Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nova: V hypermarketech už nelze platit stravenkami

V žádném hypermarketu v České republice už podle televize Nova nelze platit za potraviny stravenkami. Doposud bylo výjimkou několik největších obchodů společnosti Tesco, nyní si však provozovatelé stravenek vynutili zákaz i tady, informovala televize ve své hlavní zpravodajské relaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lucka

stravči versus jídelna - pokračování

Jaké bylo ale mé překvapení: 1/ nevyčerpaný kredit na 1 den se nepřevádí; 2/jsem strávník odkojený školními jídelnami, který sní prakticky všechno - jídla jsou průměrná,nicméně  většinu lidí pravidelně vždy do 2 hod.po jídle tlačí žlučník,žaludek atd.;3/ nemám možnost si tedy uvařit ani ze surovin koupených za stravenky a ani nechodím na obědy do jídelny z důvodu trávicích problému, takže pravilně přicházím měsíčně o cca 800,- Kč, které jsem jindy plně využila. Pro mě jsou počty jasné! Ale vůbec se nebráním zrušení stravenek - není přece problém pro firmu zajisti tzv. benefit např. ve výši 40,- Kč denně na oběd, který bude poskytován s výplatou,ne?g.idnes.cz" alt=";-)"> 

0/0
11.12.2006 19:23

Lucka

Stravenky versus podniková jídelna

milá Johano, nevím který jsi ročník, ale stravenky já rozhodně nepovažuju za komunistický přežitek g.idnes.cz" alt=":-/"> (mimochodem komunismem se ohánějí nejvíc Ti, kteří ho nezažilig.idnes.cz" alt="Rv">). A jak tady řada lidí uvedla, většinou je všichni využíváme stejně - nakoupíme za ně potraviny a připravíme si oběd doma, který si v práci ohřejeme. Tak to bylo i u nás, než jsme se přestěhovali z dislokovaného pracoviště na centrálu firmy, kde je jídelna (vaří Eurest g.idnes.cz" alt=";-€"> ). Móóóc jsem se těšila, že se pravidelně naobědvám a ještě ušetřím, jelikož mi zaměstnavatel také přispívá na hlavní jídlo max. 40,-Kč denně(stravenky už nedostávám).

0/0
11.12.2006 19:20

johana

stravenky

na co si to stěžujete? Taková vymoženost jako stravenky jsou ve světě neznámý pojem a každý si platí obědy ze svého. Je to komunistický vynález a zdá se že bojujete jenom o to co je pro vás výhodnég.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
8.12.2006 9:40

Tomáš Marný

Re: stravenky

Ano, v komunistickém západním Německu jsem viděl na mnoha místech na dveřích restaurací obrázky stravenek...

0/0
11.12.2006 20:46

sayza

Proc stravenky?

Vim, ze se opakuji, ale nejde mi to proste do kebule ... proc ty stravenky kua vubec existuji?! Zrusme je! g.idnes.cz" alt="X">

0/0
5.12.2006 0:13

M

Re: Proc stravenky?

Protože nám připomínaj starý komunistický časy, kdy veksláci před Tuzexem čejnžovali bony!g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
5.12.2006 0:30

Baud

Vadí vám, že v hypermarketech nelze platit bonama?

0/0
4.12.2006 21:40

_Pixie

Re: Vadí vám, že v hypermarketech nelze platit bonama?

ANO

0/0
4.12.2006 22:00

pavel

stravenky

Přál bych panu gen.řediteli, aby od jeho společnosti žádná firma stravenky nekupovala. On totiž vůbec neví k čemu stravenky ve skutečnosti slouží. Žije v ideálním světě.

0/0
4.12.2006 16:57

Alfik

Re: stravenky

souhlas, je to šílený systém, mám je taky a kdyby je přestaly všechny obchody brát, tak snad budu bojovat za jinou formu. Pokud dělá někdo jako já v průmyslové zóně, tak kam si asi má jít na oběd. Stravenky z 85% používám na nákupy jídla pro rodinu.

Když začnou bazírovat na dodržování zákona tak můžou rovnou zabalit krám.

