Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné lístky na pendolino? Máme, ale neřekneme kolik

Když v neděli vyjel rychlovlak Pendolino poprvé do Rakouska, České dráhy po vzoru levných aerolinií začaly u těchto spojů nabízet omezené množství jízdenek za zvýhodněnou cenu. Nový tarif se jmenuje Wien SCspezial.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aaaaa

Opět něco

Jakékoliv zvýšení rychloosti nad 120/140/160 km je provázeno vysokými náklady při zachování nákladní a osobní dopravy.

Nad 160 budou jet pouze vlaky osobní a to bude muset být po nových tratích. Reálně je to v Čechách nepředstavitelné.

Investice do vozidel, nádraží a informatiky to je cesta ke konkurenci.

Jinak vlak je/bude trochu vyšší standard v přepravě. Jedete a dopravce se o Vás stará. Když jedete autem dopravcem jste Vy se vším co to přináší.

0/0
14.12.2006 23:19

mpixel

povím vám kdy vlaky budou konkurovat autům

...až pojedou rychlostí 300km/hodinu. Tak jak třeba ve Francii. Pak i když cesta vlakem bude dražší než cesta autem, tak bude mít vlak přednost. Takhle vlaky musí konkurovat jen cenou. A tak se tam stahují různí sociálně slabí a vypadá to tam tak jak to vypadá.

0/0
14.12.2006 17:10

mpixel

Re: povím vám kdy vlaky budou konkurovat autům

....za to jak vypadají vlaky z určité části dráhy nemohou, lidé jsou totiž dobytek. Když pak z nějaké vsi jede skupinka ožralých teenagerů nebo pár prostodůchých dělníků kolem půlnoci domů. Baví sr tak že do koženky vyřezávají symboly pič, nebo se občas někdo pomočí.

0/0
14.12.2006 18:12

M

hrůza a děs s běsem

No... ČD jsou k blití, jezdil jsem leta letoucí vlakem do práce (od obyč. osobáků až po Pindolíno). Řeknu vám ale, není nad auto, a teď při nižších cenách paliva než v létě a zdraženém jízdném na drahách mi to vyjde skoro stejně, nicméně ten komfort v autě, ta nezávislost...k nezaplacení. Myslím, že na ČD bude líp až začnou "premávat" soukromé železniční subjekty a konkurence stlačí ceny dolů.. Ikdyž jak znám ČD... spíš spoje prostě zruší než aby kalkulovali s cenami... fuj.Rv;-€>-

0/0
14.12.2006 7:53

karel

Re: hrůza a děs s běsem

Mě je trochu k "zblití" z těch tvejch keců.

0/0
14.12.2006 13:07

Honza

Re: Re: hrůza a děs s běsem

Mozna je jeho prispevek k zbliti, ale ma pravdu. Ja jezdim do prace kazdy den ve 2-3 lidech, mam 6 let starou Octavii, kupovanou pred 4 lety za 180 000. Lide jsou radi, ze je vozim a to auto mi v podstate uz zaplatili. Pritom kazdy plati za cestu mene nez by stal vlak a misto hodiny a ctvrt jedem 35 minut. Ja nevim, ale v mem pripade vlak prohrava.

0/0
14.12.2006 20:49

aaaaa

Re: Re: Re: hrůza a děs s běsem

předchozí dva příspěvky nepochopili o čem je článek, volají po obchodním přístupu a když se objeví tak se řeč otočí na obecné proklamace.

PS. Když vozíte někoho autem, uvědomuje te si jakou odpovědnost pro pár korun nesete?

0/0
14.12.2006 23:06

Rebby

Re: Re: Re: Re: hrůza a děs s běsem

To ma chodit pesky, nastydnout a umrit na zapal plic? :-)

0/0
15.12.2006 15:58

aaaaa

jen pro info

Cena lístku xy-Wien se skládá z cen dvou a to z české za české peníze a z té rakouské za €. I kdyby  jste jeli v Čechách zadarmo pořád budete v jiném světě, v kterém dotujete rakouské železnice.

