Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nechte cukrovku na Hané, žádali rolníci velvyslance

Necelé dvě stovky pěstitelů cukrovky se sešly před německou ambasádou. Zemědělci protestovali proti plánu společnosti Eastern Sugar uzavřít v tuzemsku své tři cukrovary. S odchodem firmy by Česko přišlo i o významnou část kvóty na výrobu cukru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

drevorubec

Kdo za to může?

.. ten kdo takhle blbě legislativu okolo kvóty dohodl. Bohužel, když politické špičky představují průměrný vzorek národa, tak není zase tak málo časté, že snaživý debil to dotáhne hodně vysoko, i když hodnota jeho práce pro národ je spíše záporná ... takže Vaše připomínky ohledně toho, proč se výrobní kvóta vztahuje na výrobce a ne na stát, jak bývá obvyklé, pište s důvěrou spoluviníkovi na: http://ec.europa.eu/employment_social/emplweb/spidla/contact_en.cfm

0/0
23.11.2006 10:24

fx

Problém je ve státem přidělované a firmou prodávané kvótě

Jedním problémem je samotný princip kvót, který je výsostně socialistickým výmyslem podobně, jako třeba kvóty pro vinice. Ale zásadním problémem je, že administrativní opatření EU, přidělované zdarma prostřednictvím českého státu, nakonec "prodává" firma. Kvóty jsou z principu státní záležitost a je naprostý nesmysl, aby za ně utržila peníze firma. Pak by bylo nejvýhodnější nemít vůbec žádnou fabriku, získat kvótu na cokoli a pěkně za penízky ji vrátit. Tohle je přece naprosto absurdní.;-O

0/0
23.11.2006 7:41

phenomenon

Dobre nastavene dotace

"...EU má dobře nastavené kvóty i dotace..." ;-D jako vtip super!

0/0
22.11.2006 22:01

phenomenon

Re: Dobre nastavene dotace

oops, to patri pod Jerryho :-)

0/0
22.11.2006 22:05

crezpenan

fabriku si vlastník může kdykoli zavřít,Jerry

ale kvóty ssebou ? opravdu socialistické řízení shora.Už víte,proč nemá Evropa na USA? Se Skopčáky jsme to vytrhli..

0/0
22.11.2006 18:51

Mladá Fronta na banány

Re: fabriku si vlastník může kdykoli zavřít,Jerry

Budu hádat. Evropa nemá na USA, protože na rozdíl od USA nereguluje maximální přípustnou velikost děr v sýrech ementálového typu. Uhodnul?

0/0
22.11.2006 19:13

Zelený vdovec

I love EU !!!!

Miluju EU, zemědělci ať chcípnou !!!!! VV(Y)>-

0/0
22.11.2006 15:05

Mladá Fronta nositel Řádu prác

Re: I love EU !!!!

Zemědělce EU naučí nedělat, protože jim za to zaplatí víc. Proti období českého pseudoliberalismu, kdy zemědělci platili tržní ceny za vše, dotace dostávali jen přátelé skrze nejmenovaného náměstka MZe a vláda tolerovala dovoz těžce dotovaných zemědělských produktů z EU (prvotřídní jablka za 1 Kč/kg), se zemědělci dnes mají velmi dobře.

Je lepší být uvnitř kartelu, než vně.

0/0
22.11.2006 15:56

Jerry Seinfeld

Re: Re: I love EU !!!!

Co vy víte o kartelu. EU má dobře nastavené kvóty i dotace, ale Češi jsou líný národ, který raději bude protestovat než, aby se snažil konkurovat prací.

0/0
22.11.2006 16:04

Ralf

Re: Re: Re: I love EU !!!!

A odkud jsi Jerry ty? Zatím se tu jen předvádíš a urážíš ostatní, z toho si máme vzít příklad? Líbila by se ti taková diskuze? Pro mě to problém není, klidně se můžeme navzájem urážet, já k tomu zemědělce nepotřebuju ;-D;-D

0/0
22.11.2006 16:06

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: I love EU !!!!

