Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dotované tratě na severu Čech lákají Brity i Francouze

Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Ukazuje to alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální dopravy na vybraných tratích po Libereckém kraji. Ten je po Karlovarském druhým, který bude železnici dotovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

goober

Tak to má být

Tak se to má dělat. Vypsat soutěž a podle nároků na počet vlaků, jejich vybavení, komfort, nastavit délku kontraktu, aby se vlaky splatily. Pak se možná na trať budou lidé i vracet....

0/0
8.1.2009 11:39

nccch

Re: Tak to má být

Zní to slibně, ale aby pak nebylo jízdné jak v Německu g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
10.1.2009 21:19

samhowkins

PRIVATIZACE

je jedinym lekem pro schnile CD, kazdemu kdo nasedne do jejich vlaku je na bliti....doufam ze to vyhraje SA, pac tim by se komfort cestovani zvedl asi o 1000%g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
8.1.2009 10:11

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: PRIVATIZACE

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

Od Jančuy jsou slyšet jen sliby, skutky nějak utekly.

Tuhle jsem jel s ČD EC 178 do Drážďan a všechno bylo ok, na evropské úrovni.

0/0
8.1.2009 10:15

kladnyhrdina

Re: PRIVATIZACE

Ano, je to cesta k tomu, aby u nás jezdily moderní a kvalitní vlaky. Běžná cena, za kterou regiony a spolkové země v Evropě objednávají železniční dopravu je proti ČR zhruba dvoj- až trojnásobná. Jezdit s moderními vozidly za odpovídající cenu umí skoro všichni, včetně ČD. Jezdit hluboko pod cenou se starými odepsanými křápy umí pouze ČD. Takže si kraje můžou vybrat.

0/0
8.1.2009 10:22

aldik7

Re: PRIVATIZACE

woe ale SA pokud wím tak nechtěla jít do osobáku.. zatím jen na trasu Ostrava-Praha .. tam jezdi i od ČD skvělé vlaky/nejen pendolino/

.. tady se jedná o regionální dopravu a newím že by SA o ní projevila zájemg.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
8.1.2009 11:38

Fare.l

Re: PRIVATIZACE

Projevila!! Už to víš:-)

0/0
8.1.2009 12:18

blazir1

Re: PRIVATIZACE

Jdi dog.idnes.cz" alt="(Y)"> s SA. Jizdny LBC-Praha, po zlikvidovani konkurence dumpingovyma cenama, je predrazeny, pry kvuli rope. Pulroku je ropa uplne jinde a ten smrad Jancura zlevnovat nehodla. Pry SNAD az nekdy v Dubnu...g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-©">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-©">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-©">

Nerad bych jezdil vlakem 10km za 40,-g.idnes.cz" alt=";-€">g.idnes.cz" alt=";-O">

0/0
9.1.2009 10:49

nccch

Re: PRIVATIZACE

Jančuru bych nenechal provozovat ani lyžařský vlek g.idnes.cz" alt="X">

Pokles kvalit a nárůst cen u jejich žlutých autobusů je důkazem, jak mu chutná monopol. A vůbec moc nechci nějaký předražený soukromníky. Kdo jezdí po větší části ČR, tak by neměl radost, že mu někde platí např. in-karta a někde ne g.idnes.cz" alt="!">

0/0
10.1.2009 21:18

Pakoš

najednou to jde

Zajímavé je, jak ČD každý rok pláčou, jak jsou dotace od krajů malé a že to nepokryje ani ztrátu z dopravy. A ejhle, vypíše se výběrové řízení a přihlásí se do něj celá řada soukromých dopravců. Kdyby to nebylo ziskové, tak se do toho nehrnou, jestli to nebude spíš tím, že ČD jsou synonymem pro neefektivnost. Ale odboráře mají dobré, to jo.

0/0
8.1.2009 9:25

vlmach

Re: najednou to jde

A ejhle,výběrová řízení jsou pravidelně vypisována ve více krajích a už několik let.

0/0
8.1.2009 9:51

Rudá_záře_nad_Kladnem

ČD jsou schopny provozot vlaky na evropské úrovni.

Jedná se o vlaky EC směr Německo a Rakousko. Musí na to ovšem dostat od státu (krajů) peníze. g.idnes.cz" alt=":-)"> 

Jsem zvědav jestli se v této věci zaangažuje zdravý nacionalista Langer a pomůže české státní firmě. g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
8.1.2009 8:02

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

Re: ČD jsou schopny provozot vlaky na evropské úrovni.

