Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Představitelé Fedu a ECB slíbili boj proti deflaci

Představitelé americké centrální banky(Fed)a Evropské centrální banky chtějí bojovat proti deflaci, kterou vyvolala recese světové ekonomiky. Ještě před pár měsíci se bankéři hrozili vysoké inflace, nyní je straší opačný stav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Harpa-gon

Kdo má dobrý nervy,

přiměřený balíček,chce vytvořit balík,je ideální doba to zkusit.Nějaký ten pád 30%vydržet,zvlášť když budou druzí utíkat,přidat.Inflace ještě nějaký ten rok počká.Má někdo jiný názor?A do čeho?To ať si poradí každý sám.

0/0
5.1.2009 14:54

krultheking

deflace je mnohem lepsi stav nez inflace

neni pravda, ze deflace omezuje spotrebu a ekonomiku - viz IT a vubec cele odvetvi elektro - je to naopak inlface, ktera poskozuje spolecnost neumernym tlakem na nesmyslnou spotrebu pouze ve snaze zbavit se znehodnocujicich se penez a podporou zadluzovani

0/0
5.1.2009 13:31

Vyprodej

Re: deflace je mnohem lepsi stav nez inflace

To, co jste napsal, není pravda.

0/0
6.1.2009 1:01

GI Joe

Re: deflace je mnohem lepsi stav nez inflace

Ale je...Moderni ekonomicky vizionari si neumu predstavit ekonomicky rust bez inflace a neustale vissi miru konsumerismu a nuti tak lidi k nakupovani novich veci. Inflace je skryta dan chudym a lidem na vyplatach. Takovy system se jednoho dne zhrouti.

0/0
6.1.2009 1:27

Viktor N.

Re: deflace je mnohem lepsi stav nez inflace

Už se hroutit začal. A ti pitomci z FEDu a ECB, místo aby konečně byli potichu a neškodili, tak to zhroucení jen zhorší a prohloubí…

0/0
6.1.2009 11:05

Pozorovatel2

Deflace pozitivní nebo negativní?

Asi se máme na co těšit. Boj s deflací nebude až zas tak jednoduchý :-/.

Viz třeba článek Deflace jako průvodní jev recesí. Mýtus nebo realita?

http://www.euroekonom.cz/analyzy-clanky.php?type=jl-deflace

0/0
5.1.2009 12:29

Viktor N.

Re: Deflace pozitivní nebo negativní?

Podle mého názoru je deflace přirozenou reakcí na krizi, která by měla dopady krize zmírnit, případně nastolit počátek obnovy. Jenže ti idioti na deflaci zareagují dalším tiskem bankovek a tedy jen opět dalším znehodnocováním měny. No samozřejmě, když na tom vydělají jen oni díky tomu, že jsou na špici té pyramidy (respektive letadla) a po nich potopa…

0/0
5.1.2009 12:47

Pozorovatel2

Re: Deflace pozitivní nebo negativní?

Jasně, je to přirozená reakce na předchozí inflační bublinu. Jenže tu jsou dva velké problémy: 1. Peníze od FEDu a ECB nikdo nechce v čase deflace ani zadarmo, takže tisknout nové papírky stejně nemá smysl. 2. V čase deflace je nutná pokles mezd. Ten ale odbory nedovolí, místo toho tedy příjde vlna nezaměstnanosti. Podle mě větší v EU než v USA.

Cituju z článku z kapitoly Velká deprese v USA, na který jsem hodil link:

"Velká deprese měla navzdory své vážnosti řadu až tragikomických rysů. Americký prezident Herbert Hoover bojoval za udržení vysokých mezd do roztrhání těla, čímž logicky jen zvyšoval nezaměstnanost. Podnikům klesala produkce, nebo rovnou krachovaly, přesto byly tlačeny do výplat stále stejných nominálních mezd..." Rv

http://www.euroekonom.cz/analyzy-clanky.php?type=jl-deflace2

0/0
5.1.2009 12:57

Pozorovatel2

Re: Deflace pozitivní nebo negativní?

A ještě jeden citát:

"Ceny navzdory snaze vrchnosti klesaly (při velké depresi v USA), reálná úroveň mezd tedy rostla. Ti, co pracovali, se těšili vyšší životní úrovni (!), nezaměstnaní, jejichž počet vystoupal přes vražedných 25%, živořili na hranici bídy. Na počátku roku 1933 byla v USA nezaměstnanost 26,8%, úroveň mezd stoupla ve stejné době proti roku 1929 na 108,4%..."

