Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromý rychlík do Ostravy v prosinci nevyjede

Konkurence pro rychlovlaky Pendolino se odkládá. Od 10. prosince měly na trase mezi Prahou a Ostravou jezdit rychlíky RTexpress. Společnost Railtrans je ale musela zrušit. Nezískala totiž od státu potřebná povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ehmuhm

Pindolina

Pindolina nesplnovala predpisy, tak se upravily... Ale ted jde o soukromou firmu. Takze bud uplatek a uprava nebo smula!

0/0
1.12.2006 13:57

asik

železnice musí zůstat státní

Soukromník v případě jakýchkoliv problémů prostě od kšeftu uteče, ale železnice je stále dopravní páteří země a jakýkoliv úplný přerušení provozu by byl opravdu průser. Strašný náklady na propojení např. aby jste za jednu cestu vlakem nemuseli platit několikrát několika společnostem, když pojedete jejich úsekem nebo jejich vagónem

0/0
1.12.2006 11:14

drevak_patlak

Re: železnice musí zůstat státní

Soukromník neutekl, jen nemá čím jezdit.

Železnice je dopravní páteř země zejména pro nákladní dopravu, v osobní dopravě jsou naprosto nezbytné příměstské tratě a koridory.

Pokud myslíte přerušení provozu např. pro to, že dopravce nemá peníze, tak na to je jednoduchý recept, a to základní provoz dotovat.  Tímto směrem se zatím jde a je to dobře, jiná otázka je, zda jsou ČD (jako dominantní dopravce) tím pravým. Protože i ČD (ačkoliv mají dotace) občas nejedou např. pro to, že lokomotiva chcípla záložní není.

0/0
1.12.2006 13:15

mpixel

Re: železnice musí zůstat státní

To je nesmysl, vše si stát může smluvně zajistit. Železnice se musí pronajímat soukromým společnostem !

0/0
1.12.2006 16:07

Šamot

Podivná diskuze!?

Jsem pracovník ČD, neodborář, technického zaměření, aby bylo předem jasno.

Soukromý dopravce zruší své vlaky pro svoje technické problémy. Ale podstatná část diskutujících nadává na České dráhy.

Je to jako by Lufthansa odvolala lety, protože jejich letadla nesplňují bezpečnostní požadavky českého leteckého úřadu a Vy nadávali Českým aeroliniím. Nelogické, že? Ale u železnice toto nedovedete rozlišit.

0/0
1.12.2006 9:08

libienski

Re: Podivná diskuze!?

Problém je spíš v diskriminačním přístupu. Když mají technické problémy s pendolíny ČD, tak se holt vyhodí pár lidí z výzkumáku, pár lidem se pohrozí, udělají se za státní love "tlumiče ruchů" a když to přesto nepomůže, tak se zrevidují normy;-€ Z to když jde kapra v rybníce prohnat "soukromník" tak mu nedaj "ani deko, ani deko".:-P

0/0
1.12.2006 9:14

JBetak

Re: Re: Podivná diskuze!?

Ten příběh začal mnohem dřív, Pendolino je politická záležitost od samého začátku. Proto to řešení vypadalo tak, jak popisujete.

0/0
1.12.2006 9:46

silver

Re: Podivná diskuze!?

aspoň nějaká šance se vyjádřit na to, jak se chovají české dráhy  k zákazníkům, zkuste si nekdy jizdu IC Hradčany Ostrava - Praha, velmi přijemný cestování, i ve vepříně je příjemněji.Připlatek za IC se tady absolutně nehodí, a nesplňují ani evropské standarty pro IC/EC a na stížnosti nereaguji;-O

0/0
1.12.2006 12:01

tennisman

Re: Podivná diskuze!?

Aspoň nějaká šance, jak je kritizovat, když už se tím nikdo nezabývá, jak se jezdi ve 21st a  okrádají lidi, například na IC Hradčany, kde ani nesplňují evropské standarty pro IC/EC a více místa je ve vepříně než v tomto vlaku, a určitě to není jenom o tomto spoji. doufam, ze v brzké době budem moci zvolat ,,Už je to tady''

0/0
1.12.2006 12:11

drevak_patlak

Re: Re: Podivná diskuze!?

