Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při delší cestě vlakem bude brzy sleva nižší než dosud

České dráhy změní od 10. prosince výpočet slev. Takzvané zákaznické jízdné bude nově vždy přesně o 30 procent nižší než obyčejné jízdné. Nebude se už zohledňovat ujetá vzdálenost - na delších trasách tak budou jízdenky po slevě dražší než doposud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarda

ČD je ostuda ČR

celý ČD bych vyhodil do povětří...denně dojíždim 50 km do školy a od začátku semestru nebyl jedinej den, kdy by vlaky, kterýma jedu, neměly zpoždění...snad jen před týdnem bylo výjimečně jenom 10 min...navíc vlízt českýho do osobáku nebo rychlíku je občas o poblití..a ještě hodlaj zdražovat...hm, snad se to teda projeví aspoň na kvalitě vlaků

0/0
8.11.2006 16:38

tajemník z létajícího ostrova

.

s kamilem jezdime vlakem kazdy tyden... hmm... mame radi luzkove vozy protoze muzeme lezet vedle sebe... hmm...   ;-)

0/0
8.11.2006 7:46

mpixel

Chce to úplně změnit chování ČD a státu.

Teoreticky a čistě fyzikálně jízda vlakem je daleko levnější než autem. (Pokud se souprava rozjede - tak tření kolej-kovová kola je minimální - velmi nízká spotřeba el. proudu) A navíc každý další vagón spotřebu již téměř nezvyšuje (Odpor vzduchu je v závěsu za ostatními nízký. Proč tedy železnice nejsou tak atraktivní a jsou drahé? 8-o Protože se dráhy zaměřují na socky. Vlaky jsou pomalé, zastaralé, špinavé, neekonomické. A protože jsem na drahách dělal tak vím že tam vládne korupce, kamarádšovství (A tak jako pracovník IT stačilo když jsem šéfovi doma nainstaloval PC, v práci jsem se koukal na filmy a vše za mě řešila externí firma. Moderní :) v reklamách levnější, ve skutečnosti předražený :) outsourcing) Nadruhou stranu jsem byl placený jak lepší uklízečka, proto jsem odešel.

0/0
8.11.2006 5:26

Ludek_II

Re: Chce to úplně změnit chování ČD a státu.

R^Presne tak

0/0
8.11.2006 5:34

mpixel

Re: Chce to úplně změnit chování ČD a státu.

Můj osobní návrh řešení je, aby stát postavil vysokorychlostní koridory kolem dálnic. Aby rychlost vlaku byla minimálně 200km/h. A ty pronajímal soukromým firmám, nikoliv tak aby na tom stát vydělával, ale aby to pronajal té firmě která přepraví co nejvíce pasažérů za rok. A železnice kolem dálnice má psychologický charakter. Když řidiči budou vidět že je míjí vlaky s rychlostí 200km/h tak jich bude spousta uvažovat o tom že by mohli vlakem jet. Druhá možnost je nakládat na vlak celá auta i s řidiči na speciálním terminálu. To by bylo asi složitější řešení, aby to bylo velmi rychlé. A aby řidič do cíle dorazil dřív než kdyby jel po dálnici.

0/0
8.11.2006 5:43

ouagadougou

Re: Re: Chce to úplně změnit chování ČD a státu.

jen pravopisná poznámka: budoucí čas od slova vidět je "uvidí", ne "budou vidět". dere mě, když vidím "budou soustředit" a podobné patvary. a na idnes se vyskytují nejen v diskusích, ale i ve článcích!

0/0
8.11.2006 10:27

jurtom

Re: Re: Re: dokonavý a nedokonavý vid

Kolego, jsem rád, že Tě štve používání slovesa býti s dokonavými slovesy, jako "budou soustředit".

Ovšem slovesa nedokonavá se s nimi spojují běžně: "budou pracovat, budou vidět, budou se sousřeďovat...". Jiné je "uvidí" - jednorázový děj, jiné "budou vidět" - i děj opakovaný.R^

0/0
22.11.2006 18:49

Jablkon

Re: Chce to úplně změnit chování ČD a státu.

