Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatra se chce prosadit v izraelské armádě

Kopřivnická Tatra bude příští týden jednat s izraelskou armádou o prodeji aut. Na setkání s novináři to ve středu ráno prohlásil Ronald Adams, hlavní zástupce společnosti Blue River, která Tatru nově ovládá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hrvat1

no jo

Já to říkám pořád...Kopřani jsou ŽIDI!!!

0/0
30.12.2006 22:36

martin

vzduch/voda

jinak již delší dobu se vyrábí i modlei s vodou chlazeným motorem - od výrobce Deutz viz LIWA

0/0
5.10.2006 11:54

roba21

Okno

Nemá ten náklaďák moc velké okno na vojenský vůz? Teda nechtěl bych v tom sedět za nepřátelské palby. ;-P

0/0
4.10.2006 14:23

Mrázek

Re: Okno

;-DTo myslíš, že by tě v tom poslali do 1. linie?S Tatrou můžeš tak maximálně konkurovat důchodcům na přechodu, jinak armáda ji má na trochu jiné účely.;-D

0/0
4.10.2006 14:27

roba21

Re: Re: Okno

Jasně že ne, ale podívejte se třeba v Iráku byly zásobovací konvoje US Army častý tečem útoků. Pokud jsou ty vozy ale určené pouze pro použití v místech, kde střet s nepřítelem nehrozí, pak je to ok. Zajímalo by mě ale, jaké jiné nákladní vozy má třeba česká armáda k dispozici, právě pro ten účel transportů, kde hrozí riziko nepřítelského útoku?

0/0
4.10.2006 14:34

Mrázek

Re: Re: Re: Okno

Zásobování také je tím, na co amíci obvykle dost doplácejí.Co se zásobování týče PV3S - to je nezmar;-) ale zásobovací konvoje jsou samozřejmě nejzranitelnější, tudíž musí být chráněny dalšími bojovými frakcemi, téčko si holt pro guláš nepošleš....;-D

0/0
4.10.2006 14:43

Troll

Němci na naše ženijní osmikolky slintali...

... když jsem byl na cvičení s němčourama, tak docela čučeli, když naše osmikolka z naloženým pontonem (cca. 7t) hrabala všemi osmi.... jejich MAN byl v porovnání s naší 815 srandovní vozík... měli jste vidět jak škemrali o svezení....holt vyspělé západni vojsko, btw. jejich řidiči neměli ani pořádná sedadla, měli tam jen na pevno našroubované prkno potažené koženkou (samodohušťování? to neznali ani z filmu)

0/0
4.10.2006 13:45

Jerry Seinfeld

Nakladaky nejsou to strategicke

Zrovna par nakladaku opravdu neni tim nejstrategictejsim, co ma jakakoliv armada k dispozici. Tatrovky nejsou prilis zbranove a politicky citlivym vyrobkem.

0/0
4.10.2006 13:04

Děd Vševěd

Zajímavé

Nejdřív jsme dodávali TATROVKY do Egypta, Sýrie a do Jordánska a teď do Izraele.. ;-) R^ >- 

0/0
4.10.2006 12:41

chroustík

Re: Zajímavé

Nejdřív jsme v roce 1947 a 1948 pomáhali nově vzniklému státu Izrael. Potom jsme z vůle velkého bratra na východě pomáhali všem Arabům co jich je na světě včetně všech arabských teroristů, které jsme v ČSSR školili o sto šest v čele s Jásirem Arafatem. No a po roce 1989 jsme konečně mohli svobodně přijít na to, kdo na středním východě je kdo. Kdo dělá bordel a kdo ne.

0/0
4.10.2006 13:00

PatrikChrz

Re: Re: Zajímavé

Vzniku Izraele jsme pomáhali proto, protože jsme se domnívali (resp. Sovětský svaz jako náš "pán" se domníval), že tímto omezíme vliv Britů v (tehdy jejich) Palestině. Dlouho to totiž vypadalo, že Izrael bude když ne komunistický (kubuci), tak alespoň silně levicový stát. Pak ho ale začaly podporovat USA, tak my jsme pro změnu začali podporovat Araby;-D

0/0
5.10.2006 7:48

PatrikChrz

Vzduch x voda

Mohl by někdo porovnat vodou a vzduchem chlazené motory?

Vím, že vzduchem chlazený motor je super třeba na Sibiř, kde nehrozí, že voda v chladiči zamrzne, ale přesto se ve většině aut používají "vodníci" a třeba v osobních autech už "vzducháč" nelze najít (asi) vůbec. Kde berou tu velkou výhodu?

0/0
4.10.2006 12:24

Jack

Re: Vzduch x voda

U osobních aut se podle me upustilo od používání vzducháčů, protože jsou příliš hlučné.

0/0
4.10.2006 12:51

wormhog

Re: Vzduch x voda

No alespoň u některých typů porsche je vzduchem chlazenej šestiválec dodnes ve výrobním programu. Jinak výhoda "kapalinového" chlazení je v lepším přenosu tepla kapalinou - je možné konstruovat kompaktnější motory. Případně při stejných rozměrech s větším měrným výkonem (a neuvaří se). Ovšem na úkor hmotnosti, jednoduchosti a vyšší poruchovosti. Takže nakonec je to o konstrukčním názoru - na co je kladen důraz - spolehlivost, poruchovost, údržba versus vyšší měrný výkon, kompaktnost konstrukce.   