Na IC žádné evropské standardy nejsou, jen na EC (max. 6 lidí v kupé, žádná koženka, cestovní rychlost přes 90 km/h atd.). Jako IC si dopravce může označit klidně motorák na lokálce.

0/0
1.12.2006 13:17

Smějící se bestie

České Dobytčáky českého zkurwystátu

mohou slavit další vítězství proti konkurenci a především proti svým zákazníkům. Občan si za přetěžké peníze může vybrat mezi jatkama na ucpaných tankodromech s dálniční známkou, nebo přesun za podmínek odpovídajících odvozu fekálií po kolejích. Vítejte v realitě 3. tisíciletí...

0/0
30.11.2006 16:25

jouda

Re: České Dobytčáky českého zkurwystátu

mas sedet doma u televize a brat socku, pak by ti to bylo jedno :-P

0/0
30.11.2006 21:47

Smějící se bestie

Re: Re: České Dobytčáky českého zkurwystátu

Rád si nechám poradit od zkušeného...

0/0
1.12.2006 9:37

jouda

Re: Re: Re: České Dobytčáky českého zkurwystátu

zajdi za rodici

0/0
1.12.2006 11:16

Smějící se bestie

Re: Re: Re: Re: České Dobytčáky českého zkurwystátu

Tak ty ještě nemáš občanku???

0/0
1.12.2006 11:37

Janina7

Chlív

Naše dráhy jsou velkým chlívem a tom anglickým si můžeme nechat jen zdát. I když nejlepší by byly dráhy státní a přednosta stanice němec. V ruce by mohl mít bičík a kdekoho z modrých jím lízgnůť dle libosti! Pak bych tomu docela věřila. Jinak ani náhodou.

0/0
30.11.2006 12:16

John Smith

Re: Chlív

Slečinka je nějak mimo. Ať to čtu jak chci, pořád v tvém příspěvku nevidím žádnou souvislost mezi problémem lokomotiv značky Siemens s elektromagnetickou kompatibilitou a vhodností zavedení tělesných trstů pro zaměstnance Českých drah. Navíc tam ani nevidím žádné logické zdůvodnění tvých požadavků. Napadá mě jen jediné: Už nehul!!!

0/0
30.11.2006 16:12

crash84

Re: Chlív

Ono velmi dobrým zvykem téhle slečny je kritizovat pořád všechno. Ale tohle co píšu dál už nepíšu pro Janinu. nechci nijak ČD bránit nebo něco, ale fakt dost nechutný mi připadá tady pořád kritizovat ČD za to že RT tohle prokoučoval a enybl si schoúnej včas zajistit lokomotivy nebo náhradní řešení a odpískal to až těsně před změnou GVD, kdy měl vyjet. Ono na "možná t o schválej" se fakt nehraje, osobně mi to fakt hodně připomíná tu blamáž s pendolinem loni, jenom s tim rozdílem že pendolino aspoň vyjelo, ale pro cestující to pak bylo horší než kdyby nevyjelo.

0/0
30.11.2006 21:43

libienski

Re: Re: Chlív

No v tom je přece ten trabl. Když se do státní normy nevejdou státní pendolina, tak se holt rozjede kampaň, vyhodí pár odborníků z výkumáků, zadá se velkolepý výzkumný úkol "na speciální rušičky ruchu" pro pendolina a když to nepomůže ani zbla, tak si stát změní normy, aby pendolina prošly. Klasický kocourkov a bohužel hrozí, že za tento "chytrý" a diskriminační přístup zase zaplatíme nějakou tu miliardu v nějaké té arbitráži.;-(

0/0
1.12.2006 9:20

drevak_patlak

Re: Re: Re: Chlív

Bordel u nás samozřejmě je, ale zas tak hrozné to není. Ta norma byla změněna kvůli Pendolinům, ale tak, aby byla stále bezpečná. A Pendolina té nové normě vyhovují, alespoň podle měření (jestli někdo zfalšoval naměřené hodnoty rušení nebo něco podobného, tak to už nevím). Je samozřejmě otázka, zda by se nedala norma ještě více uvolnit (v bezpečném rozsahu pochopitelně), ale do toho opravdu nevidím.

