Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pendolino bude od prosince jezdit do Vídně a Bratislavy

Sedm souprav rychlovlaku Pendolino se od prosince konečně podívá i za hranice. Právě kvůli nasazení na mezinárodní spoje byly původně pořizovány. Dvakrát denně pojedou vlaky Pendolino pod značkou SuperCity do Vídně, jednou do Bratislavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kemper

honic

lol taky web(Y)(Y)(Y)

0/0
3.1.2008 10:03

LENKA

NA PICVU

JEEEE TO TU AN PICUUUUUUUUUUUUUUUU;-O;-O;-O;-ORvRvRv(Y)(Y)

0/0
18.9.2007 11:14

LENKA

Re: NA PICVU

KOKOTSAKKKAAAAAAA STARNKA ;-O;-O:-©;-€

0/0
18.9.2007 11:15

petr

ffff

:-©8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
26.1.2007 22:04

lumir

Zase zdrazeni

No nevim, cesta z Prahy do Vidne a zpet(do 4 dnu) s vyuzitim zakaznicke karty doposud stala 630 Kc, nyni po zmene z EC na SC bude stat o 400 vice. Diky za Pendolino. Navic cesta EC slozenych z Nemeckych vagonu je daleko konforntnejsi nez vychvalovane Pendolino.

0/0
17.11.2006 21:42

turista

Re: Zase zdrazeni

V klidu. Ted jezdi Praha-Wien 4x denne EC. Od prosince 3x EC a 2x SC Pendolino. A cena na EC se nezmeni.

0/0
18.11.2006 0:16

drevak_patlak

Re: Re: Zase zdrazeni

Nově budou jezdit 3 páry EC vlaků (dnes 4), 2 páry SC (novinka) a jako bonus 3 páry rychlíků Brno-Vídeň (novinka) s použitelnými přípoji z Prahy. S jízdenkou Euregio (pokud ji ČD nezruší či nezdraží) se dá jet i vlakem za srovnatelnou cenu jako busem (nejlevněji cca 300 Kč zpáteční Brno-Wien, ovšem s návratem do 4 dnů). O tom, zda bude použitelná i na Pendolino (s příplatkem), zatím není nic známo.

0/0
18.11.2006 22:35

MarK

Re: Re: Re: Zase zdrazeni

Ani s euRegiem jsem se nedopočítal, jak jezdit vlakem levněji nebo obdobně draze jako busem..

Jezdím občas na víkend z Vídně do Prahy, takže 4 dny na návrat by mi většinou stačily. Poraďte prosím :) Vlakem bych mnohdy radši, autobus nemá vždy ideální časy...

0/0
10.12.2006 17:00

MarK

Re: Zase zdrazeni

Jakým způsobem (jakými slevami) stojí zpáteční lístek 630Kc? Ptal jsem se tu ve Vídni na zpáteční do Prahy (s rak. slevovkou VorteilsKarte) a pry by to stálo necelých 60EUR. To se pak není co divit, že si vezmu raději autobus za 270+270Kc...

0/0
10.12.2006 16:57

Čečetka, generál modré armády

Děkujeme souruhům mládežníkům z MfDnes za přetisk

Změna spočívá v tom, že trasy stávajících vlaků IC Břeclav - Brno - Pardubice - Praha budou prodlouženy o cca 100 kilometrů do Vídně a Bratislavy a v souvislosti s tím dojde k jejich přejmenování na Supercity a ke zlevnění přepravy. Cestující místo IC příplatku v ceně celých 60 Kč, zaplatí pouze místenku v ceně směšných několika stovek.

0/0
16.11.2006 17:03

Přemysl Lasota

Na co vlaky?

Proč bych měl utrácet za jízdenku na vlak, když můžu jet autem???

0/0
16.11.2006 14:39

mpixel

Re: Na co vlaky?

Protože ušetříš čas, peníze, neriskuješ tolik svůj život a můžeš si třeba ve vlaku zatím přečíst časopis. (to je jenom teorie;-))

0/0
16.11.2006 15:32

Čečetka, generál modré armády

Re: Re: Na co vlaky?

Kdyby jen časopis. Při cestě pendolínem z Ostravy do Prahy lze přečíst i knihu! Jeden zákazník při té cestě přečetl F.L.Věka.

Mám tu čest se s vámi jako prvními podělit o fantastickou novinu: ČD vyhlašují novou soutěž. Tomu, komu se podaří v Pendolinu na pravidelné lince přečíst celou Vojnu a mír, vrátí při jízdě vlakem EC a IC polovinu příplatku.

