazeno 405... (bus 997/1263, tram 703/926

http://www.dpp.cz/cz/di-pid2.htm

Takže tam rezervy jsou (a že nejezdí všechny vozy metra, to je možná dáno i kapacitou tratě). Máte konkrétní čísla pro ČD? Jinak je to o ničem.

0/0
15.9.2006 11:25

Jerry Seinfeld

Re: Re: Vozy 1. tridy

U metra je problem nedostatek kapacity na trase. U vlaku jak nedostatek kapacity (na 1-2 tratich), tak vozu. Do cisel autobusu a tramvaji v Praze se pocitaji i nutne zalohy, vozy co jsou prave na revizich a opravach, zastarale vozy... atd. atd. atd.

0/0
15.9.2006 11:35

pedr64

Re: Znalec

a já zase miliju ty objektivní důvody, proč to nejde. jako cestujícímu je pro mě rozhodující, jestli sedím a nebo stojím v uličce jako dobytek, když jsem zaplatil stejné jízdné.

0/0
15.9.2006 10:12

Jerry Seinfeld

Re: Re: Znalec

Vy jako cestujici platite smesny zlomek realnych nakladu, vetsinu nakladu plati stat. Takze budte rad za to, co za sve drobne dostavate. Chcete opravdu kvalitni prepravu? OK, za 5nasobne jizdne. Spokojen?

0/0
15.9.2006 10:39

pedr64

Re: Re: Re: Znalec

tak teď ste to podtrhl a dal tomu korunu.Větší kraviny kvákal snad jen Váš kolega Ondrůj, když vypadl kluk z vlaku. Možná máte přehled, kolik vozú provozují ČD. Předpokládám, že vzhledem k jejich počtu by nebyl problém na pár nejvytíženějších spojů 2xtýdně pár vagonů přidat.

0/0
15.9.2006 11:01

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: Znalec

Jezisi stokrat to opakuji dokola: JE TO PROBLEM! To opravdu neumite cist? Neni dostatek vhodnych vagonu/lokomotiv, aby mohly byt nasazeny ve spicky. Proste neni. Nejde o "par vagonu", byly by potreba desitky a vsechny v podstate naraz. To same je ve veskere MHD, ktera je ve spicce taky pretizena - tam to kupodivu asi chape vice lidi.

Co je na mem komentari za "kraviny"? Vy opravdu nevite, jak male procento nakladu na prepravu tvori cena jizdenky? Ano, je mozno dosahnout u nas kvality prepravy jako treba v Nemecku, ale bohuzel take za temer shodne naklady jako u nich. Byl byste ochoten akceptovat i Nemecke (take tezce dotovane!!!) ceny prepravy?

0/0
15.9.2006 11:07

oddTom

Re: Re: Re: Znalec

No, za petinasobne jizdne se rychleji a pohodlneji prepravim osobnim vozem (nemluve o cene v pripade plne obsazenosti). V tom pripade a) mi unika udajna ekonomicka vyhodnost hromadne dopravy, kdyz skutecne ceny jsou i pres hromadnost vyssi b) neni dopravce trochu spatny hospodar, kdyz ma narozdil od os. auta jistotu tisicu cestujicich, a presto potrebuje stejne penize, aby dokazal vytvorit srovnatelne podminky? Synergie?

0/0
15.9.2006 11:20

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: Znalec

Tohle se neda porovnavat, je to na strasne dlouhou diskuzi. Hromadna doprava je vyhodnejsi, ta CR je bohuzel po desitky let zanedbana (takze by bylo potreba strasne moc dorovnavat ted hned - proto ty naklady), a za dalsi bohuzel zatimco drahy musi nest vsechny sve naklady ve sve kapitole, tak naklady na silnicni dopravu jsou skryty v desitkach ruznych kapitol rozpoctu, takze nejsou tak zjevne...

0/0
15.9.2006 11:27

oddTom

Re: Re: Re: Re: Re: Znalec

No, trochu Vám rozumím, ale kapitoly nekapitoly, daně platím jak na údržbu silnic, tak na dotaci vlaků/tratí (sám jste napsal, že jízdné dotuje stát) - a přesto při plné ceně zaplatím při jízdě autem míň. Nemyslím, že by silnice byly méně zanedbané než tratě (úměrně délce sítě a opotřebení). Nebo dráhy berou z rozpočtu 5x víc než silničáři na celostátní i krajské úrovni?

Jestli chcete, můžete mi to trochu přiblížit? Klidně mejlem na oddTom[a]centrum.cz (@ misto [a] :) ).

0/0
15.9.2006 11:33

oddTom

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znalec

oddTom [a] centrum.cz

0/0
15.9.2006 11:34

oddTom

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znalec

tak jinak... oddTom zavinac centrum.cz

0/0
15.9.2006 11:35

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znalec

Prominte, nemam na to cas psat neco dlouhosahle mailem. Podstata je jednoducha: silnicni dane ani zdaleka nekryji opotrebeni silnic a vystavbu novych. A pak je tam spousta dalsich nakladu silnicni dopravy: na znecisteni prostredi, na silnicni cast IZS (policie, zachranky, hasici), atd. To vsechno je nutno zapocitat, chcete-li porovnat vlaky a auta/busy.