ČD nejsou schopny provozovat nic. Leda tak produkovat tuny líných odborářů.

0/0
8.1.2009 8:23

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: ČD jsou schopny provozot vlaky na evropské úrovni.

to říkala Borhyová včera na TV Nova?

0/0
8.1.2009 8:26

vlmach

Re: ČD jsou schopny provozot vlaky na evropské úrovni.

Ty tuny líných odborářů zvyšují produktivitu práce nejvíce v ČR.Patrně Vám to ve Vašem svatém rozhořčení uniklo.

0/0
8.1.2009 9:53

KOLDAK

Vyhrají ČD

a polovinu tratí pak zruší

0/0
8.1.2009 7:47

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Vyhrají ČD

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

Tratě ruší kraje, ty průšo.

0/0
8.1.2009 7:53

blazir1

A dopytle, Railtrans

A zrovna Railtrans vypadne, chjog.idnes.cz" alt=":-(">. Chrastava<-->LBC[cca 11km] za 10,-(s CD "za hubicku", rozumej 22,-)g.idnes.cz" alt=":-/">g.idnes.cz" alt=";-€">

0/0
8.1.2009 6:19

HIFE

Re: A dopytle, Railtrans

Cena u Railtransu je skutečně bezkonkurenční. Druhou stranou mince je vozový park, který dopravce využívá. Nasazovány jsou motorové vozy s nefunkčním topením, což v těchto dnech není zrovna to pravé ořechové (každodenní ranní i odpolední zkušenost). Jak vidno, cena jízdného není vše.

0/0
8.1.2009 7:40

blazir1

Re: A dopytle, Railtrans

Tak je fakt, ze ten vozovy park byl treba slabsi - ale ze by CD mela drasticky lepsi vozy(ospravedlnujici cenu 22,-(i bus! jezdi konecna-konecna za 17)) to zase ne. Teda nebyly-li to zrovna nemecke vlaky(prece jen se jedna o soucast trasy Nemecko<->LBC)g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-)">. A cloveka to dovezlo kam potreboval, coz radim nad komfort(na tech cca 15min se stejne nevyuzijeg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-)">)

Na druhou stranu,ikdyz meli horsi vozovy park - lokomotivovagony(1 starsi vagon z rizenim zepredu a zezadu, nemecke vyroby) tak byly ve slusnem stavu - ikdyz s tim vytapenim to u takovyhleho stroje bude horsi, to je fakt(ja s nima jezdil cca pulrok a to spis jaro-leto, takze nemam zkusenostg.idnes.cz" alt=";-)">).

0/0
8.1.2009 7:53

blazir1

Re: A dopytle, Railtrans

Aaa, podle prispevku tipuju pruvodcig.idnes.cz" alt=":-)">. Ted jeste ktera, ta cernovlasa, nebo ta blondata?g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
8.1.2009 7:58

Scout_duck

Rychlíky Pardubice - Liberec

Aby to nedopadlo podobně jako v článku zmiňované rychlíkové tratě. Trať Pardubice -  Hradec - Liberec, ČD když zjistily požadovanou dotaci konkurence, tak rychle snížily svoje požadavky a tak VŘ rázem vyhrály, neboť nabídly silně dumpingovou cenu. A tu ztrátu zalepí z peněz od státu odjinud. Tento postup je přijatelný např. u Student Agency ohledně dumpingové ceny autobusů. Je to soukromá firma.

Nutno dotat, že soutěžní relace je poměrně hodně využívaná (napojení na koridor v Pce).

0/0
8.1.2009 2:36

Jiřik

Re: Rychlíky Pardubice - Liberec

A nutno taky dodat, že dnes na Sp a R v relaci Pce-Lbc jezdí kvalitní, čisté a vytápěné soupravy se zdvořilými průvodčími a že u každé stanice se palubním rozhlasem hlásí její název. Občas tam tím vlakem jezdím, tak vím, o čem mluvím... g.idnes.cz" alt="R^">

Vynechals tento fakt úmyslně, nebo jsi to jen "opomenul"? g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
8.1.2009 5:46

tomas_tod

Re: Rychlíky Pardubice - Liberec

Tento "fakt" by mě být samozřejmost a ne něco, co se bude vyzdvihovat. A to u jakéhokoliv dopravce. U ČD je samozřejmě stále "nadstandart".

Jinak to nic nemění na tom, že cena byla podražená a dotuje se odjinud. Nebo druhá možnost, ČD jezdí všude jinde dráž než by mohly?

0/0
8.1.2009 7:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.