0/0
16.11.2006 16:59

malaloginka

Re: Re: Re: Na co vlaky?

:-D:-D:-D

0/0
19.11.2006 12:27

paskudilek

Re: Na co vlaky?

A proč utrácíte za auto?

To máme auto,poviné ručení,pojistka,garáž,zimní gumy,letní gumy,opravy...:-D

0/0
17.11.2006 10:32

Z

Platíme to všichni

Je tu ještě jeden rozdíl mezi autobusem a pendolinem. Na ten autobus jsem nemusel přispět z daní. Pokud totiž měla pendolina oficielně tžbu 100mil za půl roku a pokud se ty tržby ustálí někde na 250mil za rok, tak se zaplatí za cca 17let. Jenže to jsou třžby ne zisk a pendolina sice stála 4,2mld, ale za úvěr se dá podstatně víc. Otázka tedy je kolik musím na ten nesmysl dát ze svejch daní aby oni mohli tvrdit, že tou cenou někomu konkurujou a že je pendolino "ekonomicky úspěšný".

0/0
16.11.2006 12:50

kolyvanov

Re: Platíme to všichni

A dalnici tady postavili martani? CO2 je znacka obleceni? Jinak z tvych dani na to slo opravdu malo, bud klidny...

0/0
16.11.2006 13:01

Z

Re: Re: Platíme to všichni

Neumíte číst nebo nevíte o co jde. Psal jsem o vlaku ne železnici. Železnici vlastní společnost, která si nechává od ČD platit na km stejně jako autobusy platí dálniční známky/mýtné a tu želecnici postavili z našich daní stejně jako dálnice. CO2 je opravdu argumet, jen doufám, nepůjdete protestovat proti JTE, nebudete bránit výstavbě nových jaderných bloků a prolomení těžebních limitů, aby měly ty ekologické vlaky na co jezdit.

0/0
16.11.2006 13:56

pádlo

Re: Re: Re: Platíme to všichni

Železnice je mnohem levnější než dálnice, zabírá mnohem méně místa, její údržba je mnohem levnější. Pokud vozíte náklady po železnici a ne po dálnicích, tak se na údržbě těch liniových staveb hodně ušetří. BTW, jenom 23km úsek z ústí na hranice stojí asi 19Mld Kč, to je částka za kterou se zmodernizoval celý jeden koridor. CO2 je pochopitelně velký problém, postavil bych vás na jeden den k jižní spojce ať víte o co jde. A jinak, autobuse jsou samozřejmě také dotované, kraje platí lokální dopravu, to by jste moihl vědět, nedávno měl ústecký kraj určitý problém... dálkové spoje se dotují méně, ale to platí i pro vlaky...

0/0
16.11.2006 15:15

Čečetka, generál modré armády

Re: Re: Re: Re: Platíme to všichni

A jéje, zeleninový mužik a "liniové stavby". Porovnávat částku, kterou bude stát úsek dálnice vedený v Krušných horách s částkou, za kterou se provedla fakticky jen rekonstrukce stávající železniční trati je výkon hodný hodně podprůměrného demagoga. Napište, kolik by stála výstavby železnice vedené stejným terénem. Částku zaokrouhlete na stamiliardy dolů ;-).

Železnice je výhodná pro hromadnou nákladní přepravu. Naopak osobní přeprava, zvláště na krátké vzdálenosti je relikt z doby, kdy alternativou k železnici bylo koňské spřežení.

Pokud je pro vás CO2 velký problém, pak byste měl okamžitě vypnout počítač a jezdit jen na kole. Vy ale dáváte přednost plkání na netu a hromadné dopravě dotované z peněz ostatních.

Dálkové spoje autobusů se nedotují vůbec, přesto jsou několikanásobně levnější, než ČD ve stejné relaci.

0/0
16.11.2006 17:17

turista

Re: Re: Re: Re: Re: Platíme to všichni

Dálkové spoje autobusů se nedotují přímo, ale jsou osvobozené od silniční daně (tj. platí jen dálniční známku). Oproti tomu každý vlak (ČD i soukromý) zaplatí státu za 1 km cca 6,50 Kč + poplatek závislý na

hmotnosti vlaku.

0/0
17.11.2006 14:34

Ali

Re: Re: Re: Re: Re: Platíme to všichni

Nemate pravdu, vystavba zeleznicni trati je mnohem levnejsi, nez vystavba dalnice a to plati jak pro useky povrchove tak tunelove. Udrzba silnic je take podstatne drazsi nez udrzba zel. trate. Co se tyce dotaci, tak si spoctete dotaci na jednoho cestujiciho. Vlak tak bude mit nizsi dotaci nez autobus, kupodivu a nehlede na pohodli. Jde predevsim o to, kolik cestujicich danym spojem cestuje. Zkuste nahradit spojeni Ostravy a Prahy jen autobusy.

