Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma nabízí lehčí autobus, mýtné neplatí

Druhý největší výrobce autobusů v Česku přišel na to, jak ušetřit dopravcům peníze na mýtném. Jen pár dnů po zamítnutí výjimky placení mýtného pro autobusy přichází firma SOR Libchavy s výrobkem, který váží jen o deset kilogramů méně než dvanáct tun. Proto za něj dopravci už platit nemusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny44

Dálnice a "místní" doprava

Proč dopravci argumentují "místní" dopravou (dopravní obslužností) když se jedná o mýto na dálnicích - kolik MÍSTNÍ dopravy jezdí po dálnici?????

A to je problém "místní" autobus od mýta osvobodit, stačí jen kontrola, třeba namátková zato s pokutou, která by se nevyplatila riskovat....

0/0
19.12.2006 17:34

Mladá Fronta na banány

Re: Dálnice a "místní" doprava

Každému jde o jeho peníze, autobusoví dopravci nejsou výjimkou.

Jasně, jen velmi malá část místní dopravy je aspoň částečně vedena po dálnici.

Osvobození kohokoli od výběru mýtného momentálně problém je. Stát se rozhodl, že firmě, která jej vybudovala nebude platit rovnou, ale že mu nechá podíly z vybraného mýtného. Pokud by chtěl nyní někoho z placení osvobodit, musel by mýtné za něj doplatit sám.

0/0
19.12.2006 18:37

ArneFarin

Re: Re: Dálnice a "místní" doprava

Ono nejde jen o dálnice, ale i o silnice I třídy.

0/0
19.12.2006 22:50

Mladá Fronta na banány

Suma sumárum

TFK03 bude od zítřka bojovat proto, aby stát nestrhávala za "externalitu" rekultivace ropných polí a my ostatní, aby stát autobusovým i železničním dopravcům nakašlal z výšky.

Když se nám to povede prosadit, bude benzín o 10 Kč levnější a na trhu přibude 80 tisíc vysoce kvalifikovaných železničářů hledajících práci.

0/0
19.12.2006 15:17

TFK03

Re: Suma sumárum

Gratuluji k překonání rekordu v objemu blbosti vtělené do jediného příspěvku o 5 řádcích. Rekultivace je jednou z věcí, na něž mají spotřební daně teoreticky sloužit a sám jsem to označil za irelevantní.

Zkus se zamyslet. Jde ti to sice ztuha, ale já ti pořád věřím. Pokud "stát nakašle", jak rychle autem projedeš třeba D1? Pořád stejně rychle?

0/0
19.12.2006 15:28

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Suma sumárum

Pěkná invektivka.

O tom, že spotřební daň z PHM by "měla pokrývat škodlivou externalitu, kterou je u benzínu rekultivace ropných polí", jsi nás tady školil ty. Já bych konzervativně zůstal u toho, že spotřební daň z PHM by měla platit výstavbu a údržbu silnic a dálnic (a co se vybere od železnic by se mohlo klidně vrazit do nich).

Po dálnici jezdím zpravidla 130. Na rozdíl od většiny ekologistů chápu, že i kamiony musejí jezdit. A že si za to právo extra tvrdě platí ve spotřební dani z PHM.

0/0
19.12.2006 15:36

TFK03

Re: Re: Re: Suma sumárum

Ty jsi vážně demagog a navíc pěkně prolhanej.

Otázka: Neporozuměl jsem, na co teda má být spotřební daň jakožto daň z negativní externality určena.

Moje odpověď: Likvidace ekologických škod, rekultivace (u ropy v ČR irelevantní), podpora a vývoj šetrnějších technologií.

A pro tvé info-mám řidičák, auto a dost toho najezdím po silinici, ale i vlakem. A hlavně si uvědomuju, že dopravní infrastruktura a provoz na ní je SYSTÉM, který je provázaný. Proto v něm musí fongovat rovné podmínky. Pokud nechceš platit spotřební daň a podporovat Usámu, kup si hybrida nebo rovnou elektromobil.

0/0
19.12.2006 15:41

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Suma sumárum

Možná tě jen špatně chápu, snažím se totiž používat logiku. Rozumím ti tedy správně, že tvrdíš, že "spotřební daň z PHM, (tedy těch 60 miliard) by mělo jít na podporu a vývoj šetrnějších technologií"?

60 miliard ročně na slohová cvičení + stavbu slunečně kolektorových monster.. no to je výhled.

