Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýtné je v pořádku, řekl soud. Kapsch smí stavět dál

Po týdenní přestávce mohou práce na výstavbě mýtného systému na českých dálnicích pokračovat. Brněnský krajský soud dal nakonec za pravdu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který uznal na jaře jako vítěze soutěže společnost Kapsch. Ta tak může pokračovat ve stavbě mýtnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mak1

Takže to znamená,

že si zase ty haj*lové zaberou dálnici a nebude se dát projet ? Ať už s tím jdou do pr*ele(Y)

0/0
18.10.2006 8:03

pavel

kapš

To zastavení u soudu si objednal Kapsch sám - je jasně pozadu a nestíhá - v říjnu mělo začít zkoušení - nyní může vyúčtovat vícenáklady, posunout rozjezd na příští léto - teď už začíná mrznout, některé práce nejde již provádět a protože nevěděli, jak dlouho bude zakázáno stavět, zrušili smlouvy s těmi, co to stavěli, aby nevznikly další vícenáklady a teď tedy teprve začnou shánět znova. A stát vše vesele zaplatí, jen někdo, kdo zodpovídá za pozastavení staveb má možná nový baráček.

0/0
18.10.2006 7:08

pal

Re: kapš

naprostý souhlas!!!!

0/0
18.10.2006 7:22

Franta D11

Re: kapš

Tak tomu říkám úvaha:-DNejsi náhodou osoba, která zná veškeré detailyRv

0/0
19.10.2006 8:27

mlada_fronta

CESMAD

Za vsemi obstrukcemi pri zavadeni eToll stoji mistni spedicni firmy a jejich sdruzeni (CESMAD). Je uplne jedno, jaky technicky system bude uveden do provozu, zasadni je aby se tak stalo co nejdrive, aby mohla byt ucinena pritrz bezuzdnemu a bezplatnemu zneuzivani ceske narodni silnicni site. Komercni subjekty (predevsim ty tranzitujici) musi byt radne "podojeny", jinak nelze zmenit soucasnou katastrofu na ceskych dalnicich a silnicich.

0/0
18.10.2006 0:21

Petr

Re: CESMAD

Podle analýzy ministerstva dopravu je tranzitujících kamiónů jen 7%. Zbytek je vnitrostátní doprava. Opravdu si myslíš, že, když zkásneš nebo snad odstraníš 7% kamiónů, tak se něco na dálnicích změní?

0/0
18.10.2006 7:30

maty

Re: Re: CESMAD

Ta analýza tam je od p. Šimonovského, že? Tak to bude určitě pravdivá.....

0/0
19.10.2006 9:23

Marty

Kapsch je strasna kvalita.

Ustredna dle zkusenosti kolegu jaxtax, ale SW at uz ovladaci, reportovaci je peklo samo. Stabilita, funkce, deployment ... OTRES!

Tohle musi bejt nehoraznej tunel! (Y)

0/0
17.10.2006 23:07

Jane

---

:-(

>-

0/0
17.10.2006 21:54

Prasopes

hm

Se divím,že ty brány ještě nejsou na nějakej parní pohon , když už jsme si vybrali primitivní technologii,nebylo by lepší postavit klasický závory s celníkem(mýtníkem) kterej bude vybírat prníze ,aspon by se zaměstnali nějaký lidi:-D:-D

0/0
17.10.2006 21:19

Jane

Re: hm

Dřevěnou závoru a uniformovaného panáčka s nastavenou dlaní, jako ve starých pohádkách:-) Aspoň by to bylo romantické...

0/0
17.10.2006 21:55

edik2

Mýtné a jeho vybírání je v pořádku,ale

ty brány v naprosré většině vůbec nemuseli být,protože se mohli pro snímací zařízení využít mosty přes dálnici mezi jednotlivými sjezdy. 

