Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků bude od prosince více, hlavně těch dálkových

Od 10. prosince budou vlaky jezdit podle nového jízdního řádu. České dráhy připravily pro cestující změny nejen ve spojích, ale také v cenových tarifech. Zároveň se tímto dnem zapojí do sítě luxusních nočních vlaků EuroNight.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Osmík Jaroslav - vozíčkář

nový jízdní řád

prosím o zařazení vlaku regionova na trať Děčín - Litoněřice a dále. Pro vozíčkáře na el. vozíku není možné se dostat do Litoněřic, od té doby co byl zrušen rychlík Palach.

0/0
12.8.2008 14:39

Jiří

super spojení!!

Dobrý den!!Je fakt super že vlaků bude čím dál víc. Hlavně když se člověk  potřebuje dostat z Hradce Králové do Českých Budějovic tak se nestaší divit kolik expres vlaků mu vyhledavač nalezl!!! Nevím tedy za co chtělí české dráhy více peněz!!!

 Když vlaky které by umožnili lepší spoj než ten ve kterém stráví člověk 5hodin na sebe nenavazují!!!!J

0/0
25.6.2008 16:25

DFR

GHZGH

8-o:-/:-©:-/R^;-(R^

0/0
3.12.2007 11:05

Sára

...

co sou to rychlíky EC a IC???

0/0
1.11.2007 11:24

Vis Motrix

Patlak

Jak to, že tady ještě není drevak-patlak?:-)

0/0
11.12.2006 9:00

drevak_patlak

Re: Patlak

Já už tu mám několik příspěvků i z minulosti. Máte nějaký dotaz?

0/0
11.12.2006 13:07

pedr64

nebudu komentovat grafikon, ale slevy:

proč je omezena doba platnosti KB? a proč není in karta v kategorii 15+ přenosná, tak jako sí´tové jízdenky? Odpověď: Bylo by to výhodné pro zákazníka, a o to ČD nemají zájem.

0/0
11.12.2006 8:43

Vis Motrix

Re: nebudu komentovat grafikon, ale slevy:

Já grafikon komentovat budu. Je jeden z nejhorších za poslední roky. Ohledně jízdného - vše je nastaveno na nejvyšší maximální únosnost - tak, aby to lidé ještě kupovali. Proto stála KMB zpočátku 1100 Kč a když vedení ČD zjistilo, že je o ni velký zájem, okamžitě zvedlo cenu na...nevím, kolik teď stojí. Asi hodně. O ostatním jízdném to platí tuplem.:-(

0/0
11.12.2006 8:59

Vis Motrix

Viníci

Hlavně nezapomeňte, že skutečnými viníky tohoto stavu jsou průvodčí a pokladní. V žádném případě to nejsou manažeři ČD, kteří v potu tváře dřou pro blaho cestujících.;-D

0/0
11.12.2006 8:40

Smějící se bestie

Tolik nasraných lidí

jsem už dlouho pohromadě neviděl, jako dneska v dobytčáku...

Čest vaši zkurwený práci, modrý idioti!

0/0
11.12.2006 8:20

Ondras

CD

Zazrak, novej jizdni rad mi usetri 17 minut. ;-D

Plus dalsich 7 pri cekani na MHD. 8-o

0/0
11.12.2006 0:08

mattonka

české dráhy

české dráhy...brzda jakéhokoliv režimu

0/0
10.12.2006 21:49

Vifon

Osobní vozy

Ty écéčkový vozy, který nakupují ČD sou opravdu SUPERmoderní, takový jezdily u OBB už před víc jak dvaceti rokama, navíc jsou (ve dvojce) dost nepohodlný, radši mám vozy MAV nebo DB!

0/0
10.12.2006 19:40

JeD

ČD nedík!

Aha. Takže zrušení tří spěšňáků a jednoho večerního couráku na Kolínské trati bez náhrady je mírné navýšení. Fajn. Jízdní doba jediného raního a jediného odpoledního spěšňáku se prodlužuje o 10 minut, to bude asi to zkracování časů ála ČD. Supr (Y).

0/0
10.12.2006 18:47

Konstrukter

Hmm

Koukám, že už zase jezdí manažer. Jako IC a čas Ostrava-Praha za 3:30.R^

0/0
10.12.2006 16:37

Smějící se bestie

Re: Hmm

A uvnitř smrad jak v opičárně, narváno jak v sovětský masně a atmosféra jako v brodským špitále...

0/0
11.12.2006 8:22

regazzi

?

