Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alternativní dopravci viní dráhy z dumpingu

Soukromníci, kteří chtějí na českých kolejích bojovat o pasažéry s českými drahami, už zase bijí na poplach. Sdružení železničních společností (SŽS) se odmítá smířit s tím, že výběrové řízení na zajištění rychlíků mezi Pardubicemi a Libercem a Plzní a Mostem vyhrály České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

Jak se to dělá

Proč by ČD nenabídly 16% z ceny konkurence na jednu trať? Takto dusí konkurenci a ztrátu z provozu této tratě jim zaplatí stát. Pokud by se vyhlásila soutěž na všechny tratě, vítěz by to musel za tuto cenu provozovat (a nedostal by větší úhradu ztráty od státu než předtím), tak by to vypadalo trochu jinak.

0/0
6.11.2006 17:18

Vis Motrix

ČD mají co dohánět

Ale nemyslíte, že stav ČD přímo odpovídá stavu českého hospodářství ve srovnání v ostatních zemích Ostbloku? Chce snad někdo říct, že mnohem lépe dráhy fungují na Slovači, Polsku, Bulharsku, Maďarsku? Asi sotva.:-)

0/0
6.11.2006 11:36

kaspar

Re: ČD mají co dohánět

stav ČD spíš odpovídá obecné morálce a nechutné politice. Potenciál na skvělé fungování dráhy mají, či ještě před nedávnem měly, ale o to nikomu nejde. Trendem je rozbít vše, aby se z mamutího koláče majetku ČD a z velkého objemu stále se točících peněz nažralo co nejvíc vlků. Na koze nikomu nezáleží. Cestující a přepravci jsou faktory, které se řadí mezi ty zbytné a obtěžující. Nikomu na nich ve skutečnosti nezáleží

0/0
6.11.2006 11:43

Vis Motrix

Re: Re: ČD mají co dohánět

Na tom ovšem něco je...:-/

0/0
6.11.2006 11:55

Skoolak

vlak

vlakem uz jsem dlouho nejel.. jeste to jezdi?

0/0
6.11.2006 10:52

Smějící se bestie

Zůstane vysoký standard přepravy

ve smrdutých dobytčácích, kde se špína souvisle loupe i ze stropů, kam se člověk štítí šlápnout u v holínce a skrz zeblitý okna nevidí, kdy má vystoupit, přesto šťastný, když se mu podaří natlačit dovnitř alespoň k hajzlíkům, kde po kotníky v tekutině rozličného původu Čeká zda Dojede.

Vítejte na palubě Českých Dobytčáků!

0/0
6.11.2006 10:42

JTB

Re: Zůstane vysoký standard přepravy

Ty žiješ v Indii?

0/0
6.11.2006 11:14

Smějící se bestie

Re: Re: Zůstane vysoký standard přepravy

V Český socialistický republice...

0/0
6.11.2006 13:45

asdasd

Re: Re: Re: Zůstane vysoký standard přepravy

Zajímavé, že já to ještě ve vlaku u nás nepotkal...(a pokud bylo špinavé okno, tak ne víc než v buse...)

0/0
6.11.2006 20:14

Vis Motrix

Británie

Trošku mimo téme, ale taky zajímavé.:-)

http://www.londyn-anglie.cz/doprava-ve-velke-britanii/britske-vlaky-jazdia-po-privatizacii-pomalsie.php

0/0
6.11.2006 10:38

JTB

Re: Británie

Strašidlo anglické privatizace, oblíbená báchorka páně Duška...Rv

Jak si ale vysvětlit, že se v roce 2004 v Anglii svezlo vlakem nejvíc lidí od druhý světový?

0/0
6.11.2006 11:16

Vis Motrix

Re: Re: Británie

Pokles životní úrovně?

0/0
6.11.2006 11:33

kaspar

Regionovy

Regionově železničáři přezdívají REGIOVAGÍNA, protože, jak to tak už vypadá, je na p... Víc stojí než jezdí. myslím, že na ČD už dávno nikomu nejde o to, jak co nejlépe a nejlevněji jezdit. Rozdělují se a rozkrádají se veliké peníze, po kapsách činovníků putují asi pořádné obálky. Regiovagína je příklad neuvěřitelně nevýhodného a stupidního obchodu.

0/0
6.11.2006 9:00

Vis Motrix

Re: Regionovy

Souhlasím s hodnocením Regionovy. Tato jednotka se vyrábí tak, že se vezme motorový vůz 810 a přípojný vůz 010, k tomu se přidá dvacet milionů korun a za chvíli je dílo hotovo. Naproti tomu DM 12 stojí cca 50 mega - ovšem zbrusu nová - několik let se na ni nemusí sáhnout.:-)

http://www.843krnov.fscr.cz/StudenkaFinsko/Dm%2012%20v%20provozu/strana1/stranka_1.htm

0/0
6.11.2006 10:41

kaspar

Re: Re: Regionovy

jo, Regiovagína je neustále v depu s nějakou poruchou. A není nijak pohodlná, je hlučná... Nemám rád vedení ČD. Jestli je možné si o něm myslet ještě něco horšího než to nejhorší, pak si to myslím

0/0
6.11.2006 10:49

asdasd

Re: Re: Re: Regionovy

Říká vám něco vanová křivka poruchovosti výrobku? Ne? Aha...doporučuju nastudovat..i tolik oslavované německé ICE v počátcích víc stály než jezdily...

