Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dolar spadl na nové minimum ke koruně

Česká měna dál boří rekord za rekordem. Tentokrát posílila na 20,89 za dolar. Stojí za tím sílící euro a příznivé hodnocení nejnovějších makroekonomických údajů, které zveřejnil Český statistický úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M

Koukám, že tady je zase chytrejch....

......a zas je tady vod nich nablito....;-D

0/0
9.12.2006 13:08

sswed

Re: Koukám, že tady je zase chytrejch....

tak mi napiste v cem se mylim. rad se priucim od chytrejsich

0/0
9.12.2006 13:34

jouda

Re: Koukám, že tady je zase chytrejch....

;-€;-)

0/0
9.12.2006 15:35

martixyw

Hmm

Takže se mi moc nezdá, že by ti socani u nás zavedli komunismus s Tuzexem, veksláky, výjezdními doložkami a prázdnými obchody, jak tady fanatičtí parvičáci vykřikují...ve Śvédsku vládli 40 let a byla to jedna z nejbohatších ekonomik..rozdíl mezi pravicí a levicí není tak podstatný ..podstatný je rozdlíl mezi komunismem a demokracií s tržní ekonomikou

0/0
9.12.2006 12:07

sswed

Re: Hmm

k tomu svedsku: muj nazor je, ze byla chyba kdyz pristoupili do eu. podle nekterych znamych ze svedska to pry byla nutnost, ja vsak s tim ne uplne souhlasim. problem svedska lezi jinde. a sice v prezamestnanosti ve statnim sektoru. tim umele snizuji nezamestnanost. navic tim i trochu "upravi" rust HDP. takze s tou vyspelosti-ano, jsou na tom hodne dobre, ale kvuli velke socialni siti take trochu hure:(.

ovsem celkove souhlasim, svedsko je bohata zeme, pokud ji neznici imigranti. a posledni vec, obrovska chyba ceskych socialistu je snaha o implementaci svedskeho modelu do nasich podminek. naprosto absurdni!;-€

0/0
9.12.2006 12:52

mpixel

Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

1/ USA jsou pořád těžce před EU. Takže pád znamená že EU dohání USA

2/ Celý problém ale spočívá nikoliv v tom že by EU zvyšovala výkon. Ale v tom, že € začínají některé státy používat místo dolaru jako rezervní měnu. Postupně se tak dolaru zbavují a jeho cena logicky klesá. A proto, že zásoby dolaru v třetích zemích jsou obrovské, tak ten trend bude s určitou rychlostí pokračovat.

3/ Pro USA je to výhoda, protože si tím snižují zahraniční dluh (přepočtený na €) a po snížení to ještě zvýší výrobu díky levnějšímu zboží z USA. Nevýhodné je to pouze pro nás - pro naše exportéry do dolarových zemí.

4/ Což vede u nás v Čechách k relativně vyšší nezaměstnanosti. (Oproti budoucí možné)

5/Vyšší nezaměstnanost=vyšší konkurence v nabídce práce= že budeme mít my čeští čtenáři nižší platy nebo přijmy z podnikání i když pracujeme pro firmu která s USA nemá nic společného.

0/0
8.12.2006 20:32

Hlína

Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

V zasade souhlasim.

Slaby dolar je vyhodny jedine pro USA. Pro vsechny ostatni je nevyhodou.

Udivuje me ale, ze kdyz ctu prispevky na toto tema tak vetsina lidi je rada. Opravdu nechapu proc.

0/0
9.12.2006 11:35

bambus

Re: Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

a ted vokomentuj tohle mudrlante

http://www.census.gov/foreign-trade/balance/c4351.html

česko má s USA historicky nejlepší obchodní bilance právě v posledních dvou letech za "slabého" dolaru

0/0
9.12.2006 12:46

mpixel

Re: Re: Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

to je relativní otázka - k čemu jste tu nejlepší obchodní bilanci vztáhl - ke komunismu? Nebo k tomu jaká by mohla být(což nikdo nemůže vědět), kdyby byl dolar silný a exportéři by za svůj vývoz dostávali víc peněz?

0/0
9.12.2006 16:56

Hlína

Re: Re: Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

Vis, Bambusi, kontrakt na zahranicni obchod se nesjednava 2 mesice a v pripade skutecne velkych a statisticky vyznamnych zakazek ani 2 roky ale mnohem dele.

Soucasna situace se projevi pozdeji.

Statisticky vysledek objemu zahranicniho obchodu navic nevypovida o jeho vyhodnosti. Pokud je obchod sjednan v roce 2002 za cenu 32 CZK za dolar a dnes je obchod realizovan za kurs 21 CZK za dolar - co to znamena pro dodavatele?

0/0
10.12.2006 13:10

bambus

Re: Re: Re: Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

nejedná se o 2 roky ale o celých 10 let růstu deficitu USA vs ČR, v případě USA vs EU (15) je to už 15 let, o USA vs Asie ani nemluvě, každej at si nad tím mudruje jak chce , to je taky jediný co se s tim da dělat, páč měnový kurzy naštěstí neurčuje žadna Hlína ani jemu podobní koumaci ale mezinarodni konkurenceschopnost jednotlivých ekonomik

0/0
10.12.2006 16:01

Miguel

Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

No ty jsi ale pako.Co to kecáš za nesmysly,jak je to výhodné jen pro USA a pro nás ne?Ty nevíš, že veškeré nákupy ropy a plynu jsou v dolarech = levnější benzín a topení.Dále ti asi uniklo,že veškerý pc hardware se taky obchoduje v dolarech = opět výhoda pro nás.A asi ti uniklo i to, že ČR v dolarech víc dováží,než vyváží.Taže tvůj náror je mimo mísu.

