Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzský železniční sprinter slaví kulatiny

Rychlík TGV se řítí z Paříže do bretaňského Rennes. Jeho obrovskou rychlost si neuvědomíte, dokud nevykouknete z okna. Auta na dálnici, která vede souběžně s kolejemi, vlaku nestačí, šedivý železniční šíp s modrým lemováním je nechává daleko za sebou a ani se přitom "nezapotí".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BOBO

Chybička se vloudila.

Mám takový dojem,že autor tímto vlakem ve skutečnosti nikdy nejel.Jinak by věděl,že se nemůže vyklonit z okna,protože tento vlak je kompletně klimatizovaný.

0/0
14.1.2007 19:37

komarus

mno

hele vy chytrouši, kolik z vás tím TGV opravdu jelo? já teda jednou (Laussane-Paříž), ale je to už cca 8 roků, svezení pěkný, ale že bych u toho nějak uchcával, tu maximálku to taky vyvinulo,ale většinu času to jelo tak 160-200km, zaplněnost tak 30% a interiér dost ošoupanej a po francouzsku pěkně zabordelenej...;-)

0/0
7.11.2006 21:30

Vis Motrix

Re: mno

Tak třeba já. Zásadní dojem? Zoufale málo místa uvnitř.:-( Polovina osazenstva byli černoši. Jel jsem Paris Nord - London Waterloo a zurück.:-)

0/0
8.11.2006 20:38

ororokorebuch

Re: Re: mno

jenom polovina osazenstva ? Tam asi moc Francouzu nebylo, co ? :-D

0/0
9.11.2006 9:42

mara

Re: Re: mno

Tak to jsi jel asi ve druhy tride.

0/0
24.11.2007 14:42

mpixel

Tak tomuhle se říká přístup.

Až v čechách řidiči dobrovolně místo po dálnici Praha-Brno přesedlají na vlak. Ne kvůli ceně jak socky. Ale kvůli časové úspoře a vyššímu konfortu. Tak před českými drahami smeknu klobouk. R^

0/0
7.11.2006 10:10

mpixel

Re: Tak tomuhle se říká přístup.

Koleje bych vystavil kolem dálnice. Aby řidiči co jedou svým autemi viděli jaký jsou socky. Když kolem nich profrčí vlak min. 200km/h.

0/0
7.11.2006 10:13

FastDriver

Re: Re: Tak tomuhle se říká přístup.

co to meleš o sockách? člověče, prober se a vem prášek. než tady budou jezdit vlaky 200, tak dávno dojde ropa;-P

0/0
7.11.2006 13:39

Franta Lopata

Re: Tak tomuhle se říká přístup.

To by byla parada Praha- Brno tak za hodinu deset vlakemR^

0/0
7.11.2006 19:40

Vis Motrix

Velaro

TGV je paráda, ale do budoucna sázím na Velaro.:-) Dokonce i Rusové se nám budou smát.:-(

http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/russland/index_velaro_rus.htm

0/0
7.11.2006 9:36

Martin

Re: Velaro

velaro je ruske ICE, s budoucnosti TGV to nema nic spolecneho, navic TGV je porad lepsi a rychlejsi nez ICE a hlavne TGV oproti ICE jeste nema zadneho mrtveho cestujiciho

0/0
7.11.2006 15:25

Vis Motrix

Re: Re: Velaro

Proboha, nepoučuj mě o mé práci. To bys mě fakt rozesmál.:-)

0/0
7.11.2006 17:51

marzena

Re: Re: Re: Velaro

zatim delas dobry fory akorat ty;-)

0/0
9.11.2006 9:42

Lubir

vykouknout ven

zdravím vás pánové, mě jen překvapilo, jak se píše v prvním odstavci, že se dá vykouknout z okna? sem si nikdy nevšim, že by se dala otevřít?

0/0
7.11.2006 9:35

Vis Motrix

Re: vykouknout ven

Pochopitelně nedají.;-D

0/0
7.11.2006 9:37

danny44

Re: vykouknout ven

Když on pan redaktor myslel "vykouknout pohledem" - hlavu by snad neukoušel vystrčit ani on...

0/0
7.11.2006 10:45

PHIFA

Re: vykouknout ven

:-)))

0/0
7.11.2006 19:24

collage classic

dokaze si na sebe TGV vydelat

v clanku se to spise hemzi chvalou, ale stejne jako jiny projekt i TGV by si na sebe mel vydelat. Nejen na provoz, ale tez na svuj vyvoj. Pokud je financovan ze statniho rozpoctu je to verejna dotace a v ten moment se o ekonomickych kalkulacich nemusi nikdo bavit.

