Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úroky jsou vysoko, banky chtějí státní dotace

Soukromé banky mají šanci, že se budou moci přímo napojit na balík státních peněz, ze kterého se budou dotovat úroky na úvěry pro vývozce. Změnu zákona, která by to umožnila, chystá ministr průmyslu a obchodu Martin Říman s ministerstvem financí. Ostatní ekonomičtí ministři záměr podporují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mfdnes-bulvar

Co to je zase za kravovinu?

Proc si tady porad hrajeme na nejaky merkantilismus? Proc je vyvozce adorovan a dovozce malem hnan za katr? Proc dostava statni podporu firma, ktera vyrabi na vyvoz a firma, ktera dodava na domaci trh tu podporu nema jen proto, ze dodava na domaci trh. To je fakt logika jak motyka.... Rimane, Rimane, a to jsem si myslel, ze jsi pravicovy politik...Rv

0/0
28.1.2009 14:47

Yurek

Re: Co to je zase za kravovinu?

Ve vládě není ŽÁDNÝ  pravicový politik. Natož ekonom. :-©

0/0
28.1.2009 17:02

davidh2002@volny.cz

export

No, je to krásné. Protože se stále mluví, že jsme proexportní země a export nás živí. Ale jen aby to nebyla jenom zástěrka toho, aby si banky mohly zase namazat kapsu.... Až banky odbourají poplatky za vedení účtu apod. Proč je nedotovat a nezvýhodňovat oproti úrokům OECD.

Ale takhle? Banky běžné domácnosti oberou a pak ty peníze výhodně půjčí??? Proč? Nestačí, že už obírají o peníze domácnosti??

Až se naše banky začnou chovat tržně, dotujme je a zvýhodněme tím náš vývoz.

Do té doby bych tuto výhodu dotací nechal pouze jedné bance a ostatní ať se snaží!!!

0/0
28.1.2009 13:52

mcmany

ha

Tak ja platim za vypis, jakejkoli pohyb dokonce mi i srazej prachy z uroky za pohyb na ucte, sest procent uroku pokud chci hypo pokud chci uver je to jeste vic.Banka mi nevyjde absolutne v nicem vstric.A ja ji budu jeste dotovat z dani.To je v prdeli.

0/0
28.1.2009 11:22

jirkanovaksuperchlapik

Re: ha

Je to v prd... (vítej v ČR/EU)

0/0
28.1.2009 12:52

centor

Drzost

Tohle je opravdu nevídaná drzost bank a podplaceného Římana zvláště. Sami krizi zavinili a teď jim budeme pomáhat. Nikoliv! Založil bych klidně státní banku s ČNB úroky a s nižšími poplatky, to by najednou u komerčních bank zaúřadovala "neviditelná" ruka trhu! Hned by bylo po úvěrové krizi. Za toto bych opravdu vládu pochválil. Proč to nikdo nemá odvahu udělat?

0/0
28.1.2009 11:19

M_Luke

Re: Drzost

Nesmysl - krizi nezavinily české banky (resp. české dcery). Problém je, že česká ekonomika je obrovsky exportně orientovaná, a velmi málo jde na domácí spotřebu. Proto problémy v USA, Německu, Francii atd snižují poptávku po "českém" zboží. Vznik státní banky je taky nesmysl, protože i ta státní banka si musí a) půjčovat na mezibankovním trhu za tržní podmínky a tržní úrok nebo b) tisknout nové peníze - inflace...

0/0
28.1.2009 11:25

Sharkee

Re: Drzost

presne tak

ceske banky zadnou krizi nezpusobily

problem je v silne orientaci na export a to predevsim do automobiloveho prumyslu

0/0
28.1.2009 12:07

Yurek

Re: Drzost

Nic to nemění na tom, že dotovat banky je prostě zhovadilost.

0/0
28.1.2009 17:04

M_Luke

Nápad dobrý, ale...