Opravdu zkus být konkrétnější. Takhle těžko docením hloubku tvých myšlenek.

0/0
19.12.2006 16:27

mpixel

Re: Re: Re: Re: Re: Suma sumárum

60 mld by mělo jít na odstraňování následků škod, které právě ten benzín ze kterého se daň platí napáchá (smog, rakoviny, různé nemoce) Ale jen teoreticky aby bylo vidět že železnice je čistá a tyto peníze nepotřebuje, protože elektrárny musí být odsířeny a to odsíření je v té elektřině už započítáno. Pokud by tedy daň z benzínu nebo nafty šla jen do silnic a dálnic a škody způsobené nezdravým prostředím a smogem se platili ze státního rozpočtu, tak je to zvýhodňování automobilové dopravy před železniční.

0/0
19.12.2006 16:56

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suma sumárum

Smog z benzinu a nafty? Proč by ho měli platit ti, kteří jezdí po dálnicích, když je to problém velkých měst, zejména Prahy? Zaveďte si v Praze mýto, ale nezapomeňte na sebe, na Pražáky. Kdyby by stát nedotoval nesmysly a vrátil peníze do dálniční sítě, mohli mít Pražáci po emisích z tranzitu.

Pro zajímavost, pokus se vyčíslit škody na které způsobili ekologičtí aktivisté tím, že blokováním výstavby dálničního obchvatu Plzně projížděl tranzit městem. Nebo platí, že tam, kde škodu způsobí ekologisté, se nejedná o škody, ale o přínos?

Prosím ještě o jedno vysvětlení. Obyvatelé zemí s rozvinutou silniční sítí se žijí by oko o 20 let déle, než obyvatelé zemí, kde silniční síť téměř není a kde tedy "nepůsobí škody". Podobně (rozdíl cca 5-10 let) je to údajně i v ČR - pražáci "trpící" nejvíc smogem se dožívají nejvyššího věku.

IMHO je jasné, že rozvinutá silniční síť ti mimo jiné zvětší dostupnost lékařské péče, potravin, přináší pracovní místa, prosperitu.

0/0
19.12.2006 17:15

FKT03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suma sumárum

Ne, exhalace jsou problém obecný a sotva jim nařídíš, aby se usadily tam, kde byly vypuštěny. Nehledě na to, že i u dálnice někdo bydlí..;-)

Tvé apriorní řvaní o ekologistech je už totálně nemístné a jen tě usvědčuje z toho, že před logiku a dedukci stavíš osobní názory, ničím nepodložené. A jak vidno, nemyslím si to jen já.

0/0
19.12.2006 17:25

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suma sumárum

O ekologistech jsem hovořil v souvislosti s jejich tažením proti dálničnímu obchvatu Plzně. V důsledku této jejich akce dýchali Plzeňáci smog z tranzitu o několik let déle.

"Smog" z náklaďáku, který rychlostí 90 km/h projede dráhu o délce 20 kilometrů je zlomkem exhalací, který stejný vůz vyprodukuje, když projíždí dráhu o délce 15 kilometrů průměrnou rychlostí 7 km/hodinu způsobem přískokem vpřed.

Nevím co přesně myslíš větou, že "exhalace jsou problém obecný a sotva jim nařídíš, aby se usadily tam, kde byly vypuštěny". Asi něco zásadně vědeckého.

Navrhuji ti tedy, aby ses na týden přestěhoval na nějakou rušnou křižovatku a rozvedl tam tvé pojednání detailněji. Přeji příjemně ztrávený čas.

0/0
19.12.2006 18:34

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suma sumárum

Já čas Strávím radši vysvětlením ti, v čem věem se mýlíš...;-) Na druhý straně souhlas s tou Plzní, tam se stavět mělo. Ale pokud se dobře pamatuju, byly v tom namočný spíš pozemnkový spory, než Děti Země, jinak ovšem obskurní organizace, která ekologii spíš škodí.

A exhalace? Krom prachu a drobných částic máš takzvaný přízemní smog, emise zejména CO2 a po přeměně i O3, což je problém ve městě. Jenže mnohem horší dopad má spalování fosilních paliv na takzvaný skleníkový efekt. A u něj nerozhoduje, zda za něj může ta molekula CO2 z Číny či Madagaskaru, natopžpak od Jihlavy nebo Prahy....