PS. opačně to neplatí, tam český dopravce dotuje rakouské přátele.;-)

0/0
13.12.2006 20:14

aaaaa

jen pro info

0/0
13.12.2006 20:10

Mara

Není to jen o penězích

Všichni, kdo nadevšechno upřednostňují auta jako jedinou správnou dopravu a nejradši by zrušili veškerou hromadnou dopravu, by si měli uvědomit i jinou věc: 

Autobus pro 10 lidí nebo cokoliv podobnýho sice musíme dotovat, ale cesta těch lidí zatíží životní prostředí výrazně méně, než pokud pojedou "tržně" každej svým autem.

Takže dotace do toho není jenom "živení nezaměstnatelnejch nádražáku" nebo placení "dopravy pro socky", ale investice do čistýho vzduchu a solidní "nezabetonovaný" krajiny pro všechny.

Takže ač mám pravicové názory a jsem dlouholetý volič ODS, zrovna za tyhle dotace jsem rád. Narozdíl od jiných...

Sám používám auto pouze, pokud to jinak nejde nebo je to výrazně nehodící se. Jinak jezdím "sockou", ale rozhodně ne ze sociálních důvodů...

0/0
13.12.2006 11:52

Vis Motrix

Re: Není to jen o penězích

Správný postoj. Uvědomuje si to i pražská radnice, která dotuje MHD z "pouhých" 80%. Jak správně uvedli, pokud by v Praze zdražili jízdné nějakým zásadním způsobem, v momentě by Praha byla ucpaná auty.:-)

0/0
13.12.2006 12:03

Tomas

Re: Není to jen o penězích

Souhlasím - ovšem je také potřeba dbát na to, aby ta dotovaná doprava nějak vypadala, byla pro cestující přitažlivá. Bohužel některé kroky dopravců a jiných zúčastněných vypovídají o opaku. Já se rád svezu autobusem (i vlakem), ovšem musí to být za odpovídající cenu, na delší trasy v rozumné době atd.

A k článku - jestliže pohodlný bus Student Agency mě z Brna do Vídně vyjde o polovinu levněji než nejlevnější nabídka ČD, tak nemám co řešit...

0/0
14.12.2006 10:18

Smějící se bestie

Cena za Pendolíno je mimo realitu

Za ty miliardy, co ten italský nesmysl stál, měly koupit moderní vagony, do kterých by se člověk neštítil vlízt a dneska by už Český Dobytčáky byly v plusu...

Ty 2 stovky příplatek jsou výsledkem monopolu, který Český Dobytčáky na hlavních tratích mají.

0/0
13.12.2006 10:37

Dylino

Re: Cena za Pendolíno je mimo realitu

Tento týden jsem jel z Olomouce do Prahy ve vlaku označeném jako EXPRESS. Když přijel, nevěřil jsem vlastním očím - všechny vagony byly dobytčáky ze zelenýma koženkovýma sedačkama. Vlak stavěl v úplně stejných stanicích jako normální rychlík. Tak proč se proboha nazývá EXPRESS?

0/0
13.12.2006 11:33

masinfira

Re: Re: Cena za Pendolíno je mimo realitu

EXPRESS = rychly, a neni nutne, aby byl vyssi kvality

0/0
14.12.2006 16:55

michal

čd

někdo by se měl konečně zamyslet a udělat tam prvý, druhý a každého prvého a druhého vyhodit..rozjet nákladní dopravu ve velkém a nechat jenom nejvytíženější spoje na osobní dopravu, zavést všude automaty na jízdenky, čipové karty a hlavně se pustiti do boje s kamiony, lobby na to mají super,,ale jenom když jde o výše platů..viďte páni odboráři!!Rv

0/0
13.12.2006 9:32

Vis Motrix

Re: čd

Meleš nesmysly. Kdyby vyhodili 20% (provozních) zaměstnanců, tak to mohou zavřít, doprava by se zhroutila. Už dnes jedou na doraz. Zato management ČD se utěšeně rozrůstá.:-) 

0/0
13.12.2006 11:10

Rebby

Re: Re: čd

Ty jsi se uplne zblaznil...