Nápad je to dobrý, ale má jednu obrovskou vadu. Kdo a jak určí, co je tržní úrok? Pochopím, pokud bude stát dotovat rozdíl úrokových sazeb OECD a tržního úroku bank. Ovšem jak definovat tržní úrok? Pokud si libovolná banka zvolí SRN (standardní rizikové náklady) nebo úrokovou marži v libovolné výši, přesto dostane nějakou tržní sazbu... Příklad - OECD vyhlásí sazbu 5%, tržní sazba u bank v ČR může být 7% p.a. u zajištěných úvěrů, 15% p.a., 30% p.a. - kdo zaručí, že daná sazba není uměle nadstřelená, aby zvyšovala zisk bank? Pokud to bude zajištěno, s dotací souhlasím. Bohužel toto se asi zajistit nedá...

0/0
28.1.2009 11:11

AKSAMIT

haha,

a to jsou pry pravicaci............;-DR^

0/0
28.1.2009 10:26

GoogleBomber

si dělaj ).(

ČNB dvakrát srazila repo a komerční banky na to nereagují a dokonce žádají dotace.

8-o

Vzbuďte mne někdo....

0/0
28.1.2009 10:22

chenile

uroky jsou vysoko

chci statni dotaci na hypoteku...

0/0
28.1.2009 10:16

Sharkee

Re: uroky jsou vysoko

http://finance.idnes.cz/dotace-hypotek-se-vraci-mladi-lide-mohou-na-splatkach-usetrit-tisice-korun-rocne-gfz-/uver.asp?c=A090118_165445_uver_bab

0/0
28.1.2009 12:07

davidh2002@volny.cz

Re: uroky jsou vysoko

Chci dotace na poplatky bance!

0/0
28.1.2009 13:55

jalaj

K tomu mi napadá jediné

Kapitalismus pro chudé, socialismus pro bohaté. Jinými slovami: Zisk je náš soukromý, případné velké stráty je potřeba zespolečenštit - zaplatí to "chuďasi", pardon, daňoví poplatníci.    ----

Když uvážíme, jakého ministra financí má ve vládě pan Obama, člověka, který nezaplatil daně, donadávna největší zločin v U.S.A. - co k tomu dodat?

Když se to tak vezme dokola a dokola, tak je to ještě dost dobrý. Může to být i horší, samozrějmě.

Ach jo.

0/0
28.1.2009 10:16

jirkanovaksuperchlapik

Re: K tomu mi napadá jediné

Souhlas, je to na blití

0/0
28.1.2009 11:00

davidh2002@volny.cz

Re: K tomu mi napadá jediné

Přesně tak, založíme obrovskou firmu, zglobalizujme ji, nastěme si kapsu. A když přijde času účtovat a zjistí se, že to zas tak efektivní nebylo, zažádáme o dotací! Jsme přeci velká firma, která zaměstnává lidi! State snaž se, zachraň nás!

Ano, jde i o to, abychom si mohli koupit novou flotilu aut, ale hlavně a to zdůrazňuji, jde zejména o lidi, o ty běžné zaměstnance. Kam se podějí?

A když se tedy všechno spraví a zas to funguje. Situaci ve velké firmě:

"Kdo nebude pořádně makat, tak má vyhazov a klidně Vás vyhodíme všechny, vy chásko!"

0/0
28.1.2009 13:59

Fellow from Volunteer Park

banky

Bankám nedat ani groš... už nás sanace bankovního sektoru stála stovky miliard a české banky nemají problém s rizikovými úvěry.

Je zajímavé, že se o své zisky banky tak ochotně nedělí, jako o své možné ztráty.

Navíc - podívejte se na úroky, za které si bůjčují banky a na druhé straně úroky, které předepisují svým klientům. Oni využili poklesu základních sazeb ČNB jen k rozšíření spreadu.

A k tomu přemrštěné poplatky.

Nemyslím si že bychom se od bank měli nechat vydírat...

0/0
28.1.2009 9:16

masoreti

Re: banky

milý zlatý, o tom je bankovní byznys. sanace českých bank je toho zářným příkladem. on je tento byznys vůbec podivný. bankovní konglomeráty mají obrovský vliv, vydírají vlády, závisí na nich jiný byznys. nenesou prakticky žádné riziko (ztráty se téměř vždy kryjí ze státních rozpočtů), zisk se naopak vyvede ze sytému téměř bez omezení. přitom vlastně nic nevyrábí, nevytváří hodnoty. nepřipomíná vám to ty proslulé "letadla"? nechci tady vyvolávat proletáře všech zemí, ale banky by se měly znárodnit.

