Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Karosa se přejmenuje na Iveco ČR

Desetiletí je nerozlučně spojena s Mladou Boleslaví automobilka Škoda, s Hlinskem domácí spotřebiče společnosti Eta a Vysoké Mýto má tradiční značku autobusů Karosa. A právě ta od ledna zmizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

poslanec_termit

špageťáci nemají úctu k českým značkám

Živnostenskou banku přejmenovali na jakési debilní Unicredito Rv Přeju jim aby ztratili většinu klientů.

A autobosy Iveco se sice prodávají, ale s kvalitou jsou na tom jako značka Fiat Rv

0/0
8.10.2007 1:32

thx

Zo je právě důvod, proč se neobejdeme bez investic

světových firem: známé obchodní jméno a know-how. to žádný čeký podnikatel anbídnut nemůže, proto ani nemůže očekávat takové státní pobídkyR^

0/0
12.12.2006 12:35

Jerry Seinfeld

Bludy

Co to melete za pitomosti? Odkdy jsou statni pobidky vazane na "zname obchodni jmeno"? Jak se posuzuje to "know-how" pri vyhodnocovani pobidek?

0/0
29.12.2006 9:47

kadison

tradicni znacky

Hmm, v dobe kdy je zacinaji zpetne prosazovat puvodni znacky jako KOFOLA, PIONYR, TATRA ...

0/0
12.12.2006 0:04

Jerry Seinfeld

Jablka a hrusky

Michate dohromady jablka a hrusky. Pionyr a Kofola jsou znacky spotrebitelske. Naproti tomu Tatry a Karosy kupuji z 99% firmy a ne domacnosti, tam je znacka mene vyznamna a funguje zcela jinak. Navic, jak muzete cist nize, zrovna Karosa muze byt za "puvodni znacku" povazovana jen tezko.

0/0
12.12.2006 8:42

petrmalyx

Sodomka

Rad bych upozornil, ze karosa neni tradicni znacka, je to bolsevicky paskvil, asi jako kdyz prejmenovali Zlin na Gottwaldov. Puvodne se tovarna jmenovala Sodomka a vyrabela nejkrasnejsi karoserie na svete. dejte jeji nazev do googlu a uvidite.

0/0
11.12.2006 22:43

PetaP

Re: Sodomka

:-)

Asi tak nějak... R^

0/0
29.12.2006 8:55

Padre M

IVECO-KAROSA?

jak tady čtu ty diskuse na ostří nože, tak mne jako laika napadá - nemohlo by se to jmenovat IVECO-KAROSA? vlk nažraný - ovce celá- národní značka zachována - mezinárodní prestiž také???

0/0
11.12.2006 18:17

komarus

no

není kua jedno jak se to jmenuje??? jdete se sentimentem do (Y)(Y)(Y). Ať je to třeba Vomáčka a syn, ale ať to kua šlape, vyrábí, zaměstnává lidi a prodává hlavně venku, komu je platná (obrazně) zkrachovalá Karosa když je tu fungující Iveco???

0/0
11.12.2006 17:15

Ten co to tam trochu zná

Re: no

Vždyť jo, hlavně, že je co papat viď, kde se podrbat ale jinak nějaké tradice a hodnoty neudržovat. Jaká zkrachovalá Karosa ty trubče. Pokračuj v četbě dál a dozvíš se kdo založil firmu SOR apod. Jsme společnost se strojírenskou tradicí, to jen banda vylíznutejch rádoby ekonomů v čele s prof. st. Klausem nás dostala do sraček ze kterých se dostáváme. Vše co tu k něčemu bylo se rozprodalo ostatní zrušilo, a jen se třepeme aby se někdo špatně nevyspal a neposlal to do Číny. Hanba

0/0
11.12.2006 17:33

Ach jo (bls1)

Změnit značku je snadné

Ale tuhle jsem koukal na pěkně prorezlé dveře asi tak 3-4 roky staré Karosy. Tam by měli směrovat svoji pozornost.