0/0
15.12.2006 16:01

halalik

Re: Re: čd

Ale houno. Vite jak ja bych to udelal? V Praze v Sazka arene bych udelal nejakou vyrocni slezinu celejch CD. Tim by se zjistilo, kolik je treba skutecne lidi na zajisteni provozu - ti skutecne nezbytni by totiz nikam jet nemohli. A tretinu z tech, co by tam prisli, bych na zaver z fleku propustil.

A CD by bezely dal...

0/0
17.12.2006 13:27

Nadvoras

cena vídeň

Jel jsem v pondělí z Pardubic první třídou tam a zpět a jízdenka stála s místenkou 2600 kč. Pendolinem jsem jel tam, EC zpět. Čas skoro ten samý, ale úroveň zásadně jiná. První třída EC mi připadala jak z levného filmu, špína, umatlané sedačky. Pendolíno kvalita super.Největší rozdíl je ale v jízdě, Pendolíno má zřejmě úplně jiný podvozek, jelo tiše, klidně. Co je smutné je pokrytí trasy dráhy signálem mobilního telefonu. Je to spíš děs než něco jiného. Připadal jsem si jako v roce 1998. V Pendolinu mi chybělo připojení na Internet, v první třídě by být mělo, bufet byl dostačující, údajná pravá italská káva děsná. Jízdu hodnotím jako ve škole, tam s Pendolínem chvalitebně, zpět EC dobrý.

0/0
13.12.2006 9:28

michal

Re: cena vídeň

a cena? jako v letadýlku Káně...

;-D

0/0
13.12.2006 9:33

Honza

Re: Re: cena vídeň

Poraď mi leteckou společnost, která létá mezi Pardubicemi a Vídní za 2.600! Rád bych jí viděl.

0/0
13.12.2006 9:51

Hutter

Re: Re: Re: cena vídeň

Tě tam hodim za 2L6 autem, jestli chces...;-D

0/0
13.12.2006 14:06

Honza

Re: Re: Re: Re: cena vídeň

To by bylo skvělý, takže vyrazíme 18.12 v 10:00 a zpátky bych chtěl asi 24.12, odjezd tak v 18:00. Můžeme?

0/0
13.12.2006 14:12

djdave

Re: Re: Re: Re: Re: cena vídeň

ses blbej na sterdej vecer cestovat kdesi ... ??

0/0
16.12.2006 21:53

Honza

Re: Re: Re: Re: cena vídeň

Ještě se chci ujistit že těch 2600 je za obě cesty.

0/0
13.12.2006 14:13

useknutahlava

Re: cena vídeň

Taky jezdim EC. V normalnich rychlicich se mi totiz na kozenych sedackach zaparuje zadek, kdezto ve vlacich EC se pot z riti vsaje do sedacek.

0/0
13.12.2006 10:15

Smějící se bestie

Re: Re: cena vídeň

To, co ti teče z řiti, není pot...

0/0
13.12.2006 10:21

stoudamire

Re: Re: cena vídeň

;-D

0/0
13.12.2006 11:37

NovoCZ

Zpáteční jízdenka

Pendolíno používám tak 1x týdně na cestu Brno - Praha a zpět během jednoho dne. Na stánkách ČD o pendolínu je kdejaká kravina, ale cena zpáteční jízdenky kamkoliv ne. Asi ti co jezdí takhle za obchodem nejsou pro ČD zajímaví, i když v 1. třídě tvoří většinu ...

0/0
13.12.2006 9:28

michal

Re: Zpáteční jízdenka

měli by se spojit se sazkou a jízdenky prodávat v kdejaké trafice...(kterých je i na nadražája spousty)

0/0
13.12.2006 9:35

Konstrukter

Re: Zpáteční jízdenka

Ceny jízdného jsou normálně na stránkách ČD.

