Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unie uvalila vysoká antidumpingová cla na šrouby z Číny

Evropská komise uvalila antidumpingová cla ve výši až 85 procent na šrouby z Číny. Tento krok pravděpodobně vyvolá odvetnou akci Pekingu u Světové obchodní organizace zaměřenou proti Evropské unii, která podle Číny zavádí ochranářskou politiku unijních výrobců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wartas

Pojďme do Prahy

 Pojďme všichni do Prahy , tam je blaze.Tam se nemusí makat a berou se těžký

 prašule. Ostatní část republiky ať si trhne nohou.Vše pro Cajzle. To je heslo dne.

 Tam se jenom natahují ruce pro prašule.  To bylo je a bude. To je vidět i na politicích z Cajzlova.Peníze na : Metro,Muzeum ,Knihovnu, Obchvat,Olympiádu a podobně. Vše z rozpočtu republiky.A rozvracet když nedáte: Tlustý,Bém a pod. 

  

0/0
22.2.2009 10:54

erben3

.

Proč JENOM na šrouby? Cla by měla být uvalena na všechno čínské zboží. A pořádně mastná! Přestaly by se sem dovážet padělky a Čína by přestala likvidovat evropskou ekonomiku.

0/0
31.1.2009 21:52

HammerLang

Re: .

Udělování certifikátů kvality není zas takový problém. Evropskou ekonomiku lidkvidují líní evropané.

0/0
1.2.2009 0:35

honzajaka

Re: .

Vezmi si krumpáč a mazej kopat uhlí ty línej Evropane a nezapomeň na svoje děti, jestli je jim víc jak 3 roky, tak ať se taky činí, taková práce na bucharu nebo ve slévárně to bude výborné

0/0
1.2.2009 0:55

jeste asocialnejsi grupa

Re: .

zajimave, jak tady proflaknuti socialiste a komuniste ruku v ruce jako jeden muz haji omezovani volneho trhu a statni regulace ;-D

mimochodem, ja jsem take evropan, a v zivote by me nenapadlo neco takoveho jako pracovat rukama ... to s radosti prenecham cinanum nebo komukoliv jinemu.

0/0
1.2.2009 7:55

honzajaka

Re: .

Až bude pořádná krize, to by mě zajímalo co budeš dělat. Ještě rád vezmeš práci rukama, mimochodem kdo opovrhuje prací rukama je ignorant

0/0
1.2.2009 10:45

HammerLang

Re: .

Během krize se ukáže kdo je nepotřební, všichni ti lidé ve službách, bankách, právnící, fylozofové zkrátka ti kteří nevyrábí žádnou hodnotu. To technici, elektrikáři, řemeslníci ty se bát nemusí, ti se uživí vždycky.

0/0
1.2.2009 12:16

HammerLang

Re: .

http://project-respublica.blogspot.com/2008/12/zaijeme-doposia-najviu-hospodrsku-krzu.html

0/0
1.2.2009 12:27

collega1

jsem Pro

Vývoj těchto součástek stojí docela pěkný balík..dojde Číňan, všechno okopíruje...vyrobí zmetek za pár šupů a vesele prodává v Evropě....Není to žádný socialismus,ale ochrana evropských výrobců, kteří musí investovat i do dalšího technického vývoje...EUR^

0/0
31.1.2009 19:56

barbudo

Re: jsem Pro

... Vy asi nebudete strojař, že ...

0/0
31.1.2009 20:30

honzajaka

Re: jsem Pro

ty taky ne

0/0
1.2.2009 0:48

jeste asocialnejsi grupa

Re: jsem Pro

sice take nejsem strojar, ale technicke vzdelani jsem utrpel a take by me zajimalo, co konkretne se mysli pod takovym pojmem "vyvoj sroubu" ...

