Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestování vlakem mezi kraji ztíží přestupy

Pasažérům osobních vlaků se vyplatí prostudovat nový jízdní řád. Ten začíná platit od 10. prosince a na některých místech přináší důležitou změnu. Při přejíždění z jednoho kraje do druhého bude občas nutné přestupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kamca

je to na hov...

sakra na trasa kde leta letouci jezdim primo.. a neni duvot pretupovat najednou muism... a moej trasa je plzen-zatec... a jednou prestuju v Blatne, a jindy v Zihli..taky to mohli sjednotit...podelany kraje

0/0
15.12.2006 12:08

janinka

přestupy

skutečně výborné přestupy. jezdím na trase praha -. pardubice, v kolíně musím přesedat a na jediný osobní vlak rychlík nečeká ani v jednom směru. Čas na přestupu je 40 min. Výborné

0/0
10.12.2006 16:36

MK

Občanské průkazy,jste na krajských hranicích!

Letos se začne na hranicích krajů přestupovat a příští rok by mohli lidé předkládat krajským úředníkům občanské průkazy,pak postavíme mezi kraji celnice.Ať žije evropské sbližování!Kraje jsou dnes prakticky nad vládou a můžou všechno-zrušit trať,když na ní rok předtím provedou redukci spojů a přípojů, pak řeknou úřadníci,že ve vlaku nikdo nesedí.I penzisté nad 70 let jezdí v autobusech ROPIDu zadarmo v okruhu 60 kilometrů za Prahou, ve vlacích nikoliv,pak je sečtou v autobuse a vlak je zase mimo.

0/0
22.11.2006 23:38

Speedy

CD se opravdu zlepsily

Kdyz pojedu dnes v sobotu cca od 14hod Praha - Usti nad Orlici (smer Ceska Trebova), tak dnes pojedu

14:15, 15:05, 16:15, 16:52 - Vsechno rychliky a co mam zkusenost, tak posledni 2 uplne narvane z hlavaku ze si neni kam sednout

Od

noveho jizdniho radu, kdyz pojedu tu  samou trasu v sobotu od 14hod, tak pojedu az

14:55, 15:55, a 17:55 - tak tomu se rika pokrokR^ Nevim dal co bych k tomu dodal, at si to kazdy prebere sam hlavne CD.

0/0
13.11.2006 10:29

drevak_patlak

Re: CD se opravdu zlepsily

Pokud byste netrval na 14 hodině přesně, tak můžete jet ještě ve 13:55, kromě toho se nabízí ještě několik dalších spojů s přestupem v Pardubicích na osobák. Já bych to neviděl tak hrozně.

0/0
13.11.2006 18:13

Lojza

Re: CD se opravdu zlepsily

nemusíte nutně přes Pardubice, můžete jet přes HK a Choceň

0/0
10.12.2006 11:50

vymrzovač

pěkná kravina.....

ať si přepřáhnou lokošku,ne? za druhou,která bude taky pronajatá z ČD!;-D a ještě přerušej dráty,takže si cestující budou muset přejít v Letovicích z nádraží na zastávku! Co na tom,že je to pět kiláků!;-P

0/0
13.11.2006 8:23

Touch

Šlo to lépe...

Postoj krajů chápu, ale proč hned nutit cestující přestupovat? Stejně tak je možné jen připojit/odpojit příslušný počet vagónů a může se jet dál, ne?

0/0
12.11.2006 23:16

JBetak

Re: Šlo to lépe...

To stojí peníze. Přestupování hradí cestující ze svého.

0/0
13.11.2006 12:15

Vis Motrix

Super Áma

30. 6. 2005 - Sněmovna reprezentantů USA se v noci na dnešek překvapivě vzepřela prezidentské administrativě a schválila na příští rok asi 1,2 miliardy dolarů dotací pro provozovatele osobní železniční přepravy Amtrak. Zásah kongresmanů tak zřejmě opět odvrátí hrozící uzavření této celoamerické sítě.