0/0
11.12.2006 14:44

Vis Motrix

Škoda

Když rozhodli, tak rozhodli. Co se dá dělat. :-(

0/0
11.12.2006 11:23

Ten co to tam trochu zná

Bez nadpisu

No,tak se ukázalo kdo jsou akcionáři. Myslí si, že změnou jména z "nesvětového" KAROSA na "světové" IVECO, jim stoupne prodej a potažmo zisky. Krátkodobě možná, ovšem tito lidé si nevidí na špičku nosu.Správně v článku bylo zmíněno že ŠKODA je součástí WV group a taky se nepřejmenovala na WV ČR. A nemyslím si,že v době prodeje byla ŠKODA "světová" značka.Ovšem ŠKODA, jde jedinou cestou k ziskům a celospolečenské prosperitě a sice cestou inovací a vývoje.Dělat užitečná auta s nízkou spotřebou.Z toho by si měl vzít pan nový gen. ředitel Patka příklad.Krok popisovaný v článku jen svědčí o inteligenčním potenciálu akcionářů.;-€

0/0
11.12.2006 10:46

Patrik

Re: Bez nadpisu

Zato vy inteligentní potenciál jistě nepostrádáte a věci plně rozumíte. Kdo jiný by taky mohl 2x za sebou napsat WV. Společnost WagenVolks bude zřejmě ještě mladá a neznámá, proto jsme o ní nikdy neslyšeli. ;-DR^

0/0
11.12.2006 11:09

tos42

Re: Re: Bez nadpisu

R^ ten pan zrejme nevi, ze Skoda je daleko tradicnejsi znacka, ktera ma hodnotu i za hranicemi... kdezto autobusy Karosa jezdi/ly predevsim v CSSR... Iveco je samozrejme pro export daleko lepsi.

0/0
11.12.2006 11:20

Ten co to tam trochu zná

Re: Re: Re: Bez nadpisu

tos42:No, značka Škoda byla v devadesátých letech v zahraničí známá asi stejně jako Karosa. A obě se pohybovaly na stejných trzích. ŠA exportuje převážnou většinu svých produktů a mění značku pouze v Číně. Souhlasné reakce, v kroku přejmenování Karosy, ve zdejších příspěvcích mě nepřekvapují. V této zemi totiž jen všichni prodávají co dědové a pradědové vybudovali. Jednou už ale nebude co prodávat. Změní se to až tenkrát, kdy ti co mají budou umět a ti co umí budou mít. 

0/0
11.12.2006 12:39

Jerry Seinfeld

Sentiment bez spetky racionality

Vas prispevek je motivovan sentimentem, ale tady jde o ekonomicke, racionalni uvazovani. Za prve, znacka Karosa nikdy nebyla v zahranici tak znama jako Skoda, ani nahodou (uz vzhledem k daleko uzsimu sortimentu a kusovemu poctu vyrobku - Karosa byly pouze busy, Skoda byly masova osobni auta a mnoho dalsich prumyslovych vyrobku a celku).

Slova o "dedech a pradedech", to uz je zcela mimo jakoukoliv racionalitu. Tradice neni zadny argument, uspech rozsoudi trh. Viz asijske automobilky, ktere funguji treba jen 20 let, ale jsou schopne spolehlive smest z trhu lecjakou tradicni evropskou nebo americkou znacku.

Zruseni znacky Karosa opravdu neni zadne drama - stejne byla uz roky v zahranicnich rukach.

0/0
11.12.2006 14:42

Ten co to tam trochu zná

Re: Sentiment bez spetky racionality

Bohužel nevím čím je motivována váše reakce. Tak vážený pane ekonome. To co tu melete o trhu mi příjde jako věc která se tu nemusí zmiňovat. Tak tedy jen pro vás. Jediné co firmu a značku žene dopředu a co prodává je výzkum a vývoj zacílený na zákazníka. Takže firma Karosa se neměla zaměřovat na přejmenování aby si zvedla prestiž značkou a krátkodobě prodávala více autobusů ale na vývoj lehčích a účelnějších vozidel. A pokračovat v tom co započali dědové a pradědové. Už chápete pane ekonome jak to myslím? A to, že asijské firmy prosperují rozhodně není zásluhou ekonomů ale strojních inženýrů. Heslo, že není problém vyrobit ale prodat je zcestné, nikdo nebude kupovat to co nepotřebuje. A pokud je tak hloupý, že koupí tak jenom jednou. Až vy svojí hlavou nebo rukama uděláte něco co funguje a lidem to ulehčí práci tak můžete něco kecat o racionalitě nebo iracionalitě.

