Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýto zdraží dálkové autobusy až o desítky korun

Elektronické mýtné sáhne i do peněženek lidí, kteří často cestují autobusem na delší vzdálenosti. Prodraží totiž některé autobusové spoje, které na své trase využívají zpoplatněných komunikací. Jako první oznámila zdražení společnost Student Agency.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chemba

mýto zaplatí pracující a studenti

Kamiony to budou objíždět.

0/0
29.12.2006 10:38

Jerry Seinfeld

Demagogie

Jen maloktery kamion to bude objizdet, a jeste jen velmi kratke useky. Co by dopravce usetril na mytu, to by ztratil na delsi trase a delsi dobe jizdy.

Myto nezplati jen "pracujici a studenti" (mimochodem, to je takovy pekny obrat z hloubky 70. let), zaplati ho v cenach vyrobku uplne vsichni, i duchodci, nezamestnani, podnikatele a dalsi.

0/0
29.12.2006 11:01

Flat Vamp A.V.T.

...

...takže kamióny budou vesele jezdit i o víkendech a v autobusech zaplatíme víc - skvělá politika stran dopravy!

0/0
28.12.2006 15:03

Chytrakz hospody

Tak nevím

Domníval jsem se, že mýtné bylo zavedeno kvůli kamionům, které soustavně dalnici ničí, blokují a způsobují vážné nehody. Autobusům by snad měla stačit pouze známka jako osobním pekáčům. I když jsou autobusáci taky prasata (do kamionňáků však mají daleko), tak busy dálnici neničí a neblokují. Zákony holt tvořej hlavy pomazaný (nikoliv rozumem, ale hov.......)(Y)

0/0
28.12.2006 11:15

Flat Vamp A.V.T.

Re: Tak nevím

...co chceš - kde na to rozhazování a látání rozpočtu má pak voláda vzít?

0/0
28.12.2006 15:00

Jerry Seinfeld

Ano, "chytrak z hospody"

Ano, mate prispevek na urovni "chytraka z hospody". Autobusy samozrejme dalnice nici, a to velmi vyrazne. Jde o to, jakou mate hmotnost na napravu, a je jedno, zda jde o kamion nebo o autobus. Fyzika plati uplne stejne pro autobus i kamion.

0/0
28.12.2006 21:43

greenmouse

Re: Ano, "chytrak z hospody"

0/0
29.12.2006 11:15

mate68

počty

Praha -Brno 200km, 200*4=800, cestujících 50, 800/50=16, SA to vyšlo 40 (Y)

0/0
28.12.2006 10:29

jbroz50

Re: počty

Jo a kde jste sebral, že cestujících je 50? Normálně je 30 míst na sezení a v dálkové dopravě stát nesmí. A ne každý autobus je plný - v průměru je to těch 20 lidí na autobus.

0/0
28.12.2006 10:56

herdekflek

Re: Re: počty

http://www.dpmdas.cz/sluzby/zajezd/slu_zaj_new.htm

Myslím, že se přiblížil realitě v počtu sedadel blíž než vy.

0/0
28.12.2006 11:42

S.A.

Re: Re: počty

Student ag. má 51 sedadel pro cestující, tak pokud v průměru jede třeba 35 ( http://www.studentagency.cz/mainpage.php?f_id_zastavka1=1&f_id_zastavka2=2&f_odjezd=2007-01-08&odeslano=Vyhledat+spoje tak počítejtejme s 35 - prostě p. ředitel S.A. měl příležitost zdražit, tak jí jednoduše využil, má k tomu dobrou záminku.

0/0
28.12.2006 16:44

Steve

Re: Re: Re: počty

Když už, tak busy SA mají 61 míst;-)

0/0
28.12.2006 21:35

herdekflek

Re: počty

Zrovna to taky probírám, ještě by se měl ten počet snižovat ohledně průměrného zaplnění autobusu (což jistě vědí zcela přesně).... Myslím, že poněkud nadsadili. Jak už tak bývá v kraji zvykem....

0/0
28.12.2006 10:56

Demeter

Re: Re: počty

takze jak snadne reseni na obzoru. Levneji ji to jde, tak hura na SA a vytlacte je z trhu lepsi cenou a kvalitou.

0/0
28.12.2006 13:10

Demeter

maem fajn stat a fajn vladu, ktera se o to postarala

Jen nevim, v ktere hlave se to zrodilo. Nicmene pamatuju si, ze se mytnym mel resit neumerny narust kamionu jezdicich v CR.

Bez ohledu na to, jestli je myto dobry ci spatny napad. Dalnice neco stoji, jak vybudovani tak provoz. Jakym zpusobem to platit?

0/0
28.12.2006 9:49

Smějící se bestie

Re: maem fajn stat a fajn vladu, ktera se o to postarala

A co třeba použít těch minimálně 80 až 100 miliard vyždímaných na spotředních daních z PHM, na DPH z PHM, na silničních daních, dalničních známkách, pokutách atd., atd., atd.???