0/0
19.12.2006 18:57

FKT03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Suma sumárum

Exhalace jsou přeci věc globální, ne? Že se ti blbě dýchá na křižovatce, to je trochu okrajový problém...mimochodem, i na odstranění škod ze sleníkových plynů a na vyrovnání se s následnými změnami jsou daně z negativní externality určeny.

0/0
19.12.2006 18:59

TFK03

FYI

http://www.szdc.cz/SZDC_soubory/Prohlaseni/CenovyVestnik_17_2005.pdf

Směrodatná je stránka 43 a dále. Praví se zde, že za přepravu po modernizované železniční trati zaplatí dopravce 70 Kč/1000tkm na účet státních SŽDC a 53 Kč za celý vlak na účet ČD za řízení provozu. Pro představu dodávám, že lokomotiva +/- 80 tun, naložený vagon +/- 70 tun.

U osobní přepravy jsou ceny nastaveny níže, ale taky dost drsné. Posuďte sami: vlak kategorie EC mezi Brnem a Prahou zaplatí 9500 Kč jen státu: 500 tun x 0,053 Kč/t, to máme nějakých 27 Kč/km. K tomu si vezmou svůj díl ještě ČD, které si účtují 9,23 Kč/km. Vzdálenost 255 km. Pokud jede nějakých 200 lidí, zaplatí jen za použití dopravní cesty skoro 50Kč. Proto je nějaké lkaní o "dvacce navíc" v autobuse trochu mimo.

0/0
19.12.2006 14:44

Mladá Fronta na banány

Re: FYI

Tvůj modelový příklad počítá s tím, že vlak o 7i vagonech a lokomotivě, který veze 200 lidí se v železniční hantýrce nazývá plně obsazený.

Tak jo, už jsi nás přesvědčil. Osobní přeprava po železnici je ekonomický nesmysl. Nemusíš snášet další důkazy.

0/0
19.12.2006 14:58

TFK03

Re: Re: FYI

Ano, je to nesmysl. Pokud totiž stát jedněm hradí krom PHM a platu řidiče všechno a druhým nařídí platit i za ošoupání kolejí, je někde problém. Nemyslíš? Blbá otázka, už jsem si dávno měl povšimnout, že nemyslíš...

Pokud by byly nastaveny rovné podmínky, železniční doprava by byla samozřejmě často mnohem výhodnější. Energeticky je totiž úplně někde jinde a není tak závislá na ceně ropy.

Tabulková kapacita jednoho vozu +/- 60 míst, obsazenost volena záměrně někde u 50%, to je celkem běžný obrázek, jak v železniční, tak autobusové dopravě.

0/0
19.12.2006 15:04

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: FYI

Co hradí stát těm jedněm? Nevím, že by stát automobilistům něco dával, bere od nich těch 60 miliard.

Autobusovým společnostem v poslední době platí autobusy. Ani kdyby se protrhli, nemají šanci dostat ani desetinu toho, co dostali ČD za posledních 10 let.

Ještě jednou to zopakuju, jen osobní náklady u drah jsou 20 miliard ročně, na osobní přepravu připadá určitě víc, než 2/3. Dráhy za jízdné vyberou 5 miliard. Dost by mne zajímal ten zázrak, který z mínus 10 (před započtením drobností jako lokomotivy, elektřina, nafta, nádraží...) udělá plus.

Řekni si to upřímně, přání otcem myšlenky a ani kecy o "externalitách" to neobrátí.

0/0
19.12.2006 15:14

TFK03

Re: Re: Re: Re: FYI

a) železniční doprava se nerovná ČD. b) ČD jsou byrokratická organizace a za velkou část své ztráty si mohou samy. Ale na vině je i nestejný přístup státu, který jedny nejdřív ze zákona podojí (poplatky za DC), aby jim vzápětí pokryl ztrátu. To samé ovšem dělá i u autobusových linek zahrnutých do dopravní obslužnosti, ačkoli ty opravdu stojí jen řidiče a PHM. Mimochodem, program na obnovu autobusového parku tu běží už drahně let a dopravci dostávají dotace přes 50% ceny.

Pokud chceš rozebírat hospodaření ČD, tak by sis měl nejdřív ujasnit konkrétní čísla, protože se stejná čísla během naší debaty zajímavě mění, jak se ti to hodí.

