Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropský Airbus ulétává Boeingu

Airbus si i loni udržel pozici největšího světového výrobce dopravních letadel. Evropský výrobce porazil Boeing, který ochromila dlouhá stávka zaměstnanců, jak ve výrobě, tak počtu nových objednávek. Oba rivaly však letos čeká krušný rok: počty objednaných letadel podle jejich odhadů klesnou až o polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiřik

Doufejme

Kéž by to Airbusu vydrželo, My pamětníci víme, že Škoda Ostrov byla největším výrobcem trolejbusů na světě a ještě koncem 90. let jí byla věštěna skvělá budoucnost - pak ale nastoupil tunelmanagement, který ty moderní trolejbusy a autobusy 21Tr/Ab a 22Tr/Ab úmyslně neuměl prodat a vše v Ostrově se bez náhrady zrušilo, výroba se po padesáti letech vrátila do Plzně a najednou se "slavně" objevily 24Tr a 25Tr, což není nic jiného než nadnárodní Irisbus s českým (?) elektromotorem namísto dieselu...

0/0
19.1.2009 6:54

kenx

hehe

Mě se jen líbí jak se to tu mění. Nejsem profík, ale něco o letectví už vím ... a také vím že Airbus má poslední dva roky proti minulosti velmi úspěšné období a to i v porovnání s konkurencí. Překvapovalo mě proto kolik lidí tady dokázalo kydat na Airbus hnůj a argumenty na ně neplatily. Jsem rád že tu konečně vyšel článek s jasnými fakty. Už po loňských Paris Air Show a Dubaji bylo jasné že Airbus je na tom velice dobře a je fajn že to pokračuje. Airbusu vyšel risk s A380, založili zcela nový segment , poptávka po A380 je a konkurence nemá odpověď. Téměř 200 objednávek na A380 není třeba více komentovat. B787 Dreamliner byl a zůstane konkurencí pro A350 XWB.

0/0
17.1.2009 23:25

BedlamW

Re: hehe

Mne treba na Airbusu vadi, ze je to slepena firma evropskych velmoci podporovana a dotovana vladami zemi EU. Kdyby nebyli dotovani, tak by asi neprezili.

0/0
18.1.2009 6:31

briza

Re: hehe

Kecy. Cele ty "dotace" Airbusu spocivaji v statnich garancich za uvery, ktere si Airbus bere na vyvoj (!!!) novych letadel. Tedy nikoliv na vyrobu. Dokud bude Airtbus ty uvery splacet (a zatim je ve sve historii vzdy splacel) nestoji to danove poplatniky ani Euro.

0/0
18.1.2009 21:50

packa1

Dreamliner

Dreamliner je proste dreamliner :-)

0/0
17.1.2009 13:18

ppdedek

Re: Dreamliner

a je? spis bych rek ze neni Dreamliner a jeste nejaky cas nebude

0/0
17.1.2009 13:23

packa1

Re: Dreamliner

Jak to ze neni? Je to letadlo snu - Dreamliner ;-D

0/0
17.1.2009 13:24

BedlamW

Re: Dreamliner

Jakto ze neni?! Boeing uz ma postavene v Seattlu 4. jen to zatim jeste nelita.....Ale fandim jim, at to co nejdrive vidime na obloze, protoze to bude nejhezci letadlo.

0/0
17.1.2009 16:23

jakub7

Re: Dreamliner

Rozhodne Dreamlieru a A350 patri budoucnost v jejich sektoru

0/0
17.1.2009 17:57

denydeny

Re: Dreamliner

"jen to zatim jeste nelita" ....takova malickost ;-D

0/0
18.1.2009 16:19

Flynn

Re: Dreamliner

Mozna ta cast jmena Dream je poukazanim na to, ze jeho budoucnost je pouze ve hvezdach, vysnena...

0/0
20.1.2009 9:07

jointick

TU 999

Na leteckém dni ve Francii předváděli nejnovější sovětské letadlo, nejvetší na světe, TU 999. První cestující, kteří tam přišli vítá letuška: "Dobrý den, vážení přátelé, vítám vás na palubě nejmodernejšího letadla TU 999. Vítám vás všechny na první palubě, na kterou se vejde 999 lidí a vzadu 999 zavazadel. Přejdeme na druhou palubu, kde se nachází jedno fotbalové hřiště a dva tenisové kurty. Na třetí palubě je bazén a sauna. Tímto vás vítá na palube pilot letadla Ivan Ivanovic Kalov a doufá, že se mu podaří s tou krávou alespon popojet.:-)

0/0
17.1.2009 12:09

jakub7

Re: TU 999

a to ma byt vtipne?