0/0
1.2.2009 7:57

honzajaka

Re: jsem Pro

No budeš se divit ale na šroubu je taky co vyvíjet, třeba materiál, konstrukce když je to pro nějaký speciální účel, třeba kuličkový šroub apod. Pokud Čínanné nedodržují žádné normy a kázeň, vezmi si to tak že jedeš v autě, kde jsou čínské šrouby, které mají mít určitou pevnost, ale nikdo neví, protože oni na kvalitu kašlou, jde jen o množství, rozhodně ne o kontrolu kvality a podobné zbytečnosti, riskneš to  že se rozšviháš na padrť jen kvůli tomu, že se ve fabrice pokusili ušetřit na autě stovku za šrouby?

0/0
1.2.2009 10:44

barbudo

Re: jsem Pro

... aha ... takže šrouby se dělají ze speciílného šroubového dřeva? Nebo se pěstují na šroubovníku? Nebo na šroubovici?

... mimochodem, "kuličkový šroub" ma se šroubem společnou jen tu šroubovici ...

... a můj pes podotýká, že píšete takové kraviny, že jste žádný stroj neviděl ani v JZD ...

0/0
1.2.2009 15:47

honzajaka

Re: jsem Pro

Předpokládám, že tu budeš tvrdit že jsi minimálně profesor ze strojní fakulty;-D. Materiál a výrobek se musí v našich končinách zkoušet, jestli to není totální bláto, jestli odpovídá, no to stojí prachy samozřejmě. V Číně by to zdržovalo a samozřejmě prodražovalo výrobu, říkám nevím jak bych sis to v sobě vyřešil, kdyby jsi stál na konstrukci, která by třeba visela ve 30ti metrech na čínských šroubech, které nikdy neprošly žádnou kontrolou, nebo o pár procent dražší evropský, který se zkoušet aspoň občas musí, přeji příjemné zážitky:-P

0/0
1.2.2009 15:57

barbudo

Re: jsem Pro

... samosebou, že všechny naše výrobky jsou vyrobeny z certifikovaných materiálů a certifikovaným způsobem. Stejně jako ty čínské ...

... vy si myslíte, že nějaká automobilka touží stahovat desetitisícové série a měnit nějaké nablblé šrouby?

0/0
1.2.2009 16:48

honzajaka

Re: jsem Pro

znal jsem člověka, který šrouby z Číny vozí, je to prý strašně levný, i když musí třetinu vyhodit, protože jsou nepoužitelné (bez závitu apod), jistě je to jeho věc co kupuje, ale o nějaké certifikaci se bavit vůbec nedá

0/0
1.2.2009 16:53

barbudo

Re: jsem Pro

... záleží co a od koho ...

... "z Číny" je poněkud nepřesné ... Čína je jako Evropa + USA + Japonsko ...

0/0
1.2.2009 16:56

honzajaka

Re: jsem Pro

Ano tohle jsou zprostředkovatelé, tady to dojde z Číny, oni to rozsortýrují, napíší si na to "certifikáty" a už se jedeRv

0/0
1.2.2009 17:01

barbudo

Re: jsem Pro

... pak jsou to podvodníci zralí odnětí svobody ...

... ale s Čínou to má pramálo společného ...

... mohli si objednat i šrouby pro kosmický či atomový průmysl ...

0/0
1.2.2009 17:05

honzajaka

Re: jsem Pro

to je byznys, všichni na tom něco trhnou, kromě toho si myslím že když bych si z Číny objednal vysokopevnostní šrouby, tak by to dopadlo stejně, oni používají jeden materiál na všechno, šrouby vrtáky klíče auta apod. je to levný tak co

0/0
1.2.2009 17:10

barbudo

Re: jsem Pro

... co si Vy myslíte je úplně jedno ...

