Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát otevře regionální dopravu konkurenci

Zvykové právo v české veřejné a z daní dotované dopravě pomalu končí. Úředníci ministerstva dopravy už dokončili nový zákon, který počítá s povinností pro stát, kraje a města vypisovat výběrová řízení na autobusové a železniční spoje, na jejichž chod přispívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Proč by mělo být přechodné období tak dlouhé?

To tady vládne pravice nebo populismus?

0/0
13.1.2009 22:45

Vysočiňan

Ilustrační foto + popisek

K fotce s popiskem "V dotované regionální dopravě se dnes hraje netransparentně o miliardy." by se místo autobusu SA hodil spíš autobus jihlavského ICOMu. SA poctivě jezdí na komerčních (= nedotovaných ) linkách, naopak takový ICOM a krajský úřad kraje Vysočina jsou vzorem netransparetních zakázek :-©

0/0
13.1.2009 12:27

Jiřik

Re: Ilustrační foto + popisek

Ona ani už ta SA není co bývala - poté, co dumpingovou cenou odrovnala konkurenci...

0/0
13.1.2009 15:24

kverulant01@seznam.cz

Stát otevře regionální dopravu konkurenci

Konečně rozumný zákon-zrovna nedávno jsem se ptala na MÚ, proč byla uzavřena znovu smlR^ouva se stejným provozovatelem Místní hromadné dopravy, když namísto toho,aby jízdné po městě se snižovalo, když cena ropy se neustále klesá,

v našem městě dokonce došlo ke zvýšení jízdného.Dostala jsem sice odpověď  z MÚ, ale myslím ,že s ní nemohu souhlasit, ale stejně proti tomu nemohu nic dělat. 

Chtěla jsem vědět, proč poslanci toto zvýšení odsouhlasili, ale provozce to prý zdůvodnil ještě jinými náklady. V budoucnu již by neměli poslanci  odsouhlasit  vše, co vedení města navrhne,-protože je určitě mezi dopravci konkurence, která by se  určitě vyplatila.

 

0/0
13.1.2009 11:43

Jiřik

Re: Stát otevře regionální dopravu konkurenci

Hodně zdaru přeji. Ovšem když městská zastupitelstva došla k závěru, že je výhodnější prodat akcie energetiky (a pak nadávat na drahou elektřinu), když jsou schopna prodávat svoje vodovody i kanalizace (a ovšem platit pak za jejich provoz), když jsou schopna uzavírat vždy jednoleté kontrakty na úklid sněhu a pak žehrat na to, že úklid používá starou techniku (jakbyne, když se bojí si koupit něco nového, protože příští rok by taky nemusel smlouvu získat)... pak se bojím, že Vaše přání zůstane oslyšeno...

0/0
13.1.2009 15:28

Z-S

Jeste nam bude nekdo tvrdit

jak soukromnici chteji vyzobavat tresinky kdezto lidumilne chudinky z CSAD a CD musi prodelecne vozit stare babicky na vesnice?

0/0
13.1.2009 10:31

Jiřik

Re: Jeste nam bude nekdo tvrdit

Neviděl jsem ještě, aby SA jelo klimabusem do zapadlé vesničky, to spíš na výhodné relaci mezi krajskými městy. Do těch vesniček jezdí otřískané vrakosy, které ovšem mají lepší terénní průchodnost sněhem než ty dnešní nízké óbrkrámy...

0/0
13.1.2009 15:30

Scout_duck

Awesome

Teď jen aby VŘ obsahovaly podmínku, že si dopravci budou navzájem doklady uznávat. Nechtělo by se mi přijet z Hradce do Liberce vlakem a tam kupovat další lístek na místní příměstský vlak.

0/0
13.1.2009 1:42

Mitchell

Re: Awesome

Předpokládám, že se to bude týkat integrovaných dopravních systémů. Tam to tak funguje.

0/0
13.1.2009 1:47

Scout_duck

Re: Awesome

To také předpokládám, ale člověk nikdy neví. Abychom ohledně vlaků po vypsání deseti výběrových řízení pak nedopadli jako v Polsku.

0/0
13.1.2009 10:20

honzik_janulik

Re: Awesome

No, tak to bude problém.... možná v IDS, ale pokud to budou delší štreky....

0/0
13.1.2009 2:08

Jiřik

Taky doufám

Dneska můžu na jediný doklad jezdit od Staré Paky po Drážďany, dopravci by byli sami proti sobě, kdyby ji neuznávali.

Akorát by mě zajímalo, jak se tam pak ty peníze točí - stát vytváří a opravuje komunikace, po kterých pak za pakatel jezdí autobusy a za draho vlaky, teď existuje X dopravců (každý se svým ředitelstvím, pardon managementem) utrácejících za sebepropagaci a techniku, všichni odsávají veřejné peníze (termín "úhrada prokazatelné ztráty" je nesmysl, ve skutečnosti jde o platbu za krajem objednanou dopravu), jsou problémy při prokazování tržeb a ztrát při přestupování a při přejíždění mezi regiony (jak rozdělit tržbu za jízdenku LIBNET+ mezi čtyři dopravce, že?), a ve výsledku se zas ty dopravní společnosti nějak spolčí dohromady a sjednávají, jak co komu kdy proč zaplatit...

0/0
13.1.2009 5:47

togu

Re: Taky doufám

Proč nenapíšete rovnou že budou tvořit kartelové dohody a aby na ně nikdo nemohl.V tom případě máme jeden úřad v této banánové republice na víc.Protože a jelikož když mělo dojít k udělení pokuty,tak se vždy nějak ta pokuta rozmělnila v "0",že pane Pecina.

0/0
13.1.2009 8:52

Scout_duck

Re: Taky doufám

No ale dneska na všech částech té trasy jsou České drááhy, proto to jde bez problémů.

No a jak se řeší rozdělování tržeb? Když to vezmu analogicky s PID: prováděl se nedávno průzkum, kdo jezdí příměstským vlakem s jakým dokladem - tzn. jestli na jízdenku ČD či na předplatný kupon či normální jízdenku.

0/0
13.1.2009 10:19

Jiřik

Re: Taky doufám

Ehm, jenže ty průzkumníky musí někdo zaplatit - a dělat průzkum na místních autobusových linkách a na lokálních tratích je o dost zdlouhavější, dražší a "nebezpečnější" než na vytížené hlavní trati...

0/0
13.1.2009 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.