Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzin by mohl zlevnit až o korunu padesát

Snížení spotřebních daní u cigaret a benzinu, které bude chtít prosadit nový ministr financí Vlastimil Tlustý a poslanci jeho ODS, přinese lidem mírné zlevnění. Státní pokladna však přijde o několik miliard nejen z výběru těchto daní, ale i z daně z přidané hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

performer

spotřební daně jsou jedny z mála alespoň trochu relativně spravedlivých daní

myslím, že v ČR máme spostu jiných daní, které by se měly snížit a nebo úplně zrušit.

pozitivní je alespoň to, že se sblíží zdenění nafty a benzinu, které se časem zřejmě zcela srovná, resp. bude nakonec nafta daněna více, což je správné!

0/0
15.9.2006 11:54

briza

Obycejny predvolebni populismus

BTW. Nemame nahodou v otazce spotrebni dane nejake zavazky vuci EU?

0/0
15.9.2006 11:30

QuuQ

Re: Obycejny predvolebni populismus

No to samozřejmě máme, ale spotřební daň na benzín máme vyšší než po nás EU požaduje...

0/0
15.9.2006 11:35

mudroch

!

Stačí mi , když mě nezdaní tolik ve výplatě .To je nejčistší řešení .

0/0
15.9.2006 11:20

RD

Schválně, o kolik se snížila cena čaje a cukroví po snížení DPH

Zůstala stejná (Delvita, Hypernova, Tesco) Není ten Tlustý magor?

0/0
15.9.2006 10:27

FastDriver

Re: Schválně, o kolik se snížila cena čaje a cukroví po snížení DPH

magor jsi ty, daně je potřeba snížit, bohužel prodejci jsou banda a jinak než bojkotem je ceny snížit donutit nelze.

0/0
15.9.2006 10:32

briza

Re: Re: Schválně, o kolik se snížila cena čaje a cukroví po snížení DPH

Snizit jo, ale ty prime. Spotrebni dan a DPH jsou alespon rovne z podstaty.

0/0
15.9.2006 11:28

Ex-treme

Blbost!

u cigaret je hloupost snižovat spotřební daň když je naopak třeba ji zvyšovat a u benzínu akorát naroste marže pro prodejce protože cenu nesundaj Rv

0/0
15.9.2006 10:14

QuuQ

Re: Blbost!

Proč je potřeba zvyšovat daň u cigaret??? Můžete mi to nějak vysvětlit???

0/0
15.9.2006 11:15

makan.dacan

Re: Re: Blbost!

Aby ubylo smraďochů ? ;-D

0/0
15.9.2006 12:21

pablo

To je snad vtip

Pokud se nemýlím, tak apríla dnes není. Ale to co navrhuje ODS je mimo mísu. Volil jsem je a s tímhle nesouhlasím. Ať nechají nepřímé daně, tak jak jsou a soustředí se na přímé daně. To jsou jen populistické kroky. Jaký to bude mít vliv na výkonnost ekonomiku v reálu? U cigaret snad zapracovala loby a s tímto už naprosto nesouhlasím. Jen ať se spotřební daň u cigaret neustále zvyšuje. Kuřáci alespoň více přispějí na úhradu jejich budoucího léčení. Jestli to tak půjde dál, tak ODS volit nebudu.

0/0
15.9.2006 9:47

Kovis1

Re: To je snad vtip

"Kuřáci alespoň více přispějí na úhradu jejich budoucího léčení" - podle tvojí logiky by teda měli zdražit všechny tučné potraviny, aby bylo na léčení infarktů a taky chlast, aby bylo na léčení a určitě bych zdražil povinné ručení, aby bylo na léčení budoucích následků havárií??8-o

0/0
15.9.2006 10:13

QuuQ

Re: To je snad vtip

Kdyby všechny peníze ze spotřební daně na cigaretách šly na zdravotnictví, věz že by to dnes v nemocnicích vypadalo úplně jinak...

0/0
15.9.2006 11:17

CubA21

Ano, ano benzín by mohl zlevnit,

ale bohužel jen mohl. Takže všechno zůstane při starym.

0/0
15.9.2006 9:45

titlis

vybere se víc

Když se sníží spotřební daň a tím pádem i DPH, tak se bude víc jezdit a ve finále se na dani vybere naopak víc. Říká vám něco pojem Laferova křivka?

0/0
15.9.2006 9:44

pablo

Re: vybere se víc

Dost možná, taky se může stát, že pumpaři zvýši své marže a snížení nemusí být o výši snížené spotřební daně. Jsou určité psychologické hranice, kdy poptávka klesá a stoupá, myslím, že snížení ceny benzínu o 1,5 Kč neovlivní výši poptávky v takovém množství, aby se projevili pozitivně ve výběru spotřební daně.