0/0
11.12.2006 15:01

Jerry Seinfeld

Re: Re: Sentiment bez spetky racionality

Znovu opakuji otazku: proc mate pocit, ze velky nadnarodni holding Irisbus podcenuje vyzkum a vyvoj? Podle mapky na http://www.karosa.cz/main.php?show=irisbus&language=czech ma Irisbus po svete minimalne 10 velkych vyvojovych center. Jak to souvisi s tim, ze se na nektere typy autobusu bude misto cedulky Karosa lepit cedulka Irisbus nebo treba Iveco, to porad nechapu.

0/0
11.12.2006 15:13

Ten co to tam trochu zná

Re: Re: Re: Sentiment bez spetky racionality

Aha, takže podle vaší logiky, když použiju vaše slova, se dá věřit tomu co najdete na webových stránkách? Hodně povrchní. Mimochodem, nezáleží na počtu ale na kvalitě. Takže 10 vývojových center není záruka výroby vozidel s úžitnými vlastnostmi. Například ste si jistě všiml, hluku a vibrací u vozidel v holdingu Irisbus které při volnoběžných otáčkách vibrují a jsou nepříjemně hlučná. To se například u vozidel MAN nevyskytuje a pokud ano je to jenom opotřebováním pružných lůžek. Proč tedy toto Irisbus nemá s deseti skupinovým celosvětovým týmem vyřešeno. Takový vůz je nepohodlný pro cestující a nebezpečný protože se unaví řidič atd atd. To vše =neprodejné vozidlo. Jde jen oto nadchnout a motivovat lidi, pak klidně mohla Karosa fungovat samostatně viz. např SOR. Mimochodem tu firmu vybudovala od základů původně skupinka konstruktérů právě z oné zmiňované Karosy. SOR je Český a prosperující. Prostě jen dělají co dopravní firmy potřebují a za co jsou ochotny platit.

0/0
11.12.2006 15:39

Jerry Seinfeld

Zpet k cislum...

Dost mozna mate technicke znalosti vozidel, ale ekonomika vam unika. Sor Libchavy je mi sympaticky, ale srovnavat ho s Irisbusem, ktery proda pres 10 tisic autobusu rocne, je nemozne.

Proda 10 tisic vozidel. Co je na tom proboha "neprodejneho"? Vami zminovany Man (vcetne Neoplanu) prodal za stejny rok jen 6000 autobusu. To jsou naprosto jasne, meritelne uspechy.

Rozhodne je pro mne spolehlivejsim zdrojem oficialni cislo auditovane firmy, nez anonymni domnenky jednoho byvaleho pracovnika jedne pobocky mezinarodniho holdingu (ktery navic sam otevrene priznava, ze o cele mezinarodni vyrobni skupine nevi nic).

0/0
11.12.2006 15:50

Ten co to tam trochu zná

Re: Zpet k cislum...

Pane bože, kdo srovnává Holding Irisbus se SORem? Porovnejme Karosu se SORem v produkci za 2006, KAROSA cca 2200ks a SOR cca 400ks. Už je to víc srovnatelné? SOR už nabízí nízkopodlažní klubové autobusy. Pokud se SOR bude nadále zaměřovat na zákazníka a technické inovace jako doposud tak zachvilku Iveco ČR předstihne i ve vašich ekonomických ukazatelých. Mimochodem, nejsem ani bývalý ani současný zhrzený zaměstnanec Karosy. Jen se o tu automobilku zajímám, jsem totiž z Mýta. Jen mě štve jak si tu  všichni rádoby "manažeři" a "uslintaní ekonomové" myslí, že nás zachrání vše prodat a všeho se zbavit. Ta cesta vede do pekel, spousta firem už to ví, jen vy a zastánci Iveco ČR ne.