Arbitráž nám myslím nehrozí, spíš nutnost z nařízení EU modernizovat zabezpečovací zařízení na koridorech. Proto ale tuším zatím celoevropská norma není a nejsou proto ani termíny, do kdy by jí koleje měly splňovat. Jinak Siemens se pokouší odrušit svoje lokomotivy už několik let (zatím neúspěšně), nedaří se mu to ani se starou normou ani s novou. Ve stejné době vyprodukovala Vagónka v Ostravě nové příměstské panťáky, které normě vyhovují a do něčeho podobného se pouští i Škodovka. Pendoino se nakonec do nové normy také vešlo,čili je vidět, že to jde a Siemens si může stěžovat leda na sebe.

0/0
1.12.2006 13:25

wigi

Páteční a nedělní Humusní jizda vlaky IC a EC Praha -Ostrava nemaj konce

ach joo:-(

Nebylo by špatné, kdyby zkusili zkušební jízdu vlaky IC a EC v 21století a hned by to schalili;-Dze by lobbing?

0/0
30.11.2006 11:21

libienski

To se musím smát skrze slzy

Jak ty ČD prosřednictvím státní mašinerie zase vy.ebaly s možnou konkurencí;-(;-D. Nejdřív kde se vzala tu se vzala e-Liška, kteoru asi hodně rychle zruší, když nehrozí konkurence a nebo v rámci programu prodají 2 lístky do soupravy;-€ a teď je najednou trápí "elektromagnetická rezonance" moderních lokomotiv;-(;-D No když už tu kvůli pendolína lítalo všechno vzduchem (lidi, úřady, normy), tak by to snad těm Siemensovským lokoškám mohli taky odpustit.

0/0
30.11.2006 11:19

Qesospi Cobigan

Re: To se musím smát skrze slzy

Běž se podívat do Británie. Tam dráhy před lety rozprodali. A teď když vidí ten totální bordel, tak zoufale hledají řešení, jak by to stát zase získal pod jednu střechu. Všude jinde v Evropě jsou normální celostátní dráhy (DB, SNCF, SF) atd. Celá západní Evropa nás před tím varuje. Ale my ne! My si prostě musíme projít tím obdobím rozprodání, a bychom to zažili na vlastní kůži. A pak to budeme zase dávat do normálního stavu za těžký prachy. 

0/0
30.11.2006 11:31

chetgar

Re: Re: To se musím smát skrze slzy

České dráhy nelze s DB srovnávat - my tu už máme anglický bordel i bez privatizace. a navíc vzniklé ztráty - na rozdíl od Británie - sanuje státní rozpočet, takovej jsme Absurdistán

0/0
30.11.2006 11:36

zdeseny obcan

Re: Re: Re: To se musím smát skrze slzy

A kdopak myslite ze to plati v Britanii? Ze staniho rozpoctu do drah tece mnohem vice nez za strasnych dob statniho vlastnictvi. Jen krach jedne zesoukromnene zeleznice prisel na vice nez deset milard liber.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/3864463.stm

0/0
30.11.2006 11:44

drevak_patlak

Re: Re: To se musím smát skrze slzy

Železniční bordel v Británii je jen oblíbená skazka odborářů ČD, kteří konkurenci nepotřebují, nechtějí a bojí se jí. Skutečnost je taková, že se neosvědčilo mít firmu "koleje" soukromou a proto jí i v Británii opět zestátnili, u nás je to stejné, "koleje" spravuje SŽDC, která je státní.

Naopak u firem "vlaky" se soukromé provozování osvědčilo velice. Přibylo spojů, zlepšila se péče o zákazníka atd. Stejně (a dobře) to funguje i na západ od nás, stačí se podívat např. do Německa.

Jen u nás jsou problémy, protože zákon o rozdělení státních drah byl napsán tak, aby se Brusel nažral a ČD zůstaly celé. Díky tomu zůstaly ČD např. nádraží (pravda, vyjma kolejí na nich) nebo ČD i nadále řídí dopravu na většině sítě. Podobně nestadardní vztah mají ČD i k dalším "nezávislým" drážním institucím, pro zkušební provoz Pendolina z Prahy do Děčína bylo např. přenastaveno zabezpečovací zařízení na trati a udělena výjimka drážního úřadu ze schválení, později pak i změněna bezpečnostní norma.

