Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej ČSA začíná, zájem má Travel Service

Vláda oficiálně posvětila privatizaci Českých aerolinií, která může hodně ovlivnit nejen jejich budoucnost, ale i výnos z prodeje pražského letiště. Samotný prodej právě začal. Vítěz, který vzejde z dvoukolového tendru, by měl být znám do konce září. Očekávaný výnos je až 5 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stall

nechapu

za takhle směšný peníze? prodat leteckou společnost za cenu několika boeingu 737? co že jsou ty letadla na leasing tak to má každá letecká společnost. i bez letadel musí mít čsa mnohem větší hodnotu, dělají servis boeingu a teď už snad i Airbusu,to musí být spousta strojů a náhradních dílů. K tomu trenažéry pro výcvik, všechny budouvy. V tomhle státě se promrhaj mnohem větší miliardy, nemluvě o kuponovkách, proti tomu je 5 nebo i 10 miliard dost málo za společnost, která má jako dopravce dobré jméno. Prodat je útěk před zodpovědností ne výnosnej prodej, aspoň tak na mne ta cenovka působí. Když už prodej tak TS a hlavně budou potřeba změny v managementu.

0/0
20.1.2009 22:22

Muf Puf

Skvělej tach!

V době krize prodávat aerolinky! :-©

0/0
20.1.2009 9:03

Fredy III

Nádhera!

Prodali jsme Váňovy Vary (dříve Karlovy Vary), nyní ČSA. Výborně, jen tak dál. A když ne Rusům, tak Islandu se stabilní ekonomikou...

0/0
20.1.2009 7:56

Radek1979

hurá

tak tu dáme další kvalitní tunelování, to by nešlo to aby si vláda modré smrti něco nevytunelovala. Přeci pokračují ve stopách Vaška Klause, no alespoň budou mít soudy co dělat dalších pár let :-©

Kdy to potká budvar? Sklárny už zlikvidovali, tak nám toho moc nezbejvá :-/

0/0
20.1.2009 7:49

luko5

Ty letadla jako nové stály cca 55 miliard!

No nekup to za 5 miliard!

0/0
19.1.2009 23:17

letecmig

Re: Ty letadla jako nové stály cca 55 miliard!

Predpokladam, ze se ty letadla nekupovala za cash, ale na uver/leasing. Musel by jsi do toho zahrnout kolik se za ty letadla jeste dluzi (kolik nebylosplaceno). A u tech splacenych casti letadel vzit v uvahu zbyvajici zivotnost a zbytkovou cenu po XY letech provozu (napr. Airbusy 310 jsou mozna uz splacene, ale zase zhruba 20 let stare- tudiz jim asi brzo skonci zivotnost)

0/0
20.1.2009 0:20

luko5

Re: Ty letadla jako nové stály cca 55 miliard!

Zbývající dluh byl cca 16 miliard, ale to je údaj ze začátku roku 2008, dnes je nižší . Nicméně těch 55 mld. je cena za letadla, ale není v tom zahrnutý zbytek (movitý a nemovitý majetek).

0/0
20.1.2009 8:48

letecmig

Re: Ty letadla jako nové stály cca 55 miliard!

Nechci se sporit, jen davam namety co to muze zkreslovat:

pokud je napr. letadlo na leasing, neni castka jeho hodnoty vedena jako "dluh", a letadlo je v majetku leasingove spolecnosti. Letecka spol. pak ty letadla vlastne "nevlastni" i kdyz se zda ze to jsou jeji aktiva.

Tak byly letadla nakupovana v 90.l - jak pisu, nerozporuji, jen ze to co pises prilis bije do oci :-)

Aby se to dalo zhodnotit, chtelo by to vedet zpusob financovani kazdeho letadla a zbyvajici zivotnost kazdeho letadla CSA.

0/0
20.1.2009 9:52

luko5

____________________________________________________________

Topolánku, kolik chceš za ten obchod?  475 mega?........sorry , vypadlo kódování  8-o  ;-€

0/0
19.1.2009 22:47

luko5

Аерофлот

0/0
19.1.2009 22:18

luko5

____________________________________________________________

auto Аерофлот вам очень благодарить дорогой товарищ. auto

0/0
19.1.2009 22:17

luko5

______________________________________

Аерофлот  вам очень благодарить дорогой товарищ.

0/0
19.1.2009 22:13

luko5

Аероflот вам оčеň blаgоdарiт dороgоj товарiš.

