Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní nádraží v Praze se začne měnit v prosinci

Hlavní železniční uzel Česka čeká náročná přestavba. Rekonstrukce začne 14. prosince, bude trvat pět let a na jejím konci se z nevábného nádraží plného bezdomovců stane víceúčelové centrum obchodu a zábavy. Investice spolkne miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thingie

Tak a je to v haji.

Jak jsem si precetl, ze se jedna o italskou firmu, tak je mi jasne, co se bude dit. Ze zasady nekupuji nic italskeho, pro velmi spatnou zkusenost s kvalitou. CD(Y) po Pendolinu , udelali dalsi diru do sveta, pardon, do rozpoctu.;-€

0/0
29.11.2006 17:12

Qesospi Cobigan

Re: Tak a je to v haji.

skutecne. to vypada snad na nejakou bilateralni dohodu mezi CR a Italii, o celkove obnove drah. To musela byt teda transakce jak neco. To nadrazi ve vizualizaci vypada priserne. Ale to je jedno! Zijme trzne! Kdyz bude hodne zly, postavime novy!

0/0
30.11.2006 12:29

Supertramp

Re: Tak a je to v haji.

byl jsi někdy v Itálii na nádraží? A propos - jistě, že ne. ;-D

0/0
31.7.2008 2:23

...

...

to tem bezdakum pekne zmodernizujou.. ale jsem dost zvedavej jak je odtamtud dostanou, protoze kdyz to nejde tedka tak proc by tomelo jit v budoucnu... jedine kdyby dali minimalni sazbu ve stancich na chlast dejme tomu 50 kc/pivko, to je tam uz nikdo nikdy neuvidi..

0/0
29.11.2006 13:47

Vis Motrix

Holešky & Masaryk Bahnhof

Takže bezděkové se přesunou do Holešek a na Masaryčku?;-D

0/0
28.11.2006 23:05

zapvit

x miliadd v pr...

takže zase xx miliard ulitých ve vlastních firmičkách a nádraží nikde pak se řekne že nikdo nepředpokládal v tak unikátním projektu takové chyba a neočekávané problémy ......

0/0
28.11.2006 19:03

jk

Re: x miliadd v pr...

vzhledem k tomu, ze vsechno plati Grandi Stazioni vymenou za vynosy z pronajmu na dalsich X let, to tak treba nedopadne.

Problem je, ze zahajeni rekonstrukce ohlasili uz nekolikrat a zatim skutek utek.

0/0
29.11.2006 2:21

zorg95

Re: x miliadd v pr...

Rekonstrukci platí soukromá firma, takže snad to jednou dopadne normálně.

0/0
29.11.2006 2:45

Petr K.

Re: Re: x miliadd v pr...

Omyl, nenít to soukromá firma, ale dceřinná "firma" italských Ferrovie dello Stato. No a jak fungují italské státní podniky, to snad ani není potřeba rozebírat... ČD v azzurovém...

0/0
29.11.2006 9:32

jk

Re: Re: Re: x miliadd v pr...

Kazdopadne cesky danovy poplatnik z toho brecet nebude, mozna ten italsky... ;-)

0/0
30.11.2006 3:08

ygg

No...

nádraží zvládnou.....byť hlavním problémem je jednoznačně ten bordel a humus co tam je. Ale s tím parkem si fandí....viz Anděl..uvnitř ok, ale před N.Smíchovem i Zlatým Andělem se potuluje taková verbež, že by člověk blil..bez pardonu..a jet s nima tramvají, když se tam stahují, je opravdu radost.

Když to nejde tam, pochybuji, že to půjde v Sherwoodu...jedině to vybetonovat a dát tam nějaké časově programované postřikovače.

0/0
28.11.2006 18:52

captain cook

Re: No...

I kdyby Wilsonak pozlatili, nemyslim, ze by to zasadne zmenilo Sherwood. Na ten bude zapotrebi zvlastni cistka. Mas pravdu, vybetonovani asi bude jedna z mala praktickych moznosti.

0/0
30.11.2006 5:03

Smutna masinka Albatros

Na co ty prachy

Myslim ze by stacilo zamest, uklidit a vyhodit vagabundy, vyvetrat smrad. Nadrazi samo je ok, bylo hezky uz za komousu tak nevim na co ty "biliardy".