0/0
30.11.2006 11:58

Qescob

Re: Re: Re: To se musím smát skrze slzy

Fungující systém "různých vozidel" a "jednotných kolejí" je utopie. Už tento systém totiž pootevírá dvířka totálnímu bordelu. "kolejářská firma" bude zkrátka čekat na to, kdo ji zaplatí nejvíc za "pronájem kolejí". Třeba to bude DeutscheBahn... Budeme jezit po "českých kolejích" z Počernic do měcholup vagóny DB - za 35 EUR. :-( Stejně jako mi před týdnem doručila balík Deutsche Post. Myslel jsem v první chvíli, že jsem v Protektorátu nebo v nějaké Namibii (dříve německá kolonie)...

0/0
30.11.2006 17:12

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: To se musím smát skrze slzy

Když se vlak DB za 35 Eur z Počernic do Měcholup zaplní, tak ať si klidně jezdí. Jinak je to samozřejmě ptákovina, i soukromí dopravci musí respektovat ekonomické zákony a nasadit takovou cenu, jakou jsou zákazníci ochotní a schopní zaplatit.

Za použití kolejí se platí daný poplatek, který je závislý na hmotnosti vlaku a počtu ujetých kilometrů. Pro přidělování tras platí nějaká pravidla (např. přednost má základní dopravní obslužnost apod.), po jedné trati může jet pochopitelně více dopravců, stejně jako po dálnici.

0/0
1.12.2006 8:42

hbf

Re: Re: Re: Re: To se musím smát skrze slzy

Blábolíte. Cena za použití kolejí je daná výměrem ministerstva financí a je (a musí být) stejná pro všechny zájemce.

Pro Vaši představu, jízda vlaku osobní přepravy stojí paušál 6,50 + cca 34 Kč/tisíc hrubých tunokilometrů. Nejlehčí motorák zaplatí mýtné za kilometr cca 7,50 + DPH ..

0/0
1.12.2006 10:14

libienski

Re: Re: To se musím smát skrze slzy

Moc nechápu, jak to souvisí s mým příspěvkem o diskriminaci soukromých dopravců. Tak buď máme konkureční prostředí na drahách nebo nemáme, pardon v Česku lze zatím mít obojí, když se totiž na ouřadu z drážního úřadu houkne, sem tam někdo vyletí z výzkumáku, tak se dají i letité normy zrevidovat (viz. změna norem kvůli pendolinům). ;-€

0/0
1.12.2006 9:17

Jasan

Asi proto

se chystá DB na privatizaci. Btw v Británii jsem vlakem cestoval a až bude mít třeba Ostrava takové hlavní nádraží jako má třeba Leeds nebo York tak to bude fajn.

0/0
7.12.2006 12:10

kirsha

Re: To se musím smát skrze slzy

ehm, elektromagnetická kompatibilita je poněkud (doooost) něco jiného, než rezonance. Ale jinak je pravda, že startovní pozici mají soukromé Siemensy mnohem horší, než "státní" pendolína, i když problém je de-facto stejný (teda když pominu, že EMC je hodně široký pojem a problémy s EMC můžou být hodně různorodé).

0/0
30.11.2006 11:43

Amianus

Re: To se musím smát skrze slzy

Takze ministr dopravy za ODS, ktery sam vybudoval soukromou zeleznicni firmu Viamont, by podepsal takove rozhodnuti? ODS mela v programu podporu podnikani, neverim, ze by takto zarezavala soukrome firmy. To je zase nejaky demagogicky vylev nejvetsi PR agentury v CR MF Heute.

0/0
30.11.2006 11:55

John Smith

Re: Re: To se musím smát skrze slzy

Bohužel není, milý hochu. Budeš se muset smířit s tím, že tvoje oblíbená strana není taková, jak jsi si ji vysnil. Nebo si snad myslíš, že když jsou u moci stejní lidi jako před deseti rokama, že se budou chovat jinak? I ty naivko... :-(

0/0
30.11.2006 16:05

Franta Lopata

Kdopak to asi blokuje

Rv

0/0
30.11.2006 10:37

nomo

Re: Kdopak to asi blokuje

Ti samí, co blokovali schválení Pendolina...

