Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálniční rekord pár let odolá

Po hodech přichází půst. Známé lidové rčení by se dalo přenést i na výstavbu dálnic v Česku. Zatímco letos se otevře rekordních 72 kilometrů, v příštím roce se motoristé dočkají mnohem nižšího přírůstku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lajtnant

Obchvat Prahy slouží Pražákům?

Je docela zajímavé, že si nikdo z "antipragocentristů" neuvědomuje, že obchvat Prahy slouží hlavně mimopražským motoristům, kteří jedou např. z Plzně do Brna, nebo z Ústí do Budějovic. Pražák bydlící ve středu města žádný obchvat až tolik nepotřebuje. Já bydlím kousek od Prahy, ale do Ostravy jezdím často služebně a dálnici přivítám možná víc než většina Ostravaku;-P

0/0
10.10.2006 17:16

ventas

Srovnání důležitosti

Úsměvy ve mně vyvolává čtení příspěvků tykající se srovnání důležitosti D47 a pražského obchvatu. Kdo jen trošku umí číst v mapě tak je mu celá situace jasná. Sice pražský obchvat má jistě republikový význam, dálnice D47 má však evropský význam. Od dob historické solné, jantarové stezky je toto hlavní evropský spoj SEVER-JIH. A to si málokdo v Praze uvědomuje. Potenciál této spojnice je daleko větší než infrastruktura hlavního města. Sitauce dnes nejen, že je katastrofální, jako hlavní spojnicí třetího města republiky slouží obyčejná jednoproudá silnice. Tohle je více než tragický pozůstatek komunistického období. Ano od nás bylo důležité dopravovat ocel ale na východ nikoli na západ. Proto bylo třeba vybudována ruská kolejnice s jiným rozvorem kol až na české hranice. Je úsměvné srovnávat toto potřebné evropské dílo s regionálním obchvatem pražským.

0/0
5.10.2006 18:18

Kolouch

Re: Srovnání důležitosti

Co se týče infrastruktury hl.m., městský okruh si platí Praha ze svého (mimochodem, velmi zajímavá stavba). Pražský okruh je nutný z důvodu katastrofální situace ve městě, která se bude ještě zhoršovat s dokončením D5. Ode dneška platí nová vyhláška, kdy policisté mohou zakázat vjezd kamionům do města, budou stát na dálnici před městem -> totální zablokování pravého pruhu a výpadovek. V Praze se kříží v centru města 8 dálnic a rychlostních silnic, záběr dostává i Václavské a Karlovo náměstí a přílehlé ulice a památky, když už Vám nezáleží na milionu lidí, kterým toto značně znepříjemňuje život (hluk, emise, časté úrazy...). Ve mně to úsměv nevyvolává ani v nejmenším, protože jde o zdraví lidí obývajících nejhustěji obydlené území v ČR.

0/0
5.10.2006 20:27

icebear202

Re: Re: Srovnání důležitosti

praha si mestsky okruh plati ze sveho?? tak to jsi asi nebyl na slavnostnim otevirani. jen tak na okraj - spousta penez z EU a dalsi ze statniho rozpoctu. okruh mohl uz mozna i davno byt hotov ale praha preferuje metro. nemuze byt vse a v nicem se neomezit. takze bud jedno nebo druhe

0/0
6.10.2006 9:01

drevak_patlak

Re: Re: Re: Srovnání důležitosti

Pokud vím, tak Praha má 2 okruhy, vnitřní, který si platí sama (součástí je např. tunel Mrázovka) a vnější, který je v režii státu.

0/0
6.10.2006 9:05

Heh

Re: Re: Re: Re: Srovnání důležitosti

Přesně tak, netřeba si plést Městský a Pražský okruh. Ale abyste si to příště nepletl: Pražský okruh = Strahovský tunel, eskatáda na Smíchově, tunel Mrázovka, Zlíchovský tunel, Barrandovský most, Jižní spojka, která končí u Štěrboholské radiály, zbytek ještě nestojí, už si to budeme pamatovat?

