Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi bojují za levné lety z Bruselu

Početná česká komunita v Bruselu bojuje za levnější přímé lety do Prahy. Kvůli zavedení lacinějších linek vznikla dokonce i petice, kterou její autoři chtějí adresovat nízkonákladovým leteckým společnostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondra

Uplna blbost

Je to cele blbost8-oJe to určite clanek

na objednavku.Cestujte pešky.

0/0
15.10.2006 10:20

TVV

Petice

Já bych k tomu jenom dodal to, že většina euroúředníků, se kterými jsem se setkal, si myslí, že tato petice je absolutní volovina a nesouhlasí s ní. Bohužel to někdo z organizátorů protlačil do novin a teď si o nás lidi v čechách bohužel budou myslet ***** samé ošklivé věci :-D

A stále bych trval na tom - rozlišujte euroúředník a lidé, kteří jezdí do Bruselu jednou za čas na jednání (ministři, poslanci atd.) Běžným úředníkům nikdo nic neplatí (rozhodně ne cestu domů).

0/0
9.10.2006 12:52

0ndrashed

Re: Petice

To je náhodou blbost, organizátory znám a nic nikde netlačili, redaktor si to našel sám přes nějaký forward.  Navíc pár úředníků taky znám a nikdo si nemyslí, že to je blbost, když stojí letenka 5-8 tisíc, tak lítání za rodinou leze do peněz i když máš europlat...

0/0
9.10.2006 17:30

Jerry Seinfeld

Zakladni logika

Proboha proc ti lide v Bruselu nechapou zakladni logiku: kdyz prijimam praci v zahranici, musim si zvazit, zda mi tamni plat vyrovna mj. naklady na cesty domu. A proc poradaji komicke podpisove akce k pobidkam komercnich firem?

0/0
9.10.2006 20:06

Honza

Re: Re: Petice

I když vynechám tu praktickou stránku věci (před tím než se rozhodnu někde pracovat musím zvážit všechny související náklady a rizika), tak pěkná blbost je ze strany organizátorů zasílání peticí. Petice je přeci k úplně jinému účelu než k tomu abych jí poslal soukromé firmě.

0/0
9.10.2006 21:46

Jerry Seinfeld

Skupinka komiku

Je priznacne, ze prave pracovnici z Bruselu, sidla prebujele administrativy, pisi petice soukromym firmam ... naprosta absurdita ...

Kdyz jsou ty lety tak zadane, doporucuji autorum petice koupit za vlastni penize jedno ero a zacit s nim litat zminenou trasu. A pokud to nechteji sami risknou, at mlci a neotravuji ostatni.

0/0
8.10.2006 23:42

smudla

Re: Skupinka komiku

Naprosty souhlas.  Vsechno co si "bruselsti urednici"  musi platit sami uz jim asi prijde a priori neprirozene a nefer. 

0/0
9.10.2006 5:18

David

Nekdo by se mel spis zabyvat cenou letenek do Praha - Varsava

.. to je teprv maso. Pokud nezustanete pres sobotni noc, tak vas nejlevnejsi letenka prijde na 22 000 kc. Pokud tam tu sobotni noc stravite, tak se muzete tesit na "vyhodnou" cenu 10 000kc. To je teprv zlodejina..;-€

0/0
8.10.2006 20:14

Uko Jesita

Re: Nekdo by se mel spis zabyvat cenou letenek do Praha - Varsava

Davide, kecas a to tak ze nechutne. Pripadalo mi to jako nesmysl a taky ze je. V pohode odlet za dva tydny ve stredu navrat ten samy tyden v patek. Cena od 3000 Kc a minimalne 10 dalsich moznosti do 6000 Kc. takze misto blbych kecu se naucet treba pouzivat Internet

0/0
8.10.2006 21:52

Jan Hus

Re: Re: Nekdo by se mel spis zabyvat cenou letenek do Praha - Varsava

bojujte !!!!!

v Blaniku mate schovany stary vlastence/bojovniky ;-O;-O

0/0
8.10.2006 22:34

Uko Jesita

Re: Re: Re: Nekdo by se mel spis zabyvat cenou letenek do Praha - Varsava

ty se na nas tak akorat vyserou;-D

0/0
8.10.2006 23:02

Honza

Re: Nekdo by se mel spis zabyvat cenou letenek do Praha - Varsava

Co to je za kecy - zpáteční letenka na 10.11 (PRG - Varšava) a 12.11 (Varšava - PRG) stojí včetně všech tax a poplatků u ČSA 6.415,- Kč. Co si stěžuješ. Je jasné že nejlepší cena je zadarmo ale každá věc a nebo služba prostě má svou hodnotu.