0/0
17.10.2006 20:32

jouda

Re: Mýtné a jeho vybírání je v pořádku,ale

R^

nemohly, to by se nevytahlo tolik z rozpoctu

0/0
17.10.2006 21:09

mlada_fronta

Re: Mýtné a jeho vybírání je v pořádku,ale

... ano, aby z tech verejne pristupnych mostu mohl kdokoliv to zarizeni devastovat (napriklad zastupci CESMAD). Zkuste se vysplhat (bez prineseneho, alepson 4m dlouheho, zebriku) na branu eToll. Odpovidam dopredu: nelze.

0/0
18.10.2006 0:13

ja

Re: Re: Mýtné a jeho vybírání je v pořádku,ale

To je přece nesmysl, proč bych tam lezl? Jednodušší je to sestřelit...

0/0
18.10.2006 7:33

Azazel333

jaký podvod ?

Prosím napište někdo, co v případě "Kapsch" je podvod.

a prosím fakta, ne jen nějaké vaše "domněnky"

0/0
17.10.2006 19:33

riddle

Re: jaký podvod ?

...dle rozhodnuti evropske komise MUSI vsechny zemne unie v nejblizzsich letech prejit na satelitni system ...PROTO je rozhodnuti dat to Kapsarum tak jasne uplacene ...notabene to budeme z nasich dani platit podruhe az budem GPS mytne zavadet ...staci ti tohle?

0/0
17.10.2006 19:55

riddle

Re: jaký podvod ?

..a jsem si to jeste dohledal:

"...jednotný systém Evropské unie, která plánuje od roku 2008 spustit satelitní platformu Galileo a na ní časem sjednotit všechny mýtné systémy..." ...a pokud víš ze GPS systém je NAPROSTO kompatibilní s Galielem tak to co dnes beží na GPS poběží i na Galielu = BUDEME TO K*RVA platit dvakrat a to je ten podraz! ...notabene GPS system byl navrhovan levněji neý Kapsářské brany ...kolik pak byly úplatky - TO JE OTÁZKA

0/0
17.10.2006 20:03

azazel@email.cz

Re: Re: jaký podvod ?

"a na ní časem sjednotit všechny mýtné systémy" -- to "časem" je myslím docela vypovídající o tom, jestli MUSÍ nebo ne.

Pokud jde o technologické hledisko, tak jsou podle mě oba systémy rovnocenné - každý má svá pro a svá proti - například je možné na branách automaticky měřit rychlost, zjišťovat odcizená vozidla, sledovat i náklaďáky, které si tu "krabičku" na mýto nenamontovali, nebo vypli, atd..

Také záleží na tom, jak rychle bylo možné jednotlivé systémy zprovoznit - i kdyby byla mikrovlná technologie jen na několik let a pak se nahrazovala satelitní, tak by to mohlo být výhodné v případě, že by zavedení satelitní mělo trvat o rok déle

"Obdivuji" chytráky, kteří o tom z technologického hlediska neví ani ň a rovnou hovoří o korupci

0/0
17.10.2006 20:13

riddle

Re: Re: Re: jaký podvod ?

...technlogičtí neznalci:-) ...máte nějaké vysvětlení proč by satelitní se měla naszovat "déle"? ...nesmysl že?:-) ...v německu je v plném provozu stačí převzat jejich zkušenosti a jednotky tam vyrábějí už ve velkém ...důsledek:-) ...byly by nasazena RYCHLEJI! ...tak už jdětě uživat svého platu za firmu jste už zabojoval tak hajdy do postele od zítřka se jde zase betonovat na D1 tak ať jste vyspalý

0/0
17.10.2006 20:19

azazel@email.cz

Re: Re: Re: Re: jaký podvod ?

ok, to byl špatný příklad - chtěl jsem jen ukázat že nějaký aspekt o kterém "my laici" nevíme může zvrátit misku vah z jednoho systému na druhý, aniž by v tom musela být nějaká korupce

Čistě technickým aspektem výběru mýtného se zabývá tento článekhttp://www.automatizace.cz/article.php?a=820který myslím velmi dobře shrnuje všechny +/- jednotlivých systémů

a i když někteří z odborníků ve zmíněném článku preferují satelitní systém, jsou tam i tací, který mají názor opačný

Mimo to, vedle technického hlediska je ještě řada dalších - např. ekonomické, ale i další

0/0
17.10.2006 20:25

riddle

Re: Re: Re: Re: Re: jaký podvod ?