To, že se dráhy zaměřují na socky, a ty ještě přeplácejí (pochybuju že pokladní na nádraží má stejně směšný plat jak pokladní v hypermarketu) a jsou měkký nechat Duška a spol. týden stávkovat a pak je všechny vyházet, je jen podřadný důvod, proč jsou vlaky nákladnější než silniční doprava.

Je tu mnoho dalších faktorů: narozdíl od železnice uživatelé silnic platí naprosto směšnou část nákladů na jejich výstavbu a údržbu. Jakpak by najednou vzrostla přeprava nákladu po železnici, kdyby mýtné pro kamiony bylo nastaveno tak aby se z něj ročně vybralo 80 miliard?! I vlastní provoz silničního vozidla je levnější - stačí 1 řidič, nepotřebuješ průvodčí, výhybkáře atd. A i vlastní kolejové vozidlo je asi tak o řád dražší než vozidlo silniční...

0/0
8.11.2006 11:48

drevak_patlak

Re: Re: Chce to úplně změnit chování ČD a státu.

Kolejové vozdilo má ale delší životnost, u lokomotiv se počítá běžně se 30-40 lety provozu. Kromě toho jedna lokomotiva utáhne jaksi více než kamión, navíc při dostatečně dlouhém vlaku s výrazně nižší spotřebou energie. A pořizovací cena nákladního vagónu je s kamiónem srovatelná.

Ty výhybkáři také nejsou nutnost, budoucnost má dálkové řízení, kdy celý úsek uřídí dva dispečeři a o správný chod se stará jedna parta údržbářů. U nás např. na trati Plzeň-Cheb.

0/0
8.11.2006 15:01

Jablkon

Re: Re: Re: Chce to úplně změnit chování ČD a státu.

V nákladní dopravě bych jako hlavní problémy viděl neschopnost ČD, pohodlnost zákazníků (fabriky a sklady už se dnes nestaví u nádraží, takže zboží by bylo potřeba překládat auto - vlak - auto) a neadekvátně nízké náklady za použití silnic kamiony, které dělají silniční dopravu tak výhodnou. Na vlak pak už opravdu stačí ten jeden strojvůdce, že ještě nemáme výhybky a semafory plně automatizované je otázka podinvestování a neschopnosti postavit se Duškovi. Na nákladní dopravu by ani nebyly potřeba drahé rekonstrukce tratí, 80km/h nákladu stačí, kamiony by stejně neměly jezdit rychleji.Něco trochu jiného je osobní doprava - je jedno kolik vagonů se dá za mašinu zapřahnout když stejně nepojede víc jak 30 lidí. I když je taky fakt, že motorový vůz snad (netušim) nestojí 20krát víc než autobus. To že na lokálkách "nejde" zrušit výhybkáře, pokladní a průvodčí je zase problém zkostnatělosti systému. A neochota lidí jet vlakem, když je to na nádraží 3km... s tim se moc nenadělá

0/0
8.11.2006 15:27

mpixel

1. třída

V první třídě vagonů jsou látkové polstrované sedačky, které krásně pohlcují cigaretový kouř. Takže jestli chcete smrdět tak si připlaťte za 1.třídu.Rv Párkrát jsem to zkoušel, již nikdy více!

0/0
8.11.2006 5:07

Jablkon

ach ta matika

"Průměrná vzdálenost, kterou cestují zákazníci Českých drah, je podle

něj 36 kilometrů. Většiny cestujících by se tak změna zákaznického

jízdného neměla dotknout."

Kterej chytrák tohle odvodil? Průměr 36km/cesta splňuje např. rozdělení: 1/4 cestujícíh jede 9km, 3/4 jedou 45km. Ta 1/4 který se to nedotkne je většinou? Zajímavý... to jen tak naokraj.

