Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektronické mýto vyšetřuje policie

Tajný dodatek ke smlouvě na výstavbu elektronického mýta, o kterém v sobotu informovala MF DNES, začal zajímat i policii. Ta by měla prověřit, zda je pro stát skutečně nevýhodný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bobbkop

brány

Dle stupně rozpracovanosti je jasné, že to Kapsch nestihne a to neberu do úvahy, že mrazy jsou na dohled. Takže mýto se v příštím roce vybírat nebude, protože se musí, z mně neznámých příčin, začít 1.1. a ne třeba 1.2.( asi aby mohl úřední šimlík dobře řehtat). Stát přijde o miliardy a z celé monstrózní akce zbydou pouze zadrátované dálnice. Za komoušů by na bránách mohly aspoň viset rudé transparenty typu "Se Sovětským svazem s rukama až na zem", ale co tam pověsíme dneska? Když pominu poněkud radikální řešení, pověsit na brány přímo zkorumpované úředníky, co takhle třeba taky rudý transparent s nápisem "Milan Šimonovský - 100 milionů od Kapsche - zasloužil se o stát"?

0/0
9.11.2006 12:27

Linde

Re: brány

Je to kvili nejakymu predpisu, ze se zmena v placeni dela na prelomu roku. Je to vzasade i logicky - kdyby se mely na mesic tisknout a prodavat normalni dalnicni znamky a dalsi mesic skatule do auta tak by to bylo na palici..

0/0
9.11.2006 21:27

BUFFALO_CZ

Re: Re: brány

dálniční známky, ale platí do ledna (teď nepočítám to že ministerstvo dopravy si myslí, že teď může zpětně jejich platnost zkrátit:)) ... čili logický je spíš to 1.2.2007 ...

0/0
10.11.2006 10:16

Mačka

Re: brány

Třeba radary. V Německu to taky zrušili a vyhlásili znovu a začlo to tam fungovat až o rok později než mělo.......

0/0
9.11.2006 23:26

p_m

Kvůli týdnu nestavění tři týdny odkladu?

Tak Kapsch jeden týden nemohl kvůli soudu stavět a proto chce odklad tři týdny? Není to trochu moc? Chápu sice že v zimě se hůř dělá než na podzim, ale třikrát tak dlouho..:-/

0/0
9.11.2006 11:55

Linde

Re: Kvůli týdnu nestavění tři týdny odkladu?

Prej kvuli nabehu dodavek, ktery neni ze dne na den, ale prerusenim se nak zasekne, ci co a zase dva tydny nabihaj + tyden kdy se nedelalo.... oficialni vysvetleni teda..

0/0
9.11.2006 21:30

BUFFALO_CZ

Re: Re: Kvůli týdnu nestavění tři týdny odkladu?

tak tesco zastavit na týden provoz, tak pak bude navážet 3 týdny ? :))

0/0
10.11.2006 10:17

Sebaus

Re: Re: Re: Kvůli týdnu nestavění tři týdny odkladu?

Pán je z ODS, že?

Protože nikdo jiný by nebyl schopen vymyslet tak blbé srovnání naprosto nesouvisejících aktivit.

0/0
10.11.2006 11:43

Alleycat

Ucinek

Aby ty jejich mytne brany nakonec nemely ten ucinek, ze kamiony misto po dalnici pojedou pres dediny...

0/0
9.11.2006 10:32

kkkraca

Re: Ucinek

co já vím tak se počitá, že 5-10% dopravy začne jezdit po místních komunikacích, to ale znamená že po okrskách bude jezdit cca o 50% více nakladních vozidel

0/0
9.11.2006 10:59

emerson

a

http://zpravy.idnes.cz/ministerstvo-dostalo-rekordni-pokutu-za-zakazku-f7h-/domaci.asp?c=A061009_144525_domaci_nel

9. října 2006  14:45,  aktualizováno 15:13

Ministerstvo práce a sociálních věcí dostalo od antimonopolního úřadu pokutu půl milionu korun. Bez výběrového řízení přidělilo zakázku za víc než 500 milionů na provoz svého komunikačního systému, potvrdil iDNES.cz Filip Vrána z tiskového odboru Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

0/0
9.11.2006 9:50

emerson

Re: a

Smlouvu uzavřelo ministerstvo během působení svého minulého šéfa Zdeňka Škromacha letos v lednu. "Náš rozsudek ještě není pravomocný, ministerstvo se může odvolat,"

0/0
9.11.2006 9:51

Dan

Problém státních zakázek

Problém je v tom, že neplatí pravidlo, že jakékoliv státní zakázky (vyjma vojenských a obranných) budou ze zákona veřejně přístupné.