Co znamena nekolikanasobne drazsi? Rika vam neco zakaznicke jizdne?

Samozrejme je tu jeste jeden problem a to je kvalita, myslim, ze CD se svymi spinavymi vlaky co maji neustale zpozdeni moc cestujicich neprilakaji.

0/0
18.11.2006 21:58

QT1

Re: Re: Re: Re: Platíme to všichni

Železnice je možné teoreticky mnohem levnější než dálnice, ale když budete mít zboží v Ostravě a budete ho chtít mít ještě ten den v Karlových Varech, tak to u nás po železnici nezvládnete - ČD tohle nedokáží. Takže k tomu připočítejte i náklady na sklad a ostrahu a na to, že musíte vyrábět do skladu. Kromě toho to na to nádraží budete muset stejně odvozit náklaďáky. A když budete trvat na tom, že chcete od přepravce garantovat čas doručení, tak to vám taky ČD nezaručí. Takže když přestanete srovnávat čistý náklad na kilometr, ale spočítáte náklady na doručení z bodu A do bodu B (a těmi body nemůže být nádraží, protože tam prostě továrnu nemáte vy ani odběratel), tak zjistíte, že je železnice hodně drahá a vyplatí se tak maximálně pro převoz uhlí a chemických surovin, protože ty fabriky a elektrárny se dřív stavěly u železnice.

A k těm miliardám, je to částka, za kterou chtějí ČD postavit naprosto zbytečný tunel u Berouna, o zhruba stejné délce...

0/0
19.11.2006 14:03

nowas2

Re: Re: Re: Re: Re: Platíme to všichni

Teorii celkovych nakladu silnicni dopravy uvede do praxe mytne, zavedene od 1.1.2007, bohuzel ne uplne. porad zustane v lidech takovy "neurcity" pocit, ze zeleznicni dopravni cesta by se mela nejen zaplatit ale hned zacit i vydelavat maximalne jeden tyden po svem uedeni do provozu, zatimco dalnice je pro blaho vsech, takze nevadi, ze stat stala miliardy a navic, ja na ni prece prispivam svejma upatlanejma 900Kc/rok, tak co?

0/0
21.11.2006 1:56

Čečetka, generál modré armády

Re: Re: Platíme to všichni

Ze spotřební daně z PHM stát vybere ročně něco mezi 40 - 60 miliardami. Z těchto peněz dával na výstavbu, rekonstrukce a údržbu silnic do roku 2000 cca polovinu.

Co se emisí týče, železnice v osobní přepravě na tom není zdaleka tak dobře, jak se některým nadšencům zdá. Krom pohonu vlaků je v nich třeba topit, dtto na nádražích.

Navíc nelze srovnávat cestu vlak versus auto, ale nutnou kombinaci vlak+bus, nebo vlak+auto versus auto.

Počet nadšenců, kteří bydlí na nádraží totiž není zdaleka neomezený.

Vysokému zdanění zdar.

0/0
16.11.2006 17:09

turista

Re: Re: Re: Platíme to všichni

Ze spotřební daně z alkoholu se za rok 2005 vybralo 9,3 mld.

Ze spotřební daně z cigaret se za rok 2005 vybralo 25,4 mld.

Přesto stát z toho nedal ani korunu na výstavbu nových pivovarů, lihovarů a na podporu tabákového průmyslu :-) - proč by to měl dělat u silnic ?

0/0
17.11.2006 14:54

sagf

Re: Platíme to všichni

Jenže ty tržby jsou jen z tzv severní linie, kde jsou zaturnusovány 3 jednotky, takže to přepočítávat na splacení 4,5mld za všechny vlaky je blbost. Příští rok jich bude jezdit jako SC 6, takže tržby budou daleko vyšší. ;-)

0/0
17.11.2006 11:47

turista

Re: Re: Platíme to všichni

ČD Pendolína původně kupovaly pro jízdy do Berlína a Vídně - kde by se od německých a rakouských cestujících vybralo dost. Ale zatím na "západ" jezdí jenom 2 spoje ...