0/0
17.1.2009 12:31

Ronnie_W

Re: TU 999

tak vymysli něco lepšího, rád se pobavím, einsteine :-P

0/0
17.1.2009 14:28

jakub7

Re: TU 999

O'Hare Approach Control to a 747: "United 329 heavy, your traffic is a Fokker,

one o'clock, three miles, eastbound."

United 239: "Approach, I've always wanted to say this... I've got the little

Fokker in sight."

0/0
17.1.2009 17:55

Flynn

Re: TU 999

;-D;-D;-D

0/0
20.1.2009 9:08

KulaCZEk

kde je prosim Reunion?

Je to vazne ten Reunion Madagaskaru? To by byl hustej charter:)

0/0
17.1.2009 11:24

Fare.l

Re: kde je prosim Reunion?

Dá se to tak říct - spolu s Mauriciem tvoří souostroví Maskarény - a vše to patří Francii.

0/0
17.1.2009 11:29

Don_Alex

Re: kde je prosim Reunion?

a co jinyho by tam melo litat nez charter? urcite je to lepsi nez pravidelna linka....

0/0
17.1.2009 11:50

briza

Re: kde je prosim Reunion?

Na Reunion leta v dobe turisticke sezony spousta Francouzu. Byl jsem tam jednou na dovolene (plazi tam az tak moc neni, ale zato nadherne hory) Leteli jsme z Parize plnym Jumbem a pokud si pamatuji jen Air France tam letala jeden B747 denne.

0/0
18.1.2009 21:56

65c02

Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Pokud vím, tak Rusové měli několik výrobců - mám dojem, že Antonov, Tupolev, Iljušin a možná ještě i nějaké další.

Nevíte jak jsou na tom tyto firmy v současnosti? Vyrábí něco? Pokud ano, tak na jaké úrovni a do jakých zemí to dodávají?

0/0
17.1.2009 11:12

jakub7

Re: Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Wikipedia rika toto: Ruská vláda plánuje sloučení s dalšími ruskými výrobci letadel (Mikojan, Tupolev, Suchoj, Jakovlev a Irkut) do jedné společnosti, která by měla nést název United Aircraft Building Corporation

Obecne maji tito vyrobci v civilnim sektoru velmi tezkou situaci, protoze zejmena v avionice (ale vlastne obecne v technologiich) jsou velmi pozadu za zapadnimi vyrobci. To je projev dlouhodobeho centralizovaneho statniho rizeni/vlastneni techto firem..

0/0
17.1.2009 11:36

packa1

Re: Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Suchoj Superjet 100

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/svetova-ekonomika/clanek.phtml?id=509079

0/0
17.1.2009 13:23

ppdedek

Re: Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Rusko stavi/ma novej  Suchoj Superjet 100

http://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Superjet_100

0/0
17.1.2009 13:29

sirc

Re: Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Situace na trhu je celkem jasná. Dopravní letadla pro 100 a více lidí nikdo jiný než  Boeing a Airbus nevyrábí. Rusko a Čína sice představuje nějaké projekty, ale v obou případech je to za vydatné pomoci výše zmíněných firem.

0/0
17.1.2009 14:00

infoair

Re: Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Co třeba brazilský Embraer - jestli Vám to něco říká.

0/0
18.1.2009 19:21

Flynn

Re: Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

a kanadsky Canadair.

No, ER a CRJ jsou takova sranda ledala, asi jako ATR...

0/0
20.1.2009 9:10

Majkyho_pupik

Re: Nevíte někdo jak jsou na tom ruské firmy?

Embraer vyrabi nejaka letadla pro vice jak 100 osob?

0/0
20.1.2009 9:48

DeDust

mno

ta posledni reklamni akce se jim rozhodne povedla :-P

0/0
17.1.2009 10:01

kubíkjansů

mno

Jednoznačně nejlepší éro kterym sem kdy letěl byl TU154R^ Proč o něm nikde nepíšou???;-(

0/0
17.1.2009 9:54

mandrake

Re: mno

orože je to vrak

0/0
17.1.2009 11:28

Fare.l

Re: mno

Proč nejlepší? Nebo jsi letěl jen TU 154?