0/0
11.12.2006 16:05

Jerry Seinfeld

O co jde...?

Nevim, co pisi "uslintani ekonomove" (proc zrovna "uslintani" a proc zrovna ekonomove)? Ale Karosa byla privatizovana uz pred 13 lety a o jejim prodeji se tu nikdo nebavi. Ted se jen prestala pouzivat jedna obchodni znacka, nic podstatneho se nedeje. Tak proc se tak vzrusujete?

0/0
11.12.2006 16:16

Ten co to tam trochu zná

Re: O co jde...?

Proč dřív šlo nepřejmenovat firmu na Renault ČR? Proč to byla furt Karosa a jen se měnila značka v teritoriích kde ta která měla větší úspěch na prodej výrobku. Jde do určité míry i o motivaci dělníků. Podvědomí, že firma je Česká. Jde nejen o peníze, zisky a černá čísla, ale i o lidský přístup. Ten ing.Černý má. Jde asi o házení perel sviňím že?

0/0
11.12.2006 16:33

Jerry Seinfeld

Re: Re: O co jde...?

Tak znovu, proc vidite takove drama v prejmenovani tovarny? Opravdu nevim, proc Renault driv Karosu neprejmenoval.

Smesujete dve ruzne veci: znacku a misto vyroby. Vyroba v Myte stoupa, cili tam problem neni - vam jde hlavne o tu znacku. Fajn.

Cili vy byste nevidel problem treba v tom, kdyby se znacka Karosa zachovala (slava!), Vysoke Myto by se komplet zavrelo a Karosy by se vyrabely treba v Cine?

Vas patriotismus k Vysokemu Mytu je v leccem sympaticky, ale proc se poustite do vasnive diskuze v teritoriu vam neznamem? Jen klid a nashle...

0/0
11.12.2006 16:45

Ten co to tam trochu zná

Re: Re: Re: O co jde...?

Do neprozkoumaného a vám utajeného teritoria jste se pustil vy. To, že stoupá výroba bylo jen tím, že vstupuje v platnost emisní norma EURO 4 a vozy s EURO 3 nebude možné po roce 2006 možno prodávat. Dopravci se tedy jen "předzásobují". Vsadím se, že příští rok takového prodeje Iveco ČR nedosáhne.

Neviděl bych problém v tom kdyby Karosa byla v rukou českého majitele a zůstala tam kde je.Takhle myslím, že nebude dlouho trvat a jede to vše do Číny.

0/0
11.12.2006 17:02

Ten co to tam trochu zná

Re: Re: Bez nadpisu

Omlouvám se pane akcionáři za nepřesnost.Inu ne nadarmo se moje babička říkávala "Potrefený vůl se ozve".Jsem rád, že jinak proti obsahu mého příspěvku nenamítátě ničehož nic.

0/0
11.12.2006 12:26

Jerry Seinfeld

K obsahu prispevku

Ja si dovolim mit neco k obsahu vaseho prispevku. Obratim malinko logiku Vaseho vyrobku: myslite si, ze kdyz na stejny bus nalepite "Karosa", ze ho prodate draz, nez kdyz bude mit nalepeno napriklad "Iveco"...? A upozornuji, ze se bavime ne o trhu spotrebnim (osobni auta), ale prumyslovem (kupujicimi autobusu jsou vesmes velke firmy). Tam se na znacku moc nehraje, spise jde o cenu, vybaveni, technicke parametry... Uz vubec nevim, proc mate pocit, ze Irisbus nejak zanedbava vyzkum a vyvoj ...

