Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovensko ztrácí kvůli nedostatku plynu 100 milionů eur denně, tvrdí Fico

Plynová krize dopadá na Slovensko velmi těžce, země denně přichází o 100 milionů eur. Přiznal to premiér Robert Fico, který se dnes sešel se svým českým protějškem Mirkem Topolánkem. Společně projednávali možnost dodávek plynu přes Česko i další postup při řešení současné energetické krize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lightl

Vysvětlení:

http://www.blisty.cz/2009/1/12/art44689.html

0/0
17.1.2009 14:49

lightl

Velká Konečná Ruská Hra

http://www.mwm.cz/clanek1.php?id=1290&pjmeno=&kredit=&p1

0/0
17.1.2009 14:39

lightl

Turčinov:

Ukrajina nic nekradla a nedlužná "Gazpromu" ani centa

http://www.gazeta.ru/news/business/2009/01/17/n_1318290.shtml

0/0
17.1.2009 14:32

lightl

Putin:

Cena na plyn ke koncu 2009 roku klesne

http://www.gazeta.ru/news/business/2009/01/17/n_1318368.shtml

0/0
17.1.2009 14:32

popradčan

No Fico sa prerátal,

ale SR má nemalé stráty. Možno by bolo dobré žalovať UA za náhradu strát.

0/0
17.1.2009 13:08

lightl

Re: No Fico sa prerátal,

Zapomnete na to.

UA vám nic nedlužná.

Jsou to vaše problemy.

0/0
17.1.2009 13:41

jakadlec

fico neumí počítat

chtěl bych vědět, jak se pan fico dopočítal na 100 000 euro denne

0/0
17.1.2009 7:42

jakadlec

Re: fico neumí počítat

pardon, 100 000 000 eur

0/0
17.1.2009 7:44

Analytic

Re: fico neumí počítat

100mil eur x 365 = 36 MLD eur rocne, coz je 1080 MLD SK, přičemž ročni

HDP v beznych cenach je 330 MLD SK...takze to je asi spatne...

0/0
17.1.2009 8:44

Michalu

Re: fico neumí počítat

HDP na Slovensku je vacsie cez 60 MLD EURO. EU http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=14495

0/0
17.1.2009 23:12

Analytic

Re: fico neumí počítat

jj maš pravdu, diky unave a malemu zkratu sem cerpal ze stareho zdroje a navic udaj pro jedno ctvrtleti: )))...takova konina....

0/0
18.1.2009 10:06

Dan63

LIGHTL

Lightl  dle tvých primitivních názorů budeš asi Ukrajinec možná ještě k tomu retardovaný. Vybíjíš si tady své komplexy méněcennosti. Možná si chodil do školy osm let, ale stále do jedné třídy. Ty budeš spíše k politování než li rozumně s tebou diskutovat. Lituji tě, ty ale, zato nemůžeš, příroda se na tobě vyřádila to jo.

 Punku nebav se s ním  lightl je totální pitomec a ještě k tomu zakomplexovaný. Rozumní lidé na obou stranách hranice se určitě domluví a tak to má být.  DAN.

0/0
17.1.2009 3:44

punk

Re: LIGHTL

Asi mas pravdu, je to zmatenost mysle tie jeho pseudoargumenty bez ladu a skladu a cely ich trucpodnik.

Nazor, ze tranzit nechcu a nedaju .. no do EU urcite nepatria. Som rad, ze Topolanek a Fico sa dohodli a od pondelka padaju obmedzenia na plyn a cast plynu do SR ide oklukou z CR. Akcie UA sa tym limitne priblizia k nule a hodnota ich rur k cene kovu. Tento fakt urcite zmeni ich nahlad na svet a realitu. Po dobudovani dalsich plynovodov budu ostrovcek ani rusky, ani europsky.

Ako Zahoráci ked stavali šibenicu - to je enem pro nas a naše dítky !

0/0
17.1.2009 9:24

Analytic

Re: LIGHTL

Myslim ze se na konci dohodnou...ale sramy zustanou...stejne to normalnim ukrajincum nepreji...je tam fakt spousta dobrejch lidi....jenom tomuhle hovadu lighlovi a pak soucasny politicky garniture bych pral stravit zimu v nevytopenym baraku...