0/0
19.1.2009 22:11

luko5

Аерофлот вам очень благодарить дорогой т

0/0
19.1.2009 22:05

cicuch

HA HA HA

Poviem Vám jeden z viacerých faktov. V 1998 roku ,keď prišla k moci Dzurindová vláda predala SPP NEMCOM a do roku 2006 nám vzrástla cena plynu približne o 500 až 600 percent!! A predali to za jedno alebo dvojročný zisk SPP

0/0
19.1.2009 22:02

tlkounev

Re: HA HA HA

njn vy jste si nikdy neuměli vládnout.

0/0
19.1.2009 22:15

luko5

Re: HA HA HA

V CZ už jsme dovládli, teď se budou stavět mešity. ;-€

0/0
19.1.2009 22:52

packa1

Re: HA HA HA

Nj. Hlavne ked ten nad tebou pise hluposti a ty mu zdatne sekundujes ;-D

0/0
19.1.2009 23:54

packa1

Re: HA HA HA

Ty chumaj ved 51% toho zisku ide statu. A aky zisk bol pred privatizaciou? Vacsi ako 0? ;-D

0/0
19.1.2009 23:58

cicuch

Re: HA HA HA

Dzurindovi sa dobre vládlo pri takýchto debyloch ako je packa1. Vyznáš sa do toho ako ľudoop do farebného televízora! Trotlak!  Ja Fica neobhajujem! Asi musíš blúzniť! Kde som to tu napísal? Blúzniš ako DZURINDA.

Vidíš nevieš ani čítať! Písal som aky bol zisk pred privatizáciou!

Vieš čo predaj si dom ,aby si mal za čo platiť pod nájom!!!! (ak túto vetu nepochopíš

tak si mrt trt!)

0/0
20.1.2009 7:24

cicuch

predať?

Ľudia chcete sa nechať rozpredať vašou vládou?

0/0
19.1.2009 21:46

packa1

Re: predať?

Lavicovy debilko nerob tu hanbu. Trepes hluposti, co ti Ficiak natlacil dohlavy a fakty nepoznas.

Vies ty debilko ze Cesi predali 100% akcii svojho plynarenskeho podniku a dostali za to menej ako my za 49%?

0/0
19.1.2009 23:57

FoDa

Rozhodně prodat !

nejlépe nějakému solidnímu islandskému fondu nebo bance, v poslední době se ukazuje, že je to ideální :-©

Ale teď  vážně. Je neskutečné, jak se stát snaží urputně prodat významné a v podstatě dobře fungující (v případě letiště i strategické) podniky. S vidinou zisku pár mizerných miliard, které z hlediska státního rozpočtu absolutně nic neřeší :-(

0/0
19.1.2009 21:06

magdik

idioti politici

Kdybyste politický nuly nekradli, tak nemusíme prodávat jeden z posledních průmyslu v Čechách. Zavřít všechny íčka téčka, pitry a podobný jim. Hlavně prodejte letiště Rusákům, aby sem zase mohli naskákat přes noc!! Vy kreténi politický.;-O(Y)

0/0
19.1.2009 20:08

plexisplexis

Re: idioti politici

ano, presne tak! stat je nejlepsi hospodar!!!

0/0
19.1.2009 20:11

sirc

Re: idioti politici

Co ČSA vyrábí, že jsou takový důležitý průmysl?

0/0
19.1.2009 20:51

tequiladrinker

TVS

TVS alespon každoročně hospodaří se ziskem, pánové Simane a Vik v tom umi chodit, narozdil od CSA...

0/0
19.1.2009 18:21

sirc

Re: TVS

Taky poskytují rozdílné služby

0/0
19.1.2009 19:04

Andee

Re: TVS

No, vzhledem ke krizi na Islandu, kdoví, jak na tom teď TS je :-)

0/0
19.1.2009 19:25

Du77

Prodej

No už aby to prodaly, jiak pod Lašákovým vedením, bude do konce roku 4700 nezaměstnaných.  Pokud to vede člověk s"tytulem ze Žiškova" , cikáni taky vše prodají do frcu a pak se uvidí. Tak budoucnost s takovýma trafikantama není žádná. Takže ať to dají někomu třeba za korunu, ale chce to vybrat firmu, která nebude mít zájem to zrušit.

0/0
19.1.2009 18:16

ides

Re: Prodej

Ale no tak ja bych je teda koupil, akorat mi musej jeste pul roku pockat az doplatim leasing na auto. Tedko mi druhej nedaj ;-D

0/0
19.1.2009 20:35

Du77

Re: Prodej

Jak je vidět, lidi ci v ČSA nedělaj a čtou jen ty zprávy co vydává Lašák, tak si myslí jak skvělí podnik to je a kolik toho sype, ale opak je bohužel pravdou:(

0/0
19.1.2009 22:36

barbarrosa

vše

co vymyslí tato vláda,je podvod.Zatím to tak bylo,proč by tento obchod měl být něco jiného.