0/0
6.10.2006 10:50

Heh

Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání důležitosti

Herr gott, samozřejmě, že co jsem vyjmenoval, je MĚSTSKÝ okruh ;-D

0/0
6.10.2006 10:56

______________________________

Re: Srovnání důležitosti

Široký rozchod až NA ČESKÉ hranice? To je doufám nedorozumění a myslíš ZA ČESKOSLOVENSKÉ hranice, tedy do tehdejších VSŽ Košice.

0/0
5.10.2006 21:06

zorro

Re: Re: Srovnání důležitosti

česko polské za bohumínem

0/0
5.10.2006 21:08

Milan Kolář

Re: Re: Srovnání důležitosti

On ten široký rozchod vede skutečně až téměř na českou hranici. A že se ví hlavně o "širokorozchodné do Košic" je fakt.  

0/0
6.10.2006 17:16

ZdenoX

filip

Na Ostravsku žije 1 280 000 lidí a sousedí se 40 milionovým Polskem.Přes FM projede denně 30 000 aut a kamionu a do Ostravy přes Mošnov 20 000. Český Těšín je druhý nejvytiženější hraniční přechod.!!

0/0
4.10.2006 9:46

bullshit

Re: filip

jasně zdeno, prostě si nám chtěl říct, že nejste žádný vidláci....;-D

0/0
4.10.2006 9:58

mecheche

Re: Re: filip

ma ale pravdu - a nechtel tim zrejme rict, ze tady nejsme vidlaci (coz samozrejme nejsme), ale to, ze hustota dopravy je tady fakt velika a ta dalnice je tady skutecne (ne na zaklade nejakych pochybnych studii, ale skutecne) potreba - troufam si rict, ze momentalne vice nez kde jinde (napr do Hradce, Usti a spol - bez urazky)

0/0
4.10.2006 12:37

Martin

Re: Re: Re: filip

mily Mecheche, jel jsi nekdy po silnici na UL nebo TP ?

treba dneska to byla chutovka - cca 30km dlouha stojici kolona kaminou z TP az za Lovosice

0/0
4.10.2006 12:49

Jerry Seinfeld

Vidlaci

To je typicke. Kazdy vidlak, at uz pochazi z Ostravy, Usti nebo ze Zizkova, je presvedcen, ze prave ta jejich dopravni zacpa je ta nejhorsi a ze zrovna ona se ma resit prednostne.

0/0
4.10.2006 12:51

mecheche

Re: Vidlaci

jojo - vsichni jsme vidlaci, jenom ty jsi letadlo ... hm

0/0
4.10.2006 13:41

vidlak

Re: Re: Vidlaci

Rozevri tu bukvici ty piiico, at si trochu uzijem:-D

0/0
4.10.2006 13:48

mecheche

Re: Re: Re: Vidlaci

no - jak rikam - vylecil sis mindracek, chudacku ??? je ti lip ?? tohle je lepsi nez prasky, co ??? ;-D

0/0
4.10.2006 15:22

mecheche

Re: Re: Re: Re: filip

podivej - ja se s tebou nehadam - proste jsem chtel rict, ze tady u nas je to dopravni katastrofa - a to uz hezkou radku let - navic k vam na sever Cech z Prahy aspon nejaka dalnice je (docela nedavno jsem po ni jel (cca. zacatek cervence), zatimco tady u nas stale akorat politici klepou po zakladnich sutrech, ale dalnic (zatim) neni

0/0
4.10.2006 13:40

FK Hotivice

Re: filip

Už si byl v Hostivicích?

0/0
4.10.2006 20:32

bullshit

to je zase nářez

"Peníze by neměly téct pouze do betonu a železa. Ministerstvo počítá s tím, že se bude rozvíjet i telematika, neboli inteligentní dopravní systémy. Ty by mohly řidiče například informovat, který pruh dálnice jede při zácpě nejrychleji."

který ze dvou pruhů jede při zácpě ksakru rychleji? ten pravý ve kterém stojí kamion za kamionem nebo ten levý kde pomalu popojíždějí osobáky? toť otázka pro odborníky a příležitost utratit nějaký ty přebytečný prachy, no co s nima taky. Hlavně nezapomenout obehnat dálnice nikoli ploty jako to mají ti nuzáci na západe, ale bilbordama a čím hustěji tím lépe. a když už bilbord, tak co nejlíž k silnici a hlavně na co nejmasivnější podstavec páč až vo něj nějakej magor rozstřelí svoji káru a zabije svou rodinu, ať pokud možno vydrží a nemusí se stavět novej. R^

0/0
4.10.2006 9:15

Michal

Re: to je zase nářez

Pripadne v pravem pruhu blokuje kamion osobaky, aby nahodou nemohly jet rychleji nez kamiony a nemohly pouzit pravidlo zipu...