Bylo by potom problémem jen a pouze dodavatele, aby buď vysvětlil svým ostatním zákazníkům proč je oproti státu tak škube (varianta podbízíme se cenou) a nebo konkurenci u dalšího výběrového řízení dal prostor pro nižší a výhodnější nabídku (varianta přepálené ceny)

0/0
9.11.2006 9:22

kkkraca

Re: Problém státních zakázek

To byl účel, čssd nechtěla aby ji někdo vyděl pod prsty, i když všechny nezávislé posudky tento zákon označovali jako prokorupční.

0/0
9.11.2006 10:49

danny44

Proč pseudoproblém...?

O kvalitě smlouvy MD s Kapschem si nedělám iluze, jen mně zajímá, proč se pořád "omýlá" pseudoproblém vyřazení ostatních uchazečů z výběrového řízení. Jestli firma, která shání "kšeft" za dvacet miliard není schopna dodat požadované "papíry", pak není o čem diskutovat (a jak by asi dopadla realizace?), jestli je dodali, pak taky není o čem diskutovat (ale na jiné straně)

0/0
9.11.2006 9:13

Melikles

Re: Proč pseudoproblém...?

Asi nevis jak takove rizeni probihaji, nastavit kriteria tak, aby kvuli formalnim nedostatkum neprosli konkurenti je to "nejcistsi" korupcni reseni. Jde jen o nastaveni parametru. To je normalni, justice pak shleda opravdu nedodrzeni formalni stranky tendru, ale o jake veci se jedna, se uz nedovime, kolikrat to mohou byt prkotiny, na ktere je ta "spravna" firma upozornena.

0/0
9.11.2006 9:31

Hekynen

Re: Proč pseudoproblém...?

Pokud si pamatuji správně, tak ti ostatní "vyletěli" právě proto, že jim chyběli nějaké papíry typu výpis z rejstříku trestů jednatelů společnosti atp. Pokud je v zadání výběrového řízení požadavek na "výpis z RT" a firma ho nedodá, tak zkrátka nesplnila podmínky. Tečka a basta.

0/0
9.11.2006 9:33

Hekynen

Re: Re: Proč pseudoproblém...?

Jinak si ale nedělám moc iluze, že výběrové řízení nebylp spojeno s výlovem rybníka...

0/0
9.11.2006 9:34

svazak1

Re: Re: Re: Proč pseudoproblém...?

to je blbost to stim vypisem z RT... absolutni blbost... to by si nikdo nelajsnul... sem z branze a vim, ze zrovna vypisy z RT se ziskavaji hned ze zacatku a v poctech blizicich se nekonecnu prave z techto duvodu..

0/0
9.11.2006 10:16

p.

Re: Re: Re: Re: Proč pseudoproblém...?

Nelajsnul?!:-P Tak bohužel v tomto případě lajsnul. Měli předložit 20 výpisů a předložili jich jen 18. A tak zcela po právu vyletěli...

0/0
9.11.2006 16:33

medved_cz

Re: Re: Re: Proč pseudoproblém...?

Jenom rybnika? To je zakazka, ktera prinese obrat ve vysi desitek miliard. Takze nez rybnik spise balticke more...

0/0
9.11.2006 11:33

kkkraca

Re: Proč pseudoproblém...?

Opravdu nevíš jak takovéto výběrové vypadá. nejdříve se nadefinujou kritéria nejlépe taková která se hodnotí suběktivně popřípadě nějaké těžko splitelné kritérium díky kterému určenej zájemce vyhraje a pak se potichoučku udělá dodatek kde se vše napraví.