0/0
28.11.2006 18:38

captain cook

Re: Na co ty prachy

hele, ja nevidel Wilsonak hezkych par let a kdyz jsem tam prvne po tom prijel, tak jsem se nad nekterymi jeho castmi zhrozil. Vzhledem k tomu ze tohle je hlavni prazske nadrazi a pouziva ho mezinarodni doprava, potrebuje to nejen vycistit uvnitr a venku, ale taky nejakou slusnou renovaci kolem tech historickych casti uprostred.

0/0
30.11.2006 5:07

corvus

MHD

Bez pořádného napojení na MHD je rekonstrukce tak trochu na nic. V současné době přestup pouze na metro C je vážně nedostačující. Normální bývá, že u nádraží se nachází přestupní uzel. Ale to už není záležitost drah , ale HMP. Jenže mi přijde, že zodpovědní činitelé na magistrátu si toto absolutně neuvědomují.

0/0
28.11.2006 17:25

Mladá Fronta na banány

Re: MHD

B čko, stanice Masarykovo nádraží je vzdáleno 8 min. chůze, stanice A Muzeum cca 5 min. chůze. Samozřejmě pro pražáky je to strašná dálka a pádný důvod pro to, zavést speciální linku autobusu, nebo ještě lépe další trasu metra.

Správná pražská naplavenina bude raději průměrně 10 minut stát a nadávat že jsou dlouhý intervaly, než by 8 minut šla pěšky.

Pro zajímavost, náklady (bez investicí do nových tras) jsou u pražské hrobesky vyšší, než 100 Kč/jízdu.

Osobně nevidím jediný problém v tom, aby se pražáci složili a postavili si trasu metra Pé mezi Masaryčkou a Hlavákem. Každý dospělý dá 30 tisíc a mají to v kupě.

0/0
28.11.2006 17:57

Creek

Re: Re: MHD

A ty krupane si muzes zalozit i ostanimi burany trasu W jako widlak. Tam si pak muzete v tech vasich umastenych monterkach jezdit dokola az prestanete smrdet hnojem.

0/0
29.11.2006 0:36

bilajz

Re: MHD

co to tu kecas, na cecku to jezdi kazdou chvili a hlavak je presne mezi florencem a muzeem, takze vsechny trasy metra v klidu. navic tam jezdi tramvaj (pro brnaky neco jako salina, ale jezdi to vcas) smerem na zizkov a do centra. to neni normalni spojeni?

0/0
28.11.2006 18:33

bubak

Re: Re: MHD

Nech ho být, on by tam chtěl mít nejspíš letiště ;-D. Musíš uznat, že spojení Hlavák - Ruzyně není úplně ideální ;-D.

Jinak má trošku pravdu, že u vlakových nádraží bývají nádraží autobusová, ale fakt mě nenapadá, kam tu Florenc na ten Hlavák nacpat ;-D

0/0
29.11.2006 7:49

corvus

Re: Re: MHD

No uplne normalni spojeni to neni. Cecko je v pohode, problem je, ze to bez prestupu funguje pouze ve smeru S - J, v ostatnich smerech je to uz slabsi. Pokud jde o tramvaj tu snad vzhledem k vzdalenosti ani nelze pocitat za plnohodnotny prestup. Zdlouhavy pruchod "Sherwoodem" vazne neni to prave. Zvlaste pokud mam nejaka ta zavazadla, coz pri cestovani nebyva tak neobvykle. To uz ma lepsi napojeni na mestskou dopravu i centrum Masarycka. Pokud chcete videt jak rikate normalni spojeni, doporucuji se podivat kdekoliv v Evrope na nejake vetsi nadrazi (zejmena doporucuji Wien-Sud, Budapest-Nyugatti). Ale staci i CR. Opravdu: umistneni nadrazni budovy bez poradne vazby na ostatni dopravu je skutecne ojedinele. 

0/0
29.11.2006 8:56

hkpok

Re: Re: Re: MHD

jak může mít Masarykovo nádraží lepší napojení na centrum, když třeba Václavák je několik stanic tramvají? V hale hned slezete do metra a máte to jednu stanici.

Já nevím, co byste vlastně chtěl... A spoluobčany, co se s kuframa cpou do tramvaje, když můžou jet metrem, bych nakopala.