0/0
11.12.2006 14:50

Ten co to tam trochu zná

Re: K obsahu prispevku

Tak co se týče výzkumu a vývoje v Irisbusu nevím ale co se týče Karosy. Vím jak to chodí. Např. Škoda-auto pochopila, že potřebuje nové nápady=nové lidi. V Iveco ČR toto neexistuje.Vím, o spoustě technických problémů těchto vozidel.Ovšem šéfové konstrukce mají výmluvý typu "Ano, máme problémy ale nemáme na diplomanty čas" apod. Věřte, že mluvím z vlastní zkušenosti. Při prodeji většího počtu autobusů hraje roli více faktorů. Je každému jasné, že by na stejné úrovni měla být cena a užitné vlastnosti. Vůbec nevím proč se vyjadřujete k věci kterou, myslím, neznáte.Za vedení ing. Černého došlo k prodeji firmy Renaultu. Nenašel byste člověka který by měl p. Černého rád. On však jen potřeboval partnera pro nutné technologické inovace, komplet nová montážní linka, kataforetická lázeň a za to vše Karosa platila řádně a včas. Renault byl jen proto aby ručil za úvěry.Taky se Karosa tenkrát mohla jmenovat Renault ČR, nejmenuje. Dnes je za svou práci ing. Černý v Karose obdivován.

0/0
11.12.2006 15:22

Jerry Seinfeld

Re: Re: K obsahu prispevku

V tom je prave ten problem, ze nevite nic o Irisbusu, ale mate chut se ke Karose vyjadrovat. Provoz ve Vysokem Mytu je 100% vlastneny Irisbusem (a ten patri Ivecu), jde o jedno z jeho vyrobnich a vyvojovych center. Holding Iveco vloni vydal na vyvoj €270mil., to fakt neni malo. Irisbus rok od roku prodava vic a vic autobusu, a vic a vic z nich je z modelovych rad z Vysokeho Myta.

Vase vlastni zkusenost je mozna omezena na par kancelari nektere z budov ve Vysokem Myte, nic proti tomu. Ale tady se bavime o obrovskem nadnarodnim podniku, kteremu se na trhu velmi dobre dari, coz je hlavni znamka toho, ze pracuje dobre.

0/0
11.12.2006 15:29

Ten co to tam trochu zná

Re: Re: Re: K obsahu prispevku

Tak pokud je pravda ta částka kterou uvádíte, že Irisbus vydal na vývoj pak to v Mýtě není příliš vidět. To ukazuje na to, že továrna v Mýtě je jen montovna. Když vy mě označujete za neznalce poměrů v Karose tak vy sám sebe usvědčujete ještě z větší neznalosti. Ona montážní linka v Mýtě je využívána i nedomontovanými polotovary z francouzského Annonay. To věru není firma která vytváří hodnoty,jen montovna. A mimochodem, jestli kancelář hlavního konstruktéra, od ledna gen. ředitele považujete za "Moji vlastni zkusenost mozna omezenou na par kancelari nektere z budov ve Vysokem Myte" pak jsem z vašich myšlenek rozpačitý.

0/0
11.12.2006 15:54

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: K obsahu prispevku

Tvrdite-li, ze jsou me prispevky zatizeny neznalosti, pak prosim ukazte a dokumentujte, ktery muj vyrok byl nepravdivy a v cem.

Mam uctu ke konstrukterum a dalsim vyvojarum. At uz sedite v kterekoliv kancelari Karosy, proste o vetsine veci, ktere se deji ve vasi vyrobni skupine, nevite. Neni na tom nic spatneho. Ale nekritizujte potom prosim neco, cemu nerozumite.

Tvrdil jste napriklad:

- ze znacka Skoda byla v 90. letech v zahranici stejne znama, jak Karosa

- ze Irisbusy jsou neprodejne (a vyzdvihl jste naopak vyrobce Man) - ve skutecnosti Irisbus proda daleko vice, nez Man ... a tak dale...

0/0
11.12.2006 16:11

Ten co to tam trochu zná

Re: Re: Re: Re: Re: K obsahu prispevku

A nebyla Škoda auto po pádu komunismu stejně známá ve švětě jako Karosa? Měli stejnou startovací pozici.Oboje totiž exportoval Motokov, víte.