0/0
9.11.2006 10:54

Sebaus

Re: Re: Proč pseudoproblém...?

Znalec promluvil ;-(

To se hned pozná, že u už u pěkné řádky výběrových řízení byl. Inu vzdělanec ... viz též "suběktivně" 8-o;-€;-O

0/0
10.11.2006 11:40

Luda

Jakypak obchodni know-how?

Je to statni zakazka a platime ji z nasich spolecnych penez? Je .... Brani nezverejneni smlouvy nejake bezpecnostni riziko? Nebrani .... kat proc by jsme se nemohli dozvedet co v te smlouve (pro nas tak vyhodne) je, kdyz to platime? Prece nechceme presne schemata vseho zarizeni a presne procovni postupy. Tak jakepak obchodni know-how? To jako jina firma se podiva kolik to stalo, jake byly terminy a sankce  apod a na zaklade toto vyhraje a postavi stejny system v jine zemi? A nedelejme si iluze, kdyz by tu smlouvu chtela videt jina firma (protoze je tam "know-how v miliarove  hodnote"), tak je to otazka jen penez ci jineho pritlaceni na nekoho, kdo k ni ma pristup.

0/0
9.11.2006 9:10

celim

Re: Jakypak obchodni know-how?

R^

0/0
9.11.2006 10:35

231

Re: Jakypak obchodni know-how?

Kouzlo je v tom OBCHODNÍ know-how. Detaily technického řešení ve smlouvě nebudou, proč taky ale celé OBCHODNÍ know-how spočívá v tom, že se podepíše veřejná smlouva, která může být pro firmu i nevýhodná (ale nebude asi zrovna tento případ) a v tajném dodatku se "zahojí" a napakuje. Proto musí být tajný,a by se to neprovalilo.

0/0
9.11.2006 12:21

Sir Humprey Appleby

Jak nezodpovědně ušetřit na mýtném

Je zajímavé, že se staví systém mýtného, který má stát přijít na cenu přes 20mld. a přinést kolem 2mld./rok pokud vyjdou zbožná přání optimistických odhadů min. dopravy.

Vzhledem k tomu, že to v koncovém součtu zaplatí daňoví poplatníci a to hned 2x (jednou cena pro Kapsch a podruhé v ceně mýtného, které se jim promítne skrze všechny služby až do peněženek - viz. docela pozdní alarm ohledně zdražení autobusové dopravy, tj. jde vlastně o další daň), tak by bylo mnohem levnější pro stát i poplatníka přihodit nějaký ten desetník na spotřební daň paliv. Ušetřilo by se těch cca 22mld. za mýtné brány a stát by byl na téhle akci v plusu prakticky ihned a ne až za 10 let.

Ale bylo by opravdu nezodpovědné chtít od státní správy takto "šetřit" kapsu dańového poplatníka.

0/0
9.11.2006 9:02

Buz_man

Re: Jak nezodpovědně ušetřit na mýtném

tak to sorry chlape, ale radši si připlatim jednou týdně 10Kč za jízdenku, než abych přispíval 2Kč s každým natankováním svého vozu.Rv

0/0
9.11.2006 9:06

Jan

Re: Re: Jak nezodpovědně ušetřit na mýtném

Smůla, ale budeš přispívat neustále. Zatímco u benzínky bys to viděl, takhle budeš mít sice dobrý pocit, že "neplatíš nic navíc u tankování", ale ty peníze a to nejspíš i ve větším množství z tebe vytáhnou oklikou přes navýšení cen promítnuté do nákladů všech firem, jejichž zboží či služby vyžadují cestu po tarifikované silnici.

Navíc jako druhotný jev tu vznikne systém usnadňující sledování/šmírování a navíc když už tu bude potenciální penězostroj, tak to nebude dlouho trvat a politiky i úředníky bude moc svrbět ruka, aby zpoplatnili nejen nákladní dopravu, ale přihodili to na osobáky (první heslo: chceš cestovat rychle po dálnici? Připlať si!) a rozšířili to i na ostatní cesty (druhé heslo: chceš jezdit po lepších cestách I. třídy? Zaplať!) a nakonec to bude jen bezostyšné: Chceš jezdit? Plať!