0/0
17.11.2006 15:00

Ali

Re: Re: Re: Platíme to všichni

To ano, ale jiz dnes se vi, ze jen tak do Berlina jezdit nebudou, pravdepodobne pouze do Drazdan, budou-li stacit vlaky, pochybuji, ze CD stahne soupravy na lince Praha-Ostrava.

0/0
18.11.2006 22:02

nowas2

Re: Re: Re: Re: Platíme to všichni

protoze si nemci k sobe nepusti ten italskej xindl. jak dlouho to trvalo rakusakum a slovakum, nez to schvalili? CD se chlubily, ze to bude uz behem tohoto GVD, dokonce nekdy ze zacatku jeho platnosti. a bude to az v novem :-) a do nemecka to nebude.

0/0
21.11.2006 2:03

systém

vlak je především nejbezpečnější doprava

a za to se vyplatí připlatit. Navíc oproti autobusu a samozřejmě autu mnohem pohodlnější. Student agency jsem jezdil Praha-Brno a nebylo to nic moc, po těch 2,5 hodině jsem byl docela zlámanej. Jinak pochopitelně doufám, že autobusy a auta začnou platit mýto, protože ta dálnice není zadarmo a údržba taky něco stojí...

0/0
16.11.2006 11:46

Z

Re: vlak je především nejbezpečnější doprava

Myslím, že oprava koridorů a každoroční neprůhledné doplácení jakési ztraty z osobní dopravy nás stojí možná víc jak všechny dálnice.

0/0
16.11.2006 12:19

drevak_patlak

Re: Re: vlak je především nejbezpečnější doprava

To se dá snadno spočítat, na dálkové spoje dostávají ČD cca 2 miliardy za rok, na lokální spoje od krajů cca 4 miliardy, je to +-, kolik se utratí na dálnicích netuším.

0/0
18.11.2006 22:39

slama05

Re: vlak je především nejbezpečnější doprava

jezdím v podstatě výhradně vlakem, do busu lezu jen tam kde je vlak nekonkurenceschopný (třeba praha-liberec). A plně souhlasím jen je nutné i jmenovat výhody busů, a to, že mi tam dají pití, noviny, časopisy("ČD pro Vás" nepovažuju za časopis:-) ), jízdenku si rezervuju přes interne, atd. A myslím, že kdyby byla vůle u drah, tak mi nebyl problém brát časopisy z remitendy také, náklady na vyrobení dou decek kafe jsou minimální a pojízdný minibar tam stejně chodí, tak by určitě šlo, abych mě třeba při cestě nad 100 kilometr vlakem IC/EC nárok na jeden nápoj (po předložení jízdenky a třeba natrhnutí). Služby by rozhodně mohli zlepšovat...

0/0
16.11.2006 12:32

drevak_patlak

Re: Re: vlak je především nejbezpečnější doprava

Tak tak, podnikat ČD skutečně neumí. Z Liberce do Prahy jezdím taky zásadně busem, neb je to opravdu o hodně rychlejší. Posledně jsem ale jel málem vlakem, protože většina pro mě použitelných busů už byla dopředu vyprodaná. Naštěstí se nějaká ta rezervace uvolnila, tak jsem se nakonec vešel. Než jet za 60 Kč i s kafem, tak by si raději připlatil 80, ale s jistotou, že se vejdu i tehdy, když se rozhodnu přijít na bus 10 minut před odjezdem (prakticky by to znamenalo zvýšit počet spojů a jezdit s menší než 100% obsazeností).

0/0
18.11.2006 22:42

kolyvanov

Re: vlak je především nejbezpečnější doprava

Udrzba... I kdyz bude po dalnici jezdit deset milionu osobnich aut denne, tak to s dalnici nehne ani o milimetr

0/0
16.11.2006 12:39

slama05

Re: Re: vlak je především nejbezpečnější doprava

Co? to si seš ale kur\/a jistej

0/0
16.11.2006 12:42

kolyvanov

Re: Re: Re: vlak je především nejbezpečnější doprava

Takze nase dalnice a silnice vlastne nici osobaky a ty tezke kamiony tim jen trpi

0/0
16.11.2006 13:03

PetrK.

Student Agency

Muzu rict, ze zrovna Student Agency maj do Vidne snad nejhur zorganizovany system, co jde. Pravidelny zpozdeni, nadavajici stevardky, arogantni ridic, clovek vejde do autobusu a pres nos ho prasti smrad chemickych zachodu, co pak musi inhalovat celou cestu, nekolikrat zborceny system rezervaci, sice pohodlne sedacky, ale zadne misto na nohy.