0/0
1.2.2009 17:15

NiHauMa

Re: jsem Pro

vyvoj sroubu....;-D[>-]

0/0
1.2.2009 0:33

collega1

Re: jsem Pro

To je sranda...hahaha...takze si myslis, ze ten sroub se narysoval sam, pri vyrobe se vzal kus zeleza nebo necoho a reklo se ...jooo to vydrzí tak 5 roku...ok muzem jit s tim na trh....vsak nikdo nebude po nas potrebovat doklad o shode atd atd......je videt Vase omezenost...(Y)

0/0
1.2.2009 12:55

barbudo

Re: jsem Pro

... nikoli. Šoub narýsoval student prvního ročníku střední průmyslové školy za jednu minutu. V ČR stejně jako ČLR. A materiál připsal technolog podle objednávky ...

0/0
1.2.2009 17:02

Chlupaty Knedlik

A smysl toho vseho?

Kupovat nekolikanasobne drazsi srouby Made in EU ve fabrikach rizenych odbory, kde se bandasky muzou oprudit, kdyz museji makat 35 hodin tydne?

0/0
31.1.2009 18:12

bob52

Re: A smysl toho vseho?

Jenže problém je ten, že ti odboráři vystupují na straně poptávky.  Ceny spojováku z Číny neodpovídají ani ceně materiálu. Pokud koupíš takovej oko-hák, kterej má 1,5 kg za 18 Kč, a přitom cena materiálu byla 1100 USD/t, tak je něco špatně.

0/0
31.1.2009 19:24

barbudo

Re: A smysl toho vseho?

... to samé ovšem říkali američané o nás ...

0/0
1.2.2009 15:53

Martin Jirousek

Konečně

R^

0/0
31.1.2009 18:10

Blbec z Xenemunde

xxx

Nesouhlasím, aby 1 300 000 000 000 Číňanů se sr(Y)lo úplně do každé výroby a chtělo prodávat všemu světu - nikdo není zvědavej že je to levný proto, že 99% Číňanů je ochotno dělat denně za dolar a hrst rýže - tahle ovšem můžeme všichni jít do chýší a vzít bederní roušky a pak zahájit konkureční srovnatelný boj

.

strčte si ty Vaše megalevný šrouby s nulovou mzdovou náročností jak za krále Klacka do . tohle není konkurence, ale bulšit s pracovní silou zadarmo :-©

.

tihle rolníci se slámovým talířem na hlavě a hladoví hubeňouři v továrnách chrlích kdeco a kopírujícími bez skrupulí za porušení práva jakékoli patenty a výrobky ať se jdou nejlépe vy(Y)rat - uzavřít trhy a nechat  vykoupat  ty ***** ....

0/0
31.1.2009 18:00

Blbec z Xenemunde

Re: xxx

správně je 1 300 000 000 dolarových velmožů :-© R^

0/0
31.1.2009 18:01

jeste asocialnejsi grupa

Re: xxx

a co takhle nechat na zakaznicich, kteremu zbozi daji prednost, jestli levnemu cinskemu, nebo drahemu evropskemu ? z jakeho duvodu se stat domniva, ze dokaze o koupi toho ktereho zbozi lepe nez zakaznik sam ? nepopiram, ze mzdove a i jine naklady jsou v cine nizsi nez v evrope ... no a co ma byt ? holt bude treba nejake odvetvi, ktere v cine delat nechteji / neumi / nemohou.

0/0
31.1.2009 18:45

erben3

Re: xxx

Já dávám přednost dražšímu (a kvalitnějšímu) evropskému. R^

0/0
31.1.2009 21:54

jeste asocialnejsi grupa

Re: xxx

ale jiste, vy klidne davejte ... otazkou je, z jakeho duvodu se vy a stat domnivate, ze podobnym zpusobem se MUSI zachovat i vsichni ostatni ? treba existuji lide, kteri maji ten pomer cena - kvalita nastaveny ponekud jinak ... proc jim brat pravo rozhodnout se podle sveho a nakoupit treba i mene kvalitni vyrobek za radove nizsi ceny ? kdo CHCE, necht klidne podporuje domaci vyrobce ... kde NECHCE, tak nevidim jediny duvod, proc takoveho cloveka k necemu podobnemu nutit.

