Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jahn navrhne NERVu zavést „šrotovné“ za stará auta

Odevzdáte své staré auto a stát vám přispěje i několika desetitisíci korun na nové. Pomůže tak skomírajícím automobilkám a snížením emisí i životnímu prostředí. Tento návrh, označovaný jinde jako šrotační prémie, chce protlačit jeden z členů ekonomické rady vlády NERV a šéf Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

Sice mám auto

ale nepřál bych tomu, kdo ho nemá, aby mi pak musel platit šrotovné ze svých daní :-/

0/0
28.1.2009 21:31

hefaistosh

Názor

Lidi co blázníte?Autoprůmysl není jen Škoda,ale i jiné automobilky a jejich dodavatelské podniky,Od hutí až třeba po čalouníky.A v nich miliony lidi po celém světě.Ano není moc solidární upřednostnit toto odvětví.ale uvědomte si jestli chcete platit podporu v nezaměstnanosti tolika lidem,a co vše vám autoprůmysl dává.Co budete jíst až vám do obchodu AUTEM nedovezou jídlo,kam si půjdete pro pc do kterého zrovna koukáte,když ho nikdo nedoveze do krámu AUTEM,a hlavně v čem si budete vozit zadky do práce.Bohužel doba je taková,že lidstvo by bez aut v naší době vyhynulo.

0/0
27.1.2009 21:48

Jan75

EIAEIOU

EAOUEI UAEOUEI UOEUIAEUOU

0/0
26.1.2009 19:08

gazu

Tak to si snad dela legraci ne?

Preferovat jedno industry statnima pobidkama, i kdyz se jedna o klicovy business, je z ekonomickeho hlediska naprosto neprijatelne. To si proste Jahn rika na subvence svejch vyrobku, ja nechci ze svejch dani prispivat Skodovce na jejich business. Za chvili prijdou hornici, po nich stavari a po nich dalsi a dalsi, kdyz jste dali tem, musite i nam ... . Zadny takovy, jedinej lek je snizeni primejch dani a socialnich odvodu. Vsechno ostatni je vyhazovani penez z okna, podporovani neproduktivnich a zahranicnich ekonomik.

0/0
26.1.2009 16:10

jakadlec

šetřit

proč cpát peníze do soukromých fabrik? co z toho bude mít danový poplatník,   já bych ve státní správě zavedl strop na 50 000 KČ to by bylo šetření teď mají tolik peněz, že mi připadá, že se z toho všichni zbláznili

0/0
26.1.2009 16:02

mi_golem

ještě by to chtělo šrotovné na staré kotle a komíny

protože nejen auta zamořují ovzduší. Např. staré kotle a komíny v zimě generují tolik smogu, že kam se hrabou auťáky. Resp. starousedlíci pálí vše, co jim přijde pod ruku, snad i mrtvoly. Černý dým valící se každý večer a ráno z polorozpadlých komínů způsobují dýchací problémy. V zimě se prostě nedá ani vyvětrat. Problém je, že nejen ekonomický, postavit nový komín a koupit kotel, ale dnes není firma ani živnostník, který umí postavit komín.

0/0
26.1.2009 13:11

medved

Proč auta?

Na krizi v autoprůmyslu si zadělaly automobilky před dobrými 10 lety. A to pan Jahn seděl v představenstvu. Začaly se cpát do kategorií, které jim nepatřily a začaly s megalomanskými pomníky jako Veyron nebo VW Phaeton. Navíc do sjednocené Evropy přichází východoasijské automobilky, které nechtějí platit dovozní cla a proto chtějí vyrábět v EU. Byl to jasný konkurenční boj, který někteří neustojí a bankovní krize všechno jen urychlila. Navíc nová Fabia a Roomster asi nejsou zrovna dobře prodejné typy.

Do group Škoda už se nacpalo dost peněz a ať rozhodne všemocná ruka trhu. Škoda může ušetřit, když sníží peníze do různých sponzoringů.

Zachraňujme české podniky, jako jsou sklárny, porcelánky, textilky, třeba i SOLO Sušice. Autoprůmysl si to musí vyřešit sám, ikdyž bohužel je v něm u nás zaměstnáno mnoho lidí. Ale trh začíná být přesycen a při požadovaných ziscích ke všeobecnému a velkému snížení cen aut nedojde. Takže se bude stejně dříve či později lámat chleba.

0/0
26.1.2009 9:47

chilis

Re: Proč auta?

ty asi nevíš, že to není problém jen škody, ale všech značek, kterým klesá odbyt o desítky procent. a spousta výrobců dílů není navázána jen na škodu, ale někteří vyrábí hlavně pro zahraniční automobilky... apropo proč zachraňovat tebou zmíněné podniky, když na ně šáhla opět tebou zmíněná ruka trhu....8-o

0/0
26.1.2009 12:12

__XXXX___

Re: Proč auta?