0/0
5.12.2006 13:35

Samout

Tak

to je silně na pytel. Pracuju ve směnném 12 hodinopvém provozu (IT dohled) a za jednu směnu dostanu stravenkyza 170 korun (2 x 85). Z toho plyne, že za měsíc obdržím stravenky za cca. 2500 - 3000 korun, zaplatím 1200 - 1500. Následující měsíc z nich žiju, jíst do hospod chodím minimálně - prostě si za stravenky nakoupím potraviny a uvařím si sám. Peněz vydaných navíc je minimum, takže na jídle strašně ušetřim. Jestli to takle půjde dál, asi budu muset změnít zaměstnání, jít někam, kde je jiný systém zaměstnaneckých výhod...g.idnes.cz" alt="Rv">g.idnes.cz" alt=";-€">

0/0
4.12.2006 15:48

Flasi

Re: Tak

No v pripade, ze by za stravenky neslo nakupovat v obchodech potraviny, tak by je spousta zamestancu hodila svym zamestanavatelum na hlavu a ti by prehodnotili jestli je porad vydavat.

0/0
4.12.2006 16:02

Niki

Re: Re: Tak

Také chodím na "teplé hlavní jídlo" minimálně, ale za stravenky si nakupuji suroviny a uvařím si. Nebo si dám jen pečivo. V okolí mé práce ani není možnost, kam chodit pravidelně na jídlo.

Buď ať jsou stravenky zrušeny a zaměstnavatel mi "svůj" podíl dává v penězích nebo ať se neruší možnost nákupu v hypermarketech. Ještě, že v těch menších obchodech velkých řetězců budou stále platit! Zatím.....

0/0
5.12.2006 9:24

M

Že by konečně nastával obrat k lepšímu??

aktualne.centrum.cz

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
4.12.2006 12:08

anonym65

Re: Že by konečně nastával obrat k lepšímu??

?

0/0
4.12.2006 13:20

kim

Sodexho zvysuje zisky

Jednim ze zpusobu, jakym Sodexho vydelava penize je zisk z ukladani penez na terminovanych uctech. Kdyz Sodexho zabrani lidem stravenky lehce utracet, vzroste doba, po kterou budou stravenky kazdemu zamestnanci "lezet v supliku". Tudiz se zasadne natahne doba mezi tim, kdy Sodexho obdrzi od firem penize za stravenky a tim, kdy musi stravenku po jejim upotrebeni proplatit.  Vzroste tak moznost firmy Sodexho drzet penize dele na terminovanych uctech. Hlavnim cilem Sodexha neni "namitat proti nespravnemu vyuzivani stravenek". To je blbost. Potraviny jsou potraviny v restauraci, stejne jako v obchode. Cilem Sodexha je vytezit z Ceske republiky maximim penez... 

0/0
4.12.2006 12:06

M

Re: Sodexho zvysuje zisky

Pokud vím, tak Sodexho také bere provizi z každé stravenky.

0/0
4.12.2006 12:10

Honza

Re: Sodexho zvysuje zisky

Spíš si myslím, že stravenkovým společnostem hrozí, že by daňové úlevy stravenek mohly vypadnout ze zákonů a tak by přišli o svůj výnosný business. Tak raději vypovídají partnerům, u kterých by mohlo hrozit že by MFČR usoudilo že porušují záměr daňové úlevy (t.j. příspěvek na jedno jídlo za jednu stravenku) a začalo podnikat kroky ke zrušení úlev na stravenky.

Stejně je to úchylný způsob - ať lidé dostanou přímo peníze a ty si můžou utratit jak chtějí. V důsledku by to bylo lepší než financovat "paralelní měnu" ke korunám a platit provizi tu a tady.

0/0
4.12.2006 15:12

Flasi

Zrusit!

Co kdyby se zrusil cely ten stravenkovy cirkus, co? Co kdyby mi muj zamestavatel dal o 1500 hrubeho vic, nez ted, misto toho, aby mi daval mi za 1500 stravenky. Cely hruby plat by mi zdanili, ale o neco nizsi dani, takze by stat dostal problizne stejne a ja taky priblizne stejne. Ale to by bylo moc jednoduche, nemuselo by se resit a kontrolovat vymyslet nove novely jak branit podvadeni se stravenkami a par prizivujicich firem by prislo o chlebicek. Takze nic no.