0/0
5.1.2009 13:01

Swiss Toni

Re: Deflace pozitivní nebo negativní?

Ano, ted budou mozna par mesicu valcit s hrozbou deflace, pak ovsem prijde hyperinflace...

0/0
5.1.2009 13:17

Pozorovatel2

Re: Deflace pozitivní nebo negativní?

Možná máš pravdu, co když ale budou bojovat s deflací několik let? Stejně jako Japonsko nebo Hong Kong. Tam taky žádná hyperinflace nedorazila ani za 10 let po bublině. Například takové Španělsko a Irsko se z deflace jen tak nevyhrabou. A to nepočítám USA, Německo, Belgii, Nizozemsko...

0/0
5.1.2009 13:26

Swiss Toni

Re: Deflace pozitivní nebo negativní?

V EU nebude situace tak hrozna jako v USA. V eurozone asi budou problemy, protoze jednotna mena neni stejne vyhodna pro vsechny staty, ale celkove snad Evropa nedopadne uplne tragicky. Doufam!

0/0
5.1.2009 13:50

Viktor N.

Re: Deflace pozitivní nebo negativní?

Díky za zajímavý odkaz, který jsem si přečetl. Jen bych polemizoval s tvrzením (coby důsledek „škodlivé“ deflace): „Klesající ceny nestimulují spotřebitele utrácet“. Podle mého názoru je tohle tvrzení příliš silné a ve skutečnosti tento jev není zcela jednoznačný a dal by se v delší diskusi přinejmenším zpochybnit…

Oplácím jiným linkem. Sice článek psaný jednodušeji, zato mnohem nekompromisnější logikou: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009010404

0/0
5.1.2009 15:35

Swiss Toni

Predstavitele FEDu

by udelali nejlepe, kdyby FED zrusili.

0/0
5.1.2009 11:31

Viktor N.

Re: Predstavitele FEDu

No, ECB by mělo rozhodně také ukončit svou existenci na smetišti dějin…

0/0
5.1.2009 12:24

skromný uživatel zdravého rozumu

Bohužel...

...nemohou vyhrát. A čím déle budou neodkladné odkládat, tím větší to bude pohroma.

0/0
5.1.2009 11:28

Viktor N.

Re: Bohužel...

No, právě že oni bohužel vyhrají, svým způsobem. Ekonomika bude v sakrech, ale oni jsou na špici pyramidy/letadla. Je to jak v letadlové hře. Oni dají vytisknout bankovky a nabalíkují se. Pak se nabalíkují nejvyšší státní/EU/USA úředníci při rozdělování státních zakázek, pak se nabalíkují vykonavači státních zakázek, ale občané za to zaplatí znehodnocením svých úspor a majetku.

Místo aby ti tupci snížili daně firmám a živnostníkům a potažmo i občanům, místo aby slevnili energii a pod., a odlehčili firmám, dají své dotace lobujícím superkolosům a tím jen prohloubí celou krizi…

0/0
5.1.2009 15:40

Viktor N.

No to snad ne!!!

Takže představitelé FEDu a ECB by moc rádi zase vytiskli takové ty barevné papírky, které se nazývají peníze (které jsou kryty jen (bez)cennými papíry a dluhopisy), aby nás spasili před krizí, kterou právě tímhle postupem způsobili…

0/0
5.1.2009 11:18

IJNovak

A mají doplnit: dohledáme viníky bankovních loupeží

Cesta z krize vede přes odhalení a potrestání všech zúčastněných viníků!!!!! To se chce snad zapomenout na příčiny krize,pak nelze nalézt ani věrohodnou cestu z krize. Vše je jenom další matení a plkání,které má řešení ve změně fin. systému!!! Od nereálných projektů ke smysluplným. To však bankéři nepoznají!!! Z číslovek to jasné není! Tak se také musí přesunout rozhodovací pravomoci!!!

0/0
5.1.2009 10:08

hnedka_zdrapana

hm

Deflace je pro ekonomiku priznivy jev (i kdyz uznavam, ze ne vzdy), zvysil by mnozstvi uspor, snizil by ceny, odstranil neefektivni firmy a narozdil od proinflacni politiky by krizi neoddalil do budoucna, ale vyresila by se tady a dnes (i kdyz by to bylo bolestive). Rudi soudruzi typu Bernankeho se ale nepoučí a tudiz si zopakuji chyby z minula - at uz se jedna o Japonsko, nesmysly typu New Deal nebo jine historice krize ci hovadiny.

0/0
5.1.2009 8:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.