0/0
9.10.2006 21:44

jarslav

petice

kam se jako prostý obcan a volic muzu pod petici soudruha Zelezného a Bobosíkové podepsat, resp. kam je mozné posílat príspevky pro méne majetné cestující?

0/0
8.10.2006 13:57

Honza

Re: petice

Jestli jsi to myslel ironicky, tak dobrý. Jinak by ses nad sebou měl trochu zamyslet;-)

0/0
8.10.2006 19:21

aadelka

NEJSEM UREDNIK EU !!!!!!

Kazdy kdo zde zije nebo pracuje ,jezdi domu do >-. NEJSOU tu jen urednici a politici!!!. Co ja vim,mela Smart Wings obrovsky uspech u "normalnich smrtelniku",konecne jsme se tesili,ze upustime od 12 ti hodinoveho placani se v Eurolines nebo v aute. Bohuzel....pry nevytizenost linky...tak to je vysmech. Spis nejaka dohoda mezi Smart Wings a CSA o nelezeni si do zeli. Jo: a letenka Praha -Brusel stoji cca 300 euro. 4 x 300= jeden vylet k babicce s CSA. No nekupte to..

0/0
8.10.2006 12:38

Jesita_Uko

Re: NEJSEM UREDNIK EU !!!!!!

kdyz na to nemas tak nelitej. Pochop ze letecka doprava je soukrome podnikani a tam si muze kazdy letet kam chce za kolik chce a tvoje babicka je u pravem u prd***

0/0
8.10.2006 14:52

aadelka

Re: Re: NEJSEM UREDNIK EU !!!!!!

Tak k veci;-O: proc CSA nemuze konkurovat Smart Wings(nebo naopak) Nebo je ti to take u pr***e?Nam sockam teda NE:-D:-D:-D

PS..... nekdy slysel o ekonomicke konkurenci ?

0/0
8.10.2006 15:52

Uko Jesita

Re: Re: Re: NEJSEM UREDNIK EU !!!!!!

samozrejme ze muze CSA konkurovat SmartWings ale proc by to delala na lince kde SmartWings nelitaji? proc by dobrovolne litaly za levno, kdyz to letadlo naplni dostatecne za 3x drazsi letenky. Byli by blbi a ja s nimi souhlasim. Mozna misto remcani si najdi lepe placenou praci, zmen bydliste at to mas k babicce bliz, ale hlavne se nesnaz narizovat druhym co maji delat a zvlaste ne v podnikani. Tyhle vas ebruselsky eurodiktatorsky manyry jsou vazne k posrani

0/0
8.10.2006 17:45

Jerry Seinfeld

Mela jste si to spocitat, vazena...

Adelko, kdyz jste pri prijimani nabidky pracovat v Bruselu nezvazovala ceny letenek do vlasti v pomeru k platu, dobre vam tak. Prestante s temi tlachy a zkuste si najit takove misto, kde si budete moci dovolit cesty podle vaseho zhyckaneho pozadi. Anebo jezdete dal autobusem a mlcte. A je mi srdecne jedno, zda jste urednik, nebo ne.

Z vety "proc CSA nemuze konkurovat Smart Wings" je zjevne, ze zakladni principy trzni ekonomiky vas mijeji hodne velkym obloukem. Co si treba nejprve doplnit vzdelani?

0/0
8.10.2006 23:45

aadelka

Re: Mela jste si to spocitat, vazena...

Ted jsi mi to dal teda. No jo,od cloveka,kterej stoji v radiofce kazde rano na bus do vedlejsi vesnice je to opravdu dost dobry.

P.S. ty platis ten low-budget letadla ze sveho ? Ta zavist a "maloprdelost" to kouka z kazdeho prispevku. (Y)>-(Y)>-(Y)

0/0
9.10.2006 7:53

Jerry Seinfeld

Radiovka zdravi

Adelko, nandala jste si to hlavne sama. Pokud jste presvedcena o tom, ze by se nejakemu low-costu lety Praha - Brusel vyplatily, zalozte si vlastni aerolinky a budete v baliku. Kde se ve vas bere ta "moudrost" kecat lidem ze Smart Wings do jejich prace pri vyberu trasy? Zkouseli to, nevyplatilo se, neni co dal resit. Tecka.

Proc si myslite, ze by vam kdokoliv zavidel praci, pri niz si ani nemuzete dovolit cas od casu letenku domu ze sveho?