0/0
7.11.2006 8:56

JBetak

Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

Jistě. To je dnes uznávaný názor, ale on je to už dost starý projekt a tenkrát byl svět o dost jiný.

Francie je na evropské poměry rozlohou velká a hodně centralistická. Byl za tím státní záměr vykonat pracovní cestu z Paříže kamkoliv za jeden den bez použití letadla. A vlastně dodnes TGV jezdí jen paprskově do různých směrů z Paříže. Výjimkou je spojení Brusel - Londýn.

0/0
7.11.2006 9:03

Santa1

Re: Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

Jistě, jak to není okamžitě ziskové, je to na nic. S touhle logikou by tady dodnes nebyly atomové elektrárny a elektroenergetika vůbec, dálnice atd. Je to zcestné uvažování. Existují přece celospolečenské zájmy, které nikdy nedokáže realizovat soukromá společnost. Pokud by USA místo do války o ropu investovali do opatření pro snížení nezávislosti na ropě (například výstavbou dopravního systému podobnému TGV), profitoval by na tom celý svět. Jenže mocenský aparát USA je natolik napojen na vojenský průmysl, že není schopný takto pružně jednat. V tomto ohledu se nachází v podobné situaci, jako Sovětský svaz v době svého rozpadu.

0/0
7.11.2006 9:37

roba21

Re: Re: Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

Závislost USA na ropě z perského zálivu je přibližně poloviční než závislost EU na stejné ropě, tato závislost je navíc ze strany USA již 20 let každým rokem snižována (na rozdíl od EU, kde každým rokem roste).

Krom toho, američané hromadně vlakem jezdit nebudou.

0/0
7.11.2006 9:45

RoB

Re: Re: Re: Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

Sorry, ale je to nesmysl. Ropa je ropa. Je to úplně stejné, jako když si někdo myslí, že jeho elektřina, kterou doma čepuje, nepochází z jaderných zdrojů.

0/0
7.11.2006 10:19

Vis Motrix

Re: Re: Re: Re: Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

Když už je o tom řeč, budoucnost výroby elektřiny vidím v termojaderné fúzi.R^

0/0
7.11.2006 10:27

Santa1

Re: Re: Re: Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

To je sice možné, ale jestli to je argument zvýhodňující americkou intervenci v této lokalitě před alternativními opatřeními, tak jsem to moc nepochopil.

Američané hromadně vlakem jezdí - viz Acela, stejně jako dnes hromadně létají letadly. Pokud bude nabídka alternativní dopravy se srovnatelnými parametry, nebudou váhat, navíc když leteckou dopravu zpomalují bezpečnostní opatření.

0/0
7.11.2006 10:33

JBetak

Re: Re: Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

V příspěvku, na který reagujete, se neříká nic o tom, že "okamžitě".

Elektroenergetika vznikla v USA soukromou iniciativou. Znáte jména Edison, Tesla, Kolben?

Sovětský svaz fungoval výrazně jinak, než USA.

0/0
7.11.2006 9:55

Santa1

Re: Re: Re: Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

Dobrá nahrazuji okamžitě krátkodobým horizontem.

Pokud máte dojem, že vývoj jaderných technologií a výstavba "těžké" elektroenergetiky se obešla v USA bez státních subvencí, jste na velkém omylu, Edisonova elektrárna byla municipální zakázkou, opět zásah vedle. Nikola Tesla byl geniální konstruktér, ale výstavbu elektroenergetiky nefinancoval, Kolben je typickým příkladem firmy, která "se udělala" na státních zakázkách.

Nesrovnával jsem fungování dvou diametrálně odlišných systémů, jen jsem poukázal na jistou analogii v neschopnosti konverze zbrojního průmyslu a neschopnosti snížit vojenské výdaje.

0/0
7.11.2006 10:50

Koloss

Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

V článku se taky píše, že na sebe TGV nejen vydělává, ale vystačí to i na splácení dluhů, které vznikly při vývoji. Není to tedy státem dotovaný podnik.

0/0
7.11.2006 9:40

Santa1

Re: Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

No, ono je to totiž poněkud zamlžené těmi náklady na vývoj, pokud by celý projekt od počátku stál na soukromých zdrojích financování, s nutností platit i příslušné úroky, dopadlo by to nejspíš dost podobně, jako s Eurotunnelem.