No to ses předvedl. "Zachraňujme sklárny a textilky ale automobilky ne". Proč by si na sebe porcelánky nemohly vydělat? Když jim to vynáší, tak ať to dělaj. Když ne, tak ať krachnou. Já osobně bych nedal nikomu nic. Dalo by se hovořit o rozšíření rekvalifikací pro některé nezaměstnané, co přišli o práci (ale ne pro ty co dělat nechtějí!!). ;-€

0/0
26.1.2009 16:32

harfan

proč jen u aut

co počítače, pračky a ledničky;

jo a mobily samozřejmě 8-o

0/0
26.1.2009 9:22

siku

Re: proč jen u aut

DOVOLIM si tvrdit,ze pracky a lednicky se kupuji,kdyz doslouzi stare. kvuli 10tis/ks lide prece nebudou odkladat nákup, až bude po krizi. kdezto auta jsou modni zalezitosti,(nekdy i predmet chlubeni). nákup auta za nove kdyz stare doslouzí je ojendinelé.a kdyz soucasne nabouráš, a potrebujes autem jezdit-tak ho taky koupis krize/nekrize

0/0
26.1.2009 13:22

__XXXX___

Re: proč jen u aut

No to by ses divil. Já třeba bych si nové auto nemohl dovolit. A kdyby se s mým fáčkem něco stalo, tak budu těch 20 km jezdit na kole. Tato vláda mi sebrala dalších 10 tisíc. A to v tom, že to moje staré auto nemám šanci nikomu prodat a připlatit si za lepší. ;-O

0/0
26.1.2009 16:36

Mak1

Good idea, Mr Jahn

 - nebylo by ale lepší, aby prodejci slevili ze svých astronomických marží a prodávali auta za rozumné ceny ?

0/0
26.1.2009 8:33

chilis

Re: Good idea, Mr Jahn

koukám, že tomu rozumíš jako koza petrželi...8-o

0/0
26.1.2009 12:13

Mak1

Re: Good idea, Mr Jahn

Náhodou, koza petrželi rozumí moc dobře:-)

0/0
26.1.2009 14:50

Olds

Re: Good idea, Mr Jahn

Koza petrželi asi rozumí,

ale Vy víte o maržích (a o běžně poskytovaných slevách z těchto marží) prodejců kulový, když dokážete napsat takovou hloupost.

0/0
27.1.2009 18:15

Jordan717

Popora poptávky

Já ti nevím, Jahne, ale snažit se podporovat uměle poptávku v čase krize, která vznikla právě díky nebývalé poptávce, je jako nabízet obéznímu pacientovi po infarktu půl kila bůčku.

0/0
25.1.2009 23:13

antonio01

Re: Popora poptávky

 Já bych to nechal neviditelné ruce trhu, ta vyřeší vše....

0/0
26.1.2009 0:04

Mak1

Re: Popora poptávky

Dobrý nápad - třeba by ubyl jeden člověk čerpající drahou zdravotní péči ....;-D

0/0
26.1.2009 8:34

ephemeroptera

Argumenty jak se komu hodi...

S tim argumentem bezpecnosti nejak nevim... pripada mi, ze na silnicich nejcasteji bouraji prave rychla a "bezpecna" auta (ridic, ktery se citi bezpecne, je nebezpecny svemu okoli)

Ekologicky argument: Kdyz budu jezdit starym autem, budu mit asi vetsi spotrebu, ale emise splnit musim, navic zuzitkuju funkcnost na maximum.... a jak zatizi ekologii vyroba noveho auta? Mylim, ze vic, nez pouziti stareho.

0/0
25.1.2009 21:27

cotijepotom

Lobbista automobilového průmyslu

Všichni víme, ke kterému průmyslu pan Jahn patří. Jen by to nemusel tak okatě ukazovat.

0/0
25.1.2009 21:11

__XXXX___

Re: Lobbista automobilového průmyslu

To by šlo říct se vším. Třeba: Při prodeji starého bytu vám vláda dá příspěvek na koupi nového. Nebo by vláda mohla od lidí odkupovat staré mobilní telefony s recyklačním příspěvkem 1000 Kč. Nebo: Když vyměníte vládu, tak vám stát dá bonus 50.000!!!;-D;-D

0/0
26.1.2009 16:39

rohatey

No tož levice

prosazuje sociální dávky pro chudé a pravice zase pro bohaté. Vcelku nechápu jaký je v tom rozdíl. Je to oboje žití na úkor budoucnosti, pokud se má rozdávat tak se ty peníze nejspíš musí nejdřív někde ušetřit, rozdávat  z půjčených peněz to je stejně nemravné ať to dělají sociálisti nebo tahle podivně "pravicově"  rozkročená doleva vláda. 