0/0
28.1.2009 11:14

Neumětel

Tak nějak to nechápu

Úroky ČNB jsou nízko. Úroky komerčních bank jsou vysoko. Tyto vysoké úroky si stanovují samy banky a zaroveň si stěžují, že jsou vysoko a chtějí je po státu dotovat??

0/0
28.1.2009 9:12

blastula

Nakašlat

Když se dostanou do problémů jejich klienti, banky je také nenadotují,ale  nemilosrdně potopí.Samy si to navařily vlastní nenažraností a parazitismmem, tak ať se staraj a vyžerou si to. Můžou začít u toho, že si přestanou vyplácet benefity a  následně místo toho, aby sedělo v palácích si jejich osazenstvo může jít  sednout na bedýnky od syrečků na pole za městem,Jestli chce stát pouštět peníze, tak ať je pustí přímo klientům.

0/0
28.1.2009 9:06

Fellow from Volunteer Park

Re: Nakašlat

Souhlas. Proč mít slitování s bankami, jen proto že to je zvláštní obor podnikání? Kdepak. Vklady jsou pojištěné a nad rámec pojištění bych nešel.

Má li  něco zkrachovat, ať to zkrachuje - bude-li prostor na trhu - ten se rychle zaplní.

0/0
28.1.2009 9:18

alberus

???

To jsou zase dezinformace. Slovem "vývoz" je nyní myšlen pouze export z eurozóny. Prodej zboží v EU je pouze přeshraniční obchodní styk, takže očekávání mnoha výrobců je zbytečné.

0/0
28.1.2009 8:40

VPC

Re: ???

Vztahuje se to i na přeshraniční pohlavní styk?

0/0
28.1.2009 8:46

MirosPikos

Půjdu jinam

Až dostane ČSOB nějakou dotaci, tak příjde o další zákazníky, moc se na to těšim a připravuji si registraci u mBank.

0/0
28.1.2009 8:00

HarryIKeogh

Re: Půjdu jinam

;-D;-D;-D dobrý vtip!

0/0
28.1.2009 8:25

Dennys

Joooooooooo Davos

Drive v Davosu exhibovali bankeri a managori, predhanejice se v blaboleni o nutnosti co nejmensi role statu ve volne trzni ekonomice .......... Dnes ti bankeri a managori  (casto jiz vymeneni) visi politikum (= statu) na ustech ocekavajice od statu zachranu bank a podniku, ktere touto nezodpovednou politikou, ci podilenim se na ni, privedli tam, kam je privedli ...........  ;-D 

0/0
28.1.2009 7:56

Adam.Cipisek

Mirek docista zmagoril

A tahle vlada o sobe rika, ze je pravicova? Mirku, Mirku, co to delas. Takhle te uz priste nikdo volit nebude.

0/0
28.1.2009 7:47

jirkanovaksuperchlapik

Jsem dovozce a drtí mne silné euro

které způsobuje snižování marží a tím i zisku. Kdo pomůže mě? Já vim blbá otázka...;-D Říkejte si co chcete, ale kapitalismus není o tom, že někoho zadotuju a na jinýho se vykašlu. Každý ať dělá co umí. Automobilky nechť sníží ceny (prostor tam je) a banky ať si sníží zisk (prostor tam taky je).

0/0
28.1.2009 7:36

Dennys

Re: Jsem dovozce a drtí mne silné euro

Mne posilujici Euro tesi - me konto ve Sparkasse se zase zhodnocuje. Jinak souhlas. Podle mne je treba co nejdrive zavest Euro i u nas. Predejde se zbytecnym vykyvum a i planovani do budoucna bude lepsi.:-)

0/0
28.1.2009 7:58

jirkanovaksuperchlapik

Re: Jsem dovozce a drtí mne silné euro

Aspoň že někdo na tom vydělá :-)

0/0
28.1.2009 8:15

mfdnes-bulvar

Re: Jsem dovozce a drtí mne silné euro

presne, moje rec!!R^

0/0
28.1.2009 14:49

sekosh

A pak že bez práce nejsou koláče

Já chci taky svou banku!!! Mít se dobře za peníze někoho jiného. :-©

0/0
28.1.2009 7:17

jirkanovaksuperchlapik

Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

U moci údajně pravicová vláda a ta uvažuje o nacpání peněz nenažraným bankám a nenažraným automobilkám. Kdo zadotuje ostatní firmy? Jděte do ....!