0/0
17.1.2009 9:41

punk

Re: LIGHTL

 Súhlas Analytic, sledujúc situáciu na Ukrajine,Tvoj prianie sa bohužial splní. Mezkovitost sa v dnešnom svete nenosí, len kooperáciou 500milónov obyvateľov starej dobrej Europy sa dá dosiahnuť synergický efekt a náskok voči azijským tigrom a iným konkurentom. Vlak sa rozbieha.

0/0
17.1.2009 9:59

lightl

Re: LIGHTL

Máš ale pravdu.... ten  LIGHTL je fakt hovado a  primitivní hajzl ...R^

0/0
17.1.2009 14:04

punk

Re: LIGHTL

A navyše trpí pokročilou schizofréniou.

0/0
17.1.2009 15:48

lightl

Re: LIGHTL

Souhlasím moc, ten LIGHTL je spiš prostě obyčejný opilec, který piše své nesmysly bez ladu, skladu...

Co se tyká ho názorů, tak on jich spiš vůběc nemá ...

0/0
17.1.2009 14:00

lightl

Re: LIGHTL

Dane, ten LIGHTL je spiš naprosto debil... který piše své nesmysly jenom aby bylo co napsat, ale ve skutečnosti nemá zadného názoru, spiš to nějaký ubožak který se prostě nahodou dostal na tento članek, a ještě použivá můj nick :-(

Takže nemá cenu s nim vůběc diskutovat.R^

0/0
17.1.2009 14:13

dezzo

xindl

xindl ukrajinsky :-©

0/0
17.1.2009 2:20

Jára C.

No nic... budete muset hoši zvýšit produkci žinčice...

..a také váš tradiční lehký průmysl, dráteníci, se musí víc snažit... :-) 

0/0
16.1.2009 23:26

packa1

Propad ceskeho prumyslu je nejrychlejsi v evrope

Co to? Cirkus Humberto ma problemy?

0/0
17.1.2009 0:55

punk

Re: No nic... budete muset hoši zvýšit produkci žinčice...

Ano, Slovensko je teraz najvacsi vyrobca automobilov na obyvatela na svete a pretiahlo k sebe aj cesku vyrobu. Preto ma najvyssi rast HDP v Europe a mohlo zaviest EURO.

A v tom nam pomaha prave zincica. Som rad, ze tu niekto objavil nase tajomstvo of an American dream. A zacali sme len dratmi, ktore sme chodili predavat az do Ruska. No a z tych kontaktov a skusenosti, zatial co vy ste sedeli odubeni na pive ...

0/0
17.1.2009 2:11

TAJNE

Re: No nic... budete muset hoši zvýšit produkci žinčice...

,,najvacsi vyrobca automobilov ";-D Kdyby jste neukradli výrobu oktávek do Bratislavy,už by tam žrali trávu;-(.A kdyby jste nás neokradli při rozdělování majetku,tak jste asi na takové úrovni jako Zair.S těmi auty bych se moc nevytahoval,kolem Žiliny už nejde projet,už ty vaše mrzáky stojí na každém poli(Y)

0/0
18.1.2009 10:43

punk

Re: No nic... budete muset hoši zvýšit produkci žinčice...

Žeby lightl pod novým nickom?

0/0
18.1.2009 15:25

popradčan

Je veľmi dobré,

sa pokúsi doviesť plyn z opačného smeru. UA pochopi, že nie je nepostradatľná. Pokiaľ by nova trasa bola plnohodnotná, bolo by veľmi dobre využívať ju dlhšiu dobu. Nech UA príde o doláre za tranziť. Nech vedia ako je to byť odkázaný na milosť iného. K tomu by som pridal zablokovanie prípadných prístupových rokovaní do EU. Taký štat nepatrí do europských štruktúr.

0/0
16.1.2009 21:11

halalik

Re: Je veľmi dobré,

Dlouhodobé využití je scifi, to, co teď budete dostávat, jsou jen další havarijní dodávky, co si utrhli od hub Němci s Francouzi. Kdyby to bylo tak možné a jednoduché, jsme už jako ČR dávno sami na 100%ním podílu z JAMALu.

0/0
16.1.2009 22:12

lightl

Re: Je veľmi dobré,

Nebreč Slovaku, je mi to lito ale toho nebude.:-)

Ukrajina uzavřela smlouvu s USA.   A plynovod bude přes Turecko, Ukrajinu, ... a dál v Evropu (mimo Ruska).

Ukrajina nic neutratí... Tyto doláre za tranzit to asi nic.  