Skvělý článek - souhlas -akorát tam nevidím jediný bod pro brány:-) ...jen Beneš se občas protiřečí, ale všichni se zhodují že GPS je lepší ...no voni maj na ministerstvu jiné odporníky (kladou malý odpor k úplatkům) ...a ti se nezakecaj

0/0
17.10.2006 20:40

azazel@email.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jaký podvod ?

citace ze míněného článku: "Hranice, kde se výhodnost jednotlivých technologií láme, je kolem tisíce kilometrů"

hádejte kolik máme dálnic? nebudu vás napínat je to méně než 600km

0/0
17.10.2006 20:55

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jaký podvod ?

Vidíte a já Vám napíši, že taková hranice je již od 200km a dokažte mi milý pane opak.

Co tvrdíte je jen doměnka, která má dokonce základní logický nedostek. Každá stavba se s množstvím neslevňuje, ale naopak prodražuje. Jinak, zkuste být trochu nenápadnější, Vaše přímočará loajalita Vás odhaluje ;-)

0/0
17.10.2006 23:16

jiekeren

Re: Re: jaký podvod ?

Hochu, nerozčiluj se.

A) NENÍ kompatibilní, je třeba mít nové přijímače. Existují už chipsety, které to umí, ale masově se nenasazují, protože systém Galileo není dokončený.

K roku 2008 :-)

"The system should be operational by 2010, two years later than originally anticipated."

To je hodně času a peněz, ty dva roky. Jenže jak známé evropský systém řízení a vývoje, bude to ještě tak o 4 další roky později...

0/0
18.10.2006 0:06

edik2

Re: jaký podvod ?

Podvod je to,že z toho  ,,obchodu" neměla nic ODS,tak proto to lživě modří označují za podvod.Závidí,že z toho někdo má a,že jim z toho nic nekáplo na soukromá konta,jak jsou totiž v takových případech zvyklí.

0/0
17.10.2006 20:35

riddle

Re: Re: jaký podvod ?

...:-) ...a jo ...15tého ...byli dávky a šťastný nezaměstnaný se vrací z hospody kde si pokecal jak se má špatně a jak jsou ti ODS vydřiduši co ...jen se flákach kapitalisti hnusní co a zaměstnanec si to musí vodedřít ...voni si seděj v těch oblecích ve svých kanclech a našinec aby se sockou drancoval každý ráno do práce za mrzký peníz ...hnus velebnosti ...ještě že máme tak vysoký dávky

0/0
17.10.2006 20:43

VláďaK

Re: Re: Re: jaký podvod ?

Hele riddle ty jsi ale blbec.

0/0
18.10.2006 11:53

maty

Re: jaký podvod ?

Ono je zajímavé, že se v tomto případě mluví jen o společnosti KAPSCH, ale troufám si tvrdit, že ta z celé sumy za vybudování neuvidí ani polovinu. Např. na samotnou výstavbu (díry, betony, stavba) má určitě subdodavatele a na celém projektu je také mimo jakoukoli pochybnost zainteresován (dnes již integrovaný operátor) Teléfonica O2 ČR. Bylo by možná na investigativce nechat rozplést celé klubko, které se na tento projekt nabalilo.

0/0
17.10.2006 22:39

lolek77

Re: jaký podvod ?

To, že všichni účastníci tendru byli předem vyloučeni kromě Kapšíka není podvod. Svědčí to jen o ušití zakázky na míru. Soud pak samozřejmě nemohl rozhodnout jinak. Zabývá se totiž formální stránkou nikoliv meritem věci.

0/0
17.10.2006 23:02

norton

technika

Ty brány by mohli posloužit ja ko šibenice.Né?

0/0
17.10.2006 18:43

Helena1

A podvod pokračuje dál

Prosím napište někdo, co v případě "Kapsch" není podvod.