0/0
9.12.2006 12:16

mpixel

Re: Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

S tou ropou, to máte pravdu. To musím uznat. Jen jsem chtěl tady popíchnout diskutující, že nic není jednoznačné. Nicméně počítače ale i procesory navržené v USA se také vyrábí v EU.

0/0
9.12.2006 16:53

Hlína

Re: Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

Vyhoda je to pri dovozu. Dovoz ale ma pro domaci ekonomiku omezeny prinos. Samozrejme nizsi prepoctena cena paliv obchodovanych v USD je pravda - je ovsem akademickou otazkou jaka by byla cena ropy pri kursu 1:1 USDxEUR, zda by byla tam kde je nebo niz.

Otazka ceny plynu pro domacnosti nebo topeni ma sice vliv na makrocisla ale co do vykonnosti vyrobnich firem neovlivnuje nic.

Je treba si uvedomit, ze rust ekonomiky je hnan exportem a zahranicnimi investicemi u nas. Pokud je kurs 21 za dolar, za 5 let uvidime vsichni co to udela. Bodka.

0/0
10.12.2006 13:14

bambus

Re: Re: Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

ty asi nechapeš že menový kurzy neurčují zlomyslní uřednici aby znepříjemnili život vyvozcum, vývoj kurzu  je odrazem stavu jednotlivých ekonomik, pohyb hodnoty měn není nic jineho než hledaní rovnováhy mezi hodnotou měny a stavem ekonomiky , vyvijili se jedna ekonomika líp než druhá tak se to odrazí na kurzu kurzu

0/0
10.12.2006 16:26

bambus

Re: Re: Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

HYPOTETICKEJ ABSURDNI PRIKLAD:

SITUACE: US ekonomika zkrachuje, z US měny se stane papírovej odpad 

OTAZKA: Budeš stale trvat na kurzu  1:30, (stejne jako v dobach prosperujici US ekonomiky) ? 

0/0
10.12.2006 16:37

sswed

Re: Tak vážení i laik dokže vidět příčiny.

mel byste nejdrive navstivit par hodin prednasek makroekonomie. treba byste zmenil nazor...

0/0
9.12.2006 12:47

oneironaut

:-P

http://freepressinternational.com/911-mysteries-slovak-czech

R^R^R^

0/0
8.12.2006 17:35

keryx

Dolar spadl na nové minimum .....

vono se taky neni cemu divit kdyz se koukne na hospodareni panu republikanu za poslednich 6 let. Takhle stat nebyl zadluzenej jeste nikdy v historii. Kde je prebytek ktery zbyl po Clintnovi 3 biliony?

0/0
8.12.2006 16:35

jirha

Re: Dolar spadl na nové minimum .....

Prohlásil odborník kořme se mu.

Je vidět že jste znalý makroekonom. Jinak byste věděl že celý problém byla právě Clintnova administrativa která přehřála ekonomiku tak že vznikly problémy jako byl Exon. Kdyby ten magor více hleděl na realistická čísla a na zahraniční politiku nemusela tady být ta recese ze začátku tisíciletí.

0/0
8.12.2006 16:39

sswed

Re: Re: Dolar spadl na nové minimum .....

recese jedine mimo trhy, ty docela zatim slapou...

0/0
8.12.2006 16:54

oneironaut

Re: Re: Dolar spadl na nové minimum .....

přesně, stejně jako u nás těsně po revoluci přehřála ekonomiku  ODS a pan Klaus.

ČSSD za to nemůže...

0/0
8.12.2006 17:34

JirkaNeprihlaseny

Re: Re: Dolar spadl na nové minimum .....

Tak tohle mohl napsat jedině nějakej ketren.

0/0
8.12.2006 18:56

keryx

Re: Re: Dolar spadl na nové minimum .....

rac si oproblemu neco precist vic do hlobky nez tu neco placnes. Ano bylo to za Clintnovy doby co byl prezidentem ale kdo otevrel ne dvere ale primo vrata firmam jako Exon a podonym? Asi by ses dozvedel ze to byly jestrabi kolem Bushe (republikani) kteri meli v senatu vetsinu a protlacili to proti nesouhlasu Clintna. Neni se pak co divit ze se jim to vratilo jak bumerang.

0/0
9.12.2006 6:37

BobTheSinc

Re: Re: Dolar spadl na nové minimum .....

Myslite ENRON... vzdyt jste k smichu.... ;-D;-D;-D

0/0
9.12.2006 9:45

JirkaNeprihlaseny

Re: Dolar spadl na nové minimum .....

Oni se z toho zase vyhrabou. Ale asi bude muset nejdřív přijít šok. A M3? Kdyby člověk věděl, kolik denně přihazujou.

0/0
8.12.2006 19:00

sayza

Re: Dolar spadl na nové minimum .....

Holt valka (valky) je (jsou) hodne draha vec ... USA by meli zaradit zpatecku nez je ty valecne agrese ekonomicky odrovnaji uplne.

0/0
8.12.2006 23:55

rudastraka

.

0/0
8.12.2006 15:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.