0/0
4.12.2006 10:35

_"_

Napiš svému poslanci

g.idnes.cz" alt="R^">

Protože o tomto můžou rozhodnout jen poslanci, měli by se o tom taky dovědět. Ať každý, kdo s tímto souhlasí, napíše aspoň jednomu poslanci. Kontakty jsou na www.psp.cz

Když na ně vyvinem tlak, tak to třeba změní.

0/0
4.12.2006 10:50

pamětník vlastních blbostí

Re: Zrusit!

Domluv se se zamestnavatelem. Neni ti povinen davat stravenky.

Akorat ze stravenky jsou pro neho jednoduchsi. Kdyz ti da 1500 na stravenky tak si je odepise primo z dani. Kdyby ti dal 1500 hrubeho tak statu odvede jeste dalsi zhruba 700 (vyssi odvody soc. a zdr.]. Takze by na tebe daval vic nez je tech 1500. Coz uz pro neho neni zase tak vyhodne. Proto se prilepsuje zamestnancum pres takoveto vyhody.

0/0
4.12.2006 13:36

Flasi

Re: Re: Zrusit!

Cetl jste muj prispevek, kdyz jste na nej reagoval? Asi ne.Maximalne vas mohlo zmast, ze jsem napsal hrubeho misto "superhrubeho", ale jinak je snad ze zbytku prispevku jasne o cem tam mluvim.

0/0
4.12.2006 13:51

velkorypal

Re: Re: Re: Zrusit!

já vás snad pochopil, ale musím to zařadit do kategorie utopistických snů. vy byste chtěl přenastavit celý systém. k tomu bohužel v jistých kruzích není vůle. Osud.

0/0
4.12.2006 15:47

Flasi

Re: Re: Re: Re: Zrusit!

No zase prenastaveni systemu to neni. Proste by se stravenky zrusily a dane by se mirne snizily treba zvysenim danoveho zakladu, coz by ve strednedobem horizontu vubec nebyl problem, nebo i sazeb, to uz je celkem fuk.

Ale jelikoz tady stravenky jednou jsou a tudiz existuje i silna lobby stravenkovych firem za jejich zachovani, tak je to pochopitelne utopie.

0/0
4.12.2006 16:06

rykenzo

stravenky

stravenky jsou goodg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
4.12.2006 10:34

M

Re: stravenky

Stravenky jsou naprosto nesmyslným byrokratickým nesmyslem, na kterém vydělává jen Sodexho!g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
4.12.2006 12:09

olho

Proč stravenky?

Mně dosud nikdo nevysvětlil, proč takové "stravenkové firmy" existují...Jaký je rozdíl mezi tím, jestli dává zaměstnavatel peníze přímo zaměstnanci nebo je dává "stravenkové firmě"? Pokud vím, země, kde takový systém existuje, lze spočítat na prstech jedné ruky...

0/0
4.12.2006 10:25

Flasi

Re: Proč stravenky?

To by me taky zajimalo. Asi proto, aby se stat mohl bit v prsa, ze zajistuje stravovani zamestnancu a ze kdyz nam prvne vytahne z kapes nehorazne dane, tak ze ty stravenky nam milostive necha bez zdaneni. O state, jak jsi na nas hodny, jeste nam zvys trochu dane, aby mohlo byt na pastelkovne a bude tady jako v raji.

0/0
4.12.2006 10:41

Honza

Re: Proč stravenky?

No přeci zahraniční stravenkové firmy úspěšně přesvědčili náš stát (paranoidně posedlý tím že musí vše řídit a na vše dohlížet, takže to nebylo tak těžké) že nad daňovou úlevou na stravování potřebuje mít plnou kontrolu a že v případě plateb stravenkami toho může dosáhnout. Tím že přesvědčili zákonodárce aby přijali příslušné zákony, si vlastně vytvořili prostor k podnikání, který by tu jinak nebyl. A teď už budou mít silné argumenty, v případě že by se uvažovalo o zrušení výhody - budou argumentovat ztrátou pracovních míst a zneužíváním daňové výhody na nákup čehokoliv.

