Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovensko nestíhá dálnici slíbenou automobilce Kia

Slovensko nesplní slib daný automobilce Kia postavit dálnici mezi Bratislavou a Žilinou do listopadu 2006. Přestože stavební práce probíhají v plném tempu, není podle odborníků jisté, zda Národní dálniční společnost (NDS) stihne do konce roku zprovoznit alespoň čtyřicet procent slíbené dálnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlado

Trosku zmatku!!!

Pry mezi Zilinou a Trencinem.At se autor clanku podiva na mapu!!!Zemepis je vec ;-D jednoducha!!!

0/0
24.10.2006 16:19

Pedro

Re: Trosku zmatku!!!

Nerozumím. Ta dálnice snad vede z Trenčína do Žiliny, ne?

0/0
24.10.2006 21:25

onegin

onegin

nejvtipnejsi na tom ale je, ze dalnice je zakreslena na mape  - takze jedete jedete a ... a jste na stavenisti  cca 70 km - jeden pruh, rychlost 30 - bezva cesta  ;-€

0/0
24.10.2006 14:19

Dr. Fe1

Tenhle tlak velkých investorů ....

... na zlepšení infrastruktury vnímám jednoznačně jako pro občany pozitivní. U nás by nebejt TPCA trvala výstavba dálnice Praha-Hradec ještě 20 let a díky nim se dočkáme dálnice už v prosinci tohoto roku.

0/0
24.10.2006 13:22

mudroch

Re: Tenhle tlak velkých investorů ....

A v jaké kvalitě ? Kdy myslíš , že se bude dělat nový koberec nebo dokonce nové podloží ?

0/0
24.10.2006 14:16

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

Však KIA záhy po rozhodnutí zalitovala, že si vybrali právě tuto lokalitu

zmiňovaný úsek cesty dobře znám a představa, že by po té jednoproudé silničce někdo valil kamionama zboží do továrny na čas, je skutečně úsměvná. Měli by se holt víc zaměřit na vlaky a zapomenout na silnici.

0/0
24.10.2006 12:38

hombre

Re: Však KIA záhy po rozhodnutí zalitovala, že si vybrali právě tuto lokalitu

No ta dialnica tade bude viest tak ci tak. Koli Kii sa to malo len urychlit. Ale tiez nechapem, preco to nechcu zasobovat hlavne zeleznicou.

0/0
24.10.2006 12:53

p_m

Re: Re: Však KIA záhy po rozhodnutí zalitovala, že si vybrali právě tuto lokalitu

Železnice asi nevyhovuje zásobování kvůli just-in-time, moc si nedokážu představit jak by co půl hodinu jel vlak s jedním dvěma vagony po železnici a pak až do továrny.

0/0
24.10.2006 13:55

drevak_patlak

Re: Re: Re: Však KIA záhy po rozhodnutí zalitovala, že si vybrali právě tuto lokalitu

Proč by taky měl jet vlak se dvěma vagóny? To je pěkná blbost. Výhoda vlaku je v tom, že přiveze zásoby na celý den, popř. i na několik dní. Problém je ale v tom, že tyto nové montovny si nestavějí žádné sklady a chtějí součástky vozit nepřetržitým proudem kamiónů ve dne v noci (to je ono just-in-time). To je dlouhodobě neudržitelné a je to na úkor životního prostředí, bohužel státní politika (u nás i na Slovensku) tomu jen nahrává, místo aby tomu bránila.

0/0
24.10.2006 15:24

hombre

Re: Re: Re: Však KIA záhy po rozhodnutí zalitovala, že si vybrali právě tuto lokalitu

Preco. Plny vlak pride trebars raz za 12 hodin rovno do arealu tovarne. Zostane tam stat a zaroven sluzi ako sklad. Hodinu pred prichodom dalsieho vlaku sa vyprace uplne a potom pride dalsi vlak. Atd atd stale dokola. Neverim, ze by to nemohlo fungovat.

0/0
24.10.2006 15:31

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Však KIA záhy po rozhodnutí zalitovala, že si vybrali právě tuto lokalitu

To by asi mohlo, jen by musel jeden vlak přivézt součástky od všech dodavatelů. Ale i to by se určitě dalo zvládnout. Ale nepřetržitý proud kamiónů je pro logistiky jednodušší.

0/0
24.10.2006 17:27

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Však KIA záhy po rozhodnutí zalitovala, že si vybrali právě tuto lokalitu

Jeětě bych dodal, že nějaký sklad by se jim určitě hodil právě pro případ, že silnice budou extrémně nesjízdné nebo bude dlouhá zácpa. Pokud by to mělo vést k pozastavení výroby, pak to znamená finanční ztráty. Uhelné elektrárny, závislé na pravidelných dodávkách celých vlaků, si také dělají několikadenní zásobu pro všechny případy.

0/0
24.10.2006 17:30

Radgar

...

Jak proboha mohou dělat just-in-time? Vždyť jsou ve střední Evropě - tohle lze uplatňovat v Japonsku, Jižní Koreji nebo možná v Německu ....

0/0
24.10.2006 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.