- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chapu, ze letadla kvuli pozadavkum na maximalni bezpecnost nejsou levna. Ale DESET MILIARD DOLARU za vyvoj jednoho letadla? Ktere bude jen trochu vetsi, nez soucasna letadla, s zadnym novatorskym pohonem atp.? Mohl by mi nekdo z povolanejsich jen naznacit, co presne je na vyvoji letadla tak drahe (OK, vim, ze VSECHNO, ale preci jen me ta suma dost zarazi...:).
Vývoj auta stojí několik mld. korun, a jedná se o podstatně jednodušší záležitost, než je letadlo. Pokud něco vyvíjíš deset let, pak za těch deset let musíš zaplatit lidi, kteří se na vývoji podílejí (několik stovek, možná tisíc). Nevyvíjejí se nové technologie, ale bádá se nad tím, jak ty stávající (stejně je to všechno od subdodavatelů) co nejefektivněji nacpat do určitýho stoje. Je toho prostě moc, a všechno prodražuje doba, kterou trvá vývoj letadla. Proč myslíš, že se udrželi jen dva výrobci velkých dopravních letadel? Zkrátka rozhodl trh, aby se ti zaplatil vývoj, musíš prodat určitý počet kusů, což je evidentně reálné jen při dvou výrobcích, kteří se o zakázky podělí plus mínus rovným dílem.