Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na českých dálnicích se začalo vybírat mýtné

S příchodem nového roku zasáhla české dálnice a rychlostní silnice zásadní změna. Automobily nad 12 tun - tedy kamiony a autobusy - na nich začaly platit mýtné. V průměru 4,05 koruny na kilometr. Společnost Kapsch spustila celý systém přesně o půlnoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TomášM

Mýtné brány jsou nesmysl

když byste na každý 1 km postavili jednoho člověka, který by sledoval provoz a bral 20 000 hrubého měsíčně, 22 miliard byste prošustrovali za 100 let.

0/0
2.1.2007 21:23

TomášM

Re: Mýtné brány jsou nesmysl

a jestli bude mít někdo řeči, že je to není jenom o lidech na trase, tak můžete člověka postavit ob 2 kilometry a zbyde vám 450 lidí, kteří mohou zpracovávat, vyhodnocovat data, honit neplatiče.....

0/0
2.1.2007 21:25

maron

chach

Já se jen těším, až si jeden nasraný dopravce nasadí před projetím "brány" na kamion několik železných tyčí a ty citlivé kamerky jedním projetím zničí, aniž by ho kamery zaznamenaly...

0/0
2.1.2007 12:08

TomášM

Re: chach

tak dostane půl mega pokuty za to že projel bez zaplacení :-P

0/0
2.1.2007 21:32

Peníze

Vybrané peníze

Škoda že na webu nezveřejněj to on-line počitadlo vybranejch peněz, aby sme taky viděli jak to sype ... 8-o

0/0
1.1.2007 23:49

cekon

Brány jsou zlaté

Pro Kapsh samo - průměrně 1 za 130 miliónů... NO COMMENT. Pěkně si Kapshaci namastí kapsy na idiotech z Česka ...

0/0
1.1.2007 22:16

regazzi

Re: Brány jsou zlaté

Mohl bys nam priblizit myslenkove pochody, ktere te vedly k tem cislum ? Diky.

0/0
2.1.2007 0:57

roba

Re: Re: Brány jsou zlaté

To je celkem jednoduché - myslí si, že celý systém spočívá v těch branách a troše elektroniky na nich. ;-D

0/0
2.1.2007 10:13

cekon

Re: Re: Re: Brány jsou zlaté

A ty víš o něčem dalším? Technologie pro mobilního operátora Oskar stála svého času 220 mil USD, což je zhruba 2x tolik ... Troubo

0/0
2.1.2007 16:32

tlachi

ha ha ha

... mě by zajímalo zda má z mýtného nějaké procentko i Kapsh?

Stejně je to trapné .... vždyť krom D1 co tu kdysi postavil komunista, tu není žádný pořádný souvislý kus .... už vidím jak nějaký kamion pojede po tom ždíbku něk v moravskoslezském kraji max 20 km a ještě za to cálovat .... a že policie ma transportery .... hm .... mi to připomíná vytuněné Fokusy dálniční policie .... ;-D

0/0
1.1.2007 21:27

RaPel

Re: ha ha ha

Kdyby Tě to zajímalo, tak sis to už dávno zjistil. :-/ (Malá nápověda - za jístých podmínek ano...)

0/0
1.1.2007 22:12

regazzi

Re: ha ha ha

Těmi vytunenymi Fokusy myslis seriova Mondea ST220 s upravami pro Policii CR ? :-)

0/0
2.1.2007 0:59

BUFFALO_CZ

a jedna malá výhoda k bránám...

jelikož to zachycuje SPZ u každýho vozidla (ať jde o osobák nebo tir), z důvodu zjištění jestli má nebo nemá objekt krabičku :)) jde tím de facto měřit i rychlost vozidla, resp. překročení rychlosti + konkrétní SPZ .. čili tyto data ten systém pobírá ať má auto krabičku nebo ne ... věřím, že kdyby u PČR resp. dopravákl nebyli blbci, tak by se kapsche zeptali, jeslti by jim poskytovali i rychle jedoucí objekty :)) ale to si radši dopraváci postaví falešný kamery :))

0/0
1.1.2007 20:09

redback

Re: a jedna malá výhoda k bránám...