0/0
28.1.2009 6:14

General-

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

Prave ty banky woe ;-D

0/0
28.1.2009 6:31

jirkanovaksuperchlapik

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

Aha, takže stát nacpe prachy do banky a ty prachy banka použije na úvěrování. Takovej byznys za cizí by se mi taky líbil.

0/0
28.1.2009 7:16

HarryIKeogh

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

...ty jsi vážně idiot! myslíš že jsou to nenávratné bezúrokové půjčky?!!!!...

0/0
28.1.2009 8:26

jirkanovaksuperchlapik

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

Chovej se slušně, bankovní úředníku. Věz, že se mi fakt nelíbí, že z mojich daních dotuji to, že ty a tvoji nadřízení dřepíte na prdeli a přemýšlíte jak udělat aby se vlk nažral a koza zůstala celá. ČNB snížila sazby a banky na to vůbec nereagovaly,jednoduše se o ten rozdíl obohatily, což je prasárna.

0/0
28.1.2009 8:27

HarryIKeogh

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

...nejsem bankovní úředník a tvůj další příspěvek je úplně mimo!....půjčky bankám jsou úročeny!...ale ty si budeš mlít tu svou!...

0/0
28.1.2009 8:30

jirkanovaksuperchlapik

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

Omlouvám se ti, ale jedno mi řekni. Když jsou úvěry úročeny, tak proč banky chtějí dotace,aby mohli půjčovat exportérům? To mi teda vysvětli. Nějak mi to hlava nebere.

0/0
28.1.2009 8:53

palmic

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

To je zbytecna diskuze.

Doporucuju precist http://www.konkursni-noviny.cz/clanek.html?ida=2003

0/0
28.1.2009 9:12

palmic

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

napr: ... A přitom se nahlas ptejme, kde jsou ty 3 000 miliard dolarů?!? Já mohu

posloužit informací, že dvacet miliard dolarů, tedy těch, které nebyly

vyplaceny na pomoc nejchudším, půjdou v USA na odměny manažerů bank,

které přijaly veřejnou pomoc. Odmítali totiž záchranu, kdyby měla znamenat omezení jejich příjmů.

0/0
28.1.2009 9:12

estonto

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

Co je na tom tak překvapivého? Levicové vlády sypou chudým, pravicové bohatým. A jelikož bohatých je o mnoho řádů méně, mívají pravicové vlády o něco lepší ekonomickou bilanci a o mnoho horší morální kredit :-)

0/0
28.1.2009 7:36

jirkanovaksuperchlapik

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

To jsou ale kecy ;-D Konzervativní vlády by ale neměly protěžovat jiný podnikatelský subjekt na úkor jiného podnikatelského subjektu. Takže já o voze a ty o koze.

0/0
28.1.2009 7:42

estonto

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

A taková konzervativní vláda někdy existovala?

0/0
28.1.2009 7:59

jirkanovaksuperchlapik

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

Neexistovala, ale myslel jsem, že tou pravicovou stranou chce být ODS

0/0
28.1.2009 8:16

Dennys

Re: Jaký dotace bankám? Sakra kde to jsme?

;-D;-DR^

0/0
28.1.2009 8:07

mudroch1

Nikomu nic

nedávat. Kde si myslíte, že to skončí? Polská vláda podpoří vývozce, naše ji trumfne a tak pořád dokola? A nakonec se bude zboží vydávat zadarmo. To bude komunismus.

0/0
28.1.2009 6:11

windystreet

Coze?! To je vtip?

A to jsme kde? V socialismu? Co to je tohle za neporadek!! Danovy poplatnici maji dotovat banky?? To uz snad nemysli vazne!!! Probudte se lidi! Copak to nevidite jak vas okradaji a samy si masti kapsy?? To je vysmech vsemu za co lidi bojovali pred dvaceti lety. A nikdo se tomu nepostavi. Zrusit tohle centralni bankovnictvi a FIAT penize, cely tenhle keynesekonomicky marast musi nekdo zastavi jinka se ocitnem v peknych s.....ch!!!!

0/0
28.1.2009 4:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.