Bohužel kdo na tom bude ve výsledku bit jsou bohužel jen prostí občané státu. Nehledě na to, jak to podkopne růst ekonomiky.

0/0
9.11.2006 9:17

Buz_man

Re: Re: Re: Jak nezodpovědně ušetřit na mýtném

HA ty jsi taky ekonom jak brno (tím neříkám že já tomu snad nějak ultra rozumím), promítne se to do ostatních cen to samozřejmě - jenže a teď pozor KONKURENCE -> já ani ostatní řidiči se nebudem předhánět v tom kdo natankuje víc aby toho co nejvíc zaplatil. Dopravců je mnoho a stahují ceny dolů a chtějí převážet co nejvíc. Ohledně placení ty si nekupuješ dálniční známku?? Takže už dávno platíš když chceš jezdit rychle.

0/0
9.11.2006 9:39

Preqapeny

Jojo, levice a levárny, to je panečku kombinace!

A v tomhle navíc jede ten brněnskej černoprdelník, co podepíše smlouvu, aniž by ji četl. Jen jestli hlavně nezkoumal nějaký tajnotajný dodatek o hezky tučné provizi...Rv;-€;-€

0/0
9.11.2006 7:47

jednokamen

všechno jsou

vyhozené peníze, za pár let se stejně bude přecházet na satelitní systém. A takhle se někdo na malé domů pěkně napakoval ;-€

0/0
9.11.2006 6:36

Buz_man

Re: všechno jsou

Myslím že za pár let přidaj na brány radary s foťáčkama a budou buzerovat každýho kdo pojede 126Km/h. Aby si vynahradili ztráty na mýtném. Ale jinak souhlasím, satelitní systém je daleko jednodušší spravovat a aktualizovat, když byl navíc levnější tak opravdu nechápu proč podepsali smlouvu na tanhle paskvil.

0/0
9.11.2006 8:54

klej

Re: Re: všechno jsou

tohle to už ten systém umí teďka.načte to SPZku a klidně ti to vypočítá průměr.rychlost  mezi branama (jako např.v nových tunelech v Praze).Já si myslím že možnost špízování mělo taky vliv na výběr firmy.

0/0
9.11.2006 11:08

medved_cz

Re: všechno jsou

Na satelitni system se bude prechazet jiz dnes. Kapsch jiz nyni pracuje na propojeni mikrovlneho systemu se satelitnim, protoze uz i urednikum doslo, ze neni mozne zpoplatnit silnice 1. tridy pomoci mytnych bran.

0/0
9.11.2006 11:36

231

Re: Re: všechno jsou

To propojení mikrovlného a satelitního systému mě docela zajímá.

Jediné čím jdou tyto sytémy propojit je, že jednotka v autě bude v jedné krabici mít satelitní i mikrovlnný a oba sytémy budou mít společný napájecí zdroj.

0/0
9.11.2006 12:25

jk

Posunuti

Takze Kapsch nemohl pracovat tyden, a proto zada posunuti terminu o tri tydny. To je teda matematika..

0/0
9.11.2006 4:53

xyz

Re: Posunuti

to víš zloději a podvodníci... pokud jde o několik miliard... stejně stat na to přistoupi, když to nebude fungovat nic jineho mu nezbyde, a miliony za zpozdeni nikdy neuvidi...

0/0
9.11.2006 6:20

Jak to vidím já

Re: Posunuti

;-O Ty matematiku (Y). Ty jsi asi nikdy neorganizoval práci, nasazení lidí, strojů a ost.?! 8-o:-/Když to nerozumíš tak SU.

0/0
9.11.2006 7:12

Jan Nový

Jako vždy je jeden chytrý a jeden hloupý.

Divil bych se, kdyby K. nechtěl za 1 týden 3 týdny, to je normální, že to zkouší, ale není normální přístup státu. Ten vypadá na buď neuvěřitelnou neschopnost nebo korupci. Ale co se divíme, myslíte, že v Namibii (která se kterou jsem obsadili stejné místo na žebříčku korupce podle AI) by to dopadlo jinak?

0/0
9.11.2006 8:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.