Za vlak zaplatim sice o 100 vic, ale je to nesrovnatelne rychlejsi a pohodlnejsi! (nemusi se prestupovat, casove o min. 30min rychlejsi)

Na Pendolino se tesim, jen ho jako student vyuziju asi jen jednou, davat jeste 200 navic za rezervaci se mi moc chtit nebude. Ale jsem rad. VV

0/0
16.11.2006 10:53

kolyvanov

Re: Student Agency

Zato ve vlaku jsou zachody krasne vonave:-)

0/0
16.11.2006 12:39

slama05

Re: Re: Student Agency

v pendolinu? ANO!R^

0/0
16.11.2006 12:43

PetrK.

Re: Re: Re: Student Agency

Navic je trosku rozdil, kdyz vidis spinavej zachod v momente, kdyz na nej jdes, a kdyz se chemicka vune line celym autobusem a ty pred ni nemas kam utyct! Rv

0/0
16.11.2006 13:01

kolyvanov

Re: Re: Re: Re: Student Agency

Ne, nikdy sem nezazil, ze zachod smrdel v celym vagonu. A taky mam smulu, ze v mem okoli jezdi vlaky, kde jsou zachody primo u dveri, takze jsem okouzlen hned pri nastupu. Dobry kluci, ale jestli chcete srovnavat uroven zachodu v autobusech a vlacich, tak lehce chcijete proti vetru

0/0
16.11.2006 13:05

PetrK.

Re: Re: Re: Re: Re: Student Agency

Myslim, zeproti vetru chcijes zrovna ty. Autobusovy hajzly sou humus. Vlakovy taky, ale tady je - mozna sis nevsim - rec o PENDOLINU! Do nej se na zachod uz docela tesim. ;-P

0/0
16.11.2006 14:03

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Student Agency

Záchod v Pendolinu už jsem měl tu čest vyzkoušet a tak nějak bych si ho představoval, má úroveň 21. století. Otázka ale je, ajk bude při běžné údržbě v podání ČD vypadat za pár let. Nové vagóny ČD, co jezdí na EC do Německa, už mají na záchodech i někde v kupé místy slušnou vrstvu zažrané špíny, která vznikla průběžným flákáním očisty.

0/0
18.11.2006 22:49

Jirka

Slovenská strela

Již Slovenská strela dávala trasu Praha-Bratislava za 4 hodiny a 28 minut. 28 minut za 80 let je opravdu pokrok.

0/0
16.11.2006 10:38

slama05

Re: Slovenská strela

Jenže SS byla prominentní rychlík, matně tuším, že taky za dost mastný přplatek a když měla jet tak půl hodiny přední všechno stálo aby se náhodou o minutu nezpozdila, navíc měla prý i výjimku na rychlostní limity na některých úsekách trati. To pendolino to zvladne  "jen tak mimochodem". Pokud by se chtelo tak by to výjimečně (to je cca max jedno denně a za cenu úpravy grafikonu a možného zpoždění dalších vlaků) zvládlo mnohem rychleji (tj. cca na hraně tří hodin)R^

0/0
16.11.2006 10:57

JBetak

Re: Re: Slovenská strela

S těmi rychlostními limity je to u Slovenské strely a Pendolina zhruba porovnatelná situace - nešlo a nejde o výjimky, ale stanovily se nové limity pro lehké soupravy, resp. lehké a naklápěcí soupravy.

0/0
16.11.2006 11:35

slama05

Re: Re: Re: Slovenská strela

jak se to vezme...mám pocit že SS měla i povolenou vyšší max. rychlost na rvinnách, Pinďa má jen díky naklápění rychlejší zatáčky. a z tohoto hlediska se nové limity nestanovovaly, jen přepočítávaly. To co je zásadní je odstředivá síla, která vlak vynáší a ta se naklopením zmenšila, takže může jet rychleji. Tzn, pokud budem mít na silnici zatáčku rovnou tak před ní bude nějaká povolená rychlost (většinou nebude ale u některých zatáček to býva) a pokud budu mít zatáčku o stejném poloměru klopenou, tak tam ta značka bude jiná. u Pinďi se akorát nenaklopila dráha ale vlak:-)

0/0
16.11.2006 12:27

JBetak

Re: Re: Re: Re: Slovenská strela

V přímé koleji je limitujícím faktorem především výkon brzd. Proto jsou stanoveny limity i tam.

Naklápění nemá na odstředivou sílu působící na trať žádný vliv, tam jde o vliv na cestujícího. Při zvyšování rychlosti se těží z toho, že Pendolino je lehčí a trať je speciálně upravená.

0/0
16.11.2006 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.