K čemu jsou potřeba krabičky v autech, když ten systém umí přečíst poznávací značku? To vypadá na pěkný podvod.

0/0
1.1.2007 20:39

PedroKV

Re: Re: a jedna malá výhoda k bránám...

Protože na silnicích může být sr..ka a pak ty spz nepůjdou přečíst. Proto je jednodušší a daleko spolehlivější ten radiový přenos. Je totiž rozdíl, když se 10 SPZ za den nepodaří rozluštit, než když se za den 10 SPZ rozluštit podaří. To by potom byl podvod.

0/0
1.1.2007 20:44

Flasi

Re: Re: a jedna malá výhoda k bránám...

Třeba proto, že přečtení té značky zdaleka není zaručeno a používá se jenom na některých branách k identifikaci neplatiče?

0/0
1.1.2007 20:45

mlada_fronta

negativni kampan

Rekl bych, ze celou tu negativni medialni masirku okolo zavadeni mytneho (spatny system, spatny dodavatel, vsechno predrazeny, zastarala technologie, monstra u dalnic - to je jen namatkovy vyber z prispevku nize) ma na svedomi CESMAD, protoze jim nekdo jde po jejich bizu, kterej nezrizene zdarma provozujou po ceskych dalnicich. Je totiz s podivem, jak unisono zaporne nazory na mytne odevsud zaznivaji. Vsadil bych se, ze kdyby se vybral satelitni system a jiny dodavatel, tak zase budou vsichni tvrdit, ze lepsi je stacionarni system a ten hypotetickej jinej dodavatel by to schytal uplne stejne  jako dneska Kapsch. Mimochodem, ten vsemi oslavovanej satelitni system v Nemecku se potyka se znacnymi technickymi problemy, zatimco ten stacionarni v Rakousku funguje spolehlive ...

PS: kdo prisel s tou pitomosti, ze zivotnost systemu jsou 4 roky ??? To se ocelovy podpery dalnicnich dopravnich znacek (jsou uplne stejne konstrukce) menej taky co 4 roky ??? To je ale blbost, co ???

0/0
1.1.2007 17:42

MrakyMrak

Re: negativni kampan

Jaky viz ma CESMAD na ceskych dalnicich? Jinak souhlas R^

0/0
1.1.2007 17:51

MrakyMrak

Re: Re: negativni kampan

Samozřejmě biz...

0/0
1.1.2007 17:52

mlada_fronta

Re: Re: Re: negativni kampan

Dopravci sdruzeni v CESMAD provozuji po ceskych dalnicich nakladni dopravu a nepodileji se (nebo pouze minimalne - silnicni dan) na nakladech na udrzbu a rozvoj dopravni cesty = sveho vyrobniho nastroje. Nepatricneho narustu silnicni nakladni dopravy si asi v poslednich letech vsiml snad kazdy, zavedenim myta se ale, dle meho soudu, jejiho omezeni nedosahne, pouze se z toho vydojej nejaky prachy. Myslim si, ze by mely prijit ke slovu mnohem silnejsi restrikce, napr. tranzitujici kamiony povinne vozit po zeleznici (napred ale na ni umoznit konkurenci prepravcu), zakazat zakonem dalkovou prepravu nekterych komodit po silnici (napr. uhli nebo stavebni material, coby tradicni zeleznicni naklad, se ted dalkove vozi kamiony, ale na silnici nemaji co delat)

0/0
1.1.2007 20:37

Mac

Re: Re: Re: Re: negativni kampan

Přesun na železnici je pekna idea, ale má to háček. ČD nedisponují tolika vagonama, uz loni byl problem s pristavovanim vagonu a letos to bude jeste horsi ,podotýkám vozime surovinu ve stejnejch vagonech jako se vozí uhli....

