Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Platová předpověď: Plus pět procent

Raz, dva, tři, čtyři, pět. Čelem vzad! A teď tři kroky zpět! Přesně tak bude většina zaměstnanců v příštím roce pochodovat po cestě k vyššímu platu. Podle velkého průzkumu MF DNES mezi více než stovkou významných českých firem je právě pětiprocentní růst mezd nejčastějším plánem šéfů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VláďaK

Část nesebere zdražování,

ale daleko víc sebere nesmyslné zdražování a na to rozhodně přidání na platu nestačí.

0/0
30.12.2006 19:46

Smějící se bestie

Cenu práce určuje trh

a vy si tu můžete plkat o čem chcete... ;-O

0/0
27.12.2006 17:43

sds

Znáte film "Kouř"??

Vřele doporučuji všem ke shlédnutí! Je to snad nejlepší bilance období normalizace! Občané s krátkou pamětí, kteří kvílejí nad nespravedlností našeho současného systému, by měli tento film vidět pravidelně aspoň jednou měsíčně!

0/0
27.12.2006 16:00

correction

Pro Generál-peřina

To je pravda, že každý nemůže mít vysokou školu, lidé si prostě nejsou rovni a nemůžou si být rovni ani v tom, kolik vydělají:-P

0/0
27.12.2006 11:12

generál-peřina

Re: Pro Generál-peřina

Máš snad pocit , že jsem někde psal o tom, aby se platy srovnali?? Nebo , že se tomu tak děje??Je jasný , že vysokoškolsky vzdělanej člověk musí mít víc , ale jde jen o kolik , jestli třikrát , pětkrát , nebo desetkrát.Za dělňase by měla hovořit vytvořená hodnota a podíl na té hodnotě..

0/0
27.12.2006 14:52

sds

Re: Re: Pro Generál-peřina

Není možné stanovit, kolikr¨át má mít vysokoškolák (minochodem, není vysokoškolák jako vysokoškolák) víc nebo míň než nevysokoškolák!

Kolikrát má jeden víc nebo míň než druhý, o tom nerozhoduje vzdělání ani žádný jiný konkrétní rys! O úspěšnosti jedince rozhoduje pouze jeho žádanost na trhu a nic jiného!

0/0
27.12.2006 15:53

Jerry Seinfeld

Zdroj inspirace

Mozna mel "general-perina" na mysli jeste jeden mozny zpusob, jak urcovat, kolikrat ma mit jeden clovek vic nez druhy. Pred rokem 1989 zde takovy system byl. Strana a jeji funkcionari, ti nejlepe vedeli, kdo ma mit kolik na vyplatni pasce! Dost mozna nekde tam se "general-perina" inspiroval...

0/0
27.12.2006 17:16

Jerry Seinfeld

Generál-peřina - to je ale myslitel!

Jak vidim, tak nejenom "barbudo" zde trpi bludy ohledne "vytvorene hodnoty". Az vynaleznete nejaky spolehlivy a objektivni meric one "hodnoty" jiny nez trzni mzdu, dejte nam vedet. Do te doby doporucuji studene obklady na celicko.

0/0
27.12.2006 17:08

jouda

vydelavat si u nas dneska praci je jen pro zoufalce

to uz je lepsi i vydelavat chozenim do zamestnani ;-)

0/0
27.12.2006 10:24

Petr

Re: vydelavat si u nas dneska praci je jen pro zoufalce

Tentokrát s tebou vyjímečně souhlasím.

0/0
27.12.2006 10:56

barbudo

Re: vydelavat si u nas dneska praci je jen pro zoufalce

...daleko nejlepší je vydělávat vlastněním ...

0/0
27.12.2006 12:49

Jerry Seinfeld

Dobry tip

Dobry tip! Misto utraceni je mozno doporucit sporit a vhodne investovat! :-)

Vzdycky si rikam, kdyz ctu nektere zlucovite zavistive prispevky, kolik utrati lide, stezujici si na nedostatek penez, mesicne napriklad za chlat a cigara... A kolik by z toho meli, kdyby misto vyhazovani ty penize vhodne investovali...

0/0
27.12.2006 17:11

sds

Re: vydelavat si u nas dneska praci je jen pro zoufalce

Věřím, že ty jsi v tomhle mistr.:-/

0/0
27.12.2006 15:53

edik2

Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

jestli podporují OKRÁDÁNÍ lidí,kteří se živí prací.Vždyť to trapné přidání není ani na inflaci.A co se týká omlouvání a prosazování zlodějů,tak to může dělat zase jenom zloděj.V tomto směru musím s níže uvedeným příspěvkem souhlasit.