Vy jste si zacal prvni. Jste typicky Cech - zavistivy a bez elementarnich znalosti o problematice.

0/0
22.11.2006 16:12

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: I love EU !!!!

Nechcete si své komplexy jít řešit jinam? Jestli vám "Češi" něčím ublížili je smutné, ale sem to rozhodně nepatří.

0/0
22.11.2006 16:15

Jerry Seinfeld

Nick sem, nick tam...

Jak uz rikam jinde, nekomu se tak zalibil muj nick, ze pise prispevky i za mne. Akorat nekdy zcela protismyslne, to jsou holt ta kouzla anonymni diskuze ;-)

0/0
22.11.2006 16:20

antiJerry

Jerry je prudič s e/ko(no)mickým/vzděláním.

Taková  ta chudinka co absolvovala Klausovu vysokou poučovací. Typuju na nudicího se učitele v důchodu. Na jeho příspěvky raději nereagovat. Rv

0/0
22.11.2006 17:35

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: I love EU !!!!

Jen klid, mnoho prispevku s nickem Jerry Seinfeld pisou ruzni lide ;-)

0/0
22.11.2006 16:13

Aleš

Re: Re: Re: I love EU !!!!

Četl jste ten článek? Ti zemědělci protestují, aby vůbec mohli nějakou cukrovou řepu pěstovat.Takže protestují, aby mohli dál pracovat...

0/0
22.11.2006 19:25

emilio

Re: I love EU !!!!

Kvóta na cukr je největší nesmysl, nabízí se možný záměr EU postupně likvidovat českou produkci a rozšířit tím trh pro vlastní výrobu.

0/0
22.11.2006 18:41

Inžinier Buľa

Lumperei EU

Neexistuje větší lumpárna a výsměch svobodnému obchodu, než je EU a její ekonomický diktát v podobě kvóty na cokoliv! Co ještě všechno si naši bruseludořitilezci nechají líbit?

0/0
22.11.2006 14:22

Karel60

Re: Lumperei EU

Nepřipomíná Vám to RVHP? Tam se také rozhodovalo co a kolik toho která země bude vyrábět.

0/0
22.11.2006 15:26

Mladá Fronta nositel Řádu prác

Re: Lumperei EU

Myslíte to vážně? Pokud by EU odstranila veškerá ochranářská opatření na cukr, cukrovku by další rok mohli zemědělci zaorat. Pod cenu třtinového cukru z Latinské Ameriky by se nedostali ani kdyby dělali zadarmo a místo traktorů zapřahali sebe.

Zemědělci nejsou pro zrušení ochranářských opatření, ale proti přesunu kvóty, která jim umožňuje vyšší produkci (cukr se z ČR exportuje).

Předpokládám správně, že jako většina českých "liberalistů" žijete v bytě s "regulo" nájemným? ;-P

0/0
22.11.2006 15:46

mbutata mbebe

Re: Re: Lumperei EU

nu, tak zaoraji a cukrovary dovezou levnou trtinu z argentiny ... kde je nejaky problem ? ja kdyz budu vyrabet nekonkurenceschopne vyrobky, take me nikdo zadnou dotaci neda .. at cesti zemedelci zacnou pestovat neco, v cem konkurenceschopni budou, napriklad repku, a pokud nic takoveho nesvedou, nu tak at si radeji hledaji nejakou jinou praci R^

0/0
23.11.2006 7:53

Heralik2

Re: Re: Re: Lumperei EU

Přesně... přeci nebudeme pěstovat melouny, když nás jejich pestovaní vyjde 5x dráž než třeba v Řecku? A v Řecku se zase třeba nedaří bramborám, tak jim je dovezeme (ted mozna kecam, vim prd jestli se tam bramboram dari :-). Tyhle silene vymysly v EU jen pokřivují trh..... Cela EU na tomto zaklade by mela skončit....