0/0
31.1.2009 22:20

freeLook

Re: xxx

krasny detsky liberalne ekonomicky pohled na vec. dlouhodobe dusledky nikoho nezajimaji :-)

0/0
1.2.2009 7:45

jeste asocialnejsi grupa

Re: xxx

dlouhodobe dusledky ceho ? toho, ze se lidem, potazmo zakaznikum necha moznost rozhodnout se podle sveho uvazeni, jakemu zbozi davaji prednost ? ano, mozna v evrope zanikne par podniku, ktere nedokazi konkurovat cinske produkci ... a nebo tyto podniky dokazi presvedcit zakazniky, ze jejich produkty jsou natolik kvalitni, ze stoji zato si priplatit. samozrejme, pak je tady jeste moznost, ze za ty zakazniky rozhodne "moudry strycek stat", ktery preci sam vi nejlip, co lide chteji kupovat ... ovsem nejak me tahle moznost neprijde jako dlouhodobe vyhodna a udrzitelna.

0/0
1.2.2009 8:10

HammerLang

Re: xxx

Dražší neznamená kvalitnější.

0/0
1.2.2009 0:38

honzajaka

docela

správně, vždyť je toho tři čtvrtiny zmetkyR^

0/0
31.1.2009 17:27

HammerLang

Re: docela

V tom případě není problém, že se dováží z Číny, ale že se dováží nekvalitní zboží. Nasadit certifikáty a může se fungovat dál bez umělých omezení. Nevím proč bych měl věc o stejné kvalitě a dražší ceně kupovat namísto z Číny z Francie. Aby mohli Frantíci nadále chodit 6hod do práce a mít dva měsíce dovolené?

0/0
1.2.2009 0:41

honzajaka

Re: docela

pokud budou Čínani vyrábět kvalitní zboží a dodržovat normy, tak to bude stejně drahé

0/0
1.2.2009 0:51

jeste asocialnejsi grupa

Re: docela

no to tedy nebude ... uz jenom proto, ze o zhuverilostech jako  je napriklad zakonik prace v podobe nejakeho "rozvinuteho evropskeho statu" se cinanum ani nezda. i kdyby byly v cine stejne platy (jako ze tedy nejsou), tak cinsky zpusob "socialniho systemu" zarucuje, ze srovnatelne zbozi bude cenove nekde uplne jinde. a popravde, nevidim jediny duvod k podpore rozezranych evropanu, kteri se z nejakeho duvodu domnivaji, ze maji nejaky "narok" na sestihodinovou pracovni dobu, nejruznejsi socialni vymozenosti a dalsi zalezitosti, ktere cini pracovni silu v evrope zcela nekonkurencni.

0/0
1.2.2009 8:03

HammerLang

Re: docela

Ano, bude to o něco dražší, ale k ceně zboží ani 50% nehraje velkou roli. Navíc vám Číňan bude dělat za 1/10 platu a k tomu místo 6ti hodin 12 a ještě bude HODNĚ vděčný za to, že vůbec má práci. Myslíte že je v Číně něco jako odbory a celá ta sociální mašinérie? Podívejte se co činí největší náklady krachujícího Fordu. Je to právě tenhle sociální systém. Navíc je zde nenažraný management, který když chce zvedat zisky a musí platit sociální výhody, musí snížit kvalitu. Popravdě nechápu jak si to můžou dovolit v době Taguchiho nebo six sigma.

0/0
1.2.2009 12:26

honzajaka

Re: docela

Nevím kde jsou u nás ty vysoké platy tedy, pokud lidi dostávají tak 12 tis za měsíc, to je tak 80% to není zrovna moc, nájem tak 8 tis, a za zbytek musí člověk nějak vyjít to taky není zrovna málo.

0/0
1.2.2009 12:31

HammerLang

Re: docela

Medián, tj rozdělení lidí na dvě stejné skupiny se pohybuje tuším kolem 21tis. Takže 50% lidí má plat vyšší než 21tis.