0/0
27.12.2006 10:14

jardahorak

Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

Tebe zamestnavatel okrada? Bez mu to rict :-D btw pracovni vztah je dohoda dvou stran. Paklize si mySlis ze zamestnavatel neplni sve povinnosti a zavazky, mas moznosT zmenit "lokal" ;-) Jo a ja se take zivim praci a okradany si nepripadam ;-)

0/0
27.12.2006 10:30

Jerry Seinfeld

Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

Taky nechapu ty vecne stezovatele. PLati mi sef malo? Reknu mu o zvyseni. Neda? Pujdu na lepsi. Co je na tom sloziteho?

0/0
27.12.2006 10:45

anders22

Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

lidi nechteji byt zodpovedni sami za sebe

0/0
27.12.2006 10:52

jardahorak

Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

problemem takovych lidi byva to ze nemaji kam jit. Nemaji co nabidnou. Jsou snadno nahraditelni, neduleziti a je jich hodne. Na jednu stranu je chapu ze jejich situace neni nejlepsi, na druhou stranu nechapu tu drzost a tupost se kterou se dovolavaji "svych prav". Kdy volaji po tom aby dostavali vice nez svou praci vytvori. Proc si mysli ze je nekdo jiny bude dotovat a proc to tak nejak pokladaji za samozrejmost? Nevim, nechapu... :-/

0/0
27.12.2006 10:59

xfbgxfg

Re: Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

zato individum pad přezdivkou jardahorak bude asi dulezita persona ;-DRv

:-©:-©:-©

0/0
27.12.2006 11:33

jardahorak

Re: Re: Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

Dulezita persona v tom smyslu ze nema problem ze by se citil zamestnavatelem okradan, zamestnavatel vi ze dobre motivovany a spokojeny zamestnanec je pro firmu prinosem. Dulezita v tom smyslu ze nema problem sehnat praci ktera jej bavi a ktera jej v pohode zivi a nemusi pri tom brecet ze je chudinka co ji kazdy utiskuje a okrada a ze potrebuje pomoc a zastani statu a buhvikohojeste... ;-)

0/0
27.12.2006 12:41

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

... mimochodem, většinu hodnot vytvářejí ty chudinky utiskované ...

0/0
27.12.2006 13:01

jardahorak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

Ano, prosim. Vypravej nam tu pohadku kterak nejvetsi hodnoty vytvari delnas u pasu se zakladnim vzdelanim... Pripadne tu kterak hospodarstvi tahne statni sprava... ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
27.12.2006 13:14

Correction

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

R^;-D... to už tady bylo .... největší hodnotu má námezdní práce .... :-©

0/0
27.12.2006 13:19

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

... no, pan profesor trhovistiky řykal, že největší hodnoty vytvářejí kreativní účetní a překupníci ...

... ale my, odbornící víme, že nee ... 

0/0
27.12.2006 13:28

Jerry Seinfeld

Lekce z marxismu

Mily barbudo, o tom, ktera prace tvroi jakou "hodnotu", o tom mluvil naposle p. Marx s kolegou Engelsem, a pak jimi inspirovani komunisticti predaci.

Mimo jejich bludy nema smysl hovorit o tom, ktera prace ma jakou hodnotu - jak to proboha chcete porovnavat? Co ma vetsi hodnotu, kopacem vykopany vykop pro kabel, jedno lekarem vyoperovane slepe strevo, 3 deti, ktere ucitel nauci nasobilku, nebo jeden reklamni slogan textare z reklamky? Jedinou moznosti jak rozumne pomerovat uzitek z odvedene prace je trh a trzni mzda. A je jedno, zda tuto praci odvadi lekar, manualni delnik, nebo treba ten ucetni.

0/0
27.12.2006 17:06

barbudo

Re: Lekce z marxismu

... a cenu práce lékaře nebo učitele snad určuje trh?

0/0
27.12.2006 21:36

gf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

Myslíš třeba tyto utiskované?

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006122501

0/0
27.12.2006 18:29

Jerry Seinfeld

Schopnosti a zavist

Je na vas sympaticke, jak jste se pekne naucil vkladat do taxtu ikonky. Ale jinak ma jardahorak pravdu. Kdo neco umi, ten si vzdycky sezene dobry flek (nebo zacne podnikat). Kdo nic neumi, ten jen nadava a zavidi...