0/0
17.10.2006 18:31

norton

Re: A podvod pokračuje dál

ůplatky. který ministr se najedl? Asi celá Čssd.? S tím asi už nic nenaděláme. Mají to právně ochráněný;-) 

0/0
17.10.2006 18:36

H5N1

Re: Re: A podvod pokračuje dál

Jo všichni jsou uplacení a blbí, jenom ty malej modrej ptáček jarabáček máš PRAVDU:-D:-P;-);-P;-D

0/0
17.10.2006 18:40

norton

Re: Re: Re: A podvod pokračuje dál

Ďekuji za odpověď.

0/0
17.10.2006 18:47

norton

Re: Re: Re: A podvod pokračuje dál

ještě něco. Socani jsou geniální. To ale myslím vážně bez nadsázky. Každý podvod dokonale  do puntíku dotáhnou do konce.:-)

0/0
17.10.2006 18:59

X

Re: Re: A podvod pokračuje dál

Pokud neporušili zákon, tak je mi to celkem jedno (Y)

0/0
17.10.2006 21:18

Petr

To: aladdinek

Která PR tě platí? Satelitní systémy fungují desítky let. Jsou odzkoušené a spolehlivé. Navíc jsou flexibilní (rozšíříme mýtné na silnice 1. třídy? No problém. U mikrovln musíš stavět spousty hnusných bran.)

Proč by se GPS zpoplatňovalo? Uživatel pouze přijímá. A co konkrétně bys chtěl na satelitu vylepšovat?

0/0
17.10.2006 17:16

martin

Re: To: aladdinek

Na americkém GPS se nedá aplikovat komerční placená služba. GPS financuje americká vláda, je pro každého zadarmo a američani  rozhodují o tom jak bude fungovat nebo nebude. Oni nikomu negarantují funkčnost služby a neručí za ní. Asi by se američanům nelíbilo, kdyby někdo jejich službu využíval zadarmo a vydělával na tom. A kdyby náhodou funkčnost GPS byla nějakým způsobem omezena, kdo zaplatí ztráty a ušlé peníze z nevybraného mýta ? To by musel výběrčí mýtného ( třeba Kapsch ) platit ze svého. Američany by těžko mohl žalovat. Právě kvůli tomu se buduje Galileo, které bude placené a tudíž garantované. A když nebude fungovat, odběratel služby je může zažalovat.

0/0
17.10.2006 17:42

pavel

Re: Re: To: aladdinek

na Americkém systému GPS funguje např. státní služba určování polohy - CZEPOS, která bude mimochodem příští rok zpoplatněna (celý systém je taky placen ze státních peněz a v případě výpadku - který pokud vím ještě nenastal, by byl taky na nic)

0/0
17.10.2006 17:59

jiekeren

Re: Re: Re: To: aladdinek

To nenastal a pouziva to kde kdo. Je celkem zajimave, jak je (nejen nas) stat zavisly na sluzbe, poskytovane zcela nezavazne a bez zaruk zdarma.

Tak si predstavme situaci, kdy napriklad CIA prohlasi, ze zjistili, ze teroriste chteji vyuzit system GPS k navedeni nejake strely kdovikam.

A na par hodin system vypnou.

No, nebude to legracni ukazka toho, jak moc jsme bez ohledu na nase "ramena" zavisli prave na USA? :-)

0/0
17.10.2006 18:04

jbroz50

Re: Re: Re: Re: To: aladdinek

A na co myslíte, že již několik let běží německý systém mýtného???? Nápověda: na GPS.

A další a mnohem lepší možnost je použít GSM - ta je lokální. Všichni ví o tom, že je možné detekovat polohu SIM karty s přesností na jeden metr. Návrh na zřízení systému na výběr mýtného pomocí GSM systému v této republice byl, celý systém by stál 7 mld (jen o 15 mld míň, než ty monstra, co zde buduje Kapsch). Jenže by se tolik lidí nenapakovalo.