PS: co mate proti me radiovce? u nas ve Lhote to je top moda ;-)

0/0
9.10.2006 9:16

Urednik EU

Re: Radiovka zdravi

Zdravim cechy v cechach,

jen bych chtel dodat, ze cele je to o tom, jak CSA deformuje trh cenami. S CSA, ktere vlastni stat, letaji cesky urednici na jednani do Bruselu za 28.000 !! To se tady vi. Tim padem stat dotuje sam sebe a kdo to plati? No prece vy cesti poplatnici a ne my urednici v bruselu, protoze my mame vlastni dane do rozpoctu. Tak tu prestante placat nesmysli a delat se srandu z adelky, cus bus petr

0/0
18.10.2006 14:12

Honza

Re: NEJSEM UREDNIK EU !!!!!!

Malé upřesnění: ano, ZPÁTEČNÍ letenka Pha-Brusel-Pha stojí u ČSA něco mezi 270 - 300 - 1000 EUR, podle toho na jaké dny je a jak dlouho dopředu je zarezervovaná a zaplacená.

Takovou cenu považuji za rychlou a pohodlnou dopravu jako přijatelnou, takže nechápu o čem je ten humbuk.

Ano, můžete low-cost dopravcům navrhnout aby zavedli linku Pha-Bru a pokud je přesvědčíte že to pro ně bude zajímavý business, určitě se ji budou snažit zavést. Ale jinak se budete muset spokojit se stejným luxusem jako proudy státních úžedníků na svých nudných cestách za kolegy.

0/0
8.10.2006 19:37

Sir_Jason

..pokračování

Vybereme si destinaci, kam denně cestují státní úředníci na státem placené pracovní cesty a zdražíme letenky na šestinásobek cen obvyklých pro jiné srovnatelné destinace. Zároveň dobře zaplatíme každému nízkonákladovému dopravci, který by chtěl do tohoto místa létat levněji, aby si tento úmysl raději rozmyslel. Monopolní státní dopravce může dál udržovat nehorázné ceny (cca 1.000 euro za zpáteční petenku) a stát velmi rád takové ceny za letenky svým úředníkům platí, protože tím velmi elegantně a nepostižitelně obchází evropský zákaz státních subvencí a zcela legálně nejmenovaného dopravce podoporuje. Ten na tom rýžuje obrovské peníze. Stát je spokojený, aerolinky jsou spokojené, ale copak na to říkají daňoví poplatníci? Stěžují si na nenažranost evropských úředníků.

0/0
7.10.2006 23:34

Honza

Re: ..pokračování

To je zvláštní, cena 1000 EUR je u letu během pracovních dnů celkem béžná u všech std. leteckých spol. Že by nějaké spiknutí všech vlád!!! To je tedy něco!!8-o

0/0
7.10.2006 23:50

Sir_Jason

Re: Re: ..pokračování

Nemám sice detailní srovnání cen letenek, ale je logické, že do destinace, kde mám faktický monopol (např. Brusel), mohu nasadit mnohem vyšší ceny, než do destinace, kde panuje tvrdá konkurence (např. Londýn). Když někde mohu vydělat víc, tak to samozřejmě využiju. Proto se domnívám, že ceny na lince Praha-Brusel rozhodně standardní nejsou.

0/0
8.10.2006 0:31

Honza

Re: Re: Re: ..pokračování

Londýn je dost velká vyjímka. Myslím, že počty cestujících do Londýna a do Bruselu se řádově liší. Nenapadlo Vás třeba že důvod proto že do Bruselu nelítý žádný low-cost je že je to pro letecké společnosti drahé? Příklady - lety do Frankfurtu/Hamburku apod se v týdnu běžně pohybují mezi 16 - 30 tisíci. Brusel opravdu není žádná vyjímka, naopak vyjímka je ten Londýn kvůli obrovské konkurenci.

0/0
8.10.2006 1:13

jenjen

Re: Re: Re: Re: ..pokračování

Co to je proboha za blabol (u obou dvou)??? Muzete mi prosim vyjmenovat nizkonakladove spolecnosti, ktere letaji Londyn - Praha a tvori tak konkurenci?8-o Ja ano - lita to easyjet. Nikdo dalsi. Tomu rikate obrovka konkurence? Ja vim, ze tu pak lita jeste CSA a BA (Lufthansa spolupracuje s BA, tzn. zadnej rozdil), ale bavime se o nizkonakladovkach ne?:-/

0/0
8.10.2006 2:02

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: ..pokračování

Ne, bavíme se o všech aerolinkách. A na trase Praha Londýn rozhodně je obrovská konkurence. A ti nejlevnější většinou nelétají na Heathrow.