0/0
4.10.2006 13:01

rychloslimejs

Re: Re: Vzduch x voda

nejsem si jist na 100 %, ale minimalne na 90 ano, ze Porsche uz vzduch opustilo u vsech svych motoru.

0/0
4.10.2006 13:09

LJ

Re: Re: Re: Vzduch x voda

Je to tak, ale udajne se pri konstrukci Boxstera snazili vyladit vyfuky tak, aby motor bublal podobne jako vzduchem chlazene 911ky

0/0
4.10.2006 15:14

P

Re: Vzduch x voda

Nejen na sibiř. I tam, kde je vysoká teplota a nedostatek vody, je vzduch lepší. Když je přes 50 ve stínu, mají vodou chlazené motory malý tepelný spád a hrozí uvaření.

Vzduchové chlazení zase spotřebuje dost velký výkon právě na to chlazení

0/0
4.10.2006 13:14

LJ

Re: Vzduch x voda

Vzduchem chlazeny motor ma vyhodu v jednodussi konstrukci - nezamrzne, neuvari se, nemuze tam nic vytect. Nevyhoda je zase to, ze se motor vic opotrebovava kvuli tomu, ze nepracuje pouze v optimalnich podminkach. Jo a taky je docela pracny ho vyladit tak, aby splnoval nejnovejsi emisni normy. No a samozrejme hlucnost, ztrata vykonu pro pohon dmychadla...

0/0
4.10.2006 15:13

Sadomaso

Doufám, že se to těm krvelačným a hamižným sviním

posere hned v prvním útoku!!! Ještě jim pošlete české zbraně a oni nás nimi pak budou střílet :-/

0/0
4.10.2006 12:15

briza

Re: Doufám, že se to těm krvelačným a hamižným sviním

Nerikej dvakrat. Kdyz jsme jim naposledy (v pocatcich statu Izrael) poslali zbrane dokazali s nimi ledacos vybojovat.

0/0
4.10.2006 12:17

tyrael

Re: Re: Doufám, že se to těm krvelačným a hamižným sviním

Opravil bych na prvni pohled drobny,ale ve skutecnosti velmi dulezity detail. Slovo "poslali" bych nahradil "prodali". A to za bezne ceny v tehdejsi dobe.

0/0
4.10.2006 12:29

rychloslimejs

Re: Doufám, že se to těm krvelačným a hamižným sviním

Izraelci nas budou strilet ??? kde jste tohle vzal, nasemu statu hrozi mnohem vetsi nebezpeci od arabskeho sveta...

0/0
4.10.2006 13:11

ds

Re: Doufám, že se to těm krvelačným a hamižným sviním

Kdyby chtěli střílet voly jako jsi ty, tak bych jim ještě přispěl na náboje!;-D

0/0
30.12.2006 23:18

halalik

Voda?

Tatrovka bez tatrovackyho vzduchem chlazenyho motoru uz neni Tatrovka!;-€Rv

0/0
4.10.2006 12:10

word

Re: Voda?

a co americke prevodovky ktere Tatry maji? Kdyz to neni Koprivnicka prevodovka uz to taky neni Tatra. Nebo to plati jen u motoru ;-O

0/0
4.10.2006 12:16

Jerry Seinfeld

Re: Voda?

Plky. Jen at jsou v nabidce oba motory a kazdy zakaznik se rozhodne, ktery z nich zvoli. Tak se podari oslovit vice potencialnich zakazniku.

0/0
4.10.2006 12:54

LJ

Re: Re: Voda?

Vy byste taky prodal i vlastni babicku, kdybyste tim oslovil zakazniky

0/0
4.10.2006 15:16

word

ze by

Ze by cesta k lepsimu. Snad jo. Tatra prece nezna bratra. :-)

0/0
4.10.2006 12:03

Zakov

coze?

Tatra s vodou chlazenym motorem? Si delaj prd*el ne???8-o:-/Rv

0/0
4.10.2006 12:02

word

Re: coze?

No a proc ne? Zmena je zivot. Porsche taky zmenilo koncepci, TDi taky meni koncepci a pro nemuze Tatra pozmenit motory, kdyz to bude k lepsimu co se tyce prodeje a dostupnosti pro trhy.

0/0
4.10.2006 12:04

toE

Do třidy!!!

 

0/0
4.10.2006 12:02

E

nebýt Zemanovy vlády, tak Tatra dnes není. ODSSmanský lumpove ji předtím rozkradli.

0/0
4.10.2006 11:35

F

Re: nebýt Zemanovy vlády, tak Tatra dnes není. ODSSmanský lumpove ji předtím rozkradli.

Zase jeden zakomplexovaný socanský nemytý šulínek...

0/0
4.10.2006 11:49

poslanec_termit

Re: nebýt Zemanovy vlády, tak Tatra dnes není. ODSSmanský lumpove ji předtím rozkradli.

Paroubku, zalez

0/0
4.10.2006 11:56

zsml

Re: nebýt Zemanovy vlády, tak Tatra dnes není. ODSSmanský lumpove ji předtím rozkradli.

Ale prosím tě... Radši se věnuj vyučování a neplácej nesmysly...

0/0
4.10.2006 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.