Prosimvas proc nejezdite autem????

0/0
10.12.2006 16:27

buhvol

Re: ?

Protože žádný nepotřebuju. Po Praze jedině MHDéčkem a mimo Prahu busem, ev. vlakem - náklady na jízdu jednoho neporovnatelné! A mimo ČR jedině letadlem :-)

0/0
10.12.2006 17:16

Obyvatel

Re: ?

Kde se da pronajmout auto s ridicem za cenu v radu stovek Kc ?

0/0
10.12.2006 21:02

Obyvatel

Praha -> Suchdol nad Odrou

Drive nekolik rychliku (dokonce i bez prestupu) za 228 Kc. Dnes uz jen IE/EC/SC + prestup za 319 Kc. Skvele ;-€

0/0
10.12.2006 15:50

Petr

Re: Praha -> Suchdol nad Odrou

To už raději, ať rychlíky a IC zastavují ve Studénce, než v Suchdole.

0/0
10.12.2006 16:00

Mats

Re: Re: Praha -> Suchdol nad Odrou

Zastavování vlaků ve Studénce a v Suchdole  na Prahu je kapitola sama o sobě. ČD s velkou slávou tyto nádraží zrekonstruovaly ještě rekonstrukce probíhá) a přesto zde zastavuje naprosté minimum vlaků jedoucích na Prahu. Zastavování vlaku IC Hutník od nového JŘ ve Studénce je jistě pěkné, ale jedna vlaštovka jaro nedělá. Posuďte sami (odjezdy ze Studénky): 4.31 h R Cassovia, 6.54 h IC Hutník, 18.58 h  R 600, 23.49 R 420 Excelsior. Toť vše. A ty dva nedělní rychlíky ve 14.23 h a 17.54 h asi lidi, kteří potřebují jet do hlavního města přes týden nikoho nespasí. Proč pak dráhy brečí, že jim jezdí ve vlacích průměrně 59 lidí na vlak? To se pak nelze divit, že jsou vlaky zoufale prodělečné. Neustále omílané zrychlování dopravy mezi Ostravou a Prahou je pro lidi poutavé, ale já dám raději přednost přímému spoji autobusového dopravce, než několika přestupům mezi vlaky. Zejména při častých zpožděních vlaků a hrozbě ztráty přípoje (která je v případě přestupu na IC či EC vysoce pravděpodobná).

0/0
10.12.2006 17:17

Konstrukter

Re: Re: Re: Praha -> Suchdol nad Odrou

Ze Studénky jede přímý autobus do Prahy?

0/0
10.12.2006 18:09

Mats

Re: Re: Re: Re: Praha -> Suchdol nad Odrou

Tyto dvě stanice plní hlavně funkci dopravního uzlu, do Studénky přijíždějí 2 lokálky (z Bílovce a Veřovic), do Suchdolu 3 (z N. Jičína, Fulneku a Budišova). Nejvíce lidí přijíždí právě těmito lokálkami-bez urážky, zejména Suchdol by nebyl sám o sobě nic s 2 550 obyvateli, Studénka s 10 tis. budiž, ale i tak hlavní slovo mají lidé ze zbytku okresu. Novojičínský okres je pokryt solidní autobusovou sítí, která většině lidí umožňuje dostat se přímým autobusovým spojem do okresního města. A právě z něj jezdí přímé autobusy. Chci-li jet do Prahy autobusem, nasednu na linkový bus do NJ a tam přestoupím na dálkový bus do Prahy = 1x přestup. Chci-li jet vlakem, potom se musím dostat busem na lokálku - přestup na vlak, pak přestup v Suchdole nebo Studénce, potom další přestup v Hranicích nebo Přerově (opomíjím možnost vracet se do Ostravy a pak zpět přes Studénku) = 3x přestup. To vše se stresem z ujetí návazného IC či EC a při vyšší ceně. Nezlobte se, ale dám přednost autobusu!