0/0
17.1.2009 11:31

doktor22

Re: mno

tu 154 má svuj horizont úspěchů již minimálně 15 let za sebou

0/0
17.1.2009 11:45

Don_Alex

Re: mno

ten pristal pred 20 lety kousek od nasich na poli nalozenej winstonkama ;-D;-D;-D;-D

0/0
17.1.2009 11:51

Flynn

Re: mno

a ty Kerosinky kouris jeste dnes?

0/0
20.1.2009 9:11

BedlamW

Re: mno

Jednoznacne nejlepsi?!8-o;-D Asi je to tim, ze jsi letel jen jednou v zivote.

0/0
17.1.2009 16:27

NiHauMa

Boeing oproti Airbusu je rakev....

porovnejte vzlet a pristani, Boeing je tvrdej, to se krouti vsechny plasty uvnitrk... Airbus je pruznejsi, i co se tyka turbulenci a pristani. s Boeingem 737 by to dopadlo trochu jinak v New Yorku  .......:-/

0/0
17.1.2009 6:48

p.o.p.

Re: Boeing oproti Airbusu je rakev....

Kvalita letadla se pozná hlavně až v nouzové situaci............a v tom je jasně lepší Boeing. Statistika hovoří jasně. Teď v tom Novém Yorku má zásluhu hlavně pilot..................ten by přistál i s Il62M :-)

0/0
17.1.2009 7:32

BedlamW

Re: Boeing oproti Airbusu je rakev....

Prave ze je to naopak. Boeingy jsou lepe udelane letadla a naletaji v prumeru daleko vice hodin nez Airbusy. Kdyby ten samy pilot sedel v kteremkoliv jinem dopravnim letadle v tu chvili, tak to dopadne stejne. Pilot je frajer!

0/0
17.1.2009 8:20

mandrake

Re: Boeing oproti Airbusu je rakev....

nevím z jakého průměru náletají boeingy více hodin:-D ... fakt je že boeing 737 je starý letadlo na kterym se používáj třeba 50 let starý věci , protože prostě fungujou... maj ale problémy s korozí , drahejma dílama . Současný boeingy se přibližujou airbusu ( 787,777) protože to aerolinky chtěj . Věčina lidí co se pohybujou kolem těhle letadel dává přednost airbusu .

0/0
17.1.2009 11:42

mandrake

Re: Boeing oproti Airbusu je rakev....

teda přibližujou se filozofií kdy se používájí počítače pro všechno a snahou o co nejširší použití kopozitů

0/0
17.1.2009 11:50

BedlamW

Re: Boeing oproti Airbusu je rakev....

737 je suverenne nejprodavanejsi a nejpopularnejsi Boeing mezi zakazniky a vyznacuje se, ze za svou historii ma minimalne volnych padu k zemi. A ze jich leta po svete 1000-ce!! Ja znam piloty co uprednostnuji jak Airbusy, tak Boeingy. je to podle toho na co si zvyknes, ale kazdy mi potvrdil, ze Boeingy vydrzi letat o mnoho dele.

0/0
17.1.2009 16:33

jakub7

Re: Boeing oproti Airbusu je rakev....

Porovnej fatalni nehody A320 (resp. A318-A321) a B737..

0/0
17.1.2009 17:58

Sladek

Re: Boeing oproti Airbusu je rakev....

Ne tak docela.  Kamarad pracuje na obou strojich jako mechanik pro American Airlines a kdyz se zeptam cim letet, tak vzdy by doporucil Boeing.  Maji pry bohate zkusenosti z vojenskych letounu, ktere uplatnuji na cestakach.  Dava to trochu smysl.

0/0
17.1.2009 16:51

Flynn

Re: Boeing oproti Airbusu je rakev....

to jako forsaz a vystrelovaci sedadla, o tankovani za letu nemluve?

0/0
20.1.2009 9:12

Oldis_rab

jeste by se mela nejak dopilovat

schopnost letadla pristat na vode, a to tak aby se jeste nepotopilo.

0/0
17.1.2009 3:55

kulus

to da rozum

.. protoze airbusy jsou ted lepsi a pohodlnejsi / mene hlucna letadla - neni nad Airbus 330.

0/0
17.1.2009 2:58

Oldis_rab

Re: to da rozum

coze? nejsi volic cssd? :D (cynicky vtip)

0/0
17.1.2009 4:00

jakub7

Re: to da rozum

Souhlasim, A330-300 je skvely, moje nejoblibenejsi letadlo

0/0
17.1.2009 9:17

Comissario

Re: to da rozum

co? nejlepší je SAAB, který lítá do Ostravy a Brna.8-o

0/0
17.1.2009 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.