Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenská centrální banka prudce snížila výhled růstu ekonomiky

Slovenská centrální banka snížila kvůli dopadům světové hospodářské krize odhad letošního růstu domácí ekonomiky na 1,7 až 2,5 procenta. Ještě v prosinci přitom počítala s nárůstem hrubého domácího produktu o 4,7 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Meescha

Jestli bude Slovensko na pokraji stagnace...

Tak nás čeká pokles, to je jasné. Možná nás čeká opravdu tragický rok... Dosud je celkem klid, ale až propadnou první podniky panice, tak nevím, nevím. Nejhorší by totiž mohla být rozhodnutí o zastavení expanze a zmražení investic do vývoje a obnovy výrobních prostředků...:-(

0/0
4.2.2009 15:25

streetway

hmmm

Myslim ze tento vtip najlepsie vystihuje charakter cechov ale trufam si povedat ze aj slovakov ;o).

Vypadol z mrakodrapu američan a na každom medziposchodí si vraví: "Ešte stále je to dobré, môžem sa z toho dostať".

Ako za ním pozerajú, vypadnú z toho istého okna čech a slovák. Na každom medziposchodí si čech vraví: "Je to dobré vypadol aj slovák."

Inak na tychto diskusiach sa v prvom rade budu smiat nemci a rakusania pre ktorych cech ci slovak rovnake nic. Stare zname rozdel a panuj pre Europu je jak CR tak SR lacna pracovna sila a jedna velka montovna a dopady krizy budu na oboch statoch rovnake ci sa to niekomu paci alebo nie a bude uplne jedno ci mame € alebo CK.

0/0
4.2.2009 10:29

danklar

Většině příspěvků nerozumím,

běžte s tou hatmatilkou do kelu, myslel jsem, že jsme se jí už zbavili navždy.

0/0
3.2.2009 22:52

Stillborn

Re: Většině příspěvků nerozumím,

A coze? Tvoja rebrickova sustava nestiha?

0/0
3.2.2009 23:45

oke

Re: Většině příspěvků nerozumím,

V našich hypermarketoch je úplná záplava čaských potravín, kozmetiky, čistiacich prostriedkov - tiež sú popísané divnou "hatmatilkou", ktorej však rozumiem... Hypermarkety majú voľnú ruku a tak kupujú tam, kde je to najlacnejšie. Takto Vám tiež pomáhame na náš účet, škoda , že sme sa vás nezbavili navždy ???? Povedal si ty.

0/0
4.2.2009 12:16

Stillborn

Damy a pani!

Kurnik, drzme si navzajom palce, aby na oba nase staty dopadla kriza co najmenej a presli nou s co najmensimi stratami!!!

.

Vykaslite/me sa uz konecne na tie zabomysie vojny typu "kto docika dalej"!

0/0
3.2.2009 22:01

Opište kód z obrázku (_!_)

to slovo růstu je tam k smíchu ....

Koukám, že slovenští politici a bankéři jsou stejní lháři a tlučhubové jako ti čeští - vraj rast jenom 1,7 až 2,5 % HDP ;-D - spadli asi z konára jako Kalousek se svým růstem 1,4 %.

No ono to vlastně nelze jinak než lhát - jak ČNB, tak SNB dobře vědí, že pokles HDP v roce 2009 prorazí u obou národů 5%, ovšem nemohou s tím vyrukovat už v únoru, bo by okamžitě musely vlády přestat lhát s těmi schodky rozpočtů a při tomto poklesu by museli oznámit úplně jiné schodky - ale to bude plačtivým hlasem oznámeno z obou táborů v červenci či srpnu - máme se aspoň na co těšit :-© - nebo již dva měsíce hlášené propady průmyslu o desítky % jsou asi jen klasickým kulturním folklórem obou zemí (Y)

0/0
3.2.2009 21:35

oke

Správne.

Poviem vojenské tajomsvo. Kríza ustúpi vtedy, keď si ľudia našetria toľko peňazí, koľko majú v globále dlhov. Aspoň sa k tomu priblížiť. Asi trepem.

0/0
3.2.2009 21:52

dezzo

Re: Správne.

asi?

0/0
3.2.2009 23:55

Biermann

Re: to slovo růstu je tam k smíchu ....

No ja verim, ze az tak vyrazny ten pokles nebude, ale taky se bojim, ze nebude ani maly rust, v nejlepsim pripade stagnace, ale spis pokles.