0/0
8.10.2006 10:13

Jesita_Uko

Re: Re: Re: Re: Re: ..pokračování

Lufthansa spolupracuje s BA...a na to jsi prisle kde ty pcusi kdyz Lufthansa je ve Star Aliance a BA ve One World;-D

0/0
8.10.2006 14:53

Majkyho_pupik

Re: Re: ..pokračování

doufam ze tento nehorazny blabol o bezne cene letenky 1000Euro myslite jen jako nepodareny vtip

0/0
8.10.2006 11:35

Jesita_Uko

Re: Re: Re: ..pokračování

ro neni blabol.Kdyz letis po Evrope nekam ranotam a vecer zpatkynebo zustavas treba jen jednu dve noci ve vsedni dny, tak 1000 Euro za letenkuje skoro normalni taxa

0/0
8.10.2006 14:54

Sir_Jason

Věci nejsou tak jednoduché

Přátelé, věci někdy nejsou tak jednoduché, jak se zdají.. Řekněme, že existují nejmenované, státem vlastněné aerolinie, které mají značné ekonomické problémy mj. i kvůli tomu, že si z jejího vedení udělala jedna blíže nespecifikovaná politická strana dočasné a dobře placené odkladiště svých členů. Tyto aerolinie v ekonomických problémech by stát - coby jejich vlastník - moc rád finančně podpořil. Ale ouha.. směrnice, jak vy tvrdíte socialistické EU, takovou státní podporu neumožňují. Jakpak to udělat? Velmi snadno..

0/0
7.10.2006 23:33

Herr Drson

Re: Věci nejsou tak jednoduché

Á, zasvěcený inteligent. Mimochodem po EU dnes již KTERÝKOLI airline létá bez jakýchkoli omezení. Kam chceš, tam letíš. Nechápu tedy jak to SNADNO udělat aby kterékoli aerolinie získali do nějaké lukrativní evropské destinace monopol.

Pro všechny, pravda je mnohem jednodušší. O destinaci BRU prostě zatím není zájem. Ti co létají za podnikové / státní volí raději klasické airlines, cenově je to skoro nastejno s low cost a ještě si člověk vylétá míle na soukromou letenku, turisté do Bruselu skoro nejezdí - co taky v tý díře plné administrativních paneláků s jedním náměstím a čůrající soškou, a ti ostatní na palubách, to jsou transfeři. Tedy ti, kteří letí přes BRU do PRG nebo se vrací zpět případně naopak (pár kousků z východu). A ti low costem nepoletí neb je to složité a nejisté.

Jinak ta petice je funny. Taky nějakou sepíšu, třeba aby příští týden nepršelo, mám nějakou práci na zahradě.

0/0
8.10.2006 4:33

Martin

Re: Věci nejsou tak jednoduché

Jo, jo máš pravdu. 95 % přispěvovatelů neví "wo co go".

0/0
9.10.2006 9:00

error404

zkusili euromr*ky zapřemýšlet??

O euroúředníky nejde, ty fakt lítaj "zadarmo" (rozuměj za naše).

komunita 1000 lidí? A to chtěj jako uživit linku s letadlem pro 156 lidí (easyJet)?? a co ty žvásty o monopolu?? doporučuju nalistovat učebnici ekonomie a pochopit základní pojmy a principy. Na lince Praha-Brusel může teoreticky lítat kdokoliv. Tak proč se tam nikdo nehrne když je to takový terno?

Fakt zajímavej způsob jak ze sebe udělat vola... R^

0/0
7.10.2006 23:12

poiu

Zajimavy pomer

Zatimni skore zavistivi blbci : pricetni je 16:3 - take obrazek o prispevatelich do diskuzi ...

0/0
7.10.2006 20:35

Honza

Re: Zajimavy pomer

Nevím do jaké kategorie se počítat, ale naprosto mne fascinuje totální profesní deformace - posílat petici soukromé firmě je totální blbost. Petici můžeš poslat do Parlamentu atd, soukromé firmě můžeš něco navrhnout, nabídnou a nebo ji požádat, ale petice?

0/0
7.10.2006 20:40

bob

cena letenky s CSA

jen bych chtel upresnit jak je to s tou cenou ve skutecnosti... protoze tam nase firma dost casto leta tak mam celkem prehled. Pokud se tam zustane pres sobotni noc a nebo se letenka kupuje alespon mesic dopredu tak se cana pohybuje kolem 300 EUR, ale letenka po-pa objednana tyden dopredu kostuje 1000 EUR, coz uz je obycejna zlodejina, ale primo tam lita je CSA a SN, takze monopol a diktuji si ceny... 