Zákonodárci vtělili podporu Amtraku do novelizace zákona o financování dopravy po dlouhých tahanicích. Ze zákona přitom vyřadili požadavek, aby Amtrak ukončil provoz na nejztrátovějších dálkových trasách. "Vysílá to silný signál, že mnozí v Kongresu věří v potřebu udržet národní systém osobní železniční přepravy," ocenil příspěvek poslanců Amtrak. Síť, která funguje 34 let, se chlubí rekordním počtem přepravených lidí, nikdy však nic nevydělala a má téměř čtyři miliardy dolarů dluhů. Firma přežívá jen díky masivním vládním subvencím.;-D

0/0
10.11.2006 21:53

Vis Motrix

Běloruské železnice

Možná bychom se mohli trochu inspirovat u běloruských železnic. Srovnejte např. fotky z minského centrálního nádraží (téměř dole) s realitou pražského hlaváku.;-D 

http://www.belorusko.cz/view.php?nazevclanku=vse-co-jste-chteli-vedet-o-beloruske-zeleznici-5-jaka-jsou-beloruska-nadrazi&cisloclanku=2006080004

0/0
10.11.2006 21:45

Desperado

Veřejná doprava

Takto se podporuje cestování veřejnou dopravou. Doufám, že se objeví nějaký ekolog co bude nadávat na ty zlý řidiče co jezdí do práce raději autem, než hromadnou popravou. Jízdné stále dražší, kvalita a pohodlí cestování naopak horší. No a jízdní řády po pár optimalizacích také vypadají, jako kdyby snad veřejní dopravci (dráhy, nebo městská doprava) nechtěli cestující. Prostě jinde v civilizovaných zemích se snaží všemožně přilákat cestující k ježdní hromadno dopravou různým zlepšováním úrovně, dobrým spojením a výhodným jízdným, u nás - v Banánistánu je tomu naopak... Rv

0/0
10.11.2006 16:50

JTB

Re: Veřejná doprava

Nemel nesmysly, ač jsou  ČD moloch k pohledání, tak se rok od roku lepší...

0/0
10.11.2006 19:49

Vis Motrix

Re: Re: Veřejná doprava

Jen ad slunce jasnější, že za tento stav mohou průvodčí, výpravčí, pokladní...prostě provozní zaměstnanci. Zatímco management ČD tvrdě dře a zcela nezištně v potu tváře připravuje pro cestující lepší zítřky.;-D

0/0
10.11.2006 21:47

.

Ideální uspora

by byla zdrušit dráhy úplně.

0/0
10.11.2006 14:01

.

Re: Ideální uspora

Pardon, myslel jsem zrušit.

0/0
10.11.2006 14:02

CHRISTO

Re: Re: Ideální uspora

R^

0/0
10.11.2006 14:13

Nejvyšší pan železničář

Ekonomika

Jen doufám, že úspora takto vzniklá bude vyšší než ztráta z úbytku cestujících, kteří se na přestupování vykašlou a nastartují auta.

0/0
10.11.2006 13:42

Páté kolo u vozu

Re: Ekonomika

Úspora, nebude, výdaje spojené s tažením dvou vagonů jsou podstatně nižší, než výdaje, které vzniknou tím, že pojedou dvě soupravy, každá po svém úseku.

O nějaké ty pasažery jistě přijdem, stačí když lidem několikrát ujede přípoj. Ale to je vedlejší.

0/0
10.11.2006 14:29

drevak_patlak

Re: Ekonomika

To chce hodnotit případ od případu. V případě diskutovaných Letovic bych se výrazného úbytku neobával, protože silnice nenabízí nijak dobrou alternativu, kromě toho budou mít cestující do významějších zastávek za Letovicemi nově k dispozici více spěšných vlaků a rychlíků, čili pro ně to bude paradoxně zlepšení. ČD naopak uspočí několik vagónů a budou mít čím zahustit provoz mezi Brnem a Blanskem, kde je provoz výrazně silnější než ve zbytku tratě. Přímým osobákem Brno-Česká Třebová jsem jel jednou (v sobotu), z Brna narváno, z Blanska 1 člověk na čtyřku, z Letovic tak 10 na vagón, to je zbytečné vození vzduchu.

Podobně je to např. u úřestupu v Klášterci mezi osobáky Chomutov-Vary-Cheb. Je sice jasné, že hlavní důvod je nedostatek dvousystémových lokomotiv na nově elektrifikovanou trať, ale je třeba vidět, že cestující tady nezaplní ani současné 3 vagóny (max. ve špičce) a většina jich opět vystoupí Klášterci a znovu příbývají až u Varů.Tranzitní cestující (např. CV-KV)jedou rychlíkem.

0/0
13.11.2006 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.