My jsme (ukrajinci) nechceme do europskych struktur... Podle toho jak jednala páni Tymošenková s tim vášim Ficem, tak zdá se mi že ona sere na tyto europské struktury (aspoň ta Fico)   Ukrajinci poukazují kde je celá Evropa bude když nebudou chtit transportovat plyn... Mám dojem že to Ukrajinci žařidili kvůli tomu že jich nevzali do EU.  ! Navic byli na tuto krizi pripraveni, natlakovali vsechny zasobniky na maximum... které ji vydrží při své spotřebě celou sezónu.!

0/0
16.1.2009 22:25

punk

Re: Je veľmi dobré,

Tak tak natlakovali, ale z cudzieho. A o tom je rec.

0/0
16.1.2009 23:01

lightl

Re: Je veľmi dobré,

Máš důkazy že to z cízího? 

1. Nakolík vím, Ukrajina zaplatila za plyn odebraný vloni a nemá dluhů za plyn natlakovaný.

2. Ukrajina ma vlastní loziska plynu. Také na Ukrajině nálezly ještě loziska ...

Je informace že Ukrajina vůběc nepotřebuje tohoto ruského plynu

0/0
16.1.2009 23:16

punk

Re: Je veľmi dobré,

1, Ci UA zaplatila za plyn ktory odobrala v  november/december 2008, to si musi riesit s RF. To nas nezaujima. UA ale nema uzavretu zmluvu na dodavku plynu z RF na rok 2009, takze ziadny plyn dostavat nemoze. Podpis zablokoval Juscenko.

2, UA odobrala vsetok plyn z tranzitneho plynovodu pre Europu, preto je teraz prazdny a neda sa pouzit, ako si aj vyssie priznal. Riesi sa kto zaplati novy plyn v objeme 1,6mld. m3 na natlakovanie prazdneho plynovodu, aby tranzit pre EU mohol pokracovat. Zmluvu na tranzit ma UA uzavretu do roku 2013 a je povinna ho tranzitovat a prevadzkovat. UA nesmie zmluvne z tohto plynovodu plyn odoberat ani do plynovodu zasahovat ! Tranzit plynu do EU zablokovalo rozhodnutie kyjevskeho obchodneho sudu v decembri 2008. Nasledne bol uzatvoreny aj plyn do UA z RF, co vyvolalo krizu.

3, UA kupovala plyn z RF za 179USD, ale predavala za 320USD. Polovica z rozdielu isla do vreciek dvoch ukrajinskych fyzickych osob ... Zaver si urob sam.

0/0
16.1.2009 23:46

lightl

Re: Je veľmi dobré,

No to že Ukrajina přeprodavala plyn (kupovala za 179USD, ale predavala ho asi za 450USD) tak o to vědí asi všechny na Ukrajině.

0/0
17.1.2009 0:16

lightl

Re: Je veľmi dobré,

no tak kde tam napisano že Ukrajina natlakovala cízí plyn???????????

0/0
17.1.2009 2:58

punk

Re: Je veľmi dobré,

 Uz to prehlasila aj p. Merklova, ze sa navrhlo riesenie, ktore zabezpeci, aby sa plyn pre EU nestracal niekde na Ukrajine !

 Zabezpecit to ma konzorcium európskych firiem, ktoré by nakupovalo technický plyn priamo od Gazpromu a tým pomohlo Ukrajine, ktorá na nákup momentálne nemá, transportovať zemný plyn cez jej územie. Za technický plyn by po stabilizácii ekonomiky nakoniec dodatočne Ukrajina zaplatila. Konzorcium by si ustrazilo tento plyn.

  I ked mne sa spotreba "technologickeho plynu" zda absurdne velka, predsa to nemoze byt 10% z prietoku, iba ak by tento plyn pohanal aj ine aktivity.

0/0
17.1.2009 9:38

lightl

Re: Je veľmi dobré,

Vaše p. Merklova má dukazy že Ukrajina kradla plyn?!