0/0
19.1.2009 17:27

blazir1

Takze kratke shrnuti modryho tunelu

Hospodarsky vysledek CSA (v milionech): 2002=-60,18, 2003=+70,6(nastup Tvrdika), 2004=+324, 2005=-496m, 2006=-396m(odchod Tvrdika), 2007=+206m(prodej cargo terminálu ČSA za cca 736 milionů!!! - www.letectvi.cz/letectvi/Article64093.html)

A vuala, ze ztraty je najednou zisk:-). Jsem zvedav na vyrocni zpravu 2008...;-€

.

P.S. Nezkoumal jsem proc v 2. roce Tvrdikovlady vznikl tak drasticky propad. Je to org. talentem Tvrdika, nebo CSA nakupovaly nejaky letadla? Nevite nekdo?

0/0
19.1.2009 16:46

Sharkee

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

sujdete si ty sockomanske bryle?

Tvrdik utracel stamiliony za poradenske sluzby

http://ekonomika.idnes.cz/sef-csa-letime-vzhuru-a-vime-kam-d3t-/ekonomika.asp?c=A070211_192536_ekonomika_ost

Za vašeho předchůdce se za poradce utrácely stamiliony. To pokračuje?

Můj názor na poradce je standardní už několik let a říkám ho pořád. Každý poradce je tak dobrý, jak je dobré vedení firmy. Jsou užiteční poradci, když víte, co od nich chcete. Třeba na zavádění informačních technologií to má smysl. Loni se na poradce ještě utratila asi třetina toho, co předloni. Ale bylo to na IT nebo projekty zahájené už za mého předchůdce.

0/0
19.1.2009 18:31

sirc

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

Tvrdík podnikal ve stylu ministerstva obrany. Žel bohu, ČSA nemají každoročně zajištěný příjem ze státního rozpočtu a tak mu to dlouho vydržet nemohlo. Hlavní Tvrdíkovou chybou byla "neřízená" expanze. Nakupoval letadla, zaváděl nové linky a vůbec nekoukal na výnosnot.

0/0
19.1.2009 19:09

blazir1

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

mhm, to by odpovidalo tomu nahlemu propadu z roku na rok.

0/0
19.1.2009 19:22

blazir1

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

A jak to vyvraci fakt, ze nove vedeni strelilo jedinou opravdu ziskovou cast firmy aby vykazalo zisk? Co to meni na faktu, ze po 1 az 2 letech bude zisk z teto strelene ziskove casti(ktery snizoval ztratu) kure*sky videt??? P.S. Jestli nakupoval stroje(viz prispevek pod Vami), tak to je vec ktere se projevuje ve zvetsenem majetku firmy a tudiz ta ztrata bude pri jejich prip. rozprodeji blizici se k nule(jasne ze o neco vyssi nez 0)! Jak tu nekdo dole psal - prodejni cena cca 5mld, cena stroju 10mld... TUNEL JAK KR/AVA

Sundejte si prosim ty svy modry bryle, dekuji!

0/0
19.1.2009 19:31

sirc

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

Nový management nikdy nepopíral, že musel prodat cargo, aby se, po Tvrdíkově hospodaření, ČSA nedostávalo do stále větších dluhů. Stejně tak zrušil některá objednaná letadla a ty co už nemohl, alespoň pronajmul dále. ČSA má většinu letadel na leasing a tak fakticky není vlastníkem. Je to obvyklé a když se letadlo splatí, ihned jde pryč (podobně jako leasing u aut). Pomáhá to udržovat nízký věk strojů.

0/0
19.1.2009 19:44

blazir1

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

1) pojem stale vetsich dluhu nechapu - rok 2005:-496mio, 2006:-396mio...

2) ano, ale to cargo bylo vysoce ziskove - tj. kazdy rok generovalo zisk, ktery snizoval ztraty - jestli je nynejsi vedeni stejne mizerne jako to predtim, ci snad mizernejsi, tak ty ztraty porostou stale stejne jako predtim az na to ze tedka uz nebudou nicim ziskovym snizovany -> to ale krasne uvidime z vyrocni zpravy 2008...:-)

0/0
19.1.2009 20:25

sirc

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

Divil by ses, jak nádherně lze kombinací metod výpočtu zisku dosahovat žádoucích výdajů.