0/0
8.1.2007 15:43

NoLimits

Re: negativni kampan

Ono taky Němci už dávno nejsou, co (za Hitlera) bývali... Nedávno jim z USA vrátili všechny Mercedesy, kteří jezdili na "chcanky". Ani jeden nesplnil emisní limity... Satelitní systém měl dostat jednoznačně přednost: žádné brány, žádné falešní sobi :-) a 100% pokrytí celého území.

0/0
1.1.2007 17:53

Flasi

Re: Re: negativni kampan

A mnohonásobně vyšší cena a náklady na přechod na Galileo nikoliv výrazně menší, než z mikrovlného sytému. Děkuji, GPS mýto teď a tady nechci.

0/0
1.1.2007 19:46

PedroKV

Re: Re: negativni kampan

Ale České Republice pokud vím žádný satelit (tohoto druhu) nepatří. Pokud se rozhodne vláda, která satelity provozuje (ať už GPS-USA, či jiné v Evropě) rozhodne se systémem skoncovat, nebo nenajde prostředky na další provoz, nebo se rozhodne vnést do systému umělou odchylku (jako u systému GPS "Selective Availability"), pak budou všechny státy závislé na satelitech v kelu. Dříve jsem si také myslel, že je to lepší, než obludy na dálnici, jenže ony ty obludy jsou nakonec asi daleko nejlepší. A na dálnici se člověk nemá co kochat, ale dávat majzla. Líbí se vám snad billboardy? Také by se dalo říct, k čemu tam jsou? Reklamy jsou přece v TV, tisku, rádiích, co má každý v autě atp. A přesto tam ty obludy jsou. O obludu méně či více je v takto funkčním území jakým je dálnice prašť jako uhoď. A ač Kapschi nijak nefandím (je mi to zcela jedno), myslím si, že se stát měl postarat o to, aby měl výherce podmínky k tomu, aby za těch x měsíců měl šanci systém legálně postavit-viz stavební řízení..

0/0
1.1.2007 20:52

Jolie

Re: Re: Re: negativni kampan

Jezis, tak az nekdo zlomyslny to GPS nebo Gallileo vypne, tak holt vytiskneme znamky. To uz je snad pravdepodobnejsi, ze Kapsch vypne brany az se nebude moct s vladou dohodnout na nakych kompenzacich za buhvico, napriklad...

0/0
1.1.2007 22:58

Xerces

Re: negativni kampan

Je to možný, ale mě jako laikovi když o tom řekli úplně základní tech. údaje bez jakýhokoliv politickýho pozadí by byl prostě ten satelitní systém bližší přestože jsem přesvědčen že by tam ty technický problémy byly taky, ale máme 21 století tak se sakra probuďte. S těma naftovejma agregátama mě to teda dorazilo. Já už se podobnejm přešlapů státu jenom směju (INDOŠ, letošní rozpočet, ...) tohleto v žádným filmu nevymyslej s čím občas příjde naše vláda akorát ten hořký podtext ten mi na tom trošku vadí.

0/0
1.1.2007 18:13

Flasi

Re: Re: negativni kampan

Naftový agregáty kvůli tom, že se nestihla vyřídit nějaká stavební povolení je naprostá prkotina proti tomu v jakých bolestech by se rodil satelitní systém.

Ve zkratce:

Rakušáci zavedli mikrovlnky a fungovalo to. Němci zavedli satelity a hodně dlouho tomu kurýrovali dětské nemoci. A nedá se říci, že tady by se všem těm problémům dalo vyhnout.

0/0
1.1.2007 19:49

Jolie

Re: Re: Re: negativni kampan

Myslim ze to staci podchytit smluvne. Nevybere se dost = pokuta. A je putna jaky bude mit realizator bolesti pri porodu. Obavam se, ze v Rakousku budou casem brany rusit, zatimco Nemecko bude system maximalne tak zdokonalovat...

Satelitni system mel byt pri vyberovem rizeni prinejmensim vaznou alternativou k mikrovlne, a ne predem zavrzenou moznosti.