Irisbusy jsou prodejne, ale jen díky ceně. V Karose dobře vědí co je pálí. Mimochodem MAN, jde cestou alternativních paliv. Z dlouhodobějšího hlediska bude Irisbus na dně s dechem v oblasti CNG nebo vodíkového paliva či článků. To jim pak bude nanic,že prodali v roce 2006 10 tis aut a MAN jen 6tis.

0/0
11.12.2006 16:24

Jerry Seinfeld

Unava

Karosa v zadnem pripade nebyla ve svete stejne znama jako Skoda, i kdyz oboji exportoval jeden PZO (coz mimochodem taky neni tak uplne pravda - vyrobky ktere znacky asi tak exportoval PZO Skodaexport...?, ale budiz). Znacku Karosa neslo nekolik tisic autobusu. Znacku Skoda nesly desitky/stovky tisic osobnich aut, ale take desitky prumyslovych stroju, investicnich celku, apod. Vyznam znacky Skoda byl a je nesrovnatelne vetsi, nez Karosa, uz z podstaty veci. Auta jsou masove vyrobky pro nejsirsi, autobusy ne.Je uplne jedno, diky cemu jsou Irisbus prodejne. Temer kazdy vyrobek na svete je prodejny diky sve cene v porovnani s tim, co kupujicimu prinese.

Dlouhodobe hledisko je tezke posuzovat, to je vesteni z kristalove koule i pro ty nejvetsi odborniky na svete. Soucasna fakta jsou ta, ze uz v provozu jezdi napriklad 120 hybridnich Irisbusu.

Uz mne unavuje stale vysvetlovat vase omyly, na ktere jen reagujete dalsimi a dalsimi... mejte se....

0/0
11.12.2006 16:32

Ten co to tam trochu zná

Re: Unava

Těch 120 hybridnich autobusů nebylo a nebude vyrobeno v Mýtě. Jestli tohle bude cesta vpřed tak závod v Mýtě bude uzavřen. Vaše argumenty připomínají Vietnamské obchodníky, ty vám taky odkývají vše na co si jen vzpomenete jen proto aby prodali. Jestli je tohle vaše vize tak jen doufám, že nezastáváte významný post v nějakém podniku. Asi máme oba rozdílné zkušenosti a názory. Mě se jen ty moje v praxi osvědčují, vám vaše zřejmě taky, jen nevím jak spokojeni jsou vaši podřízení. No, určitou únavu pozoruji i na sobě z vás, evidentně si nerozumíme. Jen malá poznámka na konec "Ekonoma ze strojaře uděláš lehce, ale strojaře z ekonoma NIKDY". Nevěřil jsem ale je to pravda jako že je Země kulatá.

0/0
11.12.2006 16:52

Tomas

Další likvidace tradiční značky

Karosa je prostě Karosa a žádné Iveco. Minimálně pro trhy, kde má Karosa dobré jméno a slušný podíl na trhu, ji mohli nechat. Stejně tak jako se Živnostenská banka přejmenuje na nemastné neslané Unicredito. Nemusíme být přece za každou cenu světoví....Rv

0/0
11.12.2006 10:06

roba

Re: Další likvidace tradiční značky

Inu, asi jste si nevšiml té části, kde říkají, že většina produkce jde do zahraničí. Takže Iveco je asi lepší volba. Nehledě na to, že i v u nás má Karosa částečně negativní podtext (rozhodně si většina Čechů k tomuto jménu nezařadí špičkový luxusní autobus).

0/0
11.12.2006 10:35

Shark

Re: Re: Další likvidace tradiční značky

R^

0/0
11.12.2006 10:37

phenomenon

Re: Re: Další likvidace tradiční značky

když už jedu busem, taxi raději vyberu nešpičkový neluxusní autobus Karosa, kde si jakžtakž pohodlně sednu, než značkovou krabici od sardinek na kolech, kde mám po pěti minutách otlačené kolena :-P

0/0
11.12.2006 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.