Ukrajina tvrdí že nic nekradla.

http://www.gazeta.ru/news/business/2009/01/17/n_1318290.shtml

0/0
17.1.2009 13:49

lightl

Re: Je veľmi dobré,

...2, UA odobrala vsetok plyn z tranzitneho plynovodu pre Europu, preto je teraz prazdny a neda sa pouzit, ako si aj vyssie priznal. Riesi sa kto zaplati novy plyn v objeme 1,6mld. m3 na natlakovanie prazdneho plynovodu, aby tranzit pre EU mohol pokracovat. Zmluvu na tranzit ma UA uzavretu do roku 2013 a je povinna ho tranzitovat a prevadzkovat. UA nesmie zmluvne z tohto plynovodu plyn odoberat ani do plynovodu zasahovat ! Tranzit plynu do EU zablokovalo rozhodnutie kyjevskeho obchodneho sudu v decembri 2008. Nasledne bol uzatvoreny aj plyn do UA z RF, co vyvolalo krizu.

Je to NESMYSL!!!

Ukrajina odebrala technologický plyn který použivala z vlastnych zdrojů.

Ano Ukrajina má uzavřenou smlouvu do roku 2013 a je povinna ho tranzitovat a převažovat. Ale nemusí použivat ZADARMO!!! vlastní plyn jako technologický. Za to mají zaplatit doavatel a odebirately. Jakmile za to bude zaplačeno, Gazprom natlakuje technologický plyn a ponovi se dodavky plynu, a nikdo proboha ho nebude nikdy krast!!!

0/0
17.1.2009 15:15

punk

Re: Je veľmi dobré,

Nove plynovody (Nord Stream, Nabuko ..) vsetky obchadzaju Ukrajinu. Po ich dokonceni mozme trasy plynu z Ukrajiny do Europy zavarit.

Aby sme boli v obraze : Disponibilne zasoby zemneho plynu v trilionoch m3 (10 na 12 stu) : Cely svet spolu 173  (173.000.000.000.000) m3 plynu. 1; Rusko 50, 2; Iran 27, 3; Quatar 26, 4; Saudska Arabia 7, 5; Emiraty 6, 6; USA 5,5, 7; Nigeria 5,2, 8; Alzirsko 4,6, 9; Venezuela 4,3, 10; Irak 3,2, 11; Indonezia 2,8, 12; Norsko 2,5,

 Tak kto potom ma plyn ak nie RF ? Odkial bude brat plyn Ukrajina ? Co s nou bude po tej jednej sezone ? Na USA by som sa nespoliehal. Je daleko a vysoko.

  

0/0
16.1.2009 23:22

lightl

Re: Je veľmi dobré,

Zajimavé je to že v tomto seznamu není Turkmensko a to je velmi důležitý dodavatel plynu.

Podle smlouvy Ukrajiny a USA  plynovod projde vod Turkmenska přes Turecko, Ukrajinu a dál v Evropu...Nevyloučeno přitom využivaní Iranskýho plynu...

Takže Ukrajina bude mít možnost odebirat plyn...

0/0
16.1.2009 23:57

Analytic

Re: Je veľmi dobré,

osobo lightl...chtel sem napsat at ukrajina jde do prdele...jenze pak jsem si uvedomil, ze vetsina Ukrajincu jsou srdecni a dobri lide, a ne hovado jako vy

0/0
17.1.2009 0:13

lightl

Re: Je veľmi dobré,

;-D;-D;-D kolik máte roků? Analytice?

1. Nejsem přece Ukrajinec. Ale Ukrajinci doopravdy jsou srdecni a dobri lide...

2. Ukrajina do prdele rozhodně nepůjde ... Spiš to bude naopak...

3. Proč hovado? Prorože napsal jsem PRAVDU o to co se vlastně děje kolem toho plynovodu?  Dyk to je dobře vidět na Ukrajině... Co jste mužete vůběc řikat z vašeho Česka? Co vám řekne vaše propahanda??? Co jste můžete vídět? Přiedtě a uvidite všechno na vlastní oči!!!  Co nechcete???? Tak neřikejte nic, když nevíte!!!!

Ukrajina prostě kašle na EU a na Rusko, tak to je pravda!!! Jinak to by se všechno neodbylo... 

0/0
17.1.2009 0:56

punk

Re: Je veľmi dobré,

Ano, ked prejdem hranicou v Uzhorode, citim sa ako v mašine vremeni a ako by som sa preniesol do čias Ivana Olbrachta a jeho Nikola Šohaj loupežníka . Zazitky su neopisatelne. A tak aj zostane..

0/0
17.1.2009 2:28

lightl

Re: Je veľmi dobré,

No za to mužou vaše nejoblibené komunisty ako Kučma, Janukovič,  ... a další Ivany... které doveli ten region do takového úpadku ....