0/0
17.10.2006 19:17

Platič

Re: Re: Re: Re: Re: To: aladdinek

Lokace SIM s přesností 1m?

Nikdo o tom neví a ne že všichni. Je to pěkný blábol. PROČ by pak byly budovány satelitní GPS?

0/0
17.10.2006 20:00

riddle

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To: aladdinek

...? zkus použít Google - jasně že to funguje ale jen tam kde je hodně BTSek a to kolem dalnice neni ...v městech tě vyhledají i z větší přesností - kalsická triangulace čím více BTS tím přesněji (jde to už od jedné BTS ale jen na přesnost 10 metrů a nemáš polohu ale oblast "kolem" te jedné BTS - i jedna BTS ti totiž měří spoždění signálu)

0/0
17.10.2006 20:12

jiekeren

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To: aladdinek

Klasická triangulace počítá s tím, že jsme schopni z jednotlivých bodů určit směr, pak už je to poměrně snadné.

GSM buňka nedokáže zjistit směr. Dokáže pouze změřit sílu signálu a zjistit si od terminálu jeho "pohled na věc", tedy jak on vidí buňku a okolí. Signál GSM je dost nevypočitatelný, odrazy, útlumy, lomy... to je fuk, nemá smysl to tady rozebírat. Je to nepřesné, ale pro některé aplikace dostatečné.

Ne pro ten účel, který se tu probírá. Bylo by velmi jednoduché zpochybňovat měření, navíc by se muselo využívat služeb některého operátora a to už vůbec nemluvím o tom, že bychom narazili na hrubý odpor daný tím, jak snadno by to bylo znaužitelné k monitoringu MIMO danou aplikaci. Například osob.

Dále, pokud už někdo mluví o GSM, měl by trošku znát strukturu sítě a její technické limity. Ta síť je navržena pro telefonování, nikoli masivní sledování. Bohužel by to v takovém měřítku neunesla.

Nebavme se tu prosím už o sci-fi.

0/0
18.10.2006 0:01

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To: aladdinek

Sorry, zkusme se bavit o tom, o čem něco víme. Byl jsem u toho, kdyz byl tento projekt navrhován (IBM + Eurotel - tehdy ještě Eurotel). Žádná sci-fi, naprosto reálné řešení. Doplnění několika vysílačů a zbytek je SW. Celé řešení je dnes naprosto známé a stejně jednoduše realizovatelné, jako GPS.

A ke kapacitě - naprosto zapomínáte na UMTS, kde mají již několik let licence a šíří se ze stejných vysílačů. Je to záležitost na straně klienta jen SIM karty, všude to jede. Taky signál je "hladší" a má výrazně větší propustnost. Obecně je UMTS pořád GSM (GSM 3, ev. 4), proto jsem to takhle nazval v prvním komentu.

Zpochybnitelné je cokoliv, včetně mikrovln.

0/0
18.10.2006 7:37

jiekeren

Re: Re: Re: Re: Re: To: aladdinek

Já myslím, že bychom měli zůstat nohama na zemi, ok?

Co píšeš je bohužel naprostý nesmysl.

0/0
17.10.2006 23:56

mpixel

gps

Prosim vás proč tu furt strašíte že by GPS vypínali. Na tom nemají zájem ani američani. A jaký je rozdíl pro čechy jestli to bude Galileo nebo GPS? Úplně žádný. ČR je v EU tak malý stát, že na chod Galilea bude mít téměř stejný vliv jako na chod GPS. Tedy žádný. jestli se tu bojíme že GPS vypnou, tak to už se musíme bát, že nám vyberou prachy třeba z VISA nebo Maestro karty.

0/0
17.10.2006 17:07

mpixel

Re: gps

takže GPS by bylo jediné elegantní řešení. To by češi ale nesměli dělat kůžičky a koupit starou, předraženou, firmou Kapsh nevyzkoušenou technologii od "neutrálních" rakušáků.

0/0
17.10.2006 17:12

mpixel

Re: Re: gps

...a taky by nemuselo na dálnici strašit 2000 tun železa

0/0
17.10.2006 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.