0/0
23.11.2006 8:09

poslanec_termit

chteli jste do RVHP neboli EU tak to mate

Je to vrchol kolonialismu. Jakesi cizacke firmy vlastni kvoty na vyrobu cukru v Cesku. Nemel by ty kvoty vlastnit stat ?

EU je proste SVINSTVO

0/0
22.11.2006 14:15

poslanec_termit

Re: chteli jste do RVHP neboli EU tak to mate

EU je proste pokracovani kolonislismu v jine forme RvRvRvRvRvRv

0/0
22.11.2006 14:19

Jerry Seinfeld

Kolonialismus?

Co vy vite o kolonialismu? Krome toho, ze se vam to slovo moooc zalibilo, asi tim jak zni?

Jde tady o normalni trzni jev, kdy silnejsi konkurent (v tomto pripade zapadoevropsky) koupi slabsi firmy z jine zeme. Je to zcela bezne pro mezinarodni trzni ekonomiku. Co na tom nechapete?

0/0
22.11.2006 14:28

Qescob

Re: Kolonialismus?

Má naprostou pravdu. Je to jen jiná forma kolonialismu. Už se nezabírá sice území a nepodmaňují obyvatelstva (i když..). Ale spíše zkupují akcie a kvóty. Dá se říci, že západní státy EU15 kolonizují takto ty méně vyspělé EU10. Proto nás také "přijaly" mezi sebe... Skutečná integrace není nikdy možná...

0/0
22.11.2006 15:50

Qescob

Re: Kolonialismus?

A ještě... vám přijde normální, že když si chci kouit hřebík nebo šroubek, musím dnes už v podstatě navštívit jeden z německých obchodů (OBI, Bauhaus, Hornbach či tak)? Samozřejmě, že chápu trh... No jistě, ale diskuse se nedá vést jen na rovině: rozumím-nerozumím, ale také na rovině dobře-špatně. V normální spolčnosti a v historii to fungovalo tak, že když to bylo všechno hodně "špatně" (trh-netrh), tak sedláci popadli vidle a sekery, vtrhli někam, vyházeli par s...čů z oken, a zase bylo líp...:-)

0/0
22.11.2006 15:56

Jerry Seinfeld

Trh x anarchie

Ne, tak to nefungovalo v normalni spolecnosti. Tak to fungovalo v anarchii. Bud chcete trzni hospodarstvi a pravni stat, nebo ne. Nemuzete rici, ze "chapete trh" a pak mluvite o "vidlich a sekerach" (vim, je to nadsazka, ale presto...)

0/0
22.11.2006 16:02

Aleš

Re: Kolonialismus?

Mluvit o "normálním tržním jevu", když se tu jedná o kvóty....?

0/0
22.11.2006 19:29

Jerry Seinfeld

Re: chteli jste do RVHP neboli EU tak to mate

Ne ze bych byl fanatickym priznivcem EU, ale vy si snad myslite, ze kdybychom nebyli v EU, ze by nekdo zabranil cizimu vlastnikovi jakekoliv tovarny u nas ji zavrit? Smesne...

0/0
22.11.2006 14:30

Pavel64b

Re: Re: chteli jste do RVHP neboli EU tak to mate

Jde mu přece o kvóty.

0/0
22.11.2006 14:43

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: chteli jste do RVHP neboli EU tak to mate

A co to na veci meni? At mu jde o kvoty, o patenty, nebo o jakakoliv jina nehmotna prava. Proste koupili podnik se vsim vsudy za jejich vlastni penize a ted at si s nimi nakladaji jak chteji.

0/0
22.11.2006 14:52

Marek

Re: Re: chteli jste do RVHP neboli EU tak to mate

On by snad měl nějaký vlastník továrny u nás potřebu zavírat a stěhovat se jinam, kdyby se mu zde žilo dobře? Podstatou článku je zavření tří velkých cukrovarů u nás, zeptejte se na důvody. Drahá pracovní síla, ani nevhodnost pětstování cukrové třtiny u nás to nejsou... Rv

0/0
22.11.2006 14:50

Jerry Seinfeld

Podstata veci

Co je podstatou clanku, to vidim dobre. Zato podstatou veci je neco jineho. Zahranicni vlastnik ma tovarnu vcetne nejakych prav (napr. kvot). Je to jeho majetek. Ne vas majetek. Ne muj majetek. Ne majetek zamestnancu, ani dodavatelu. Majitel si se svym majetkem muze nakladat svobodne, napriklad je zavrit.