Neexistují žádné "dráhy", není rok 1985. Máme liberalizovaný železniční trh, tak tomu prosím přizpůsob své uvažování. Kecy o minulosti ĆD jsou nesmysl, protože od oddělení dopravní cesty jim stát nedal ani korunu, vyjma "prokazatelné ztráty z osobní dopravy", a i zde jim dluží obrovské částky. Autobusovým dopravcům platí to samé.

0/0
19.12.2006 15:24

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: FYI

a) Ne nerovná. Ale v osobní přepravě jsou zatím ostatní nepatrní. Jsem pro zrušit dotace na železnici úplně. Na rozdíl od tebe.

b) Okecáváš. 6 miliard tržeb z osobní přepravy ČD versus cca 14 miliard jen osobní náklady. Když sečteš u ČD "jen řidiče a PHM", jsi pořád na skoro trojnásobku tržeb.

Jestli tě to uspokojí, nahraď slovo když slovo železnice spojením SŽDC a ČD a.s.

"Prokazatelná ztráta z osobní dopravy" - ne to není dotace, to není dotace, to je jen ... dotace. (A tos zapoměl na známé dojky jako záruka za úvěry na lokomotivy, pendolino... které se samozřejmě nikdy nevrátí).

0/0
19.12.2006 15:47

TFK03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: FYI

a) dobrá, ale potom zruš i dotace na veškerou ostatní hromadnou dopravu. Garantuju ti, že se v zápavě dvacet let starých vraků potom autem moc neprojedeš, o nějakém dostávání se někam ani nemluvě.

b)Neměl bys nějaký konkrétní důkaz pro ta čísla, kterými tu šermuješ? Potom bys to dostal z roviny hospodského kecání u piva na celkem slušnou úroveň. Prosím tedy, dohledat a nalinkovat.

0/0
19.12.2006 15:54

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FYI

a) nejsem proti rušení dotací pro MHD. IMHO by totiž zrušení dotací vedlo k významným ekologickým úsporám. Pokud by měli lidé platit měsíčně 2000 za lítačku (při zrušení i "investičních dotací" asi tak 5000) napadlo by je, že můžou kotec v paneláku vyměnit za kotec na druhém konci města. Pokud by to pro ně znamenalo úsporu 2 x 2000 Kč měsíčně, určitě se nad tím zamyslí.

b) 20 miliard osobní náklady za ČD byl údaj z roku 2003. Že minimálně 2/3 zaměstnanců ČD pracují na osobní dopravě je můj velmi konzervativní odhad. Tržby z osobní přepravy ve výši 5 miliard je také údaj z roku 2003. Oba údaje pro rok 2004 najdeš například zde na straně 11 (osobní náklady 23,7 mld, tržby osobní 5,3 mld) :

http://www.econ.muni.cz/railway/storage/1161898258_sb_7-obzor.pdf

To je akademický kousek, který by tě mohl zajímat.

Obávám se, že dostat diskusi s tebou na celkem slušnou úroveň je nadlidský úkol. Rád se nechám překvapit.

0/0
19.12.2006 16:49

FKT03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FYI

Prošel jsem si ten dvanáctistránkový elaborát a i když k němu mám jisté výhrady (vychází z dat za léta 2003 či 2004, čili krátce po oddělení SŽDC), závěr je poměrně pravdivý. To, že ČD jsou zlenivělou a velmi byrokratickou organizací jsem tu už řekl. Abych hájil Duškovu odborářskou mafii, to bych musel být jejím členem nebo padlej na hlavu.

Ale tvoje a) kulhá na obě nohy jak veterán z Vietnamu. Až tu bude fungovat trh s nemovitosmi, s velkým sebezapřením budiž. Ale on nejen že nefunguje, to co navrhuješ by drasticky snížilo mobilitu pracovní síly a v důsledku i konkurenceschopnost celé ekonomiky. To doufám nemyslíš vážně, že ne?

0/0
19.12.2006 17:20

FKT03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FYI

ad b): Má to malý renonc. Uvažuj. Pokud se do nákladů ČD promítá i poplatek za řízení

provozu, musíš ho nutně promítnout i do příjmů, protože si ČD de facto

platí samy (coby provozovatel). Tohle bude dělat rozdíly v řádu

miliard.

0/0
19.12.2006 17:27

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FYI

Neřeším drobné, "náklady za řízení provozu" jsou úplně pod mou rozlišovací schopnost. Ani náklady na PHM a elektřinu jsem nekvantifikoval, ikdyž to na osobce bude bratru 5 - 10 miliard.

