Diskuze

Elektronické mýtné zdraží autobusové jízdenky

Kvůli elektronickému mýtnému se bude platit víc za cestu autobusem, shodují se dopravci. Za cestu z Prahy do Brna tak například podle ředitele společnosti Student Agency Radima Jančury cestující zaplatí až 180 korun, což je o 20 procent více než dosud.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mpixel

31. 10. 2006 9:01
průšvich

Celý průšvich spočívá v tom že vláda schválila předražené mikrovlnky místo již hotového satelitního systému. A tak se spravedlnosti nedočkáme. Do státního rozpočtu budou platit jen uživatelé dálnic. Ale co ať platí, já jsem z jihočeského kraje a Praha nebo Brno mě vůbec nezajímá.Rv

0 0
možnosti

danny44

30. 10. 2006 19:43
Kalkulačka říká....

Praha - Brno po dálnici je nějakých 200 km krát 4,05 je 810 Kč, děleno 50 (počet míst v autobusech SA = 16,20 Kč; navýšení "o 20 %" na 180 Kč je 30 Kč.....

0 0
možnosti

indy

30. 10. 2006 20:51
Re: Kalkulačka říká....

ty autobusy nejezdi porad plne :-) ale jinak souhlasim, ze 20% je moc

0 0
možnosti

jirka

30. 10. 2006 18:40
myto

...aby autobusy platili myto je sprvne, vzdyt vlaky ho dnes plati take a to na vsech tratich--i na te z Horni do Dolni. Ulevu bych asi povolil autobusum, ktere jezdi v ramci krajem dotovane dopravni obsluznosti, ale ty co jezdi jen pro zisk na tech vyzobanych rozinkach at plati. Pravda je vsak takova ze obecne hromadnou dopravu budeme mit zpoplatnenu a auta stale jezdi za hubicku. Dle meho nazoru je nutne prvni zpoplatnit osobni automobili protoze v celkove sume nadelalji vic smradu a bordelu nez kamiony dohromady....

0 0
možnosti

ArneFarin

30. 10. 2006 18:05
nejde jen o dálnice

ale mají být zmýtněny přece všechny silnice I. třídy! A na těch už je autobusů dost.

0 0
možnosti

fofrman

30. 10. 2006 18:02
ekologická pravidla EU

Na jednu stranu chápu, že když platí vlaky za použití dopravní cesty, tak by měly platit i busy. Ale stejná cena jako u náklaďáků je kravina. S tím se může jít slavná EU vycpat. Buzerují kvůli čističkám, emisím a autobusy, které jsou ekologicky méně škodlivé než velká část vozovýho parku ČR, nemají jinou sazbu. Že ji nemají jinde přeci neznamená, že ji nemůžeme vyjednat!Ať se de EU bodnoutRv

0 0
možnosti

p_m

31. 10. 2006 11:37
Re: ekologická pravidla EU

Proč by autobusy, které váží stejně a stejně ničí dálnice apod., proč by tedy měly autobusy platit míň?

0 0
možnosti

drevak_patlak

30. 10. 2006 17:15
Chaos

To, že autobusy budou platit mýtné je v principu správné, prostě rovnost. Na kolejích je to nakonec podobně, poplatek za použití kolejí platí Pendolino i motoráček na lokálce. Horší ale je, že mýtné zatím nebudou platit osobní auta, tj. je to krok podporující individulání dopravu proti veřejné a je to tedy krok neekologický a proti trvale udržitelnému rozvoji. Tady bych se opravdu zaobíral tím, zda nezkusit na pár protlačit u EU tu výjimku.

Jiná věc ale je, jak se projeví mýtné v dotacích na dopravní obslužnost. Tady podle mě k ničemu výraznému nedojde, protože dotovaných autobusových linek jezdících po dálnici je velmi málo. Tady si je dopravci připravují půdy pro požadování větších dotací.

0 0
možnosti