0/0
4.12.2006 15:19

Flasi

Re: Re: Proč stravenky?

Ano, je to tragedie, ze i v tomto pripade se bude argumentovat ztratou pracovnich mist. A to presto, ze je jasne, ze na tehle ztrate pracovnich mist by cela spolecnost znacne vydelala.

0/0
4.12.2006 15:59

redd

Re: Proč stravenky?

Pokud ti zaměstnavatel zvýší hrubou mzdu, tak z toho platíš odvody ty, ale dále i zaměstnavatel na vyšším sociálním a zdravotním pojištěním za zaměstnance. Pokud ti dá stravenky, tak tento náklad je daňově uznatelný. Tzn. že neplatí nic navíc, ale ještě si to dá do daní (myslím, že daňově uznatelná výše je 55 % z hodnoty stravenky)

0/0
4.12.2006 16:07

jajaja00

???? Není to příprava na Siulvestra ?

Je skutečnost, že v mém HP TESCO mi o víkendu stravenky nevzali. Po  informaci na důvod mi sdělili, že se jedná pouze o předvánoční období.

Ale že by na "točení se" stravenek prodělávala firma Sodexho ? To považuji za kravinu, protože oni žijí z množství stravenek prodaných. KDE a CO za ně spotřebitel nakoupí jim přece je jedno.

0/0
4.12.2006 10:15

Vopička Antonín

Jste tlustí jako pašíci na výkrmu

Žádné žravenky, nasrath, více makat a méně žrát, čuňata.

0/0
4.12.2006 9:53

Alek

Re: Jste tlustí jako pašíci na výkrmu

no timto muzes regulovat jidlo, budiz, ale jak nalozime s tvoji blbosti, to opravdu nevim....

0/0
4.12.2006 10:00

Mar__tanka

stravenky

já mám opačný problém, než spousta zde přispívajících....

chodím na obědy,ale dávám si jen polévku za 10 Kč - a tam mi 70,- Kč stravenku samozřejmě nevezmou, zato si pak kupuju jídlo za stravenky třeba u nás u řezníka, nebo ve zmiňovaném Tescu - raději si za jednu stravenku koupím půl kila masa a udělám si guláš na 3 dny, než "prožrat" stovku denně za velké hlavní jídlo, které stejně nesním...

až je v  obchodech přestanou brát, tak nevím co s nima...

a můj přítel začne po novém roce dostávat 90 Kč stravenky,ale z jeho pracovistě se nemá šanci za 30 minut ani dopravit k nejbližší restauraci, natož se ještě stihnout najíst :-((

0/0
4.12.2006 9:48

Alek

Re: stravenky

asi malo jite, protoze z hladu se vam mlzi zrak. Jedna se o HYPERMARKETY, bezne obchody je budou brat dal, i Tesco

0/0
4.12.2006 10:02

Tomas

Re: Re: stravenky

Tak to by mi ti chytráci mohli ještě vysvětlit, jaký rozdíl je mezi potravinama nakoupenýma v hypermarketu Tesco a malém Tescu. Buď ať se stravenky berou všude (tedy ve všech obchodech prodávajících jídlo) nebo nikde. Proč má být člověk nucen utrácet stravenky např. Albertu, když je zvyklý chodit jinam, kde díky nějakým připitomělým nařízením stravenky brát nemůžou. Navíc dnes je spousta hypermarketů uprostřed měst, ne jak dřív.

0/0
4.12.2006 12:30

Elektronek

Stravenky na zradlo

Stravenky na zradlo jsou jeste docela likvidni, ale vetsi peklo jsou ty ruzny flexipassy, relaxpassy a podobne. Ty se nedaji udat skoro nikde.

0/0
4.12.2006 9:47

babacek

Stravenky jsou

pro mnohé součástí výplaty a tak by si měli sami rozhodnout co si za ně koupí,tohle je návrat k socialismu a diktůře.