Ještě jednou gro rovnice:

6 miliard tržeb z osobní přepravy proti 14 miliard osobních nákladů vypovídá o tom, že ČD jsou zaopatřovací institucí pro modrou armádu.

0/0
19.12.2006 18:44

FKT03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FYI

To jsou a je to nezpochybnitelné. Ale řešením není zrušit dotace do veřejné dopravy a zlevnit benzin, ale nastolit takovou pracovní legislativu, že se Duškova mafie nebude moct bránit proti redukci svých stavů.

0/0
19.12.2006 19:03

FKT03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FYI

Především ale soudím, že léta před a během oddělení ČD a SŽDC nejsou

zrovna relevantní. ČD dnes vykazují ztrátu zhruba třetinovou, než s

níž se operuje a to mj. i kvůli odepsání neuhrazených závazků za objednání ZDO kraji a MD. To jen tak na okraj, co nám autoři taktně zamlčeli. Zajímavější by byla sonda založená na novějších číslech, protože mechanismy mezi ČD a SŽDC se stále vyvíjejí, od jara se navíc oddělí ČD Cargo a mohlo by to být ještě průhlednější.

0/0
19.12.2006 17:30

TFK03

Milý spořádaný občane...

...uniká ti jedna zásadní věc. Dálnice je statek, za nějž se má platit adekvátně jeho opotřebení. Pokud voláš po zrušení těchto regulací, patrně si neuvědomuješ, že bez státních peněz by žádná dálnice nestála. Najít totiž tak silného soukromého investora, který by zaplatil dálnici, je hodně těžké. A i ten investor by pak dopravce hodně podojil, zřejmě ještě víc.

Liberálismus je skvělý ekonomický přístup, ale nezaměňuj ho prosím s anarchií a přečůráváním pravidel pro fungování lidské společnosti. Pokud si třeba železniční dopravci musí krvavě platit dopravní cestu, zatímco jejich konkurence to dostává od státu doslova zadarmo, je to fér?

0/0
19.12.2006 13:39

Ceassaro

Re: Milý spořádaný občane...

To je tak, kdyz je vyuzivani dalnice poskytovano za diskriminacnich podminek...osobaky neplati mytne, 12+ plati. Ani bych nic jineho necekal. S tim ze je dalnice vzacny statek naprostou souhlasim.

0/0
19.12.2006 14:16

Jiřik

Re: Re: Milý spořádaný občane...

Někde jsem četl či slyšel, a to od kvalifikovaného člověka, že jeden plně naložený kamion opotřebuje silnici stejným způsobem jako 16.000 osobních aut.

A můžu Ti to garantovat, když se rozhlédnu po silnicích Semilska, kudy se denně valí stovky kamionů (začasté se štěrkem a uhlím, ajko kdyby neexistovala železnice) a pět let stará silnice vypadá jak po bombardování.

Tož včilkaj mudrúj, jestli to mýtné vůbec bude stačit...

0/0
21.12.2006 7:42

Mladá Fronta na banány

Re: Milý spořádaný občane...

Milý srandisto. Řidič platí krom prudících nesmyslů jako "dálniční známka", "mýto" zásadní daň a to při nákupu PHM. Výběr spotřební daně z paliv a DPH z této daně dělá ročně by oko 60 miliard. Tolik stát do silnic a dálnic nedal, ani nedá.

Pokud by místo mýta a dálničních známek stát sjednotil výši spotřební daně u beznínu, nafty a "plynu", získal by víc, za míň.

O zavedení mýtného na dálnicích se zasloužili ekologičtí tlachalové, kterým se nelíbí, že je na dálnicích narváno a oni se svým osobáčkem stojí.

Mýto přesun nákladu na železnici nepřinese. Přinese jen zdražení.

0/0
19.12.2006 14:18

Sporadany_obcan

Re: Re: Milý spořádaný občane...

Tak tak, na tom je hodně pravdy.

0/0
19.12.2006 14:24

TFK03

Re: Re: Milý spořádaný občane...

Dálniční známka pro podnikatele v oboru je spíš pro smích. Daň z PHM je ale daní z negativní externality, stejně jako se platí za škody způsobené konzumacíá alkoholu, cigaret, atd. Platí ji kdokoli, kdo PHM spotřebuje, tzn. i dieslová lokomotiva. Má snad ona platit na dálnice?