0/0
4.10.2006 9:21

Michal

Re: Re: to je zase nářez

Omlouvam se, v levem.. ;-)

0/0
4.10.2006 9:21

juleg

Re: Re: to je zase nářez

a dalsi inteligent se ozval

0/0
4.10.2006 19:30

Bob

Re: to je zase nářez

To je jednoduchý, nejrychleji jede pruh v kterém nejedu já.To jsem si už všimnul i bez inteligentního systému;-D

0/0
4.10.2006 9:45

drevak_patlak

Re: Re: to je zase nářez

Muphyho zákony prostě platí, s tím se nic nenadělá. Pokud přejedete do sousedního pruhu, ten minulý se vzápětí rozjede.

0/0
4.10.2006 10:45

ptiger

připomínky

nevím, jsem laik, ale:

- opravdu je nutné aby byl 1 km dálnice tak drahý? A musí stavba trvat tak dlouho, jezdil jsem kolem výstavby dálnice dost často a vím, že stavební doba dělníků byla od 7:00 do 15:00 včetně úklidu a celé úseky kilometrové byly celkem v klidu, dělali to fakt po políčkách.Šturmovat začali až ke konci termínu-dlouhého

- musíme mít hned D ? nestačili by přednostně rozvíjet R? jsou prý levnější a např. spojení z HK do Mohelnice by výrazně ulevilo D 1.

- opravdu je tak strašně nutná D 47? je tam přeci R do FM, co takhle ji pořádně dodělat a právě spojit předchozí Moravu s Čechy?

0/0
4.10.2006 7:35

Petr

Re: připomínky

Cena je výrazně závislá na terénu (mosty, tunely, podloží).

Jel jsi někdy po R47 z Lipníka do FM? Je to nebezpečná čtyřproudová cesta bez oddělení protisměrných pruhů (navíc končí ještě před FM.) s velkým provozem. Proč by měl někdo jezdit přes FM, když chce do Ostravy nebo (často) do Polska?

0/0
4.10.2006 8:00

ptiger

Re: Re: připomínky

aha, tak cena může být dosti rozdílná.

dlouho, jsem tam nejel, jen se domnívám že pro nákladní dopravu do PL by to z FM k hranicím už nemuselo být tak drahé´než zběsile budovat úplně novou dálnici- až se obě dodělají, kdo ji bude používat? právě jsem myslel, že tuhle dodělat a rychle dodělat R z HK do Mohelnice. Pak si můžeme hrát s D 47 a do kroměříže, Zlína. stjně tak na jihu čech-viz níže. taky dodělat PHA-KV a chomutovskou a jsme z obliga Právě R do Chomutova a Strakonic jsou pozůstatek vojenského uvažování mijn. režimu, ale nejsou podle mě dost doceněny.

0/0
4.10.2006 8:18

Petr

Re: Re: Re: připomínky

Kdo bude jezdit po D47? http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/14da61bcdce865a7c12571560036eede/$FILE/intenzity2005.jpg

Jel jsi někdy z FM do Českého Těšína? Doporučuji.

0/0
4.10.2006 8:24

ptiger

Re: Re: Re: Re: připomínky

ano D 47 je nutná, ale myslel jsem, že po protažení silnice z Příbora na hranice by kamiony jeliy přednostně tudy a proto by měla mít PRIORITU.A je levnější