0/0
4.12.2006 8:53

Rejpal

Re: Stravenky jsou

Nahlaš zaměstnavateli, že je odebírat nechceš a utrať si své peníze, jak je ti libo g.idnes.cz" alt=";-)"> Já radši oželím nákup v přelidněném hypermarketu, když mi na stravenky zaměstnavatel přispívá (i když to nedělá jen z dobré vůle, ale i kvůli daním)

0/0
4.12.2006 9:18

babacek

Re: Re: Stravenky jsou

Vážený já jsem tím zaměstnavatelem a dáváme svým zaměstnancům 2 stravenky na směnu jedna v hodnotě 65 KČ.A proto jsem napsal,že to je součástí výplaty a tedy by měl mít právo si každý za to koupit co sám uzná za vhodné a ne to co mu někdo nadiktuje.Tak možná teď ti to již docvakne do forbesu.g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
4.12.2006 9:50

Goro

Re: Re: Re: Stravenky jsou

Vážený pane zaměstnavateli, proč tomu člověkovi nedáte k výplatě 130Kč místo stravenek, aby s tím neměl žádné problémy? Z Vaší reakce vyplývá, že právě o tom Vám jde, takže proč to nevyřešíte takhle? Neuděláte to jen a jen proto, že stravenky nejsou peníze a pomůžou ušetřit více peněz Vám. Takže jelikož jsou stravenky účelově vázané a umožňují lépe ulít peníze zaměstnavatele, je jejich použití definováno v zákoně. A pokud se Vám to nelíbí,  pořád máte možnost přidat jim přímo peníze.

0/0
4.12.2006 10:13

chroustík

Re: Re: Re: Re: Stravenky jsou

Někteří mají dlouhé vedení. Pokud zaměstnavatel přispívá zaměstnancům na stravování, tak si asi ty náklady odečte z daní. A aby to bylo průhledné, ku´puje stravenky. To je amerika !

0/0
4.12.2006 10:57

Goro

Re: Re: Re: Re: Re: Stravenky jsou

Takže když mu NECHCE dát přímo peníze a dává mu stravenky, tak je MUSÍ používat způsobem, který je určen zákonem. Co je na tom nelogického? Já to pochopil, argumentoval jsem tím, že ho nikdo nenutí dávat zaměstnanci stravenky, když mu tak vadí to, že jsou použitelné jen omezeně. Ano, ušetří na tom, když mu dá stravenky, ale na druhou stranu to něco stojí.

0/0
5.12.2006 7:30

Jirka

Re: Re: Re: Re: Stravenky jsou

Milý Goro, protože by musel z těch 130 Kč ještě odvést 35% na odvodech SP a ZP. Už je to jasné?

0/0
4.12.2006 12:46

Goro

Re: Re: Re: Re: Re: Stravenky jsou

Ještě jednou, mi to jasné, ale Vám asi ne. Takže když mu NECHCE dát přímo peníze a dává mu stravenky, tak je MUSÍ používat způsobem, který je určen zákonem. Co je na tom nelogického? Já to pochopil, argumentoval jsem tím, že ho nikdo nenutí dávat zaměstnanci stravenky, když mu tak vadí to, že jsou použitelné jen omezeně. Ano, ušetří na tom, když mu dá stravenky, ale na druhou stranu to něco stojí.

0/0
5.12.2006 7:31

babacek

Berou je:

Albert a Delvita a samozřejmě malé obchůdky kde se nakupuje stejně lépe.

0/0
4.12.2006 8:48

PP

Tak nevím

Minulý rok mi propadly stravenky za 2000 Kč - nestačil jsem je do února utratit.

Letos mi zbývají stravenky za necelých 1500 Kč.

Ale když je nebudu moct utratit v obchoďáku, tak mi zůstane každý měsíc za 2000 Kč lístečků, přičemž část z této částky je mi strhávána z platu...

0/0
4.12.2006 8:10

Qingdao

Re: Tak nevím

Podobný problém jsem měl taky, ale úspěšně jsem ho vyřešil. Znám jeden fast food, kde Ti obsluha promění třeba za tři tisíce v hotovost.

0/0
4.12.2006 8:17

iuos

hmm

1) stravenky nemusíš odebírat

2) 2000 ve stravenkách za měsíc? g.idnes.cz" alt="8-o">

3) já využívám stravenek k nákupům v delvitě

4) ten nademnou má pravdu - stačí se zeptat někde v hospodě, obchodě...

0/0
4.12.2006 8:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.