- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mytus 1 - letecka doprava je velkym zdrojem sklenikovych plynu
Fakt - letecka doprava se podili na cca 2% CO2 emisi, zatimco tvori 8% celosvetove ekonomicke aktivity
Mytus 2 - letecka doprava je nejvice znecistujicim druhem dopravy
Fakt - dnesni moderni letadlo spotrebuje cca 3,5 litru paliva na 100 osobokilometru, coz je mene nez u beznych malych automobilu; emise CO2 jsou na osobokilometr o 20% nizsi nez u vozidla Smart; u letadel typu A380 nebo B787 budou emise CO2 jeste o tretinu nizsi
Navic, cca 80% emisi je tvoreno pri letech na vzdalenost vetsi nez 1500 km, coz je vzdalenost, kterou v podstate neni mozne efektivne prekonat alternativnimi druhy dopravy
cituji: "I když jsou letadla čím dál úspornější, jsou jedním z velkých zdrojů emisí oxidu uhličitého. Jde o velká čísla: let z Evropy do Asie vyprodukuje podle ekologů tolik emisí, kolik průměrné osobní auto za rok."
Zruste auta - auto s 1-4 pasazery vyprodukuje na 15 000 km stejne skodlivin jako letadlo se desitkami ci stovkami lidi. At ziji solarni letadla (jinak si to neumim vysvetlit), at ziji redaktori se senzacnimi zpravami
vy jste mě pobavil. Ono ve skutečnosti je to asi takhle:
"Over short distances (less than 500 kilometres) air travel produces around three times more carbon dioxide per passenger than rail. One long-haul return flight can produce more carbon dioxide per passenger than the average UK motorist in one year."
nejdřív se musí zničit letecká a automobilová lobby... to je dost nákladný. Pak se musí spustit proželezniční kampaň, aby i úplní vypatlanci pochopili, že v rámci jednoho kontinetu nic lepšího než železnice neexistuje. Pak se musí investovat brutální prachy do modernizace železnice. A hlavně zvýšit její efektivitu, (ale to nebude problém, po kroku č.1)... Demokracie je nákladná proto, protože ty první 2 kroky by se v normální společnosti daly přeskočit.
Co tedy je normální společnost? Předpokládám že něco typu:
teď budete jezdit vlakem, protože vláda řekla že je to nejlepší a kdo nebude půjde do vězení, stejně tak ten kdo si dovolí namítat, že železnice je pomalá a koleje nevedou zdaleka všude.
Já tedy radši tu demokracii.
Tech letadel je opravdu tři prd.... vcelku to již začíná obtěžovat no je čech je debil a nechává je létat zadarmo - vcelku bych byl hodně pro zrušení letadel a to celosvětově a nakonec asi slově už mě ty letadla nad hlavou serou
Ty slyšíš letadla někde v 10 km vejšky..... to máš teda špičkový uši...
"Jde o velká čísla: let z Evropy do Asie vyprodukuje podle ekologů tolik emisí, kolik průměrné osobní auto za rok."
Let z Evropy do Asie = cca 15000km
Osobní auto za rok ujede = cca 15000km
Z toho vyplývá že osobní auto i letadlo vyprodukuje ne 1km vzdálenosti stejné množství CO2 - takže vzhledem k počtu pasažérů je letecká doprava daleko ekologičtější
No jo, ale když píšete článek o tom jak hrozně trpíme pod těmi "ošklivými špinavými letadly bohatých zápaďáků", tak se Vám takováhle čísla do krámu moc nehodí.
Prý že se obvyvatelé Prahy na nečem shodují, já tedy jakožto obvytel Prahy tvrdím, že o letadlech nad sbou hlavou vůbec nevím, natož abych zaregistroval, že jich je více. Takže nechť si létají a nechť je jich více.
Jo a uzavírám sázky, jak dlouho než přijde Dr.Fe1 a začne svou písničku s paralelní dráhou?
.....co nám každej víkend exhibují nad barákama.zde je vyšší pravděpodobnost,že to někomu spadne na barák,a na kom si co vezmeme,že,když se pilot zabije.......tito noví "piloti" se pouze předvádějí tam,kde jsou vidět.různé "nálety" na vesnice nevyjímaje.
Vy ze zeme poznate, kdo je za kniplem letadla? A kdo to jsou, ti vasi " 'novi' piloti"...?
pak ma prset, kdyz letadla ty mraky rozjezdi Letos bylo teda poradne sucho.
Verim, ze pro Prahu je 627 letadel skutecne rekord.Chapu, ze si lide stezuji, ale kdo z Vas byl treba ve Frankfurtu, nebo Londyne (Kazdou minutu jedno pristani/vzlet), tak teprve poznal CO je to letecky provoz.Kez by i Brno bylo letecky vice obslouzene (cekam na lety do Parize).
Pokud jsou informace v clanku pravdive (a ted se mi to nechce overovat) potom opravdu nechapu ten zpusob jak je to podane. Protoze at pocitam jak pocitam, tak let do Asie (cca 10.000Km) obsazeny rekneme prumerne 200 lidmi vyprodukuje tedy jenom tolik co by vyprodukovala 3 auta na tu samou vzdalenost? (Pri predpokladu ze prumerne auto najede za rok 30.000Km). Pri prumerne osazenosti auta 2ma lidmi (a to jim fandim) je tak letadlo 33x ekologictejsi nez osobni auto!
Vida jak ta "hroziva" informace o "hroznych" letadlech vypada najednou uplne jinak...