0/0
1.1.2007 23:01

Flasi

Re: Re: Re: Re: negativni kampan

No teď už jenom sehnat blbce, který podepíše smlouvu, že mi satelitní systém bude fungovat od začátku a dostatečně spolehlivě, aby souhlasil s pokutou, která by byla srovnatelná s nevybraným mýtným.

Jistě, že se budou v Rakousku i u nás brány rušit. MW systémy budou postupně nahrazováný satelitními systémy na bázi Galilea, to je jasné.

A Německo nebude pouze zdokonalovat, ale přecházet na Galileo. A je velká otázka kolik to bude stát. Pochopitelně zastánci GPS mýtného tvrdí, že málo a zastánci MW systémů tvrdí, že hodně. Jisté je bohužel jenom to, že systém, který postavil Kapsch nijak neřeší snadnost budoucího přechodu "neželezné" části systému na satelity. Protože to po něm zadavatel (MD) nepožadoval.

0/0
1.1.2007 23:45

Jolie

Re: Re: Re: Re: Re: negativni kampan

Vsechno je jenom otazka ceny. A vubec nebylo od veci, na kolik by system za takovych podminek vysel.

A to ze nebyla zohlednena budoucnost systemu, to snad radej ani nema cenu komentovat..

0/0
2.1.2007 0:03

Flasi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: negativni kampan

Všechno je otázka ceny. Jistě, ale co tím chcete říct? Prostě dneska je MW systém odzkoušená a spolehlivá věc na který může dát dodavatel podstatně větší garance a strpí ve smlouvě podstatně citelnější pokuty, než dodavatel satelitního systému.

Že nebyla zohledněna budoucnost systému je možná taky dobře. Protože beztak budeme na další generaci přecházet kdoví kdy a stejně bude potřeba celou informační část systému předělat. Budoucí záměry se systémem neznám, takže to nemohu posoudit.

0/0
2.1.2007 0:46

Satelity

Re: negativni kampan

Tak to sorry, ale satelity sou samozřejmě lepší, nic se nikde nestaví a je to technologie i do budoucna, sem zvědav kolik nešťastníků se zabije nárazem do těch zku... bran ;-O

0/0
1.1.2007 18:19

BUFFALO_CZ

Re: Re: negativni kampan

nárezam do bran ? to jako že kdybys vyletěl z dálnice a ta brána by tam nebyla tak bys měl nepatrně vyšší šanci na přežití ? :)) a co pilíře pro mosty vedle dálnice ? taky tě vadí ? zrušme mosty !!! ;-D

0/0
1.1.2007 20:03

Jolie

Re: Re: Re: negativni kampan

to je sice hezke bagatelizovani, ale nic nemeni na tom, ze kolem dalnice ma byt co nejmin rizikovych objektu. Konkretne billboardy a mytne brany tam opravdu nemaji co delat..

0/0
1.1.2007 22:55

Flasi

Re: Re: Re: Re: negativni kampan

No billboardy tam nemají co dělat kvůli odvásění pozornosti řidičů. Ale říct, že tam nemají být ani mýtné brány a hotovo je docela silné. Jenda brána na jeden sjezd je opravdu to poslední riziko, které mě na dálnicích trápí.

0/0
1.1.2007 23:49

ehm

ehm

By mně zajímalo jestli jsou ty brány schopny si na sebe vydělat. Možná je to tak, že se na mýtném nevybere ani tolik, aby se ty brány zaplatily.

0/0
1.1.2007 16:24

BUFFALO_CZ

Re: ehm

chceš říct, že je problém případně zvednout cenu z 4Kc/km na 8Kc/km aby se ty brány zaplatili ? nebo z jakýho důvodu by se neměli ty brány zaplatit ? :))

0/0
1.1.2007 16:34

VVER1000

Re: Re: ehm

t takovýho, že zisk má být 4 - 6 mld za rok, za 4 roky jsou do šrotu a pořizovací náklady byly přes 20 mld.

0/0
1.1.2007 17:03

z

Re: Re: Re: ehm

Odpověděl sis vlastně sám, takže co dodat. Snad jen že životnost je bezpochyby delší než 4 roky a příjmy se budou zvyšovat...