0/0
15.9.2006 9:49

Roumen

Re: vybere se víc

Teorie je pekna, ale je treba si ji promitnout do praxxe. Jak moc je asi poptavka po benzinu pruzna? Ty snad zacnes jezdit vic jen kvuli tomu, ze benzin je levnejsi? Jak to budes delat? Budes jezdit oklikou? Nebo dal a vracet se? :-/:-/

0/0
15.9.2006 10:14

Kafy

Re: Re: vybere se víc

Ne, budu jezdit i když to nebude bezpodmínečně nutné :)

0/0
15.9.2006 10:19

Homer1

Ať si státní kasa vylíže ).(

"Státní pokladna však přijde o několik miliard nejen z výběru těchto daní, ale i z daně z přidané hodnoty."

Když byl benzín za 25Kč litr, tak výsledná DPH byla nižší než jaká je teď z ceny 31-32Kč/litr. A pokud vím, nikdo z ministerstva financí neprotestoval že do státní kasy teče daleko víc peněz než dříve - peněz které se stejně jenom prožerou a rozkradou.

0/0
15.9.2006 9:32

OPčan

ceny

Jet Barrandov Natural 95 - 29,20. Spousta benzínek po Praze jaxi zapoměla zlevnit. To jsou pořád ceny 31,90 apod. 

Mimochodem např. v Íránu stojí litr benzínu 2,80 Kč.

0/0
15.9.2006 9:27

mmm

Re: ceny

Kdyby u nas stal 2.80? Tak se nevejdeme na silnice.

0/0
15.9.2006 9:37

FastDriver

Re: ceny

akorát tam zase nemají auta;-D

0/0
15.9.2006 9:38

Mantos

Re: Re: ceny

Blbe, jso uvyspělá země. :-P8-o

0/0
15.9.2006 9:43

lupinmen

Re: ceny

ONO Natural 95  - 27,50

0/0
15.9.2006 20:44

Pitrs

Re: ceny

ve Venuzuele stoji litr benzinu na prepocet zhruba 1Kc.;-(

0/0
15.9.2006 21:35

Mar__tanka

...

ale i tak stále raději slyším "populistické" sliby o snížení daně, než o zvýšení sociálních dávek.... :-))

0/0
15.9.2006 9:10

bumbumbác

Re: ...

R^

0/0
15.9.2006 9:21

MMichonova

Re: ...

to je fakt

0/0
15.9.2006 11:08

Amazing

Bohatě bude stačit

když u pump budou stejně briskně reagovat na snížení cen ropy,jako dokázali rychle reagovat na její zvýšení...jenže vánoce se blíží a na dárky musi byt:)

0/0
15.9.2006 9:06

Pitua

Re: Bohatě bude stačit

To asi bohužel nehrozí...Já si teda nepamatuji, že by někdy byla reakce na zlevnění stejně rychlá jeko reakce na zdražení. Poslední týdny ropa zlevňovala a nic...protože mají zásoby a ty koupili za cenu vyšší...

0/0
15.9.2006 9:10

Homer1

Re: Re: Bohatě bude stačit

Tenhle argument je na pár facek - to se na mě nezlob.

A když ropa zdražuje tak přece prodávají u stojanů zásoby co byly levnější!

Není jediný rozumný důvod, proč by zdražení mělo trvat kratší dobu než zlevnění. Pokud se takováto cenová houpačka koná několikrát za rok, tak všichni tihle ropní šmejdi vydělají miliardy jen na onom časovém prodlení než se jim "podaří zanalyzovat situaci na trhu" a konečně slevit z ceny.

0/0
15.9.2006 9:36

Pitua

Cena bude stejná

Podle mě ude cena stále stejná, protože pumpaři by měli menší zisky a myslím, že takováto cena jim vyhovuje. A navíc podle prognóz se ta cena stejně pod 30 korunami neudrží, protože ropa půjde rapidně vzhůru...A to až k 80 dolarům za barel, což asi ovlivní i konečnou cenu benzínu i ropy. Bohužel ;-(

0/0
15.9.2006 9:05

FastDriver

Zlevní leda houby

akorát vzrostou marže benzínkám. Dopadne to stejně jako s kávou a čokoládou - sníží se daň, ale ceny pro zůstanou stejné nebo se jen kosmeticky upraví. Vždyť pumpaři si vyzkoušeli, že se bude benzín prodávat i za 35Kč bez jakéhokoli poklesu výtoče, tak proč by zlevňovali, že?

0/0
15.9.2006 9:03

Pitua

Re: Zlevní leda houby

Pravda. Jak jsem uvedl výše, vyhovuje jím to. Ke zlevnění nemají důvod...

0/0
15.9.2006 9:07

J_A_R

Lacine populisticke gesto

od pana Tlusteho Rv Ted uz se nedivim, ze bude schodek rozpoctu dvojnasobny ;-D

0/0
15.9.2006 8:58

Tomáš Marný

Muhehe...

... po snížení daně klesne cena benzínu úplně stejně jako u kafe po snížení DPH, tedy o nic...

0/0
15.9.2006 8:45

Konstrukter

Co to je toto?

