- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč by ČD nenabídly 16% z ceny konkurence na jednu trať? Takto dusí konkurenci a ztrátu z provozu této tratě jim zaplatí stát. Pokud by se vyhlásila soutěž na všechny tratě, vítěz by to musel za tuto cenu provozovat (a nedostal by větší úhradu ztráty od státu než předtím), tak by to vypadalo trochu jinak.
Ale nemyslíte, že stav ČD přímo odpovídá stavu českého hospodářství ve srovnání v ostatních zemích Ostbloku? Chce snad někdo říct, že mnohem lépe dráhy fungují na Slovači, Polsku, Bulharsku, Maďarsku? Asi sotva.
stav ČD spíš odpovídá obecné morálce a nechutné politice. Potenciál na skvělé fungování dráhy mají, či ještě před nedávnem měly, ale o to nikomu nejde. Trendem je rozbít vše, aby se z mamutího koláče majetku ČD a z velkého objemu stále se točících peněz nažralo co nejvíc vlků. Na koze nikomu nezáleží. Cestující a přepravci jsou faktory, které se řadí mezi ty zbytné a obtěžující. Nikomu na nich ve skutečnosti nezáleží
ve smrdutých dobytčácích, kde se špína souvisle loupe i ze stropů, kam se člověk štítí šlápnout u v holínce a skrz zeblitý okna nevidí, kdy má vystoupit, přesto šťastný, když se mu podaří natlačit dovnitř alespoň k hajzlíkům, kde po kotníky v tekutině rozličného původu Čeká zda Dojede.
Vítejte na palubě Českých Dobytčáků!
Strašidlo anglické privatizace, oblíbená báchorka páně Duška...
Jak si ale vysvětlit, že se v roce 2004 v Anglii svezlo vlakem nejvíc lidí od druhý světový?
Regionově železničáři přezdívají REGIOVAGÍNA, protože, jak to tak už vypadá, je na p... Víc stojí než jezdí. myslím, že na ČD už dávno nikomu nejde o to, jak co nejlépe a nejlevněji jezdit. Rozdělují se a rozkrádají se veliké peníze, po kapsách činovníků putují asi pořádné obálky. Regiovagína je příklad neuvěřitelně nevýhodného a stupidního obchodu.
Souhlasím s hodnocením Regionovy. Tato jednotka se vyrábí tak, že se vezme motorový vůz 810 a přípojný vůz 010, k tomu se přidá dvacet milionů korun a za chvíli je dílo hotovo. Naproti tomu DM 12 stojí cca 50 mega - ovšem zbrusu nová - několik let se na ni nemusí sáhnout.
http://www.843krnov.fscr.cz/StudenkaFinsko/Dm%2012%20v%20provozu/strana1/stranka_1.htm
Už se těším až se dočkám návrhu privatizace tratě Praha Pardubice :) a předpokládám, že majitelé dostanou za babku i nové jednotky
Kdybys byl býval nebyl debyl, věděl bys, že traťe se neprivatizují. Jejich provozovatelem je SŽDC, s.o. a od ní může soukromník převzít jen to, oč SŽDC nestojí a již neprovozuje.
z 90 let minulého století?? Spíš předminulého....... no i když je možný že vlaky z roku 1890 nabízely víc pohodlí než ty zahovněný koženkáče...
Přesněji řečeno se jedná o vozy řad 843,043 a 943, roky výroby 1997-1999.
Titulek pod forografií o dotacích je závádějící. Dotace dostávají všichni dopravci, i ti soukromí, nejen České dráhy.
Takže podle toho co říkáš, to, co je napsáno pod fotografií je pravda.
Je třeba konečně po pravdě přiznat, že soukromníci jsou schopni přinést lepší vozidla, ale za jakou cenu? Kraje ani stát prostě víc peněz na dopravu v současné době nedají, nechtejí dát?
Největší problém v současnosti je pak neexistence programů na obnovu železničního vozového praku a placení skutečné výše prokazatelné ztráty. Soukromník by v případě nezaplacení hned v pondělí dalšího týdne nevyjel a začal na Nově informovat veřejnost jak ten stát nechce platit. ČD řízené ministerstvem dopravy poslechnou politické zadání a jezdí dál. Další týden se dozvíme, že ČD jsou opět ve ztrátě....
Máte plně pravdu, hlavní problém je v tom, že železniční vozidla jsou hodně drahá a představují investici na řádově desítky let. Problém ČD je v tom, že nějaký čas tímto způsobem může fungovat, ale časem se jim ty staré vlaky začnou rozpoadat tak, že už prostě provozovat nepůjdou a pak se doprava taky zastaví. I když u nás je možné lecos, čili stát pak možná opět něco nasype.