0/0
1.2.2009 14:43

honzajaka

Re: docela

zbývá ještě jeden malý problém a to, kde ty lidi těch 21 tis mají, kromě Prahy a okolí, tam se občas někdo vyskytne samozřejmě, samozřejmě když si ředitel Čezu dá prémii půl miliardy a každý ministr bere milion, tak se člověk nestačí divit. Ale na těch oblastech to víc jak 12-13 běžně nikde není, podívejte se mezi lidi, nakonec je malá lež, velká lež a statistika jak se říká

0/0
1.2.2009 15:08

HammerLang

Re: docela

To ano, Praha, střední čechy a Brno jsou na tom nejlíp. Ostatní jsou na tom hůř. Musíte vzít ale také v úvahu, že v Praze stojí 3+1 v paneláku OV 3,2mil pronájem 12tis bez energii. Teď se uvažuje o ročním lístku na MHD za 10tis! Ty data jsou z ČSÚ a těch 21 je hrubého. Kamarádi i když dělají více méně nijak odborné práce tj třídění dat, skenování dokumentů tak těch 22hrubého mají. A teď to srovnejte s Plzní, kde stejný 3+1 stojí polovinu nájem taky a na platu dostanete o 4tis míň. Vyplatí se vám pak být radši v Plzni. Zase někteří lidé mají tak úzkou specializaci, že prostě jinde než v Praze místo, aby dělali ve svém oboru nenajdou. Co se týče pana Romana z ČEZu když nastupoval akcie byli na 150,- teď na 750,-  státu jako majoritnímu akcionáři vydělal jen na akciíc doslova stovky miliard a další peníze na dividendách a daně z příjmu. Jelikož jeho odměna je nižší než promile z toho co vydělal státu, myslím že si jí zaslouží.

0/0
1.2.2009 16:30

honzajaka

Re: docela

Pak se ovšem o takových číslech nemůžeme bavit, pro 80% lidí je 22tis hrubého nedostižná meta. za skenování dokumentů nikdo nikomu 22 tis nedá, to ani náhodou, v našem městě, které má zhruba 80tis lidí je průměrný plat asi 12500 a to tady takových moc není. Z takovýhle peněz není zrovna žádná legrace vyjít, když nájem je tak 7-8 tisíc nejlevnější a z něčeho taky člověk musí žít. Jaká specializace?

0/0
1.2.2009 16:50

HammerLang

Re: docela

Vyžít z takového příjmu s takovými výdaji to opravdu není nic lehkého zvlášť jestli ještě máte děti. Sociální systém je ještě tak zvráceně nastaven. (Příbuzná se narodila dementní díky alkoholismu jejího otce a dostává od státu 12t, člověk s IQ80, který nikdy k ničemu nebude bere za debilitu jejich rodičů a nicnedělání víc jak někdo kdo maká a vychovává děti!) Co se dalšího týče je to na http://www.czso.cz/ takže další diskuze o nedostupnosti 22tis pro 80% jsou irelevatní vše tam je.

0/0
1.2.2009 21:15

honzajaka

Re: docela

říkám že ti statistici nikdy nevylezou ven aby si zjistili jestli ty čísla vůbec sedí s realitou. Princip statistiky je takový, že pan ředitel má 100 tis plat, uklízečka 10 tis, po vydělení je to 55 tis za měsíc, no nechtěl bys tam makat? Kolik lidí z okolí znáš co tyhle prachy má?

0/0
1.2.2009 22:00

HammerLang

Re: docela

Mluvim tady o mediánu, tam se nějaké průměrování neuplatňuje! Ten JEN rozděluje lidi na dvě stejné skupiny, platy 1t 2t 3t 4t 5t 50mil a medián je 3,5t. Můžu říct, že znám málokoho kdo ty peníze spíš nemá :-), ale to je jen tou Prahou...

0/0
1.2.2009 23:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.