0/0
6.11.2006 13:49

cejkis

soukromí dopravci

Už se těším až se dočkám návrhu privatizace tratě Praha Pardubice :) a předpokládám, že majitelé dostanou za babku i nové jednotky :-D

0/0
6.11.2006 8:39

JTB

Re: soukromí dopravci

Kdybys byl býval nebyl debyl;-D, věděl bys, že traťe se neprivatizují. Jejich provozovatelem je SŽDC, s.o. a od ní může soukromník převzít jen to, oč SŽDC nestojí a již neprovozuje.

0/0
6.11.2006 8:42

velmi nespokojený zákazník ČD

Zastaralé vozy

z 90 let minulého století?? Spíš předminulého....... no i když je možný že vlaky z roku 1890 nabízely víc pohodlí než ty zahovněný koženkáče...

0/0
6.11.2006 7:51

JTB

Re: Zastaralé vozy

Přesněji řečeno se jedná o vozy řad 843,043 a 943, roky výroby 1997-1999.

0/0
6.11.2006 8:38

Šamot

Titulek u fotografie

Titulek pod forografií o dotacích je závádějící. Dotace dostávají  všichni dopravci, i ti soukromí, nejen České dráhy.

0/0
6.11.2006 7:42

Pusinta

Re: Titulek u fotografie

Takže podle toho co říkáš, to, co je napsáno pod fotografií je pravda. ;-)

0/0
6.11.2006 7:52

??

Re: Re: Titulek u fotografie

A proč by to neměla být pravda? To jako myslíš že by jinak někdo sponzoroval dopravu do nějaké horní dolní pro pár lidí. Ano, tohle je opravdu záležitost státu

0/0
6.11.2006 8:37

to je jedno

prokazatelná ztráta

Je třeba konečně po pravdě přiznat, že soukromníci jsou schopni přinést lepší vozidla, ale za jakou cenu? Kraje ani stát prostě víc peněz na dopravu v současné době nedají, nechtejí dát?

Největší problém v současnosti je pak neexistence programů na obnovu železničního vozového praku a placení skutečné výše prokazatelné ztráty. Soukromník by v případě nezaplacení hned v pondělí dalšího týdne nevyjel a začal na Nově informovat veřejnost jak ten stát nechce platit. ČD řízené ministerstvem dopravy poslechnou politické zadání a jezdí dál. Další týden se dozvíme, že ČD jsou opět ve ztrátě....

0/0
6.11.2006 7:08

drevak_patlak

Re: prokazatelná ztráta

Máte plně pravdu, hlavní problém je v tom, že železniční vozidla jsou hodně drahá a představují investici na řádově desítky let. Problém ČD je v tom, že nějaký čas tímto způsobem může fungovat, ale časem se jim ty staré vlaky začnou rozpoadat tak, že už prostě provozovat nepůjdou a pak se doprava taky zastaví. I když u nás je možné lecos, čili stát pak možná opět něco nasype.

0/0
6.11.2006 11:54

dfgsd

Mužík opět perlí...

No nazývat sotva 10 let staré vozy řad 843/043/943 zastaralými...to jako oni jako soukromník by každý rok koupili nové Desiro, protože to loňské je již zastaralé? Vlaky se nekupujou jako auto na 5 let...

0/0
6.11.2006 2:44

drevak_patlak

Re: Mužík opět perlí...

Máte pravdu, že životnost vlaků je 20-25 let a poté může následovat ještě modernizace, která tuto životnost dále prodlouží za cenu podstatně menší, než je nové vozidlo. Soupravy 843+043+943 by ale měly být nasazeny jen na trase Plzeň-Most, navíc byly vyrobeny už na začátku 90. let, tj. už jezdí skoro 15 let. Na trasu Liberec-Pardubice ale hodlají dráhy nasadit stejně jako dnes soupravy 854+054, což jsou modernizované motoráky ze 60. let, které by se i přes modernizaci rozhodně zastarýlimi nazvat daly. Byť pro cestující samozřejmě představují pozitivní změnu, zejména ve srovnání s většinou ostatních vlaků provozovaných ČD.

0/0
6.11.2006 6:52

JTB

Re: Re: Mužík opět perlí...

Životnost vozidel je obyvkle MINIMÁLNĚ 30 let, u hnacích ještě déle, u vozidel přepravy osob je v dnešní době podmíněna repasí/rekonstrukcí interiéru.

0/0
6.11.2006 8:40

asdasd

Re: Re: Mužík opět perlí...

ty 843/043/943 jsou až kolem 1995! Takže staré 10 let!!!

0/0
6.11.2006 13:47

drevak_patlak

Re: Re: Re: Mužík opět perlí...

Ano máte pravdu, omlouvám se, z přelomu 80. a 90. let pochází předchůdce této řady, motorák 842, 843 jsou mladší.

Tím spíš by to ale ještě neměla být odepsaná vozidla a ČD je do nákladů na trať Plzeň-Most nezapočítaly.

0/0
6.11.2006 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.