0/0
29.11.2006 9:59

hkpok

Re: Re: Re: MHD

A linku, na které by se nepřestupovalo, vidíte jak? Jako nějakou okružní linku kolem Prahy? Několik soustředných okružník linek, aby se zajelo opravdu všude? Jenže i mezi nima by se muselo přestupovat..

0/0
29.11.2006 10:04

wildge

Re: Re: Re: Re: MHD

Spiralu zacinajici na Hlavaku, sestkrat obkrouzici Prahu a koncici na letisti!

0/0
29.11.2006 10:56

corvus

Re: Re: Re: Re: MHD

Asi jsme se prilis nepochopili. Samozrejme nemam na mysli aby od nadrazi jezdila jedna linka, kt jezdi vsude - to je samozrejme nesmysl. Normalni ale je, ze u nadrazi se styka vice linek metra, krizeni tramvaji do vice smeru, obvykle i bus nadrazi. Historicky vyvoj v Praze byl ponekud jiny a hlavni nadrazi se nachazi v takove trochu podivne poloze. Sice nedaleko centra, ale s ne prave vybornymi vazbami na MHD. V soucasne dobe uz toho moc delat nejde, snad jen trochu priblizit tram k hl.n. (docela by pomohlo obnoveni tram v Opletalove) a doufat ze se jednoho dne k nadrazi skutecne dostane planovane Decko (ikdyz je to zase ve smeru S - J) a dojde k zpristupneni od Zizkova. To ale asi bude za dlouho.

Pro pochopeni meho nazoru doporucuji alespon nalezeni schematickych planku nekterych mest. Pokud si date tu praci, povsimnete si prosim, ze v tesne blizkosti nadrazi se obvykle nachazi cosi jako prestupni uzel a porovnejte to s prazskym "hlavakem".

0/0
29.11.2006 13:50

hkpok

Re: Re: Re: Re: Re: MHD

Já si stejně myslím, že byste nejradši vlezl HNED před nádražní budovou do MHD a vylezl PŘÍMO před barákem. KDEKOLI v Praze.

Jezdila jsem často přes Prahu do Ostravy (ze severozápadních Čech), teď tu bydlím a myslím, že spojení pro cestovatele na vlaková i autobusová nádraží jsou velmi dobrá. (Přeplněnost MHD komentovat nebudu).

0/0
29.11.2006 18:21

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: MHD

Tady se nejedna o nejakych 8 minut pesky mezi Masaryckou nebo Muzeem s jejich jinymi trasami metra a Wilsonakem. Kdyz clovek cestuje se zavazadly, jako tomu obvykle byva kdyz cestuje vlaky do/z Hlavniho nadrazi, nechce se s nimi courat pesky moc daleko. A navic ten Sherwood! Kdo rozumny by se tahl s kufrem pres Sherwood ve dne natoz po setmeni!!.  Nezbyva nez jet a prestupovat. Neni to jine napriklad na Milano Centrale. Metro je pod hlavnim nadrazim, ale jen jedna linka a musi se presedat jinde. Kdyz se jede na milanske letiste, znamena to vylezt z vlaku, ven z nadrazi, dolu na metro, po par stanicich vystoupit v Cadorna a nahoru na stanici Malpensa Express, ktery te vezme na letiste Malpensa. Cestovani za spojem z Lineate je trochu komplikovanejsi. Ale aspon maji vlak na letiste, coz zatim Praha nema.

0/0
30.11.2006 5:22

Janina7

Nó, moc krásný, ale

Nó, moc krásný, ale bude to alespoň trochu účelný. Místo bank bych přívítala vstup na nádraží též z druhé strany, tedy ze Žižkova od VŠE. Mám velké obavy, že se dráhy čím dál tím více snaží orientovat na boháče (který se stejně na ČSD vyser*rou), ale na chudinu, která tvoří 95% cestující pří svých cestách za chlebem se s trochu zapomíná. Všude samé EC, IC, Piňodolína, ale dostat se normálním vlakem do Prahy na šichtu a zpět, to už snad ani nejde.

0/0
28.11.2006 16:28

Mladá Fronta na banány

Re: Nó, moc krásný, ale

Voni na VŠE rozdávají chleba?