Naštěstí mě ČD svou aktivitou (zrušení levnýho Junior pasu a zavedení zlodějskýho obyčejnýho jízdnýho) odradili už tak, že s nima prakticky nejezdim - když jo, tak buďto posledních 12km po přestupu z busu domu na žákovský jízdný nebo po Praze na tramvajenku a když je potřeba za Prahu, je to pár km na hromadný lístek nebo tarif PID... a do Ostravy (kde jsem díky ČD už roky nebyl) za měsíc začne jezdit konkurence. Hurá, ta to vždycky spraví, viz. jak dopadl monopol ČSAD Liberec na lince do Prahy :-)

0/0
7.11.2006 20:43

Smějící se bestie

Re: ach ta matika

Máš pravdu, ach ta matika...

Zopakuj si rozdělení!

0/0
8.11.2006 9:48

Jablkon

Re: Re: ach ta matika

Pokud máš pocit, že jsem ve snaze použít co nejjednodušší větu něco špatně formuloval, tak doufám že jsem ti tim aspoň přivodil dobrou náladu ;-O

Stejně nevim co máš za problém, náhodná veličina X s rozdělením P&#91;X=9]=1/4, P&#91;X=45]=3/4, P&#91;(X<>9, X<>45)=0] má jistě střední hodnotu 36 a přitom v průměru 3/4 jejích (nezávislých) realizací jsou větší než 40 (Y)

0/0
8.11.2006 12:02

Jablkon

Re: Re: Re: ach ta matika

bystrý čtenář si snad domyslí že "&#91;" znamená levou hranatou závorku, když iDnes nezvládá anglickou klávesnici 8-o

0/0
8.11.2006 12:04

insomnic

...

Rád bych věděl,který chytráci vymysleli do osobáků 1.třídu!!!Zatím co první zeje prázdnotou(Dnes jsem tam po prvé viděl 2lidi),v druhé je našlapáno.Mít ty buzeranty po ruce,tak jim z gustem šlápnu do ksichtu!!Ti ale určitě osobáky nejezdí...;-€

0/0
7.11.2006 17:17

PHIFA

Re: ...

no funguje to tak ve vetsine evropskych zemi - napriklad v portugalsku jezdi motorovy vlak cca 40 let stary a taky ma oddil prvni tridy. Prave priplatek zat u prvni tridu je za to ze nepojedete v naslapanem osobaku takze dekujte za moznost volby :-D

0/0
7.11.2006 18:50

Scout_duck

Re: ...

Jo tak přesně tohle mě taky vytáčí .... .... ale není se čemu divit.

0/0
7.11.2006 18:51

PHIFA

Re: Re: ...

Vas by vytocilo ze v Bussines clas maj zakaznici vic mista nez v turisticky tride? hm

0/0
7.11.2006 18:54

Scout_duck

Re: Re: Re: ...

Kdyby ČD byly výdělečný podnik a poskytovaly dobré služby - tj. nepřecpané páteční vlaky pro normální lidi, tak by to bylo super, jenže když jeden jeden velkej vagon první třídy a v tom nikdo nebo člověk s režijní jízdenkou, tak to u prodělávajícího podniku trochu zamrzí.

0/0
7.11.2006 19:06

PHIFA

Re: Re: Re: Re: ...

No tak taky by to slo udelat tak ze by CD daly povine mistenky na vsechy mista a po vycerpani kapacity by se do vlaku mistenky neprodavali a ted mi reknete prijdete v patek na nadrazi a zjistite ze uz ten vecer jsou vsechny ve Vasem smeru vyprodane - nebyl byte rad za to stani v chodbicce ja DOCELA ano.

0/0
7.11.2006 19:11

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: ...

Přesně takhle to funguje u autobusů a nikdo si nestěřuje (ař na ty, co se nedostali). Je to jeden z důvodů, proč jezdím raději vlakem, byť mi cesta trvá o půlhodiny déle než busem. Nemusím shánět místenku dopředu, nevážu se na konkrétní spoj a nemusím se bát, že nepojedu, byť už to bylo několikrát na stojáka.