Ale neberte to jako argument proti TGV, ale spíše jako argument pro angažmá státu v takových projektech.

0/0
7.11.2006 10:56

ororokorebuch

Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

Investice do linky Lyon-Pariz se vratila za deset let po uvedeni do provozu.

0/0
7.11.2006 9:53

brsoň

Přece ale jenom

v něčem není TGV nejlepší. Není totiž nejdražší. Tenhle rekord drží přece naše Prnďolíno!!!!!!

0/0
7.11.2006 7:50

Dicky

Re: Přece ale jenom

Rád bych podotkl, že to, co píšeš vůbec není pravda. Pendolino sice je poměrně drahé, ale nedá se to srovnávat s jízdou autem... A vzhledem k cenám francouzských vlaků... Nedá se to srovnávat.

0/0
7.11.2006 8:42

danny44

Re: Přece ale jenom

Pendolino má zatim nevýhodu malý "nabídky" (i když ta snad od prosince naroste), ale jinak Praha - Olomouc za 400 a 2 hodky 10 autem uděláš těžko (navíc "vyzívanej" - a můžeš ty dvě hoďky "dělat"  na notebooku)... jen jak říkám, chtělo by to o víc tratí (Ústí, Budějky, Plzeň)

0/0
7.11.2006 10:44

DD-Dave

?

Zdravím všechny,

všechno je to pěkný, ale zajímalo by mě, zda tyto "supervlaky" jezdí i někde jinde než ve Francii, páč u mě je výrobek dobrý jen v tom případě, že uspěje v zahraniční konkurenci.

0/0
7.11.2006 6:50

ian69

Re: ?

Co takhle použít internet, než pokládat podobně zasvěcené dotazy?

0/0
7.11.2006 7:13

Bob

Re: ?

Vlaky TGV zajíždí mimo jiné  do Belgie, Itálie, v plánu je tuším propojení do Švýcarska.Možná jsem na něco zapomněl. Jinak modifikace TGV jezdí i ve Španělsku pod názvem Talgo, na některých úsecích je tam dokonce povolená maximálka 350km/h, to je víc než ve Francii - max 320 km/h.

0/0
7.11.2006 7:18

JBetak

Re: Re: ?

Zde bych Vás opravil: Švýcarsko je už delší dobu skutečnost. Talgo nemá s TGV nic společného, je to originální a značně odlišná španělská konstrukce.

Od TGV naopak je odvozen Eurostar, který jezdí tunelem do Londýna.

V plánu je spojení TGV s jižním Německem, vozidla jsou již schválena.

0/0
7.11.2006 8:05

Bob

Re: Re: Re: ?

Máte pravdu, nicméně mám pořád pocit že pod značkou AVE jezdí mezi Španělskem a Francií klon TGV s mírnými úpravami. Talgo je opravdu jiná konstrukce.

0/0
7.11.2006 8:18

Vis Motrix

Re: Re: Re: Re: ?

Velmi správně. AVE skutečně vychází z TGV. Ovšem špičkou ve Španělsku je Velaro, odvozeno od něm. ICE.:-)

0/0
7.11.2006 9:35

PINARD

Re: Re: ?

TGV jezdi do Brusselu, Londyna, Zurychu, Genevy, Lausanne .... Ted se pripravuje linka Pariz, Strasbourg, Stutgart, ktera by mela zacit fungovat v 2008. Dale se pripravuje jeji prodlouzeni na Viden a Bratislavu v 2012.

0/0
7.11.2006 8:40

Santa1

A co Acela v USA,

to je také modifikované TGV. Chceš lepší příklad konkurenceschopnosti?

0/0
7.11.2006 7:25

JBetak

Re: ?

Tady hraje velkou roli národní prestiž a řídící úloha státu, takže konkurence je (nebo alespoň donedávna byla) narušena. Např. Němci si po vzoru TGV vyvinuli vlastní ICE. Teď už jim tam ale TGV zajíždět bude.

TGV v původním provedení není naklápěcí a vyžaduje nákladnou stavbu nové trati. Někde šli cestou naklápění (Pendolino, Talgo).

0/0
7.11.2006 8:27

Petr4642

Re: Re: ?

Mám švestkovej kompot. Je bezvadnej. Musím ho sníst, než přijdou komunisti a sežerou mi ho.

0/0
8.11.2006 14:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.