No logiku evidentně ne. Protože, pokud VŠE není ústav pro chudinu, pak tím, že by ČD vybudovali vchod směrem k VŠE by se orientovali na boháče, kteří jak píšeš, se na ČD vyser*ou.

EC a IC jsou vlaky, ve kterých je díky příplatku, minimalizován výskyt pochybných existencí, zejména s průkazkou rodinného příslušníka zaměstnance ČD.;-)

0/0
28.11.2006 18:02

luník

Re: Re: Nó, moc krásný, ale

R^

0/0
28.11.2006 20:27

Ludvik

Re: Re: Nó, moc krásný, ale

"EC a IC jsou vlaky, ve kterých je díky příplatku, minimalizován výskyt pochybných existencí, zejména s průkazkou rodinného příslušníka zaměstnance ČD." CHYBA!!! S průkazkou ČD (režijkou), máš i IC, EC zadarmo!

0/0
1.12.2006 8:41

hiopuoi

^ù^ù*ù**^*ùùm*

X;-€

0/0
28.11.2006 16:28

qw

HL.n

Jo to bude neco jako frankfurt nad mohanem HL.n Nemecko  tam to nesmrdi je tam cisto zadna vysoka kriminalita super obchody ktere jsou umistene v podzemnich 3 patrovych arkadach velike a super moderni. Skoda ze ta renovace neni s ceskych penez zaplaceno ale z eu penez . Ale drahy setrily na udrzbe a tak to maji ted rinave cele a zamorene zlem. Ta fantova hala s tou sklenenou podlahou je opravdu nebezpecny skvely projekt. cizinci to budou zavidet

0/0
28.11.2006 16:03

Mladá Fronta na banány

Re: HL.n

Spíš pěknej průšvih. Grandi Stazioni mají do projektu vrazit snad 300 mio, ne miliardu.

Pokud někdo očekává, že za ty peníze udělají z Hlaváku Victoria Station (ta prošla před víc, než 10i lety podobnou změnou - prázdné prostory byly minimalizovány a nahrazeny komerčními), tak si hodně fandí.

Očekávám průšvih v podobě české cesty. Na jeho konci budou ČD platit za pronájem prostor a ještě zatáhnou většinu rekonstrukce.

0/0
28.11.2006 18:07

Sporadany_obcan

Hlavní nádraží je v pohodě...

architektonicky OK, dostavba obchodů a služeb do daných prostor si umím představit v nákladech max. desítek milionů, možná sto... a zpacifikovat homeless budou muset tak jako tak pořádkové jednotky, které to dávno mají v popisu práce a jsou placeny z našich daní, takže investice za toto = 0.

Za co těch 5 milirad??????? 8-o 8-o ? ?   

0/0
28.11.2006 15:47

Ondras

Re: Hlavní nádraží je v pohodě...

Tipnul bych, ze bude potreba predelat vsechny perony, opravit strechu a pak jeste celou budovu. Vcera bylo pozde !

0/0
28.11.2006 16:05

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Hlavní nádraží je v pohodě...

Můj tip:

Předělá se jen nástupiště hned u budovy - bude z něj "bulvár". Ve staré budově se bude hlavně natírat a sádrovat.

V nové se ze 3/4 "haly" udělají obchody.

Cesta od vchodu ke vlaku se "zklidní", tj. místo rovné cesty se udělá had komerční pasáží.

Co se bezdomovců týče, tím, že se spodní část zkomercionalizuje, bude v ní normální ochranka a ta bezdomovce vytlačí. Kdyby to dnes dělala ochranka ČD, řvali by novináři jako kdyby vraždili neviňátka.

0/0
28.11.2006 18:14

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Hlavní nádraží je v pohodě...

Co se "Vrchlického sadů" týče, jediný způsob, jak z nich vytlačit bezdomovce je trávníky oplotit a zrušit lavičky.

0/0
28.11.2006 18:15

Dr. Fe1

gufikzrdx

X

0/0
28.11.2006 15:36

nebydlící

Re: gufikzrdx

X:-)

0/0
28.11.2006 16:07

Dr. Fe1

ESRG

;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€;-€

0/0
28.11.2006 15:36

:. admin .:

Re: ESRG

Klid... i na tvuj Chanov jednou dojde...

0/0
28.11.2006 16:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.