- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S vlakem nejde jet o 20 km/h rychlej nez je limit a nejde jet zkratkou pres koleje 3. tridy
Vlak není jen dlouhý autobus. Ale to Radim brzo a bolestivě zjistí.
vše má své plus a mínus....asi jste nikdy nejezdil do Liberce před nástupem SA, viďte?
Já jsem nikdy nejezdil do Liberce...
Nevím, ale asi mám o luxusu jiné představy než pan Jančurá
Opravte mne, ale není to náhodou jeden z podnikatelsjkých vykuků co provozoval linku do Liberce za podnákladovou cenu jen do doby, kdy zlikvidoval konkurenci a pak pěkně zdražil? Něco jako podnákladové ceny od firmy CS Cargo pro Plzeňský prazdroj, jen do doby než vyhrál zakázku a zlikvidoval konkurenci, pak zase zdražil.
Panu Jančurovi přeju stejný osud jako CS Cargu - doufám, že Mercedes CS Cargo dá k soudu kvůli neodebraným a objednaným tahačům, pro které teď nemá práci.
Pan Lysoněk to nepochopil, když napsal že středočeský kraj je donátor. Kraj je špatný zákazník a donátor jsou České dráhy.
Kraj přijde do hospody a objedná si oběd pro 500 000 lidí za 5,- Kč/os. Řekne: dalšího bůra si vyberte od lidí. Je to regulovaná cena. ČD dají za těch deset korun lidem 5 deka segedínu bez masa a brambor ve slupce. Něco přidají ze svého a ještě uvaří hnusný čaj, 1 sáček na 100 litrů. Ten už jim nikdo nezaplatí. Bída s nouzí.
Kromě toho platí dopravci státu nájemné za celou hospodu (poplatek za použití dopravní cesty).
V sousední hospodě stát nájemné odpustil (silnice), navíc jim ministersvo přispívá na nové vybavení (linkové autobusy se dotují od roku 1993, žel. vozidla jen poslední dva roky a moc to nefunguje). Kraj jim dovolí vařit jen obědy (na snídaních a večeřích není takový obrat, to necháme blbé dráze) a zaváže se jim hradit ztrátu + přiměřený zisk.
Pan Jančura už konečně přiznává, že bude své úsilí zaměřovat tam, kde bude zájem o komfortnější (=dražší) dopravu. Za dumpingové ceny se 40 let starými křápy umějí jen ČD. Za peníze od krajů si při stávajících cenách nové vlaky nekoupí.
V Evropě platí regiony dopravcům cca dvojnásobek (Slovensko) až trojnásobek (Německo) za vlakový kilometr, než ČR. Tam míří pan Jančura a je to jedině správná cesta.
PRIVATIZACÍ OSOBNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY K EVROPSKÉ KVALITĚ A REÁLNÝM CENÁM Pro méně chápavé: k podstatně vyšší kvalitě i podstatně vyšším dotacím, zahrnujícím i odpisy moderních vozidel.
A budeme vesele odepisovat moderní vozidla a budeme je dávat do šrotu už ve čtvrtině životnosti, že? Kolejová vozidla (mimo tramvají a trolejbusů) mají životnost 40-50 let při slušném servisu, při výborném servisu mnohem víc. Viz lokomotivy TU47.0...
SA jsou dobré, ale mají taky svoje chyby. Jen nevím s těma vlakam, mám obavy, že pan Janžura se pustí jen do těch spojů kde jezdí nejvíc lidí, stejně jako s autobusy mezi velkými městy. A do regionálních lokálek, nepůjde. A právě ty nejvíce žijou s dotací, protože v některých zapadlých vesničkách je to jediný spoj, nejčastěji v zimě. Hodně cestuji po ČR, tak to vím. Myslím si, že by měl dostat nějaká pravidla. Aby např. zajištoval dopravu v celém kraji, a nejen si vybírat ty ziskové spoje.
To už je na krajích jak soutěž vypíší. On jako podnikatel děla to co by dělal každý podnikatel. Není dobročinná organizace a já mu fandím.
...no jo....jenže ten na kolena nepadne, co hůř, bude chtít víc peněz na dotace aby obstál v konkurenčním prostředí, a to zase zaplatíme Ty (já) z daní a nebude v rozpočtech na jiné věci.. :-)