0/0
1.1.2007 17:27

michal II

Re: Re: Re: Re: ehm

Obavam se, ze moralni zivotnost vyssi nebude

0/0
1.1.2007 18:47

BUFFALO_CZ

Re: Re: Re: Re: Re: ehm

"moralni zivotnost" tech bran, je dana zakonem, ktery v kamionech vyzaduje ty malinke černé krabičky... čili pokud ten zákon bude v platnosti 20 let, tak morální životnost těch bran bude 20 let :))

0/0
1.1.2007 19:52

peppe

Re: Re: ehm

protoze celej system byl desne drahej a navic je zastaralej. modernejsi system satelitni podporovany EU by byl levnejsi a navic vyuzitelny i do budoucna, coz tento mikrovlnny bude mozne jen zbourat a zase vybrat penize na novy za ktery zase dostane nejaka firma preplaceno aby ho uvedla do provozu :)  chtel bych byt akcionarem Kapsch :)

0/0
1.1.2007 17:03

BUFFALO_CZ

Re: Re: Re: ehm

:)) manuální počítání kamionů na dálnicích, stylem že tam posadíš lidi a ty budou zapisovat SPZ, by bylo také hodně zastaralé a drahé ano ? bezpochoby ano, přesto pokud bys zpoplatnil km dálnice tak, aby to vzhledem k objemu vybraných, vydaných peněz a celkovému trafficu vycházelo... tak to bude výdělečný systém :)) čili abych to zhrnul, pokud je zákonem daný že kamion v ČR jedoucí po dálnicí musí mít krabičku, která je součástí systému, tak je zastaralost sytému skutečně irelevantní :))

0/0
1.1.2007 19:56

Jolie

Re: Re: Re: Re: ehm

mno ovsem jestli evropska komise rozhodne, ze od roku 2012 budou clenske zeme povinne prechazet na jednotny satelitni system, coz by mimochodem bylo pomerne logicke, tak jsem docela zvedav jak budeme Kapschi kompenzovat naklady.... vubec nemluve o absurdyte typu - na dalnice mikrovlny, na ostatni silnice satelit, ktera nas mozna ceka v nejblizsi dobe..

0/0
1.1.2007 22:54

Flasi

Re: Re: Re: Re: Re: ehm

No, že by EK rozhodla o přechodu na jednotný satelitní systém není logické, ale prakticky vyloučené.

Absurdita kombinace MW a satelitu nás v nejbližší době nečeká.

0/0
1.1.2007 23:52

Katen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Co je zdrojem toho striktniho vyroku?

http://ekonomika.idnes.cz/hn-stat-zvazuje-u-mytneho-prechod-na-satelit-f3p-/ekonomika.asp?c=A061110_095520_ekonomika_str

0/0
2.1.2007 11:02

Xerces

Re: ehm

Pochybuji, jinak by to už přeci někdo mediálně prezentoval. Stačí 3 čísla, pořizovací a provozní náklady a předpokládaný zisk. Dokud tohle někdo jasně neřekne, tak je to tunel jak prase.

0/0
1.1.2007 17:26

azazel

Re: Re: ehm

všechna ta tři čísla jsou veřejná, stačí nebýt líný a vyhledat si je...

0/0
1.1.2007 21:11

azazel

Re: Re: Re: ehm

pro jistotu jsem to raději vyhledal ;)

http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Silnice+dalnice+mosty/mytne/Dotazy/

0/0
1.1.2007 21:18

Xerces

Re: Re: Re: Re: ehm

Tam jsou uvedeny pouze výnosy a informace o tom že se to zaplatí cca do dvou let ale nejsou tam náklady pořizovací a provozní. Jak si mám výkládat to že se to zaplatí do dvou let? To jako že dva roky se budou platit jenom ty brány a teprve pak půjde mýtné i do obnovy silnic??? Prostě typický mlžení. :-/

0/0
1.1.2007 21:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.