0/0
13.12.2006 9:50

-jk-

eShop

Taky koupit jízdenku nebo místenku přes ten jejich eShop je utrpení. Snažím se o to od rána a když konečně zadám vše potřebné a dopracuji se až k pokladně, tak po kliknutí zaplatit se objeví, že "Požadovaná stránka není dočasně k dispozici".;-€

0/0
13.12.2006 9:00

AA

Ceny

České dráhy mají v posledních letech zvláštní dar tvořit ceny a slevy tak kombinovaně a neprůhledně, že se v tom nikdo nevyzná - bohužel ani pokladní ani průvodčí :-(

A nedávno jsem volala na tu linku ČD a i tam mi řekli naprostý nesmysl, sice po mé udiveném dotazu "Opravdu?" se operátor podíval do ceníku ještě jednou a opravil se a omlouval, ale je vidět že je to komplikované pro všechny :-(

0/0
13.12.2006 8:42

Vlados2

Konkurence

Sorry, ale za ty peníze mi to přijde výhodnější autem i v jednom člověku. A teď největší blábol :o) dráhy měly být již dávno privatizovány. R^ 1. nemuseli bychom do nich házet lopatama peníze. 2. možná by cenově konkurovaly silniční dopravě. 3. nemusely být ucpané silnice.

0/0
13.12.2006 8:33

Honza

Re: Konkurence

Tak té výhodnosti auta proti vlaku v jednom člověku snad nevěříš ani ty sám. Zajímalo by mne jestli počítáš pouze benzín/naftu a nebo i ostatní provozní náklady, které máš s autem spojené (opotřebení atd..). A to už vůbec nemluvím o riziku dalších nákladů v případě poškození auta při nehodě atd. Také si nejsem jistý, jak si vážíš svého času - ve vlaku můžeš dobu jízdy využít rozumným způsobem - v autě se jen věnuješ řízení. Ještě se nad tím zamysli.

0/0
13.12.2006 8:45

jeep1

Re: Re: Konkurence

Když už auto máš a platíš za něj,opotřebovává se i stáním v garáži.Mám vyzkoušeno Plzeň-Vídeň vlakem a autem v jednom člověku=přibližně stejné náklady.Autem o několik hodin rychleji a pohodlněji o svobodě pohybu ani nehovořím.Až bude stát vlak ,který přepraví tisíc lidí najednou polovinu toho co auto,pak budu cestovat vlakem,obávám se ,ale že k tomu nikdy nedojde. 

0/0
13.12.2006 8:59

Honza

Re: Re: Re: Konkurence

S tvým chápáním struktury nákladů spojených s autem nesouhlasím. Prostě máš skupinu nákladů které jsou fixní (např. poviné ručení, ztráta hodnoty závislá na stáří ...) a skupinu nákladů které závisí na počtu ujetých km (servis, provozní náplně, pneumatiky, ztráta hodnoty závislá na počtu ujetých km, ...). Zbytek je věc názoru a osobní preference.

0/0
13.12.2006 9:04

Ivan

Re: Re: Konkurence

Oboji ma vyhody, ze jo. Kdyz pojedu jenom s aktovkou, tak muzu jet vlakem a hrat si cestou piskvorky. Ale abych se tahnul se Sudbahnhofu pres pul vidne s peti zavazadly, to bych byl peknej uchyl. Jinak doba jizdy je srovnatelna a auto stoji tam a zpet (benzin+vignette) asi 1400 Kc, coz se opravdu vyplati i pro jednoho. Co se tyka opotrebeni, pokud mam auto a jezdim vlakem, pak se mi amortizace auta prodrazuje. Auto musi jezdit. Cim vic najede, tim min stoji kilometr.

0/0
13.12.2006 9:15

Ivan

Re: Re: Re: Konkurence

Zapomnel jsem dodat, doba jizdy autem je srovnatelna jen s pendolinem. Normalni rychlik nema sanci.