0/0
17.1.2009 2:35

lightl

Re: Je veľmi dobré,

Uzhorod to není žadná Ukrajina nyrbž Podkarpatská Rus....Nikdy to nepatřilo Ukrajině....A nemělo by patřit kdyby o to nepostaraly bolševiky.8-o

Kdyby  vaš soudruh Stalin (a Beneš také) nedaroval tato území Ukrajině (Podkarpatská Rus, Východní Polsko .... ) Tak by Ukrajina byla normalnym spojencem Ruska (protože neměli by tich voliče ze zapadní Ukrajiny), a VAŠ Užhorod (stejne jako Lvov) byl by vyspělym evropskym městem jako Krakow nebo Bratislava...:-)

0/0
17.1.2009 3:26

punk

Re: Je veľmi dobré,

Toto asi pisal iny clovek pod tym istym nickom. Logiku s ostatnyi prispevkami to nema.

0/0
17.1.2009 9:10

punk

Re: Je veľmi dobré,

Zaujimave, ze Tymosenko pri rozhovore s Ficom tvrdila, ze Ukrajina Slovensku ziadny plyn dat nemoze, lebo nema ani pre seba. To je v rozpore s tvojim tvrdenim, ze UA ma zasoby na celu sezonu. Kto z vas dvoch klame ?

Kedze UA nechce pristupit ani na swap, aby dodala plyn na Slovensko zo zasobnikov v zapadnej Ukrajine za co dostane ten isty objem z RF do siete vo vychodnej Ukrajine, vidno, ze o dobre meno a o spolupracu UA zaujem nema.

Spolieha sa na podporu USA, ale dopadne este horsie ako Gruzia a jej opora sa na nu vy.... , nebude riskovat vztahy s EU pre nejaku UA. V pondelok/utorok tranzitny plyn cez UA pojde, spolahni sa. EU na to pouzije vsetky prostriedky. Najde vsetky riesenia, aby nahradila tohto nespolahliveho partnera, ktoreho zaloznikom nemoze byt.

0/0
17.1.2009 0:08

lightl

Re: Je veľmi dobré,

Ukrajina má zasoby pro sebe...  A vašeho Fica ona banalně poslala do ... 

Najde vsetky riesenia... určitě chci v to veřit....

Ale plyn nepoteče přes území Ukrajiny... zdá se Ukrajina toho nechce...:-)

0/0
17.1.2009 0:32

punk

Re: Je veľmi dobré,

Myslim, ze si mnohym otvoril oci a vidia, o co tu ide. Hovoris to na rovinu, bez pretvarok.

Ukrajina si mysli, ze je pupok sveta a ked zavrie ventil, ze sa posereme. Ano, mozno tyzden dva urobi problem, ale uz to mame vyriesene a doplati na to UA. Bol som na UA vela krat, mam tam partnerov, kamaratov aj pribuznych, tvoje nazory su chvalabohu marginalne.

Plyn nepotece pres uzemi Ukrajiny ... to je detskej radosti jak na pieskovisku. Skoncila doba, kedy Jelcin batuskovi Kucmovi povedal - berte si aby ste nezamrzli. Chruscov - berte si Krym ... UA chce aj druzestvo, aj dodavat zbrane Gruzii, aj zatvarat kohutiky partnerom. A to nejde dokopy. Kto koho kam poslal, este uvidime.

0/0
17.1.2009 1:20

lightl

Re: Je veľmi dobré,

No Tymošenková Fica poslala do Ruska, anež kam sis pomyslil....

On tam fakt jel, a potkal se s Putinem.... Pupok světa??? Ukrajina nic takovýho nemyslí.... A nic nezavirala.... A nikomu nesere a nedělá problem....Prostě nemůže zatím transportovat ten váš plyn přes své území, chapeš to???

Poněvadž nemá na to možnosti..... moji nazory jsou marginalné???

Plyn nepotece pres uzemi Ukrajiny protože podminky pro Ukrajiny nejsou vhodné...

A pište prosím vás na normalném jazyku, než na tom váším Moravským nářečí...[>-]

0/0
17.1.2009 2:08

lightl

Re: Je veľmi dobré,

normalném Českém jazyku... :-)

0/0
17.1.2009 2:10

punk

Re: Je veľmi dobré,

No, to by si v tom normalnom ceskom jazyku musel pisat najprv ty a nie prznit ho, ako tu uz niekto komentoval. 

0/0
17.1.2009 2:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.