0/0
7.10.2006 18:07

Honza

Re: cena letenky s CSA

To je ale naprosto běžné - klasická tvorba ceny podle toho kolik je zákazník ochoten zaplatit. Naprostá většina cestujících v týdnu, kteří nezůstávají přes so/ne jsou pracovní cesty - vyšší cena je akceptovatelná.

Při pobytech přes so/ne noc jde v naprosté většině případů o turisty a "soukromé" osoby, a ti si nemohou dovolit zaplatit tolik.

Takže si nekoupím letenku v ne večer do Bruselu a v pá večer zpět, ale koupím si letenku v pá večer do ČR a v ne večer do Bruselu. Tím splním podmínku sobotní noci a je to v poho, ne?

0/0
7.10.2006 20:38

Honza

Re: cena letenky s CSA

Takže mi to nedalo a podíval jsem se na let s ČSA (Pá Brusel - Praha / Ne Praha -Brusel):

Letenka:   4850 Kč

Taxy+Poplatky:      2648 Kč

Celkem:      7498 Kč

To je celkem obvyklá celková cena jako u low cost (třeba easy Jet). Ona i ta levná letenka nabobtná, když se k ní připočtou taxy atd. Takže nevím co řeší, cena je v pohodě - na to že jsou během dvou hodin v ČR.

0/0
7.10.2006 23:24

aadelka

Re: Re: cena letenky s CSA

DIKY za podrobne vysvetleni ostatnim. POD tvuoe prispevky bych se podepsala take. Nota bene: ja tu petici podepsala.

0/0
8.10.2006 12:41

Honza

Re: Re: Re: cena letenky s CSA

Jeden rozdíl je v tom, že já bych takovou kravinu jako PETICI soukromým firmám bych nikdy nepodepisoval. Jestli nemáte jasno v tom, co petice je, doporučuji wikipedie.cz . Krátká citace: "Dnes pozbyla petice významu, neboť nepředstavuje nic víc než základní

právo občanů, komunikovat se svými úřady a reprezentanty. V méně

vyvinutých demokraciích je ale i toho právo omezováno, a právo na

petice, včetně ochrany před postihem za takové oslovení, se snaží

takovými omezeními „prorazit“."

0/0
8.10.2006 19:28

Honza

Re: Re: Re: cena letenky s CSA

Jen aby bylo jasno - cenu od ČSA, kterou jsem uvedl, považuji za velice dobrou na to že jde o let z/do ráje všech evropských byrokratů.

0/0
8.10.2006 19:31

Gogo

paka

Vy jste ale paka. Ti urednici, kteri podle vas "berou supr platy" stejne litaj zadarmo, o ty tu vubec nejde. Jde spis o studenty a ostatni, jejichz prijmy nedosahuji astronomickych vysin.

0/0
7.10.2006 17:37

Amazing

Re: paka

A to kuva studenti musej za každou cenu lítat letadlem?Neřeknu z Ameriky,ale tady seš za pár hodin doma i jinejma dopravníma prostředkama...

0/0
7.10.2006 21:57

Medved Brundibar

Re: Re: paka

Jenze jedna cesta pak trva 16 hodin - to z vikendu nezbyde nic a museli by tam pak byt nepretrzite cely semestr - dekuju pekne... (byl jsem tam pracovne pul roku a mam Bruselu po krk...)

0/0
7.10.2006 22:41

Honza

Re: Re: Re: paka

No, holt každá sranda něco stojí a buď zaplatím a můžu být na víkend doma a nebo si prostě počkám.

Být dlouhodobě mimo domov je prostě náročné a ne každý to zvládá.

0/0
7.10.2006 23:13

aadelka

Re: Re: Re: paka

Brundibare,nekteri tady ani nevyhatahli paty z rodny visky a navsteva Globusu v okresnim meste je vrchol kultury.  Pak remcat na diskusich,jak se to "mame v tom Bruselu za jejich dane dobre",to je jedine co umi. 16 hodin v aute jedou v lete do Chorvatska a pak wo tom mluvi jeste pul roku. Vzdyt oni v podstate vubec nic nechapou....:-D:-D

0/0
8.10.2006 15:57

vykroucena hlava

socky bojuji

R^Plne s tebou souhlasim.Jsou to socky.Berou supr platy a ted breci o takove cene.Cim vic maji,tim vice breci.A jestli pouzivaj vlak a z Nemecka leti tak to uz mi hlava nebere.O kolik to muze byt levneji k pomeru casu,ktere ztravi na cestach.Cestu letadlem odhaduju neco pres hodku.Nase inteligence zase boduje.;-D;-D;-D

0/0
7.10.2006 17:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.