0/0
10.12.2006 19:05

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: Praha -> Suchdol nad Odrou

Hmm a kolikrát za den ten přímý autobus z NJ do Prahy jede? Řekl bych, že to bude podobný počet jako rychlíky ze Studénky. Ono je to prostě o tom odkud jezdí nejvíc lidí a nejvíc lidí jede z Ostravy, ti by pak kvůli zastavování v každé "díře" jeli do Prahy o hodinu déle. Mimochodem ikdyž pojedete ze Suchdola osobákem do Hranic a tam přestoupíte na IC/EC, tak vás to většinou vyjde rychleji než ten rychlík s kterým budete stát v Lipníku, Zábřehu, Ústí nad Orlicí, Chocni, apod... Nedejbože když tu rychlost porovnáte s autobusem... Co se týče přestupů, tak to je jaksi jen váš problém, že bydlíte v obci do které nevede železnice. Prostě si musíte vybrat - pohoda a klídek na venkově a špatné spojení, nebo shon města a dobré spojení... Každopádně jezděte si čím chcete. Jen nebrečte nad železnicí, která vypravuje ze Studénky 4 přímé spoje a nevychvalujte autobusy, kterých jezdí z NJ do Prahy asi 5...

0/0
10.12.2006 20:08

Mats

Re: Re: Re: Re: Praha -> Suchdol nad Odrou

A ještě doplnění - vlakem jinak jezdím rád, ale to by musel být jízdní řád na patřičné úrovni. Nikdo nemůže chtít, aby třeba z Nového Jičína jakožto okresního města jezdil přímý vlak do Prahy. Nebo aby v Suchdole zastavoval pinďa. Ale těch 25 vlaků denně z Ostravy (vč. RT Expresů, které asi někdy vyjedou), ku čtyřem vlakům ze Suchdola je celkem solidní nářez. Je to asi tak - ČD mají svůj osud ve svých rukou a chtějí-li provozovat osobní dopravu, budou asi muset něco změnit, jinak to nevidím s nima vůbec dobře.

0/0
10.12.2006 19:29

evelinek

Asi budu za exota...

Asi budu za exota..., ale jezdím trasu Praha-Teplice a jsem z nového řádu nadšená, každé 2 hodiny přímý spoj, o tom jsem si v minulosti mohla nechat zdát, a to ještě zkrátili dobu. Takže když srovnám dnešní jízdu v prázdném kupé a jízdu minulý týden v přeplněném vlaku, nemám co řešit. Ale ne, že by nebylo co zlepšovat....

0/0
10.12.2006 15:40

tonikovec

Re: Asi budu za exota...

dalsi teplicak to vita...ale radeji bych vital vlaky typu ic, ec az do do tp a ne jen usti n.l. ....nu nemam rad smradlava kupe .... bohuzel v to v nasich vlacich smrdi a cloveku pak smrdi vsechno obleceni.....jezdim casto olomouc - teplice ci olomouc - spisska n. v. a musim rici, ze ic ec jednoznacne preferuji.... obyc. rychliky bohuzel smrdi

0/0
10.12.2006 19:39

Pavel

Re: Re: Asi budu za exota...

Jsme asi jedni z tech stastlivcu, i kdyz verim ze ostatni kraje drahy zmrsily:-(  Ale ted fakt super, z Duchcova(defacto vesnice:D primo az do Prahy, asi o 15 minut rychlejc bez prestupu, driv vetsinou prestup v UL..

0/0
10.12.2006 20:32

drevak_patlak

Re: Re: Re: Asi budu za exota...

Já se k Vám přidám, jezdím z Chomutova popř. od tchyně z Ústí n.L. do Prahy, navíc jezdím do Ládví, takže mi plně vyhovuje zastávka na Holešovicích (dřív jezdily rychlíky převážně na Masarykovo n.). Ještě by to chtělo poněkud kulturnější vagóny, staré kupéčkové už nejsou odrazem 21. století. Jen ČD poněkud zaspali s jízdným, místo zavedení nějaké relační slevy z Podkrušnohoří do Prahy zdražily zákaznické jízdné. To odradí mnoho cestujících z Mostu, Chomutov a okolí, kde bude velký rozdíl v ceně proti autobusu (z Teplic to vykompenzuje vyšší rychlost).

0/0
11.12.2006 8:44

jen tak

proc

OSTRAVA - BRNO

Ani jeden primy vlak vyssi kvality nez rychlik ..... chapete to nekdo? EC, IC, expres ... nic 

0/0
10.12.2006 14:37

.....

doprdele doprdele ....

BORDEL BORDEL BORDEL .. vysvetlete prosim

Na kilometrickou banku se da jezdit bez priplatku vlaky IC a EC

Trate do PRAHY ... jeden IC a EC za druhym, a stejne na tehle tratich cd totalne prohravaji se soukromymi dopravci

Trat BRNO - OSTRAVA (jiz nekolik let naprosto preplnene rychliky) nejede ani jeden!!!!!!!! Pouze 2x denne SC za priplatek.

