Diskuze

Žluté vlaky jedou do krajů s nabídkou komfortnějšího cestování

"Za tři roky začne mezi Ostravou a Prahou jezdit náš luxusní vlak," vyhlašoval předloni majitel Student Agency Radim Jančura. Dnes mluví o stejném časovém horizontu, navíc se kromě dálkové dopravy chce pustit také do regionálních dotovaných spojů. Jeho kritici to berou jako důkaz, že přecenil své síly, on však něco takového popírá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SB

SergeS

29. 1. 2009 21:23
Pane Jancura pozor

S vlakem nejde jet o 20 km/h rychlej nez je limit a nejde jet zkratkou pres koleje 3. tridy ;-D

0 0
možnosti
PK

kadison

29. 1. 2009 18:36
0 0
možnosti
DG

ntw

29. 1. 2009 16:06
vlak

Vlak není jen dlouhý autobus. Ale to Radim brzo a bolestivě zjistí.

0 0
možnosti
TM

Fare.l

29. 1. 2009 15:37
plus-mínus

vše má své plus a mínus....asi jste nikdy nejezdil do Liberce před nástupem SA, viďte?

0 0
možnosti
FFVP

Fellow from Volunteer Park

29. 1. 2009 15:53
Re: plus-mínus

Já jsem nikdy nejezdil do Liberce... :-)

0 0
možnosti
FFVP

Fellow from Volunteer Park

29. 1. 2009 15:20
Luxus

Nevím, ale asi mám o luxusu jiné představy než pan Jančurá

Opravte mne, ale není to náhodou jeden z podnikatelsjkých vykuků co provozoval linku do Liberce za podnákladovou cenu jen do doby, kdy zlikvidoval konkurenci a pak pěkně zdražil? Něco jako podnákladové ceny od firmy CS Cargo pro Plzeňský prazdroj, jen do doby než vyhrál zakázku a zlikvidoval konkurenci, pak zase zdražil.

Panu Jančurovi přeju stejný osud jako CS Cargu - doufám, že Mercedes CS Cargo dá k soudu kvůli neodebraným a objednaným tahačům, pro které teď nemá práci.

0 0
možnosti
RK

kladnyhrdina

29. 1. 2009 14:03
Jsem donátor pana Lysoňka

Pan Lysoněk to nepochopil, když napsal že středočeský kraj je donátor. Kraj je špatný zákazník a donátor jsou České dráhy.

Kraj přijde do hospody a objedná si oběd pro 500 000 lidí za 5,- Kč/os. Řekne: dalšího bůra si vyberte od lidí. Je to regulovaná cena. ČD dají za těch deset korun lidem 5 deka segedínu bez masa a brambor ve slupce. Něco přidají ze svého a ještě uvaří hnusný čaj, 1 sáček na 100 litrů. Ten už jim nikdo nezaplatí. Bída s nouzí.

Kromě toho platí dopravci státu nájemné za celou hospodu (poplatek za použití dopravní cesty).

V sousední hospodě stát nájemné odpustil (silnice), navíc jim ministersvo přispívá na nové vybavení (linkové autobusy se dotují od roku 1993, žel. vozidla jen poslední dva roky a moc to nefunguje). Kraj jim dovolí vařit jen obědy (na snídaních a večeřích není takový obrat, to necháme blbé dráze) a zaváže se jim hradit ztrátu + přiměřený zisk.

0 0
možnosti
PK

Ppetig

29. 1. 2009 16:49
Re: Jsem donátor pana Lysoňka

R^ pěkný příspěvek, díky

0 0
možnosti
RK

kladnyhrdina

29. 1. 2009 13:53
Kraje a stát okrádají cestující. Snad se to zlepší.

Pan Jančura už konečně přiznává, že bude své úsilí zaměřovat tam, kde bude zájem o komfortnější (=dražší) dopravu. Za dumpingové ceny se 40 let starými křápy umějí jen ČD. Za peníze od krajů si při stávajících cenách nové vlaky nekoupí.

V Evropě platí regiony dopravcům cca dvojnásobek (Slovensko) až trojnásobek (Německo) za vlakový kilometr, než ČR. Tam míří pan Jančura a je to jedině správná cesta.

!PRIVATIZACÍ OSOBNÍ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY K EVROPSKÉ KVALITĚ A REÁLNÝM CENÁM! Pro méně chápavé: k podstatně vyšší kvalitě i podstatně vyšším dotacím, zahrnujícím i odpisy moderních vozidel.

0 0
možnosti
JE

Jiřik

2. 2. 2009 6:31
Re: Kraje a stát okrádají cestující. Snad se to zlepší.

A budeme vesele odepisovat moderní vozidla a budeme je dávat do šrotu už ve čtvrtině životnosti, že? Kolejová vozidla (mimo tramvají a trolejbusů) mají životnost 40-50 let při slušném servisu, při výborném servisu mnohem víc. Viz lokomotivy TU47.0...

0 0
možnosti
SV

chroustík

29. 1. 2009 12:59
SA

se chystá zobat rozinky z koláče.

0 0
možnosti
TK

xcruz

29. 1. 2009 11:05
No já nevím

SA jsou dobré, ale mají taky svoje chyby. Jen nevím s těma vlakam, mám obavy, že pan Janžura se pustí jen do těch spojů kde jezdí nejvíc lidí, stejně jako s autobusy mezi velkými městy. A do regionálních lokálek, nepůjde. A právě ty nejvíce žijou s dotací, protože v některých zapadlých vesničkách je to jediný spoj, nejčastěji v zimě. Hodně cestuji po ČR, tak to vím. Myslím si, že by měl dostat nějaká pravidla. Aby např. zajištoval dopravu v celém kraji,  a nejen si vybírat ty ziskové spoje.

0 0
možnosti
TM

Fare.l

29. 1. 2009 11:31
Re: No já nevím

To už je na krajích jak soutěž vypíší. On jako podnikatel děla to co by dělal každý podnikatel. Není dobročinná organizace a já mu fandím.

0 0
možnosti
JM

mutantmutant

29. 1. 2009 10:10
držím palce

někdo už ten moloch ČD musí dostat na kolena

0 0
možnosti
F

freshgrind

29. 1. 2009 10:11
Re: držím palce

...no jo....jenže ten na kolena nepadne, co hůř, bude chtít víc peněz na dotace aby obstál v konkurenčním prostředí, a to zase zaplatíme Ty (já) z daní a nebude v rozpočtech na jiné věci.. :-)

0 0
možnosti