0/0
13.12.2006 9:18

Mara

Re: Re: Re: Konkurence

...Cim vic najede, tim min stoji kilometr....

Divná logika. Km možná vyjde levněji, ale celkovou částku to stejně zvýší ;-)

Jinými slovy, pokud budu jezdit autem od rána do večera jen tak z prdele, zlevním si tak km jízdy. Takže ušetřím ??? ;-D

0/0
13.12.2006 10:28

Honza

Re: Re: Re: Re: Konkurence

Úvaha je správná. Neušetříš, ale při přepočtu celkových nákladů na jeden kilometr tě ujetí jednoho kilometru vyjde levněji než když budeš auto celý rok v garáži oprašovat a vyjedeš jen když svítí sluníčko, neprší, nepráší se a nefouká vítr. Tahle úvaha má jednu podmínku - když ujedeš kilometrů moc, náklady na 1km ti zase začnou narůstat (častější servisní prohlídky, dřívější výměna pneu, více oprav ...).

0/0
13.12.2006 11:13

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Konkurence

Ještě doplnění - jde o klasický přístup z ekonomie, který kombinuje fixní a variabilní náklady s přepočtem na jednotku (v tomto případě na 1km) a hledání optima s co nejnižšími náklady na jednotku.

0/0
13.12.2006 11:16

Mara

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konkurence

Tím chcete říct, že pokud najedu 1000 km, tak to bude dražší než pokud ujedu 2000 km ?

To je nesmysl. Bude levnější přepočet na km, ale absolutní částka bude vyšší. A mě zajímá, koli musím dát z peněženky ven, ne kolik je nějaký průměr za něco... ;-)

 

0/0
13.12.2006 11:44

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konkurence

Asi jste mne špatně pochopil - přečtěte si to, prosím, ještě jednou.

Pokud za rok ujedu 1000km, s největší pravděpodobností budu mít náklady na 1km vyšší než kdybych ujel 2000km. Ale nedojde k tomu, že bych celkově při ujetí 2000km zaplatil méně než při ujetí jen 1000km.

0/0
13.12.2006 12:36

michal

Re: Re: Konkurence

a co čas strávený cestu na a z nádraží? popřípadě taxík? co třeba cena toho kdo cestuje? hodina managera něco stojí....to auto je výhoda, jakmile máš zavazadla nelze o auto pochybovat, jakmile máš rodinu a daleko na nádraží, už není o čem ani diskutovat!

0/0
13.12.2006 9:39

Honza

Re: Re: Re: Konkurence

Souhlasím že se na a z nádraží musím nějak dostat, ale auto taky musím někde zaparkovat, a když pojedu do centra musím počítat se zácpami.

A když zmiňuješ to, že hodina každého z nás (tedy i manažera) něco stojí - většina lidí se může ve vlaku věnovat něčemu užitečnému, zatímco když jedu v autě sám, musím celou cestu jen řídit.

0/0
13.12.2006 9:50

Aleš

Re: Re: Konkurence

Já mám od firmy k dispozici auto, platím jenom spotřebovanou naftu dokonce bez DPH, žádné další poplatky, daně či srážky z platu, šéf si na to jak by se to správně mělo dělat moc nehraje, záleží mu abychom u něj byli spokojeni. A je mu jedno že si občas s autem udělám výlet třeba do Francie. Dokonce nám koupil na firmu Peugeota 307 CC (kabrio), je putovní, v létě je to boj kdo si ho vezme na víkend:). Nicméně abych se dostal k meritu věci - může pro mne být výhodnější jezdit vlakem? Asi těžko. A osob s takhle výhodně poskytnutým vozidlem je dost, naše konkurence to taky nabízí.

0/0
13.12.2006 23:38

halalik

Re: Re: Re: Konkurence

Napis nam co je to za firmu - at vime kam poslat financak...;-D

0/0
17.12.2006 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.