0/0
7.11.2006 19:17

Scout_duck

Re: Re: Re: Re: Re: ...

Místenky jsou pochopitelně blbost. Problém je v tom, že jsou vlaky, které jezdí často dost prázdné a vlaky, které jezdí přeplněné, kdyby trochu chtěli, tak to optimalizují. Třeba tuhle jsme jeli z Hradce K. do Trutnova, byl to expres z Prahy, měl pět vagónů a všechny až na první třídu, kde byl mizivý počet lidí byly narvané k prasknutí. To zase někdo nemyslel.

0/0
7.11.2006 22:35

PHIFA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Jenze bohuzel jde o to ze takhle ten rychlik jede obsazen v nejsilnejsi dny - patek a nedele a v jine dny sedi sotva v kupe jeden nebo dva lide. Tomu CD se snazi predejit na tech nejvytizenejsich tratich takzvanymi posilovymi vlaky nebo alespon vozy, ktere drzi v zaloze. Dovedete si predstavit ze by student agency nakoupila o 60% autobusu navic jen protoze v patek a v nedeli se holt nekteri cestujici nevejdou do autobusu? Ja tomu neverim ze by kdokoli neco takoveho delal aby pak zbylych pet dnu mu ty autobusy staly v koprivach a nevydelavaly ale na druhou stranu za ne musel platit leasing pojisteni atd - to by delal jen blazen. Treba spanelska zeleznice to resi tak ze uz i REGIONALNI vlaky jsou povinne mistenkove - dovedete si predstavit ze si kupujete mistenku na trasu Strancice - Čerčany ????

0/0
8.11.2006 0:28

Jakub

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Pane PHIFA, ja jsem pred tydnem jel z Prahy do Plzne ze  student agency, meli posilene spoje - autobus nasmlouvane externi firmy (a ten posileny autobus vubec nebyla naka ojeta karosa, ktere mj. najimaji drahy pri vyluce - vlastni zkusenost, ALE byl to zanovni dvopupatrovy aoutobus nake cestovky). Pri nakupu mistenky (cca. 20 min predodjezdem) se mne pani prodavajici omlouvala, ze jsou mistenky pouze do posileneho autobusu, a ze tedy nebude k dispozici patricny servis (napoj, noviny, hudba, stewartka).  Takze se zamyslete od efektivnosti statnich firem typu Ceske drahy a soukromych, kteri jsou obecne schopni byt pruznejsi na pozadavky Cestujicich pri dodrzeni vyssich standartu. Problem ale je, ze i dokonce mnohe autobusove spolecnosti jsou prevlecene komunisticke firmy, kde management nepochopil co to je sluzba zakaznikum (a tedy funguji pouze se setrvacnosti - a pak nemaji finance na investice). Toto ma zkusenost, kterou si cenim vic nez Vase domenky.    

0/0
8.11.2006 7:52

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Některé firmy takto postupují, ale není to pravidlo, spíš výjimka. Třeba v Lounech se sjíždějí 3 dálkové bus linky (z Mostu, Chomutova a Žatce) a pravidelně vídám situaci (když jedu z Chomutova), že řidič vezme pár lidí (náhradou za ty co v Lounech vystoupili) a ostatní čekají trpělivě na další spoj.

0/0
8.11.2006 10:25

mpixel

ČD furt vymýšlejí nějaké slevy a je jim to prd platné.

Až vlaky budou jezdit minimálně 200km/h jako je to leckde běžné a motoristé se budou na vlak z dálnice se závistí dívat. Tak teprve potom se něco změní.

0/0
7.11.2006 16:14

Smějící se bestie

Re: ČD furt vymýšlejí nějaké slevy a je jim to prd platné.

Z kolika dálnic je vidět na vlak?

0/0
7.11.2006 17:10

drevak_patlak

Re: Re: ČD furt vymýšlejí nějaké slevy a je jim to prd platné.

