- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No nevim, cesta z Prahy do Vidne a zpet(do 4 dnu) s vyuzitim zakaznicke karty doposud stala 630 Kc, nyni po zmene z EC na SC bude stat o 400 vice. Diky za Pendolino. Navic cesta EC slozenych z Nemeckych vagonu je daleko konforntnejsi nez vychvalovane Pendolino.
V klidu. Ted jezdi Praha-Wien 4x denne EC. Od prosince 3x EC a 2x SC Pendolino. A cena na EC se nezmeni.
Změna spočívá v tom, že trasy stávajících vlaků IC Břeclav - Brno - Pardubice - Praha budou prodlouženy o cca 100 kilometrů do Vídně a Bratislavy a v souvislosti s tím dojde k jejich přejmenování na Supercity a ke zlevnění přepravy. Cestující místo IC příplatku v ceně celých 60 Kč, zaplatí pouze místenku v ceně směšných několika stovek.
Proč bych měl utrácet za jízdenku na vlak, když můžu jet autem???
Protože ušetříš čas, peníze, neriskuješ tolik svůj život a můžeš si třeba ve vlaku zatím přečíst časopis. (to je jenom teorie)
Je tu ještě jeden rozdíl mezi autobusem a pendolinem. Na ten autobus jsem nemusel přispět z daní. Pokud totiž měla pendolina oficielně tžbu 100mil za půl roku a pokud se ty tržby ustálí někde na 250mil za rok, tak se zaplatí za cca 17let. Jenže to jsou třžby ne zisk a pendolina sice stála 4,2mld, ale za úvěr se dá podstatně víc. Otázka tedy je kolik musím na ten nesmysl dát ze svejch daní aby oni mohli tvrdit, že tou cenou někomu konkurujou a že je pendolino "ekonomicky úspěšný".
A dalnici tady postavili martani? CO2 je znacka obleceni? Jinak z tvych dani na to slo opravdu malo, bud klidny...
a za to se vyplatí připlatit. Navíc oproti autobusu a samozřejmě autu mnohem pohodlnější. Student agency jsem jezdil Praha-Brno a nebylo to nic moc, po těch 2,5 hodině jsem byl docela zlámanej. Jinak pochopitelně doufám, že autobusy a auta začnou platit mýto, protože ta dálnice není zadarmo a údržba taky něco stojí...
Myslím, že oprava koridorů a každoroční neprůhledné doplácení jakési ztraty z osobní dopravy nás stojí možná víc jak všechny dálnice.
Muzu rict, ze zrovna Student Agency maj do Vidne snad nejhur zorganizovany system, co jde. Pravidelny zpozdeni, nadavajici stevardky, arogantni ridic, clovek vejde do autobusu a pres nos ho prasti smrad chemickych zachodu, co pak musi inhalovat celou cestu, nekolikrat zborceny system rezervaci, sice pohodlne sedacky, ale zadne misto na nohy.
Za vlak zaplatim sice o 100 vic, ale je to nesrovnatelne rychlejsi a pohodlnejsi! (nemusi se prestupovat, casove o min. 30min rychlejsi)
Na Pendolino se tesim, jen ho jako student vyuziju asi jen jednou, davat jeste 200 navic za rezervaci se mi moc chtit nebude. Ale jsem rad.
Zato ve vlaku jsou zachody krasne vonave:-)
Již Slovenská strela dávala trasu Praha-Bratislava za 4 hodiny a 28 minut. 28 minut za 80 let je opravdu pokrok.
Jenže SS byla prominentní rychlík, matně tuším, že taky za dost mastný přplatek a když měla jet tak půl hodiny přední všechno stálo aby se náhodou o minutu nezpozdila, navíc měla prý i výjimku na rychlostní limity na některých úsekách trati. To pendolino to zvladne "jen tak mimochodem". Pokud by se chtelo tak by to výjimečně (to je cca max jedno denně a za cenu úpravy grafikonu a možného zpoždění dalších vlaků) zvládlo mnohem rychleji (tj. cca na hraně tří hodin)