0/0
25.1.2009 17:30

sennior

Kdo znečisťuje víc.

      Ekologové neustále útočí na majitelé starších autombilů pro nadměrné znečisťovaní ovzduší výfukovými plyny. Přihlédnu-li k ke skutečnosti, že tato auta vlastní lidé starší, většinou v důchodovém věku a najedou týdně 50 km  i méně, tak oproti novým automobilům, kterých je nepřiměřeně více a najedou mnohem více, určitě znečisťuji životní prostředí také více.

0/0
25.1.2009 16:15

chilis

Re: Kdo znečisťuje víc.

nepřiměřeně více?? tak proč je průměrné stáří našeho vozového parku 14 let???

0/0
26.1.2009 12:16

Olds

Re: Kdo znečisťuje víc.

Většina aut vyrobených před rokem 1990 opravdu najezdí ročně jenom málo kilometrů, často jezdí tzv. na dožití, nebo s nimi jezdí fandové starých aut. Málokdo je používá k dennímu ježdění tak, aby najel víc než 10.000 km za rok.

Sám mám dvě taková auta (jsou na bílých SPZ, takže také přispívají do statistiky průměrného stáří) a jezdím s nimi jenom občas pro radost a na různé srazy. Na denní ježdění máme novější auto s katalyzátorem.

Jinak průměrný věk 14 let (máme rok 2009) znamená, že průměrně staré auto je rok výroby 1995 - v tom roce se už všechna nová auta prodávala s katalyzátorem - tak v čem je problém?

Před 10 lety (rok 1999 mínus 14 let - vychází rok 1985) mohlo být průměrně staré auto nejspíš Škoda 120 nebo Lada bez katalyzátoru a to byl určitě problém, ale dnes je to ale např. Felicie z roku 1995 s katalyzátorem, která škodí minimálně.

0/0
27.1.2009 18:38

A.A.

Trapné

Pouze trapné prosazování vlastních zájmů ze strany pana Jahna. Takový nápad je naprostý nesmysl. Stát nemá co dotovat soukromý nákup občana. To by byl významný krok zpět. Je pouze na samotném podniku, aby se přizpůsobil daným podmínkám. Pokud toto nedokáže, musí přistoupit k poněkud drastickým změnám.

0/0
25.1.2009 15:42

Sagita

Proč by měl stát z našich daní dotovat továrnu,

která vyrábí neprodejné předražené krámy? Můžete mi to prosím vysvětlit?

0/0
25.1.2009 15:00

A.A.

Re: Proč by měl stát z našich daní dotovat továrnu,

Protože jsou tu silné lobby, které tlačí z různých stran. V USA jsou tato lobby natolik silná, že si prosadila velké peněžní injekce (přitom problém amerických automobilek je dlouhodobý - zkuste se sami podívat do USA a pochopíte). Nevím, ale doby státních dotací a megalomanských intervencí do soukromé sféry jsou snad již pryč, ne? Nebo by aspoň měly být pryč! Abychom se zase nechovali jako za Velké hospodářské krize.

0/0
25.1.2009 15:46

Jerry Fletcher

Re: Proč by měl stát z našich daní dotovat továrnu,

On ten návrh je postavený na tom, že to mohou být jen auta určité značky? No vidíš, a já myslel, že to dostanu na jakékoliv nové auto...

0/0
25.1.2009 20:03

ephemeroptera

Re: Proč by měl stát z našich daní dotovat továrnu,

I kdyby byla pouze 10% sance, ze si koupite treba Skodovku, porad se jim prosazeni takoveho planu vyplati.

0/0
25.1.2009 21:13

u nás v kocourkově

Medvědí služba automobilkám ....

než to Jáhn vypustil měl trochu přemýšlet ..... co se teď stane :

začne kvést obchod s pojízdnými vraky

nová auta se přestanou prodávat ještě víc

...........opravdu chytré pane Jáhn

0/0
25.1.2009 14:51

JK75

jednostranná podporá?

Hlavně že sám Kalousek navrhoval podnikatelům odečítat daně za všechna auta a ne jen za ta s "mřížkou" pro podporu automobilového průmyslu. Tak nechápu jeho oponentůru. Podnikatelům by vlezl do p.r.d.e.l.e. a občané ať si sami n.a.s.e.r.o.u.

0/0
25.1.2009 14:47

u nás v kocourkově

Re: jednostranná podporá?

pro občana a podnik platí odlišná pravidla ... ví i malé dítě 

0/0
25.1.2009 14:53

A.A.

Re: jednostranná podporá?

Lépe bych neodpovědel. R^

0/0
25.1.2009 15:47

JK75

Re: jednostranná podporá?