Nový management přerušil nesmyslnou Tvrdíkovu expanzi a snížil podstatně náklady. Kdyby Tvrdík zůstal, dneska ČSA hospodaří s miliardovou ztrátou. Cargo bylo ziskové, ale ne tolik, aby se nevyplatil prodej. Také má souvisloust s celkovou koncepcí ČSA, zabývat se jenom dopravou (prodaný byl pozemní terminál, nákladní přepravu ČSA provozuje stále). K obnově flotily dochází průběžně a neni to nic, co by se dalo dělat ze dne na den. Objednávat nové stroje je třeba několik let dopředu a ČSA se zbavily jen Trvdíkových letadel, které nepotřebovaly.

0/0
19.1.2009 21:01

Du77

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

jenže u ČSA se po lízingu prodají a hned nalízují zpátky, takže? To že prodal kargo, možná, ale další věci už jsou trožku divný, co catering( vydělával) pozemky a budovy na starém letišti, oba simulátory  boeingi(spátky nelízovali) atd majetek přes 5 miliard. Takže pokud počítám podle mého selského rozumu je to pořád ztráta jak hrom.  Vše co je u společnosti nové, je pronajaté, čili podle mě větší finanční zatížení. To znají i cikáni, pokud není na chlast, prodá se něco do zastavárny a peníze hned jsou, to dělá i toto vedení. Takže pokud to prodají komukoliv a zajakoukoliv cenu, může teoreticky tu firmu zachránit, než ji úplně roeberou a zničí.

0/0
19.1.2009 22:52

honzajaka

Re: Takze kratke shrnuti modryho tunelu

Noví manažeři jen prodali letadla, to byl veškerý byznys

0/0
19.1.2009 20:32

blazir1

Klasickej ODSackej postup tunelovani.

Prevezmu firmu ktera ma snizujici se dluhy, ale zatim jeste dluhy. Fofrem prodam tu cast, ktera je vynosna a ziskova(=bude o ni zajem). Pochopitelne neco bokem "trhnu" do vlastni kapsy. Pripoctu zisk z prodeje a voala vyvedl jsem firmu z dluhu. Nezapomenu to s podporou "nezavislych medii", ala MfD, dostatecne jasne a efektne zminit, a pri te prilezitosti zkritizovat predchozi vedeni ze melo ztratu. Pak ten zbytek pri nejblizsi prilezitosti strelim(nejlepe co nejrychleji[krize/nekrize] - nez se projevi vypadek strelene ziskove casti, a ztrata bude pristi roky logicky podstatne vetsi nez pred mym prichodem). Pochopitelne pri te prilezitosti zase neco trhnu do vlastni kapsy. Pote, co pod novym vedenim podnik krachne, budu vyhlasovat "to za mne byla firma v zisku":-©

STEJNI LIDE, STEJNE METODY:-©

0/0
19.1.2009 16:15

sirc

Re: Klasickej ODSackej postup tunelovani.

Že ty jsi studoval ekonomii na Kubě. Tamní argumentace se pozná.

0/0
19.1.2009 16:22

hamsa1

Proč prodávat ?

Chápu potřebujeme prachy, ale ČSA po odchodu socana Tvrdíka konečně prosperují !!! A už vůbec nechápu , jak může náš stát jen v náznaku uvažovat o prodeji Rusákům z Aeroflotu. Průser s plynem nám asi nestačí ... Palach by se v hrobě obrátil :-© 

0/0
19.1.2009 16:13

sirc

Re: Proč prodávat ?

Prosperují? Na nule jsou jenom díky prodeji majetku. Jinak to není žádná sláva. Sice se jim daří držet provozní náklady na uzdě, ale úbytek pasažérů má hodně nepříjemný vliv na tvorbu cashflow. V aerolinkách se stále točí obrovské peníze a dvou, tří měsíční výpadek v příjmech může být i likvidační.

0/0
19.1.2009 16:18

yaack

Re: Proč prodávat ?

Firma má potenciál vydělávat lépe. Stačí jen některé věci lépe řídit, což musí ale jít shora. A není k tomu nutná privatizace. K tomu je nutné více pracovat...

0/0
19.1.2009 19:42

sirc

Re: Proč prodávat ?

Jak? Největší problém všech aerolinek je průměrná obsazenost letadel. Jít cestou levných letenek(a tak přilákat více cestujících) je cesta do pekel. ČSA má náklady už docela zvládnuté a není tam velký prostor pro korekci. Když budou prodávat letenky pod náklady, do půl roku končí.

0/0
19.1.2009 19:48

yaack

Re: Proč prodávat ?

Stáhnout náklady (včetně propuštění větší části lidí), lépe pracovat s prodejci letenek ve světě (agentury), více aktivně prodávat vše co lze (nadváhu, služby na palubě, služby před a po letu atd - proboha tohle přeci dělají všichni úspěšní dávno,proč stále ne čsa?). Možností je spousta, jen je umět využít.

0/0
19.1.2009 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.