0/0
4.10.2006 10:27

Tom

Re: Re: Re: Re: Re: připomínky

Vy porad kalkulujete, ze R vede do pribora. Jenze dalnice ci rychlostni silnice vede k Lipniku and Becvou, dal vede jen silnice 1. tridy, misty ctyrprouda, ovsem bez oddeleni smeru. Prochazi ovsem obcemi, je na ni nekolik kruhovych objezdu, v nekterych mistech (napr. Belotin) je ejn dvouprouda a tvori se tam kolony. V psoeldnim pulroce se opravovala a 100km trasu Olomouc -Ostrava tak clovek jel za dobrych podminek hodinu a pul, za spatnych i dve, nekdy dokonce tri hodiny (napr kdyz se tam neco byt jen tukne). Od Pribora do Ostravy mate uzkou cestu, staci treba den NATO v Mosnove a do Ostravy se nedostanete, pac je kompletne zablokovana. Zadne protazeni R nepomuze, muselo by se protahovat od Lipnika do ostravy a to je presne to, co ucini D47. Jisteze prazsky obchvat je dulezity a dokonceni R35 z Mohelnice do Hradce take (ja bych to uvital pro cesty do Prahy), nicmene D47 je kriticky potrebna.  Napriklad investice zahranicnich automobilek jsou primo jejim dokoncenim podminene.

0/0
5.10.2006 16:00

mecheche

Re: připomínky

ano D47 je VELMI nutná - spojuje totiz nejlidnatejsi region teto zeme se zbytkem Evropy - z tohoto hlediska je podstatne dulezitejsi nez vsechny prazske obchvaty dohromady, navic, kdo jezdi po R47 vi, jak hrozna ta cesta je a jak dlouho si clovek ve spicku postoji mezi Hranicema a Bělotínem v zacpě ... apod - navic tato cesta nevede az do Ostravy - musis jet tak 25 km po okresce pres Pribor - Mosnov Krmelín ... to nemluve o tom, ze dostavba dalnice je jednou z podstatnych podminek 90% vsech potencialnich investoru do tohoto regionu - dopravni obsluznost - chapeme ...

0/0
4.10.2006 8:25

regazzi

Re: Re: připomínky

Hele, nedramatizuj. Mam totiz srovnani a minikolonky od Hranic do Bělotína (btw.ted po otevreni novych useku praktocky nejsou) nejsou nic ve srovnani s dopravnimi kolapsy na prazske Jizni spojce a na Barrandove. Cela západní Evropa prostě MUSÍ jet přes Prahu, pokud chce kamkoliv na východ. I do Tvého regionu se vozí jídlo přes Prahu......:-/

0/0
4.10.2006 8:30

Petr

Re: Re: Re: připomínky

Bělotínem jsem jel teď v neděli. To nebývá moc belký provoz, ale hezky jsem si postál v koloně u stavby obchvatu - mostu. Přes týden to musí být drsné.

Myslíš třeba polské brambory a zeleninu, že jako vozí přes Prahu? Ti Poláci musí být fakt na hlavu.

0/0
4.10.2006 8:33

regazzi

Re: Re: Re: Re: připomínky

No tak já jel do FM včera (ještě tu jsem;-D) a v Bělotíně sice kolona byla, ale pořád to jelo 50-60 km/h. A to bylo bratru kolem desaty dopoledne.

No tak samozřejmě jsem polské potraviny nemyslel, nechytej mne za slovo. Chtěl jsem říci, že důležitost obchvatu Prahy je prostě vyšší.

0/0
4.10.2006 8:37

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: připomínky

Pro Pražáka rozhodně ano...

0/0
4.10.2006 8:45

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: připomínky

No tak to se právě mýlíš. Pražák zná zkratky, uličky, ale kamionova doprava a mimopražští jedoucí od západu na východ jsou v Praze uvězněni ve stojicich kolonach a vcelku pravem na Prahu nadavaji.....jenze pak se taky ukazi lidi jako vy, který přemýšlí jen na okraj své vesnice...........

0/0
4.10.2006 8:52

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: připomínky

Tak tak, obchvat Prahy ulehčí život pražákům a urychlí cestování mimopražským. Otázka ale je, zda po případném vymístění tranzitní dopravy na okruh nezačne více pražáků jezdit po Praze autem, čímž se zácpy obnoví...

0/0
4.10.2006 10:51

P.

Re: Re: Re: Re: Re: připomínky

"porad to jelo 50-60"...

nebude to treba tim, ze je tam 50-ka?