Je to marginálie, ale spotřební daň opravdu na opravy a rozvoj dálnic přispívat vůbec nemá. Že to tak v guláši českého státního rozpočtu bohužel často je (děravá silnice je hodně vidět, zvlášť před volbama), to je věc jiná. Doporučuju četbu Rothbarda.

0/0
19.12.2006 14:27

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Re: "Dálniční známka pro podnikatele v oboru je spíš pro smích." - aha, takže podnikatel je podle tebe bůh, který si chodí pro miliony, jako ty pro podporu na úřad?

O tom, jak negativní je externalita rozvinutého automobilového provozu, se snadno přesvědčíš v zemi, kde je automobilový provoz minimální. Budeš hodně překvapen, že je tam průměrný věk dožití o několik desítek let kratší, než u nás?

Až ti bude špatně, nevolej negativní externality vytvářející záchranku. Zjednej si dva nosiče, ať tě do nemocnice donesou. A v nemocnici žádej pouze materiál nezatížený negativníma externalitama, takže bilinkové té a mastičky.

Jenže když jde o tebe a tvůj blahobit, jdou negativní externality stranou, že?

Největší problém je silniční doprava ve městech. Dálnice vede zpravidla volnou krajinou, tam je problém daleko menší. Viděl ale někdo nějakého žvanila o externalitách, aby prosazoval zavedení mýtného ve městech bez vyjímky pro všechny? Napiš to narovinu: Chci tvý peníze na svůj blahobyt.

0/0
19.12.2006 14:35

JBetak

Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Neporozuměl jsem, na co teda má být spotřební daň jakožto daň z negativní externality určena.

0/0
19.12.2006 14:41

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Letadla zdarma pro účast na ekologických konferencích o redukci CO2. Železnice do každé vesnice = cesta k plné zaměstnanosti o odborové organizovanosti.

A v neposlední řadě: perník a tráva zdarma pro všechny nezávislé.

0/0
19.12.2006 14:45

TFK03

Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-DRv

0/0
19.12.2006 14:50

TFK03

Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Likvidace ekologických škod, rekultivace (u ropy v ČR irelevantní), podpora a vývoj šetrnějších technologií.

0/0
19.12.2006 14:46

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

No, pokud jsou rekultivace u ropy irelevantní, pak by se za tuhle "externalita" nemělo strhávat vůbec, ne?

Rekultivace se týká v ČR uhlí, takže fajn, sraž si ke každé kWh korunu na rekultivace a zvyš si o ni cenu, kterou bude platit lokomotiva.

Ty děláš ve vývoji slunečních kolektorů, nebo větráků? Ty jsou podporovány už dnes. Za 1 kWh solární elektřiny platí dnes distribuční společnosti 13,20 + DPH, garantují cenu na 15 let. Pokud je podle tebe tohle ta alternativa (používat elektřinu jen, když je světlo a platit za ni přes 20 Kč u koncového spotřebitele), pak o své pravdě přesvěč i okolí.

A až budeš v nemocnici, upozorni personál, aby vypnul všechny přístroje, jakmile se začne stmívat. Přece neobětuješ čistý životní prostor pro takovou malichernost, jako je tvůj vlastní život.

0/0
19.12.2006 15:08

TFK03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Meleš zase totální nesmysly a chytáš se podružností, abys zakryl totální dezorientovanost. Rekultivace jsou samozřejmě v ceně uhlí ze zákona dávno obsaženy.

0/0
19.12.2006 15:15

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Pánovy došly argumenty?

O uhlí mi opravdu nejde a je mi šumák, jestli zelení vypočetli externality na nulu (už jsou zahrnuty), nebo korunu na 1 kWh elektřiny.

To, že solární elektřinu dnes povinně vykupují distributoři za 13,20  + DPH (tj. 4x cenu pro maloodběr) i to, že za tuhle cenu získají elektřinu jen, když svítí slunce, nelze považovat za podružnost. Naopak, je to precedent. Je to zatím nepříliš patrně zdanění, které by ale časem mohlo způsobit zásadní problémy.

Pokud se podaří prosadit solární panely připojené do veřejné sítě všude, kde to jen půjde, budou lidé platit za elektřinu 30 Kč/kWh, svítit si jen, když bude světlo a o průmyslu slýchávat jen z vyprávění stařešinů.

