Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na mýtném se loni vybralo o 578 milionů více než v roce 2007

Automobiloví dopravci zaplatili v loňském roce na elektronickém mýtném 6,14 miliardy korun. To je o 578 milionů více než v roce 2007. Podle mluvčího společnosti Kapsch, která systém postavila a spravuje ho, ale firma letos očekává stagnaci i pokles.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Xladi

Viněty k ničemu

Stejně to přímá kontrola nevyřeší, navíc je to daleko dražší než natisknutí párset tisíc známek. Zajámalo by mě kolik stojí vytisknutí jedné dálniční známky a všech nákladů kolem a pak cena za údržbu systému s vinětami. podle propočtů kolik by to mělo stát, bylo vypočteno že ten rok by mýto nic nevydělalo a spíše prodělalo. Ještě že Řebíček půjde pryč, už má vyděláno(státní zakázky pro jeho firmu), teď si musí narejžovat někdo jinej

0/0
2.1.2009 7:26

roba21

Re: Viněty k ničemu

Viněty jsou naopak výborný nápad, který doufám bude brzy realizován. Systém už stojí, takže to nic moc navíc stát nebude.

Hlavní výhoda je v tom, že jsou přenosné na vozidlo, takže je možné koupit třeba jen jednu do rodiny. Případně pokud má někdo více aut, tak nemusí kupovat známku na všechna auta (stejně nemůže jet všemi najednou).

0/0
2.1.2009 14:27

lolek77

Re: Viněty k ničemu

Pokud jezdíš denně do práce po dálnici tak si na mě vzpomeň až budeš platit od kilometru. Vzkazuji Ti, že jsi oslík.

0/0
2.1.2009 16:18

Performer

kdyby radši zdanili naftu, alespoň jako benzin

(nebo podle populárního CO2)

Aby se tolik nekupovaly smrduté dieselové osobáky a dodávky.

Ovšem přidanit naftu o pár Kč na litr se nemůže (prý by rohlík zdražil na 5,60 Kč), ale zdanit nákladní auta formou mýta o řádově vyšší částku je zřejmě v pohodě......

0/0
1.1.2009 22:56

Yurek

Dopravci zapaltili???

Dost blbé tvrzení i jako fór. Vážně se někdo domnívá, že si to dopravci nezapočítali do ceny za přepravu a že se tím nezvýšily ceny zboží a služeb??? Jediný, kdo na tom vydělal je Kapsch. Vypráskat toho debila Řebíčka a vymáchat to hovado ve Vltavě! A Topolánka s ním - je šéf, je zodpovědný.

0/0
1.1.2009 20:23

Andee

Re: Dopravci zapaltili???

Samozřejmě jsme to zaplatili my všichni v ceně za dopravu. Je to naprosto správné, když je poplatek za užívání určité veřejné služby vybírán formou cíleně směrované daně.R^

0/0
1.1.2009 21:53

Neumětel

Re: Dopravci zapaltili???

Akorát je třeba se zamyslet, jaká je výnosnost daně vzhledem k nákladům. Tedy, kolik z vybraných peněz ulpí za nehty firmě Kapsch. Placení kamiony - OK? Ale proč platí autobusy? Vždyť co více si můžeme přát, než aby na přecpaných dálnicích jezdili lidé autobusy?

Další otázka je kvalita dálnic (hlavně panelové úseky, a téměř kompletní D1). Opravdu jejich kvalita odpovídá ceně mýtného?

A poslední otázka? Kolik z vybraného mýtného + silniční daně + spotřební daně z pohonných hmot se vrací do dopravní infrastruktury?

0/0
2.1.2009 8:34

roba21

Re: Dopravci zapaltili???

Mýtné je dítě ČSSD a ne Řebíčka.

0/0
2.1.2009 14:27

lolek77

Re: Dopravci zapaltili???

Máš v tom svým hardisku i pamětˇ? Mýtné zavedli socani a ministrem dopravy byl Šimonovský (jinak propagátor nezapomenutelné vyhlášky 411).

0/0
2.1.2009 16:20

alenuska

mytne

zajimalo by mne kam ty penize jdou kdyz mame tak ubohe cesty,

staci jenom d1 a clovek by brecel.:-(:-(

0/0
1.1.2009 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.