0/0
27.12.2006 12:53

xfbgxfg

Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

seinfeld, jak tak na nich koukam, voni budou asi pekne tupa vovce, co se necha vod kazdyho vom)rdat

0/0
27.12.2006 11:40

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: Někteří diskutující jsou opravdu dost mimo,

Proc myslite? :-)

0/0
27.12.2006 12:50

jardahorak

hmmmm

To je zase breku. Sakra tak nesedte u pocace, nebrecte na diskuzich a neco s tim delejte. Nejste spokojeni s vysi mzdy? Tak jdete jinam. Nebo zacnete delat na sebe. Zmente obor a zvyste si kvalifikaci. Brecenim nic nespravite. Ale je to jednodussi nez se snazit... ;-)

0/0
27.12.2006 9:38

VláďaK

No jasně

modrý šmejd všechno možné zdraží a platy půjdou nahoru o 5%,což pochopitelně nestačí na nesmyslné zdražování,takže vlastně jde o další OKRÁDÁNÍ.        Takže: nesmyslné zdražování a malý růst mezd od zlodějů,tedy majitelů firem okrádající zaměstnance.  

0/0
27.12.2006 9:25

OPčan

Re: No jasně

Alé, máš mindrák, že nic neumíš, jsi lempl a nikdo tě nemá rád? No ale to je tvůj problém hošíku! Tak odlož krabicový víno a pracuj, studuj, buď v něčem dobrý a uvidíš, že se budeš mít dobře. Ale to je moc přáce, viď? Jo, když jsou ty svátky, v Tescu měli v akci lahváče. Olivětínský novic za 1,90, ale tvý kámoši z kanálů se o něj dost rvali, takže už bude vyprodaný. Smůla, viď?

0/0
27.12.2006 9:38

generál-peřina

Re: Re: No jasně

;-)Je mi smutno s takových lidí , jako jsi ty.To , že každej nemůže mýt vysokou školu , je ti doufám jasný, ale to ještě neznamená , že je horším člověkem .Ty o kterých tady píšeš , co konzumujou krabicové víno, ty nějaký zýšení netrápí , jak , jsi psal , žijou v kanálech na nádražích a jinde.ty už dávno rezignovali na normkální žití, práci a vše co patří k normálnímu způsobu života , žijou si po svém a nějaké zvišování platů je netrápí.Protože žijou z odpadu , žebrání a drobných krádeží.Ale lidé s nižším vzděláním , co se staraj o rodínu choděj deno denně do práce ty by si určitě zasloužili navýšení aspoň o deset procent.Když si může nefunkčí vláda a poslanecká sněmovna , za nic nedělání a matení lidí přidat deset tisíc , tak proč né člověk , kterej poctivě pracuje a snaží se.:-/

0/0
27.12.2006 9:52

jardahorak

Re: Re: Re: No jasně

"každej nemůže mýt vysokou školu" mYt??? No aspon by mohl kazdy umet cesky, ze? Za co ti s nizsim vzdelanim maji dostat pridano aspon 10%? za to ze chodi denne do prace? To je docela malo, nezda se ti? btw pokud zavidis politikum, nikdo ti nebrani kandidovat. V politice je misto i pro ty co neumi i a y ;-)

0/0
27.12.2006 10:07

generál-peřina

Re: Re: Re: Re: No jasně

Každej by měl umět česky???To je pro tebe tak podstatý?Já posuzuji člověka podle něčeho jiného , než ty.Já vím , že mýt je jako umejvat , proto tvrdé a mít , jako vlastnit měké.jenže když se snažím psát rychle , tak moc nad tím nepřemýšlím.Jinak , kde , jsi vyčetl , že závidím politikům??Jenže politici nevytvářej žádný hodnoty , jen hloupé zákony , které se musej několikrát předělávat , vytvářejí legislativní zmetky, trošku málo na přidání desti tisíc nemyslíš??Člověk , kterej chodí denně do práce většinou na tři směny  kdyby udělal tolik zmetků co politici , tak už dávno do té práce chodit nemůže , protože by ho vykopli..