Třeba mezi Břeclaví a Brnem a zrovna tam vlak auta předjíždí (obvykle 160 popř. 140 km/h).

0/0
7.11.2006 17:57

Scout_duck

Re: ČD furt vymýšlejí nějaké slevy a je jim to prd platné.

To je sice pěkné, ale není to záležitostí ČD, ale v důsledku státu - Stavby silnic a železnic. A výstavba koridorů je pěkně drahá, ovšem vyplatí se.

0/0
7.11.2006 17:11

JTB

Re: Re: ČD furt vymýšlejí nějaké slevy a je jim to prd platné.

SSŽ jsou soukromá firma. Myslíš zřejmě SŽDC a Sprácu silnic a dálnic, co?;-)

0/0
7.11.2006 18:23

Scout_duck

Re: Re: Re: ČD furt vymýšlejí nějaké slevy a je jim to prd platné.

Nojo, sorry, díky za upozornění :)

0/0
7.11.2006 18:47

drevak_patlak

Re: Re: ČD furt vymýšlejí nějaké slevy a je jim to prd platné.

Výstavba koridorů není zas až tak drahá (byť by mohla být levnější, ale to by při současném korupčním přidělování zakázek mohla být většina staveb). Jeden km modernizace tratě přijde na cca 50 miliónů, novostavba tak na 400 miliónů, je to srovnatelné s dálnicemi. Horší je to ale s vysokorychlostními tratěmi (pro 200 km/h a výš), protože ty potřebují být rovné a bývá na nich spousta mostů a tunelů a to se prodraží, zejména v kopcovité ČR.

0/0
7.11.2006 19:22

Martula

hmm,

takze cestovani vlakem se zase podrazi..Tak se mi zda, ze s CD to jde od desti k peti, jen vymysli veci, jak jeste vic oskubat zakazniky. Koukam, ze co je statni, to je prodelecny, takze do toh ode facto strkame prachy dvakrat...

0/0
7.11.2006 16:07

PHIFA

Re: hmm,

CD zdrazuji po 4 letech - kolikrat za ty 4 roky zdrazily energie????

0/0
7.11.2006 18:51

pedr64

Re: Re: hmm,

CD zdražují každý rok, loni zdražily síťové jízdenky, letos slevy a IN kartu.A náklady na energie nejsou v nákladech ČD tou nejvyšší položkou.

0/0
8.11.2006 7:37

Jerry Seinfeld

Naklady CD

Mate pravdu, energie nejsou u CD jedinou vysokou polozkou. Jsou tu take treba mzdy, nakupy novych vozu, atd. Nejak jste si ale nevsiml, ze i vsechny tyto polozky zdrazuji.

0/0
8.11.2006 10:32

ZapBranigan

Privatizace!

Pratele... Vsechny tyhle karty, slevy, programy - to k standardizaci osobni zeleznicni dopravy na evropskou uroven nikdy nepovede... Drahy se musi zprivatizovat. Nyni maji za zadkem stat, ktery je muze tahat z jejich ztrat a jsou ochromeny odbory, ktere nedopusti masivni propousteni. Je to velmi podobna situace jako s Ceskou postou. Teprve az kdyz firma jede jen za svoje penize a musi si zakazniky hlidat, muzeme se dockat zmen k lepsimu. Neviditelna ruka trhu totiz v tomto odvetvi funguje sakra dobre.

0/0
7.11.2006 16:04

Scout_duck

Né, to nemá smysl....

... nemá smysl se rozčilovat, protože tohle už je u ČD normální. Hezky zdražíme cesty z měst - Praha -> Hradec, Praha -> Plzeň, aby autobusy měly více zákazníků, proč lákat cestující? Už takhle je In-Karta pro studenta co nejezdí do školy vlakem, ale občas někam musí jet pořádně drahá (600kč rok) a docela musí počítat, zda se mu to vyplatí, předpokládám, že i ceny pro studenty to zasáhne. Hrůza děs managment ČD a to mám vlaky rád.