0/0
30.11.2006 10:50

ouagadougou

Re: Re: Kdopak to asi blokuje

a jestlipak bude stejná politická vůle, aby nasazení lokomotiv nebylo zbytečně bráněno jen kvůli jakési bezpečnosti provozu?

0/0
30.11.2006 11:04

Frantakybic

Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

Kvůli jakési bezpečnosti provozu? Koukám, že co Čech, to odborník opravdu na všechno. Kdyby vás tak chtěl takový vlak třeba přejet na přejezdu, který se správně neuzavřel, chytráci.

0/0
30.11.2006 11:31

ouagadougou

Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

nepochopil. jde o to, že pendolíno mělo stejné problémy, ale nechali ho projít.

0/0
30.11.2006 13:14

Frantakybic

Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

No já vím jen to, že PODSTATA těch problémů byla stejná. Ale pochybuju, že je stejná i VELIKOST toho problému. Jelikož má pendolíno menší výkon motorů než ty lokomotivy, tak si umím představit, že může být docela velký rozdíl v tom, o kolik ty normy překračují. Ale rád se od tebe nechám poučit.

0/0
30.11.2006 13:24

ouagadougou

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

podstata problému je v tom, že jednou se dělají psí kusy, aby pendolíno prošlo, podruhé se jede striktně podle předpisů. je to stejné, jako když putin zavře chodorkovského za daňové nedoplatky a svým věrným stejný přečin velkoryse přehlíží. jestli někdo překračuje normy - ať málo nebo hodně, to je přeci jedno. stát mají oba.

0/0
30.11.2006 14:03

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

Já nejsem elektrotechnik, ale pochopil jsem to tak, že norma se kvůli Pendolinům upravovala tak, aby byla stále bezpečná. Stará norma definovala pouze trvalý maximální rušivý proud, zatímco nová norma ho povoluje i překročit, za předpokladu, že toto překročení trvá tak krátkou dobu, aby nedošlo k přitažení relé kolejového obvodu. To by totiž mělo za následek, že by se kolejový obvod s vlakem tvářil jako volný a umožňoval např. pustit do něj další vlak. Pendolino s novým kompenzátorem tuto novou normu oficiálně splňuje, alespoň na to má štempl od drážního úřadu.

Jiná otázka pochopitelně je, zda by tato norma nemohla být bezpečně měkčí, aby jí vyhovělo více vlaků. Ale o tom nemám ani ponětí, chtělo by to nějakého odborníka.

Úplně jiná věc je ale ta, že byla politická ochota tyto úpravy normy kvůli Pendolinu ČD vůbec dělat, zatímco pro soukromníka se nikdo nepřetrhne.

0/0
30.11.2006 14:16

nomo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

No pokud se nepletu, tak norma je 100mA (krátkodobě až 200mA). Mašinkz od Siemensu překročilz tento limit o 40mA, což je 40%...

0/0
30.11.2006 23:46

hbf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

Sí sí, jenže výhoda pendolína byla v tom, že má motory rozstrkané do mnoha podvozků pod celou soupravou a tudíž ty motory mají mnohem nižší výkon a tudíž indukují mnohem méně.

Siemensí mašina má silné motory toliko ve dvou podvozcích, pročež za plného výkonu indukuje mnohem víc.

Ač Railtransu nesmírně fandím, myslím si, že po problémech s pendolíny měli tyto problém očekávat a měli se od mašin s asynchroním pohonem držet v uctivé vzdálenosti.

0/0
1.12.2006 10:21

kirsha

Re: Re: Kdopak to asi blokuje

znal jsem některé lidi, co blokovali pindolína. Od lidí, kteří pinďu vehementně prosazovali, se tito lišili hlavně značnými znalostmi ve svém oboru. A vzhledem k tomu, že kvůli blokování pindolína už nesedí na místech, kde by mohli cokoli blokovat, těžko mohou blokovat soukromé rychlíky.

0/0
30.11.2006 11:48

libienski

Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

asi tak nějak;-€

0/0
1.12.2006 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.