0/0
27.12.2006 10:23

jardahorak

Re: Re: Re: Re: Re: No jasně

nikdo nebrani tomu delnasovi od pasu dat se na politiku :-) A znalost ci neznalost materskeho jazyka o cloveku neco vypovida ;-)

0/0
27.12.2006 10:37

Jerry Seinfeld

Generalskej

Generale negenerale, v rychlem psani jiste clovek udela preklep, ale ne nadruhe strane klavesnice :-) Jak pise kolega, vase neznalost nejzakladnejsich pravidel pravopisu, ktere se uci na zakladce, leccos neznacuje. Co z uciva zakladni skoly vam jeste nejde? ;-)

0/0
27.12.2006 10:48

Marpo

Re: Generalskej

;-(Já znám , takovejch lidí se středoškolským vzděláním a mateřský jazyk taky neznaj na sto procent a jsou mezi němi lidé , kteří svojí kvalitou převyšujou kohokoliv z nás.Opravdu to , kdo, jak vlládne jazykem ,, nic nevypopvídá o kvalitě člověka samotného , pokud si to myslíš , tak jsi duševní chudák..;-)

0/0
27.12.2006 14:49

Jerry Seinfeld

Ja, dusevni chudak

Ano, jsem dusevni chudak a jiste je mezi stredoskolaky mnoho osob, ktere i ne vysoko prevysuji svoji "kvalitou" (co to vlastne je, ona "kvalita" cloveka?)

(Ne-)znalost pravopisu samozrejme nic nevypovida o osobnich vlastnostech cloveka. Zato o jeho (ne-)vzdelanosti vypovida hodne. Vsak take nikde nehodnotim ony "kvality" cloveka, uz jen proto, ze nevim, kdo se za kterym nickem skryva.

0/0
27.12.2006 17:14

GGG

Re: Generalskej

S tou češtinou se musím generála zastat v ostatním ne. Když píšu všemi deseti udělám i horší překlep např. rozdíl v  iíyý nebo eéě i když jsou úplně na jiném konci klávesnice. Když někdo datlí jedním prstem tak to je jiná.

0/0
29.12.2006 11:01

sds

Re: Re: Re: Re: Re: No jasně

Každý Čech by měl ovládat gramatická pravidla češtiny - tedy svého mateřského jazyka, pokud nechce vypadat jako naprostý vůl!

0/0
27.12.2006 16:02

bubák

Re: No jasně

vláďák se vrátil!! vítej legendo českých flákačů. Jaký byly vánoce? Dostal jsi pohlednici a rudý odznáček od milovaného vůdce soudruha paroubka? Nebo už i on na tebe kašle?

0/0
27.12.2006 9:45

Jerry Seinfeld

Vlada je stalice

VladaK je stalice, takovy lehce recesisticky zavan z casu hodne minulych.

0/0
27.12.2006 9:49

anders22

Re: No jasně

asi francouzsky salonni intelektual, ne? Vlada deBIL8-o

0/0
27.12.2006 10:33

No...

5% navíc ze základu,sebereme osobní.A zdražíme elektriku...

Souhrn vyzní následovně: vzhledem ke zvýšení cen energií, potravin atd. dojde ve skutečnosti ke snížení reálné mzdy. Asi by to chtělo, abysi chudáci poslanci "zaslouženě přidali" a tím se dohnal celorepublikový průměr do plusu. Že přitom ostatní chcípou, to je vedlejší....:-©

0/0
27.12.2006 8:27

VláďaK

Re: 5% navíc ze základu,sebereme osobní.A zdražíme elektriku...

Jde o tpo,jak se k tomu postaví nevodobí otrokáři,tedy zaměstnavatelé,majitelé firem,neboli zloději,kteří parazitují na práci druhých.

0/0
27.12.2006 9:27

Mouchard

Státní zaměstnanci

já bych jim platy snížil, stejně furt jenom zahlcujou diskuze na idnesu...:-/

0/0
27.12.2006 7:58

Jak je

..Odborový svaz železničářů v čele s Jaroslavem Duškem má sílu zcela zablokovat železniční dopravu v zemi...tohle možný ?;-€ To je bord*l.;-€:-©(Y)

0/0
27.12.2006 6:15

jeen

Re: Jak je

Je. ;-(  Ale ZKUS TO ZMĚNIT !;-€

[>-];-(

Možná by stačilo vyplácet odměny vedoucím pracovníkům jen ve vazbě na velikost provozního zisku, a ne je odměňovat za miliardové ztráty! Kdo to ale prosadí!;-€

0/0
27.12.2006 8:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.