0/0
4.10.2006 8:46

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: připomínky

Asi ano, po znackach nekoukam;-D

Nicmene je to doklad toho, že to tam neni zdaleka tak tragicke a jak jsem psal, ted je tam otevreny novy usek a silnice za Belotinem uz taky vypda, ze bude brzy hotova.....

0/0
4.10.2006 8:54

PTAK

Re: Re: Re: Re: Re: připomínky

Důležitost obchvatu Prahy rozhodně není vyšší než D47. Do Prahy vede asi 8 dálnic z různých směrů, do Ostravy žádná.

Na Severní Moravě je jedna z nejvyšších nezaměstnaností v ČR. Schopnost přilákat nové investory je i o dopravní dostupnosti, ta je bohužel autem špatná. Úsek Ostrava-Příbor děs, úsek Hranice-Lipník nad Bečvou taky nic moc, Úzká místa jako Bělotín už vůbec nepočítám.

Moravskoslezký kraj má nejvíce obyvatel a je nejvyšší počet obyvatel na km2 (Prahu nepočítám) myslím, že tu jednu dálnici si zaslouží, co Ty na to? A myslím si, že je to opravdu vyšší priorita, než obchvat Prahy, tím nechci říct, že je ten je bezvýznamný.

0/0
4.10.2006 10:00

Heh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: připomínky

Právě, že do Prahy vede 8 dálnic z různých směrů a kříží se v centru nebo okolo blízkosti centra. Z D1 na D8 se dostaneš přes Václavské náměstí, víme? Z D1 na D5 přes centrum, z D1 na D11 nebo na Mladou Boleslav po Jižní Spojce, která se stává ve špičce neprůjezdnou, mimo špičku nebezpečnou (kamióny řítící se 90kou)...takže "Prahu nepočítám" není moc cool.

0/0
5.10.2006 15:20

mecheche

Re: Re: Re: připomínky

podivej - asi jsi mel zrovna stesti, ze to bylo ten den, cos tam jel volnejsi - celkove vzato je ale hlavni tah na Ostravu zalostne nedostacujici - ten kousek, co by se dal nazvat rychlostni komunikaci kolem Noveho Jicina stoji za hov+no bo tam nejsou uprostred svodidla a tudiz je ta cesta dost nebezpecna - navic, jak jsem napsal - tato cesta konci u Pribora - dal se jede po dvouproude okrsce (v obou smerech - asi 25 km). A jak uz jsem taky napsal - vetsina investoru ma dopravni obsluznost zajistenou dalnici uvedenou v podminkach pro investovani v regionu = dalnice D47 neni jen dulezita - je pro muj region DULEZITA

0/0
4.10.2006 12:30

ptiger

Re: Re: připomínky

ano, proto by ale bylo lepší a levnější a rychlejší dodělat pořádně R 47- kamiony na hjranice se odkloní a ptom se pořádně udělá D 47.

0/0
4.10.2006 10:28

Jirka

Re: připomínky

Upozornuji, ze z Lipnika do FM nevede rychlostni silnice, je tam jenom 4prouda silnice 1. tridy (pres Novy Jicin), s dost hustym provozem, max. rychlost 90, ale tou se rozhodne celou cestu neda jet... Mimochodem, rika se ji "silnice smrti"... D47 uz mela byt hotova davno, cekame na ni jak na smilovani.

0/0
4.10.2006 8:56

melkor

Re: Re: připomínky

Asi se malo modlite :-P

Momentalne uradujici predseda vlady je odkud?

0/0
4.10.2006 13:12

Marcel0099

A dálnice D3? Praha - ČB - LINZ?

Asi nebude co? Pražáci co mají chaty na Sázavě to úspěšně blokují, zkuste si teď projet Planou nad Lužnicí nebo Soběslaví, dlouhé nekonečné kolony městem :-(

0/0
4.10.2006 7:33

ptiger

Re: A dálnice D3? Praha - ČB - LINZ?

nevím, ale co takhle přednostně dodělat R z PB do ČB- vyjde to levněji, rychleji a D 3 se dodělá potom...

0/0
4.10.2006 7:36

Honza

Re: Re: A dálnice D3? Praha - ČB - LINZ?

Tuto variantu též doporučuji. Vyřeší problém dopravy z Prahy do Budějovic.

0/0
4.10.2006 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.