0/0
22.11.2006 15:00

Ralf

Re: Podstata veci

O tom se snad nikdo nepře. Ale co ti uniká a co se ti tu koukám snaží naznačit více lidí je fakt, že velké koncerny z Německa či Francie manipulují trhy malých evropských zemí prostřednictvím Bruselu. Za jiných okolností by takové metody řešili antimonopolní úřady příslušných zemí.

Navíc si pleteš pojmy s dojmy jestli si myslíš, že majitel fabriky má opravdu plné právo dělat si co chce.

0/0
22.11.2006 15:14

Jerry Seinfeld

Majitel ma pravo zavrit tovarnu

Majitel tovarny, pravda, nema zcela volnou ruku pri nakladani se svym majetkem (napriklad nesmi po pracovnicich strilet z kulometu). Ale zpochybnovat pravo vlastnika provoz vlastni tovarny ukoncit, to dela uz snad jen Fidel Castro.

0/0
22.11.2006 15:18

Ralf

Re: Majitel ma pravo zavrit tovarnu

Tobě připadá logické po zpřísnění kvót výroby cukru a varovně vztyčeném prstu Bruselu směrem k ČR, že do půl roku tu pak zavře významné cukrovary majitel, který má vazby na hlavního konkurenta v Německu, aby si následně vzal kvóty pro výrobu cukru v Čechách sebou? Zamysli se nejen nad sebou Jerry.

0/0
22.11.2006 15:31

Marek

Re: Re: Majitel ma pravo zavrit tovarnu

Pan Jerry je provokatér, neberte jeho "rady" a "informace" příliš vážně.

0/0
22.11.2006 15:46

Jerry Seinfeld

Re: Re: Majitel ma pravo zavrit tovarnu

Mne samozrejme system dotaci a kvot EU nepripada efektivni. Ale pokud tu ten system je, tak nemuzeme branit soukromemu vlastnikovi, aby si delal s vlastnim podnikem co uzna za vhodne.

Pokud se chcete bavit o ruseni nelogicke zemedelske politiky EU (CAP), tak fajn, ale to je na jinou diskuzi.

0/0
22.11.2006 16:04

Ralf

Re: Re: Re: Majitel ma pravo zavrit tovarnu

Nahoře jsi psal pravý opak, co tedy platí?

0/0
22.11.2006 16:08

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: Majitel ma pravo zavrit tovarnu

Plati to, ze pod mym nickem tu zacali psat i jini lide, to presne plati.

0/0
22.11.2006 16:14

Venoch

Re: chteli jste do RVHP neboli EU tak to mate

Moje rec, pred nejakou dobou 99% diskutujicich se tady se mnou dohadovalo, jak to bude fajn az budeme v EU, ze alespon nasi politici uvidi poradek a nase zakony budou konecne OK. Tak to ted mame, tak to ted budeme zrat a zrat az nam z toho bude spatne. Mozna, ze jednoho dne nejake pitome narizeni z Bruselu zavre fabriku i hodne lidem kreri jsou velikansti optimiste...vsak pockejte az budeme platit Eurem...to bude dalsi krok...sbohem svobodo...

0/0
23.11.2006 5:23

Ralf

EU a její kvóty...

RVHP a jejich plány... RvRvRv

0/0
22.11.2006 14:03

kestrik

Kdy uz si konecne lidi uvedomi, ze "zapadni" firmy nechteji a nestoji o konkurenci

Jestli nebude vyrabet tady, musi si vzi kvoty ssebou. K cemu by byla firme vyroba jinde, kdyz nema kvoty ???