0/0
28.12.2006 10:12

Jerry Seinfeld

Podivne soucty

Jednak je vas soucet velmi podivny (80-100 miliard je cislo pekne vycucane z prstu), jednak veskere penize za spotrebni dane a za DPH z paliv, za silnicni dane a za znamky ani zdaleka nestaci na udrzbu silnic, na budovani silnicni site, atd. A kdyz vy pocitate metodicky spatne i penize za pokuty, tak musite pocitat i naklady za zniceni zivotniho prostredi vozidly (vzduch, zabor pozemku...), za naklady na nehody, za naklady na spravu silnicniho provozu (dopravni policie, evidence...) Nedopocital byste se.

0/0
28.12.2006 21:46

Pablo.Kickasso

hmm

bude toho vic co se zdrazi..krom autobusu i postovne a samozrejme i rada bezneho zbozi.. jen hloupy dopravce bude platit tyto naklady ze sve kapsy..

0/0
28.12.2006 9:08

honzik_janulik

Zajímavé,

jak skoro každý horlí za podporu autobusů, aby se nejezdilo vlastními auty a když se jednalo o dráhu, každý řval jak pavián:-/. Že jste na to ekologické přišli až se zdražením autobusů, to je zajímavéRv!

0/0
28.12.2006 7:34

(gbd)

Re: Zajímavé,

Ještě zajímavější je, že více zdraží nové autobusy "třínápravové" než staré Karosy, jejichž provoz je neekologický od výfuku viditelně.

0/0
28.12.2006 8:53

Petr

!!!

Nemam slov! Misto toho aby se podporovalo to, aby se lide prepravovali hromadne v autobusech, tak se autobusy zdrazi aby kazdy vytahl svoje auto a jel do prace, do skoly , ... autem. Dalnice pak budou vecne ucpane a znicene vice, nez kdyby udelelili vyjimku pro autobusy.

0/0
28.12.2006 6:45

ian69

Re: !!!

A "nejlepší" na tom je, že jim to ježdění autem budeš, pokud použiješ autobus, ještě víceméně sponzorovat... Nemám slov.

0/0
28.12.2006 7:55

komentator-1

Re: Re: !!!

sponzorovat? Vy jste spadl z hrušky člověče ne? Každý řidič osobního auta platí dálniční známku, tak jakýpak sponzoring.

0/0
28.12.2006 8:15

ian69

Re: Re: Re: !!!

2komentator-1: přečtěte si někde, kolik kilometr dálnice stojí a kolik jedna známka. Pak si vylezte na hrušku a dál už to znáte...

0/0
28.12.2006 9:39

blackpoint

Paráda

ještě jedno takový zdraženíčko a začnu zase jezdit vláčkem. To mě vždycky bavilo.:-)

0/0
28.12.2006 6:24

janina7

Re: Paráda

Vůbnec nevíš co píšeš. Až začneš jezdit vlakem, tak si teprve začneš vážit autobusu. Teď jsem přijela do práce vlakem. Na dráze žádné mýto neplatí, ale tenhle rok zdražily asi 3x a k tomu ještě "sjednotily slevy". Lumpové to jsou na entou!!

0/0
28.12.2006 7:36

(gbd)

Re: Re: Paráda

Nejvíc mne mrzí zrušení "slevy PAJ" - tedy fakticky zrušení automatu na jízdenky. Musím být na nádraží o 15 minut dřív jen proto, abych stihl postát ve frontě.

0/0
28.12.2006 8:54

Vašek

Re: Re: Paráda

To se pletete, dráha platí kiaždý ujetý km. Platí za trasu v JŘ, cena je k vidění v cenovém věstníku MF ČR. Vše hezké

0/0
28.12.2006 21:07

xx

Re: Re: Paráda

Tak to je blbost roku! Na dráze se platí poplatky za dopravní cestu už dávno. A je jednou, jetli se jedná jen o motorák, který slouží k základní dopravní obslužnosti!

Malé autobusy stále neplatí nic.

0/0
29.12.2006 10:24

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Paráda

A to jeste pomijime, ze dalnicni poplatky porad nebudou ani zdaleka dosahovat nakladu na udrzbu a rozvoj silnicni a dalnicni site...

0/0
29.12.2006 10:32

SocPredator

Tak to by mi teda vůbec nevadilo

Když dálkovej autobus stojí kolem 8 milionů, tak těch pár desítek korun zdražení už nikoho nezabije.

Mno a jinak samozřejmě korytáři to zase vymysleli dokonale na vyli*pr*el, a každej teď radši pojede do práce autem. U některých spojů už je cena tak vysoká, že se to autem vyplatilo, takže po zdražení lístku o 20 korun už jedu autem, to je jasná věc :-)

0/0
27.12.2006 23:22

Navrátil

To je dobře,

ČD taky platí SŽDC.