0/0
19.12.2006 15:28

TFK03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Proboha, kde jsem řekl, že souhlasím s masivním rozšiřováním slunečních kolektorů? To je přeci totální kravina a víme to oba. Šetrné technologie-úspornější spalování fosilních paliv, hledání zcela nových zdrojů energie. Vodní a větrný mlejnky jsou až v ixtý řadě. Ty jseš fakt slušnej demagog, když mi podsouváš něco, co jsem neřekl...:-©

0/0
19.12.2006 15:37

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Ne, nikde jsi netvrdil, že souhlasíš s masivním rozšiřováním slunečních kolektorů. Mluvil jsi obecně o tom, že stát by měl 60 miliard vrazit do "podpory a vývoje šetrnějších technologií".

Tímhle termínem se ohání ekologové, kteří prosazují dotace do kolektorů, větrníků.

Jak konkrétně si představuješ vyhození 60i miliard do "úspornějšícho spalování fosilních paliv"? O kus dál jsi tvrdil něco o tom, že uhlí si na své negativní externality vydělá už dnes. 60 miliard do úspor ve spalování nafty a benzínu... ročně...

Čekám kdy přijde ten široký myšlenkový oblouk, kterým těch 60 miliard ročně narveš někam jinam, než do silnic, dálnic.

Pro zajímavost od roku 1993 do dnes z té daně stát nabral a do silnic a dálnic nevydal hodně přes 200 miliard.

0/0
19.12.2006 17:01

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Docela by mě zajímalo, milý TFK03, kam by stát měl těch 60 miliard ze spotřebních daní z PHM dávat, když "ne na silnice" (samozřejmě, ať odpovídající část kterou zaplatí dráhy, vrazí do železniční dopravní cesty.. vzhledem k elektrifikaci to bude tak 300 milionů?).

Předpokládám, že by stát z těch 60 miliard měl nemalou část přesměrovat tak, aby dopadla i na tebe. Co 10 miliard pro NPO sektor na přednášky o škodlivosti automobilismu? Taky do zdravotnictví, za závislost lidí na drogách můžou určitě dálnice. Co ještě by ti měli automobilisti zaplatit?

0/0
19.12.2006 14:42

TFK03

Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Odpověď viz výše. Smím se zeptat na tvé vzdělání?

0/0
19.12.2006 14:47

Mladá Fronta na banány

Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Zajímá tě jen vzdělání, nebo také třídní původ?:-P

0/0
19.12.2006 17:21

Daňový soumar

Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Skvěle, nejdůležitější je pojmenovat nekřesťanský daňový rabování tak odborně, aby nikdo proti tomu ani nepípnul. Podle této drancující logiky, kdo má krávu, musí ji co nejvíc vydojit, ale za prodané mléko ji nesmí zajistit krmivo, protože mléko je negativní externalita. Kráva, když má hlad, tak trávu i pod sněhem najde...

Z toho vyplývá, že prachy, který vyrabuju na provozu aut po silnicích prošustruju v nesmyslech a nákupech volebních hlasů u pomaleji a obtížněji myslících občanů a na opravu silnich, po kterých ty auta jezdí a ty prachy mi díky tomu jen tak pro nic za nic vydělávají, vypíšu další daně, který po letech prohlásí jiný nadějný idiot třeba za pozitivní internalitu, prachy zase prošustruju a na opravu silnic vypíšu novou daň. A tak pořád dokola. Lidi jsou blbý a za iluzi, že stát je tu pro jejich dobro se nechají holit dočista do čista...

Doporučuju začít s četbou Slabikáře a až po pochopení obsahu textu se věnovat náročnější četbě.

0/0
19.12.2006 14:45

TFK03

Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Návod, jak i bez argumentů diskutovat:

argumenty nahradíme nadbytkem silných slov o zlém sociálním státu, daňovém rabování a vůbec, všechno stojí za houno. Hlavně ale prosím nepřemýšlet o argumentech protistrany, mohli bychom znejistět...

0/0
19.12.2006 15:08

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Ty jsi solidní vymývač mozků. Žádná špička, ale solidní... :-©

0/0
19.12.2006 15:16

TFK03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý spořádaný občane...

Čoveče, já myslel, že se mozek vymývá omíláním stále stejných keců o nebohém daňovém soumarovi a ne položením konkrétních čísel na stůl a chytrý, zamysli se nad nimi. Ale asi jsem se doteď pletl...

0/0
19.12.2006 15:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.