Za levno zprivatizovali (nekdo u nas dostal penizky) a nyni jdou tam, kde je to skutecne vynosne !  Kdyz jsou v te CR tak blbi a kratkozraci, to je pak zlaty dul tam podnikat.

Aero Vodochody, Tatra Koprivnice, Zbrojovka Brno, Ocelarny... A tak bych mohl pokracovat. KNOW-HOW se preneslo jinam, o trhy jsme prisli diky Havlovi a jeho mirrrrrove a humanisticke ceste (jenze zbrane ted holt vyrabi ten humanisticky zapad)......;-€Rv

P.S.:  Jen tak na okraj. Kdo sleduje deni, tomu bude lehko odpovedet na otazku "Kdo vlastni vyrobce Very a radiolokacni techniky" ? (odkud se budou dovazet za pra mesicu nahradni dily ? )

0/0
22.11.2006 14:00

Jerry Seinfeld

Xenofobie

Ukazka rozvinute xenofobie a vasi osobni pomatenosti. Aero Vodochody nema uz mnoho let zadny konkurenceschopny produkt. Tatra Koprivnice mela problemy prave v ceskych ruzkach, az zahranicni kupci ji v posldenich letech vytahli nahoru. Ocelarny funguji pod zahranicnimi vlastniky velmi spolehlive. A tak dale...

Ale vy jiste preferujete v privatizaci zlate ceske rucicky, ze? Chemapol, Harvard, Agrobanku, Poldi Kladno, apod.?

Dobry i spatny vlastnik muze byt stejne tak cesky, jako zahranicni.

0/0
22.11.2006 14:12

Mladá Fronta nositel Řádu prác

Re: Xenofobie

Ocelárny fungují pod zahraničními vlastníky velmi spolehlivě - jistě je období konjunktury v ocelářství :-).

Za tu nemohou oni, ale "plánovači v Pekingu". Vámi zmiňovanou Poldovku po Stehlíkovi dorazil německý zachránce - prodal ji na tuny. Při dnešních cenách by Poldovka i se Stehlíkem jela jako med a středojemná válcovna by byla perlou průmyslu.

0/0
22.11.2006 15:52

poslanec_termit

Re: Kdy uz si konecne lidi uvedomi, ze "zapadni" firmy nechteji a nestoji o konkurenci

Az na tu Tatru UPLNA PRAVDA

0/0
22.11.2006 14:17

hondzik

Re: Kdy uz si konecne lidi uvedomi, ze "zapadni" firmy nechteji a nestoji o konkurenci

amici...no a co...vyrabet se bude tady a know how prevzit do statu nejde...to je pro ne smula......no a ze letadyka nejsou konkurence schopna? to je lez..opet to politici podelali a dali do spatnych rukou...boeing...a co se tam delo za boeingu..to je na delsi vypraveni.-...:((

0/0
22.11.2006 14:46

Jerry Seinfeld

Re: Re: Kdy uz si konecne lidi uvedomi, ze "zapadni" firmy nechteji a nestoji o konkurenci

Takze vy chcete tvrdit, ze v roce 1989 byla letadla z Aero Vodochody (typ L39 s 30 let starou koncepci) konkurenceschopna kdekoliv mimo socialisticky blok, za trzni ceny a za trznich podminek? Vtipne...

Kolik vam bylo let v roce 1989, ze se takto ohromne "vyznate"? Komu byste Aero pred lety prodaval, kdyz bylo na krach a v podstate nikdo ho nechtel?

0/0
22.11.2006 14:58

JakubM

Re: Re: Re: Kdy uz si konecne lidi uvedomi, ze "zapadni" firmy nechteji a nestoji o konkurenci

Radím vám, přestaňte ostatní v této diskuzi napadat. Nic konkrétního jste neřekl, naopak se ukazuje, že jste brepta, která má potřebu žvanit do všeho a jako takový se zde jen zesměšňujete.

0/0
22.11.2006 15:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.