Tak kurnik proč???? Proc na ten sever serete?;-€;-O(Y)

0/0
10.12.2006 14:24

buhvol

Re: doprdele doprdele ....

Ostrava je už v Polsku, ne? ;-D;-D;-D;-D

0/0
10.12.2006 17:18

radce

Re: doprdele doprdele ....

Nejlepsi je si stezovat na krajskem urade (dalkove spoje) proste tam kde objednavaji spoje u CD. A stezovat si vcas tzn. tak trictvrte roku pred novym jizdnim radem.

0/0
10.12.2006 17:25

pp

Re: Re: doprdele doprdele ....

Krajské úřady nemají s provozováním Ex/IC/EC/SC NIC společného.

0/0
11.12.2006 2:15

drevak_patlak

Re: Re: Re: doprdele doprdele ....

To sice nemají, ale mluvit do toho taky můžou a někdy je jim to i něco platné. Např. v Karvinné si vyřvali přímý vlak do Prahy, v Lysé n.L. zase zastavování rychlíků. Královehradecký kraj pak po dohodě s ministerstvem dopravy a ČD udělal na některých tratích (např. Hradec-Trutnov) pravidelný takt rychlých spojů, kdy se střídá rychlík (objednaný MD) a spěšňák (objednaný krajem). Takhle nějak by měla tvroba jízdního řádu vypadat.

0/0
11.12.2006 8:48

Starky81

Preference zahraničních klientů před lokální stálou klientelou

Spojení: Břeclav - Praha a zpět:

1. AKTUÁLNÍ JÍZDNÍ ŘÁD:

Vlaky EC/IC odpoledne v rozmezí 90 minut z toho plyne, že za cca 3 hodiny a 20 minut se dostanete v klidu do Prahy ve slušném standardu (příplatek za místenku je samozřejmostí), můžete nerušeně pracovat 3 hodiny, je to ideální volba pro lidi dojíždějící do Prahy za prací.

V časovém intervalu 12:30 - 19:30 je k dispozici 6 vlaků standardu EC/IC, každý si může vybrat pro něj vhodný čas pro odjezd, cestují se rozmělní do 6 spojů - mezinárodních ve většině případů.

0/0
10.12.2006 13:22

Starky81

Re: Preference zahraničních klientů před lokální stálou klientelou

2. NOVÝ JÍZDNÍ ŘÁD:

Vlak EC z Břeclavi jede v 13:17, poté až v17:17 a v 19:47, v rozmezí 13:17 - 17:17 jsou vklíněny dva spoje, které naprosto stupidně jedou až do Břeclavi jako vlaky EUROCITY, ale v Břeclavi se z nich stávají naprosto ÚŽASNÉ vlaky SC - SUPERCITYtzn.že lokální cestující místo toho , aby v Břeclavi nastoupil do vlaku EC tak musí nastoupit do vlaku SC, což ve finále znamená, že cesta z Břeclavi do Prahy ho nestojí na základě INKARTY 288 Kč, ale rovnou 500 Kč.Přijde Vám to logické?

Důsledek bude takový, že je naprosto evidentně upřednostněn cizinec před lokálním zákazníkem ČD, lokální zákazník je pro ně irelevantní, takže prostě ve 13:17 pojede vlak EC narvaný k prasknutí a další vlak EC v 17:17 pojede taktéž narvaný k prasknutí, protože mezitím odjedou dva spoje SC naprosto prázdné, protože těch 500 Kč za ten "luxus" moc lidí neobětuje...

0/0
10.12.2006 13:23

Starky81

Re: Re: Preference zahraničních klientů před lokální stálou klientelou

Připlatit si 200 Kč za o 20 minut rychlejší spoj mi přijde naprosto nelogické...

Vysvětlí mi někdo logičnost tohoto rozhodnutí? Mě to přijde tak, že si z nás snad CD dělají prdel...

0/0
10.12.2006 13:23

sAd

Re: Re: Re: Preference zahraničních klientů před lokální stálou klientelou

Z Břeclavi jsem jel jenom párkrát a vlaky IC/EC byly skoro prázdné. Většina lidí nastoupila až v Brně. A ti můžou využít eLišku. Takže imho ty EC/IC co zůstaly stačí.