Co se zanedbanosti tyce, mluvil jsem hlavne o vozovem parku: nikdo vas nevozi 30 let starym autobusem, zatimco 30 let stare zeleznicni soupravy jsou zcela bezne (nejsou vyjimkou i ty pres 40 let stare!).

0/0
15.9.2006 11:40

Pitrpitr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znalec

Taky platíte za použití kapacity tratě/silnice ? Ja bych řekl, že asi ne... Až bude mýtné pro všechny kategorie vozidel včetně osobních aut a bude odpovídat nákladům na opravy silnic alespoň do té míry co poplatky, které ČD musí odvádět SŽDC, tak se může něco srovnávat. Do té doby asi těžko.8-o

0/0
16.11.2006 22:44

financialtimes

Re: Re: Re: Znalec

Vy jste komunista?

0/0
15.9.2006 12:00

Financialtimes

Re: Znalec

Jsem moc chytrý laik. Ale to že ČD vypravují v největším návalu malé vlaky a potom když nic nejede, tak dlouhé je všeobecně známá věc. Na to člověk nemusí být zas tak velký odborník....;-P

0/0
15.9.2006 11:56

financialtimes

Re: Znalec

No o tom že ČD vypravuje když je hodně lidí krátké vlaky a když nopak málo, tak dlouhé se ani nemusíme bavit. to je všeobecně známá věc. A věřte že ani nemusím být odborník.;-P

0/0
15.9.2006 11:58

Jerry Seinfeld

Lez

To neni vseobecne znama vec, to je proste LEZ. Drahy ve spicce vypravuji co nejvice vagonu a navic samostatne posilove vlaky. Vubec nevim, kam na takove pitomosti chodite...

0/0
15.9.2006 13:27

Nádražák

Re: Hmmm, důležitá změna

Jen takový menší dodatek - jestli tím vlakem myslíte R 241 "Vsacan", kterým mimo jiné také jezdím (mimochodem 14 vozů každý den) tak tento vlak je narvaný každý den - možná až na sobotu. Jenže pokud jste si nevšiml, tak v pátek jezdí místo posilových vozů posliové R - to znamená, že zhruba 30min po tomto vlaku jede posilový páteční R 1541!!!

0/0
15.9.2006 9:49

Jerry Seinfeld

Re: Re: Hmmm, důležitá změna

Narazite jeste na dalsi problem, a to kapacita trate. Specialne Praha - C.Trebova - Prerov, jedna z nejzatizenejsich trati: s rustem vyznamu Prahy strasne narostly naroky na prepravu v patek odpoledne na Moravu a v nedeli odpoledne do hlavniho mesta. V urcite chvile se ani neda rozumne na trat nacpat vic vlaku v urcitem casovem pasmu a k vlakum se neda pripojit vic vagonu... Fakt to neni jednoduche a zrovna v tehle oblasti na drahach opravdu nepracuji zadni blbci.

0/0
15.9.2006 9:54

Nádražák

Re: Re: Re: Hmmm, důležitá změna

Kapacita nebo chcete-li propustnost tratě 270 (Bohumín - Přerov - Praha) i kapacita tratě 010 (Česká Třebová - Praha), je zatím dostatečná a to i v pátek či neděli při jízdě posilových R ! Ale muselo by se jim chtít na odboru dopravy a přepravy něco chtít vymyslet. vždyť vlaky snad nemusí jezdit jen za sebou, ale pochopitelně se mohou předjíždět, čímž se propustnost tratě ještě více zvýší. Vozů je taky dostatek (ovšem těch odpovídajících 21.století už bohužel ne tolik). I tak se ale dají případné R posílit. Tak doufejme, že SIEMENS již konečně dodá slibovaných 24 nových vozů Bmz a 12 vozů Ampz. Vozový park už by to potřeboval jako sůl, a ne že musím jezdit do školy Ex 520, složeným ze samých vozů B, popřípadě Bc či něčeho horšího;-€  

0/0
15.9.2006 10:19

Jerry Seinfeld

Propustnost 010/270

Nemyslim, ze by se na odboru dopravy a prepravy flakali. Je to dost slozite, je taky nutno nekam vecpat alespon expresni nakladaky, a jeste zachovat v osobni preprave prestupy ...

A co se dostatku vozu tyce, nelze pocitat jen pocty vozu a kulturu jejich vnitrku, ale i technicke parametry (brzdy, max. rychlost, odolnost vuci mrazum, atd.) - sam jiste vite, ze nelze spojovat zcela ruzne vozy do soupravy jen podle libosti.

0/0
15.9.2006 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.