Spotřební daně by se měly zvyšovat, aby se mohly snížit přímé daně. Nechápu jak chce Tlustý snížit spotřební daně, DPH i přímé daně zároveň. Snížení spotřebních daní považuji jen za další předvolební úplatek!

0/0
15.9.2006 8:30

..

Re: Co to je toto?

To je divný co ?! Snižování daní, hold nezbyde na dávky. ;-P

0/0
15.9.2006 8:41

Konstrukter

Re: Re: Co to je toto?

Jen ať snižuje daně, díky tomu vyhráli volby, ale ať snižuje přímé daně.

A na dávky jak koukám zbyde vždy, zato se budou škrtat např. investice do dopravní infrastruktury...

0/0
15.9.2006 8:52

FastDriver

Re: Re: Re: Co to je toto?

vždyť ti může být jedno, kde ty peníze zaplatíš, stejně skončí v jedné kase, ať jde o daň spotřební, DPH nebo ze mzdy či zisku.

0/0
15.9.2006 9:05

J_A_R

Re: Re: Co to je toto?

doufam ze nezacnes krast luzo ;-P

0/0
15.9.2006 8:58

..

Re: Re: Re: Co to je toto?

A kdy jedeš na dovolenou a kde asi tak bydliš ?  :-D

0/0
15.9.2006 9:04

Milfried

Re: Co to je toto?

Spotřební daně by se měly zrušit, protože se jedná o dvojí zdanění, jsou monopolistitcky uvalovány jen na některé produkty pod vidinou jakési budoucí spotřeby a tím ku*ví trh.

Navíc pokud se zlevní (výrazněji) benzín, vzroste jeho spotřeba a ty peníze se do ekonomiky zase vrátí.

Věnuj se kostruování a odpusť si své diletantské ekonomické úvahy alá Karl Marx.

0/0
15.9.2006 8:42

Konstrukter

Re: Re: Co to je toto?

Jsou monopolisticky uvalovány na produkty, které je vhodné uměle zdražovat a tím snižovat jejich spotřebu. Ať už jde o legální drogy, nebo v dopravě naprosto neekologické uhlovodíkové paliva. Spotřební daně jsou nejrozumnější daně jaké existují a v žádném případě by neměly klesat, ale stoupat!

Jo a pokud by se výrazně slevnily cigarety, vzrostla by jejich spotřeba a peníze by se do ekonomiky vrátily, to by bylo jistě taky správné, že?

0/0
15.9.2006 8:50

..

Re: Re: Re: Co to je toto?

Až se lidi odnaučí kouřit, kde bude stát brát miliardy se spotřební daně ? Z kakaa ? 8-o

0/0
15.9.2006 9:00

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Co to je toto?

Třeba je nebude brát nikde, třeba už je nebude potřebovat, protože nebude muset léčit tisíce lidí s rakovinou jazyka, hrtanu, plic, desetitisíce astmatiků, kardiaků, atd, atd...

0/0
15.9.2006 9:20

John S

Re: Re: Re: Re: Re: Co to je toto?

Nějakej chytrák si myslí, že astma je způsobeno kouřením... jo a v čechách umírá daleko víc lidí na následky přežírání (rakovina tlustého střeva) než na klouření... a výdaje na léčbu sou snad dokonce ještě větší... :-P btw. Stát je jako malé dítě, když mu dáš víc peněz zvykne si na ně a když mu je pak sebereš, bude vřískat... Pokud by nebyli kuřáci a alkoholici, tak rohlík stojí 10kč. To bys viděl tu spotřební daň na hranolky, čokoládu, kafe, čaj...

0/0
15.9.2006 9:41

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je toto?

Zeptej se současných astmatiků, jestli když byli malí, v jejich přítomnosti rodiče kouřili... Co se týče rakoviny tlustého střeva, tak jsem klidně pro, uvalit spotřební daň na bůček, na sádlo, na škvarky, případně pořádat každoroční vážení občanů a podle tloušťky napařovat různé sazby daní.;-P

0/0
15.9.2006 10:16

MMichonova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to je toto?

8-o;-D

0/0
15.9.2006 11:13

Milfried

Re: Re: Re: Co to je toto?

Klasická demogogie bolševika tvého formátu.... Neexistuje ŽÁDNÝ DŮVOD, proč upřednosťnovat budoucí spotřebu před současnou. To zaprvé. Za druhé: kdo rozhodne, na které produkty bude a na ketré nebue spotřební daň uvalena? No jistě, státní úředník. Ten ovšem nehájí zájmy společnosti, ale státu. To není totéž.

Spotřební daň by neměla být nikde a na ničem, protože diskriminuje výrobce takto "ošetřených" produktů a ti pak svá aktiva přesouvají jinam. Je to zásah do trhu, ako každé další daně, jen je ještě zrůdnější v tom, že zdaňuje tytéž peníze už podruhé.

Takže znova: Nepouštěj se do složitějších ekonomických úvah, ztrapňuješ se.

0/0
15.9.2006 14:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.