0/0
10.12.2006 13:33

Mats

Re: Re: Re: Preference zahraničních klientů před lokální stálou klientelou

U ČD je bohužel většina jejich věcí nelogická a obykle je tendence dělat pravý opak toho, co by udělal zkušený  a prozíravý manažer. Třeba už jen každoroční přejmenovávání vlaků, nebo měnění jejich čísel - zřejmě aby měli zákazníci ČD stálé procvičování paměti, aby jim při tom dlouhém cestování s každodenním zpožděním nevychladnul mozek ;-D. Nebo čachrování s kategoriemi vlaků - viz vlak "Ostravan", v JŘ 2004/05 v kategorii IC, v JŘ 2005/06 v kategorii R a v novém JŘ 2006/07 opět jako IC. Další příklad naprosto nelogického chování. Mám už několik let podezření, že ti tzv. plánovači (asi to budou nějaké bapky které mejou hajzlíky a o železniční dopravě vědí houbelec) každý rok dělají v jízdním řádu ZMĚNY. Ale změny jen tak na oko, aby se něřeklo, že je vše při starém Rv.

0/0
10.12.2006 13:41

sAd

Re: Re: Re: Re: Preference zahraničních klientů před lokální stálou klientelou

Ostravan byl v kategorii R, protože byl dotovaný. Teď už není.

A furt tu všichni melete o manažerech, ale já být manažerem, tak taky nevypravím vlak/bus/cokoliv, který by mi prodělával.

0/0
10.12.2006 13:46

Mats

Re: Re: Re: Re: Re: Preference zahraničních klientů před lokální stálou klientelou

Otázkou je, proč ten vlak prodělává nebo vydělává. Proč lidé dají přednost soukromému autobusovému dopravci, s nímž trvá cesta o hodinu i více déle? Nebude to třeba i tím, že u toho soukromého dopravce není 30-ti a více minutové zpoždění spíše výjimečné? Naproti tomu u ČD jej lze pokládat za rutinu.  Také kvalita přepravy pokulhává. Mno, co člověk to názor ...

0/0
10.12.2006 13:59

sAd

kritika?

ad náhrady R->EC/IC: Rychlíky jsou dotované státem nebo krajem. IC/EC nejsou. Neměli byste tedy kritizovat stát/kraje za jejich rušení?

ad přípoje:

Jo tak ty zdrbali dokonale. Kvůli tomu, že osobák přijede do stanice o 3 minuty později než by bylo vhodné Vám ujede rychlík/EC/IC. Super komfort čekat hodinu v nějaké prdeli.

ad režijky:

tak ty bych nechal opravdu jenom zaměstnancům drah. mě teď naprosto vytočilo, jak se 3 pubertání fakani rozplázli v EC, ještě dělali bordl a pak se vítězoslavně prokázali režijkou :\

0/0
10.12.2006 13:13

hadour

Brno-Ostrava

V Brne posunuli odjezdy, protoze pripoje vlaku od/do CB a od/do Ostravy byly cca na 5 minut. Kazdy asi vic, jak presne CD jezdi, takze se stavalo tradici, ze vlaky proste ujely. To, ze zrusili jedinej kulturnejsi vlak Moravan, je docela blby. Na druhou stranu je to vizitka CD: mezi dvema nejvetsimi mesty CR Brno-Ostrava jezdi pouze 30 let stare kozenaky. At zije Student AgencyR^

0/0
10.12.2006 13:10

Re: Brno-Ostrava

Jako by ve výčtu největších měst ČR Brno - Ostrava něco chybělo...

0/0
10.12.2006 14:05

max

Ha ha ha

ten kdo tuto konecnou podobu jizdniho radu vymyslel to nema v hlave asi trochu v poradku.....

0/0
10.12.2006 12:28

radce

Re: Ha ha ha

si to zkus sam - bys nevymyslel ani 3*3=9

Ona to neni zadna sranda, ani dnesni pocitace nejsou schopne vyresit optimalni jizdni rad, obehy lokomotiv+vozu, turnusy posadek a navic do toho jeste mluvi politika a ne rozum :-) Takze pokud mozno pridat ruku k dilu a nekritizovat!!!

0/0
10.12.2006 17:29

Dave

Super !!!

V noci nemá člověk žádnou šanci dostat se z Českého Těšína do Prahy - asi si v ČD myslí, že za prací není nutno cestovat;-€

0/0
10.12.2006 12:19

War

CD

taky si poztěuju ale kratce...

Debilove zrušili "Moravan" idioti...

jediny pořadny vlak jezdici Bohumin-Ostrava-Přerov-Brno :o(

0/0
10.12.2006 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.