0/0
27.12.2006 22:48

tIM

Re: To je dobře,

Jenže ČD dostávají obrovské dotace od státu, kdežto autobusový dopravci jsou v opačné pozici ti státu jenom přispívají, s trochou nadsázky dalo by se říct, že autobusy vlastně dotují vlaky;-)

0/0
27.12.2006 23:12

buhvol

Re: Re: To je dobře,

Tak to se šeredně mýlíš. ČD dostávají jen na přepravu cestujících, nákladní jsou ziskové. Autobusy dostávají od státu (krajů) také subvence, vyplatí se jen několik málo tras, např. Praha - Liberec/Brno/Plzeň... :-P

0/0
28.12.2006 0:18

buhvol

Re: Re: Re: To je dobře,

A ještě k těm ČD. Státní podpora se týká zejména vlaků nižších než EC/IC, tzn. všechny lokálky, které už ze své podstaty těžko ziskové budou (stejně jako například DP hl. města)

0/0
28.12.2006 0:20

Smějící se bestie

Re: Re: Re: Re: To je dobře,

Ukaž mi jedinýho člověka, který se v účetnictví Českých Dobytčáků vyzná natolik, že může na 100% dokázat, že nedochází k žádnému křížovému financování a dotace se používají pouze na to, co tu píšeš...

0/0
28.12.2006 8:54

Vašek

Re: Re: Re: Re: Re: To je dobře,

Bohužel je to opačně, z výnosů nákladní dopravy se křízovým finančováním spíše kryje část ztrát z osobní dopray.

0/0
28.12.2006 21:09

tIM

Re: Re: Re: To je dobře,

Jasně že dostávají jenom na cestující o nákladní tady není vůbec řeč (autobusy taky vozí jenom cestující):-).

Určitě dostávají i dálkové autobusy dotace? Místní jasně to jo, ale tady se jedná o mýto- autobusy, které jezdní přes dálnice. Dálkové vlaky - "rychlíky" dotované jsou

0/0
28.12.2006 10:43

TFK03

Re: Re: Re: Re: To je dobře,

Státní dotace na pořízení autobusu jdou až nad 50%. Dost slušná podpora, nemyslíš?

0/0
29.12.2006 1:05

ufo pilot

Mýto zdraží dálkové autobusy až o desítky korun

Ja bych tomu spis rikal vydirani, nebo parkovaci poplatek, nez myto. Zaco vlastne chteji zaplatit? Kdo je zvedavej jezdit do Debilova parkovat na dal-----nici?Rv[>-]Rv;-D;-D;-D

0/0
27.12.2006 22:25

ufo pilot

Re: Mýto zdraží dálkové autobusy až o desítky korun

;-OA do Praglu uz vubec ne.Rv:-P:-©;-D

0/0
27.12.2006 22:27

jacin

Re: Mýto zdraží dálkové autobusy až o desítky korun

ale,ale...končí hon na kamionku a začíná na mýto ??? no to se podivejme....

0/0
27.12.2006 22:32

BOPIK

at pocitam jak pocitam...

jestli se plati necelych 5,- na km tak trasa praha brno vyjde na 5 x 200 tedy 1000 na autobus draz... kdyz vezmeme ze je temer vzdy plny 60 lidi tak zdrazeni vychazi 1000/60 tedy necelych 17 korun... i kdyz vezmu rezervu tak se zdrazeni musi vejit do 20,- na osobu... kde se tedy bere tech 40,-?

0/0
27.12.2006 22:09

Premda

Re: at pocitam jak pocitam...

ja na brachu, bracha na me..neznas? :-©

0/0
27.12.2006 22:10

BOPIK

Re: at pocitam jak pocitam...

nazory typu pokud se ti to nelibi jezdi vlakem taky jebu, pac nejde o to ze zdrazili, ale o to ze se to snazi hodit na myto... pokud chce zdrazovat - ma na to v mezich zakona pravo ale v tomhle pripade muze jit o zneuziti dominantniho postaveni na trhu... tohle je jednoduchy obchazeni zakona a to mi vadi

0/0
27.12.2006 22:15

Navrátil

Re: Re: at pocitam jak pocitam...

SA má dominantní postavení na trhu? To si asi děláš srandu, ne?;-D

0/0
27.12.2006 22:49

buhvol

Re: at pocitam jak pocitam...

Nóóó... nedávno jsem jel busem do Brna a rozhodně plnej nebyl. Půlka sedadel zela prázdnotou. Zpátky to bylo podobné... na druhou stranu týden předtím zase plný byl... ;-)

0/0
28.12.2006 0:22

jk

Re: at pocitam jak pocitam...

to je prumerne zdrazeni, imho studentagency bude zdrazovat vic, pac na vic nez 2napravovy autobus se plati vyssi castka.

0/0
28.12.2006 2:16

holyasshole

odstupte

Pane Mýto - ODSTUPTE!!!;-€

0/0
27.12.2006 21:42

Pazgřivec

Busy x Vlaky

Pro autobysy by žádná vyjímka být něměla, vlakoví dopravci taky platí za využívaní železnice a to ji regionální nejne korigorů.

0/0
27.12.2006 20:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.