A koho je víc? Občanů nebo podnikatelů?  A když občané nenakoupí, podnikatel  nemá co vyrábět. Takže lidi jsou přesnější než podnikatel,který stejně jen stát okrádá,občané nemají tolik možností k okrádání státu

0/0
25.1.2009 19:07

Andee

Re: jednostranná podporá?

Ty seš dobrej blb... Zkus pochopit, jak funguje princip DPH a pak se začni rozčilovat troubo... ;-DRv

0/0
25.1.2009 20:59

honzajaka

konečně

je čas myslet na úspory energie, co kdyby raději lidi začali jezdit víc vlakem a autobusy

0/0
25.1.2009 13:57

siku

Re: konečně

nojo,ale diky cene benalu se vsude dostanu ve 2os levneji autem,nez s jizdenkou, nekdy i v 1os/auto. tak pak mi veřejná doprava může vlést na záda.a co vic trva to 2krat dele. mimochodem v Brne zdrazili od prosince 2008 nejak o 25%cenuMHD, takze jezdit autem je jedina levna sance. kor kdyz benál je o 10kč levnější...

0/0
26.1.2009 13:29

honzajaka

Re: konečně

tohle není fyzikálně možné, auto v městkém provozu rozhodně 5 litrů na sto nežere a musí se do toho počítat i ostatní náklady

0/0
26.1.2009 19:04

Samier

Nova doba

Napad dobry, ale misto prispeni na nove benzinove , neni lepsi prispet na auta na vodik nebo elektrinu  a rozsireni vodikovych cerpaich stanic? Prece jenom zadne emise jsou lepsi nez emise.

0/0
25.1.2009 13:41

firestonkoudopatniku

Výborně ČSSD, tak se na ně musí

Asi nějaký technický problém. Psal jsem, že jsem rád, že se ČSSD nenechává zatlačit do kouta a tomu spolku tunelářů a zlodějů a kontruje svým stranickým orgánem PRD - Paroubek, Rath, Dryml  

0/0
25.1.2009 11:49

Eledin

Pitomost

Co tak dotovat jizdni kola, kazdy kdo se dobrovolne zbavi auta a nekoupi si nove kolo v hodnote 15K pro nej zdarma. Pro 4 clenou rodinu by to dopadlo vinancne stejne jako navrhovana dotace a navic by se usetrilo na opravach silnic, na benzinu, na lekarich. Proste plus pro vsechny a byl byto rutalni prumysl pro vyrobce kola :-)

0/0
25.1.2009 11:38

Martin Jirousek

Hmmm

Čisté pravicové řešení. Když je prosperita, zisky se internalizují. Když je krize, přenese se ztráta mezi všechny daňové poplatníky. Může mi někdo rozumně vysvětlit, jaký rozdíl je mezi šrotovným, které by šlo z kapes všech daňových poplatníků a odpouštěním poplatků v krajských nemocnicích a lékárnách?

0/0
25.1.2009 11:07

MiroTR

Docela by mne zajímalo,

proč by měl stát dotovat fabriku, která se před dvěma měsíci holedbala rekordním prodejem.

0/0
25.1.2009 9:18

JK75

Re: Docela by mne zajímalo,

On někdo tvrdí,že si musí koupit Škodovku??

0/0
25.1.2009 14:48

šestý z pěti

navrhuji Škodovce pořádně snížit ceny za své vozy

tak cca o 120.000-150.000,- u vozu cca dnes stojícího 500.000,- . Srovnají se tak ceny Škodovek s cenami v zahraničí. Druhou možností je, ať si Škoda o těch 150.000,- zvýší ceny v Rusku apod.R^

0/0
25.1.2009 8:18

šestý z pěti

Re: navrhuji Škodovce pořádně snížit ceny za své vozy

a lidé jako Povšík aspol. nebudou řvát, že nemají na odměny a prémie. je holt krize vážené odboryR^

0/0
25.1.2009 8:20

houzar

jahn

od pana Jahna bych čekal odbornější názor.Věřím,že se tímto chtěl zalíbit nejen občanům ale i svým chlebodárcům a tak bohužel moje reakce musí být v podobném duchu-JE TO BLBOST.

0/0
25.1.2009 7:50

jirkanovaksuperchlapik

Myslím si, že každý podnikatel

se musí z tohohle státu zbláznit. Neustálé změny legislativy, hlavně daňových zákonů. A navíc se ještě musí koukat na to, že automobilky sahají na státní peníze ke kterým se běžný podnikatel nedostane. Když se daří tak automobilky stát ždímou a když se nedaří tak natahují ruce. Zvláštně si někteří představují ten kapitalismus. Nic takového, každý musí přežít za svý.

0/0
25.1.2009 7:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.