0/0
7.11.2006 14:43

Cipisek

Re: Né, to nemá smysl....

600Kč je na tři roky

0/0
7.11.2006 14:57

Martin

Re: Né, to nemá smysl....

- in-karta je na vice let

- mezi krajskymi mesty (Pha-PLz,Pha-HK...) se bude nove jezdit za 140Kc

0/0
7.11.2006 15:19

Scout_duck

Re: Re: Né, to nemá smysl....

No sice je hezká ta nová nabídka, ale pro normálního člověka je použitelná (pokud má In-kartu a to musí mít na tohle) na vzdálenost asi tak Plzeň - Brno-Ostrava, třeba na Praha - Hradec, kde docela často jezdím je to tak trochu úplně nanic (= cena Obyčejného jízdného). Jako jo, je to hezký, ale nijak úžasný.

A pozor, In-karta s aplikací Junior (abych hovořil podle ČD) je na jeden rok!! Tedy ano, platí až tři roky, ale poplatek na rok platnosti je 600 korun!

0/0
7.11.2006 15:40

janina

ale vždyť ten nadpis je dobře

jízdné bude dražší, tzn., že sleva bude nižší :-(

Zase to ČD "zoptimalizovaly" ;-€

0/0
7.11.2006 13:38

sibirian_boy

Re: ale vždyť ten nadpis je dobře

Ba, ba. Jsou to dě.ky. Jízdní řád pro kočku, netopějí, kultura cestování na zvracení, jízdní doby stále delší, vlakový personál arogantní, GVD rok od roku horší a horší a ještě chcou nas.at poslední zbytek jejich zoufalých rukojmích...Jezdím denně, vím očem mluvím...;-€

0/0
7.11.2006 14:25

drevak_patlak

Re: Re: ale vždyť ten nadpis je dobře

Zdražení se mi moc nelíbí, tarif ČD by chtěl udělat celý znovu a podstatně lépe, včetně zrušení tzv. obyčejného (zlodějského) jízdného.

Nicméně Vám musím oponovat, nový jízdní řád považuji ze svého hlediska za jeden z nejlepších, co pamatuju, jízdní doby většiny vlaků, které používám, budou zkráceny, návaznosti zlepšeny a nabídka spojů rozšířena.

0/0
7.11.2006 15:53

danny44

To zase psal ODBORNÍK

Co to maj v iDnes-u za novinářský ho.ada, to si to ani neuměj přečíst, jestli v první větě nepíšou přesněj opak věty druhý ? 8-o ;-€

Je to jízdné 30 % původního, nebo je těch 30 % sleva (a jízdné tím pádem 70 % normálního) ..... Ale co by, hlavně, že je ČLÁNEK, že

0/0
7.11.2006 13:29

Aifel

Asi by to chtělo opravit ...

"Takzvané zákaznické jízdné se bude nově vypočítávat jako 30 procent obyčejného jízdného" - myslím, že 30% je SLEVA oproti obyčejnému jízdnému. Takto by byla sleva 70% (což by na druhou stranu možná přilákalo nové zákazníky, ale o to ČD zase tolik nejde ...).

0/0
7.11.2006 12:45

josefkra

Re: Asi by to chtělo opravit ...

Je to hodně zamotaný článek, asi by se měl přečíst dvakrát a jednou si udělat výpočet cen do 40 km  (současná "sleva" 30% a bude 30%, takže nula s nulou pojde) a třeba 150 km (současná "sleva" 38%, bude 30%, takže se bude konat zdražení na delších trasách) - a pak je jasný co chtěl autor skutečně sdělit :-D.

0/0
7.11.2006 14:47

Vis Motrix

Mluvky

Věřte nevěřte, ale bývalá mluvka ČD píchá současnou mluvku ČD.:-)

0/0
7.11.2006 12:33

anders22

Re: Mluvky

verte neverte, ale v tom mrd*iku, jakym jsou CD, je podobnych zm*du mnohem vic;-)

0/0
7.11.2006 12:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.