A jinak slovaci nemaji SNB, ale NBS :)

0/0
4.2.2009 0:11

legi

Pisálek

na Idnes nemôže stráviť že česká ekonomika padne do mínusových hodnôt, tak poukazuje na suseda. To že v čechách to pojde do mínusu je jasné, len sa to tutlá.

0/0
3.2.2009 21:11

djrhedy

Re: Pisálek

Máš nějaký komplex? Prudké snížení výhledu růstu zaznamenali na světě letos všichni od USA, přes Evropu a ČR až po Slovensko. Nebo jste snad na Slovensku něco extra, že se to nesmí napsat?

0/0
4.2.2009 9:52

menovic

ekonomika a velkost trhu

Ako vsetci vieme, aj Slovensko aj CR su male krajiny s ovela mensou spotrebou v porovnani s tym, co dokazeme vyrobit. Co znamena, ze sme zavisli od exportu. V case krizi sa to prejavuje poklesom HDP, klesa spotreba vsade. Je dobre si uvedomit, ze kriza nie je nic ine ako vytriezvenie a vycitenie trhu od negativnych externalit na trhu. Teda je to proces optimalizacie vyrobnych procesov - vsetko co je zbytocne, rusi sa. Vyhodou spolocneho trhu (EU) je vysoka konkurencia na trhu s pol miliardou ludi a pre nase krajiny je to moznost vyuzit svoj potencial a na ukor krajin s nizsim potencialom sa dostat dalej. Pre tento ciel je spolocna mena vyhodnejsia pre expanziu do zahranicia, kedze odpadavaju kazdej firme kurzove rizika. Pre krajinu, ktora sa nema zaujem zapajat do obchodu v ramci spolocneho trhu je vyhodne ponechat si vlastnu menu a spravat sa protekcionisticky. Mojou otazkou je: Moze si to Cesko dovolit?

0/0
3.2.2009 21:11

lekaj

Re: ekonomika a velkost trhu

Spis naopak. Pro expansi je vyhodnejsi vlastni mena a nejlepe podhodnocena. Proc myslis ze Cina je dnes nejvetsim exporterem ...... ma podhodnocenou vlastni menu......to je hlavni duvod.

0/0
3.2.2009 21:22

menovic

Re: ekonomika a velkost trhu

v cine je jedno aku maju podhodnotenu menu, kedze vlada dotuje enegretiku a  ludia tam pracuju dlho a za nizku mzdu. pisem o expanzii v ramci integracneho celku

0/0
3.2.2009 21:46

lekaj

Re: ekonomika a velkost trhu

Jakou expansi mas na mysli kdyz poptavka kleas nebyvalym tempem a prosazuji se ochranarske opatreni. V cem jako chces expandovat a proc je k tomu vyhodnejsi silna a nadhodnocena mena ?

Podle mne naopak - slaba mena pusobi ochranarsky prirozene protoze zvyhodnuje na domacim trhu domaci zbozi proti dovazenemu a navic prinasi vic penez za vyrobky exportovane v EUR.

Nevidim jediny racionalni duvod, proc by to mela byt momentalne vyhoda.

0/0
3.2.2009 21:54

oke

Jasné že máme problémy

má ich celý svet a každý sa snaží nájsť nejakú cestu k lepšiemu , ktoré príde zas tak nečakane ako odišlo. Mimochodom tento článok zaradili  "povinne" preto, aby mohli paralelne zaradiť ten druhý - o rekordnom prepade českej koruny.

0/0
3.2.2009 21:04

wo_co_go

slovenská ekonomika půjde do kytek

drahé euro činí jejich výrobky v ne-eurozóně neprodejné, v eurozóně je to zase kvůli nízké kvalitě a vysoké nákladovosti

0/0
3.2.2009 18:13

hombre_

Re: slovenská ekonomika půjde do kytek

No pozri sa na vas "rast". Kolko to ma byt, 0.5% ? Vase vyrobky su nekvalitou preslavene, nehovoriac o vysokych nakladoch koli zalostne nizkej produktivite prace co mate.

0/0
3.2.2009 19:53

Viper1

Re: slovenská ekonomika půjde do kytek

Můžete nějak dokázat to, co jste napsal? Pokud vím, tak nekvalitní zboží se dělá hlavně v Rumunsku a na Slovensku.

0/0
3.2.2009 20:46

menovic

Re: slovenská ekonomika půjde do kytek

hehe ze nekvalitne vyrobky? no pokial ja viem, tak zo slovenska sa vyvazaju hlavne auta, lcd obrazovky a komponenty do aut, strojovych zariadeni a telekomunikacne pristroje a ich casti... ci su kvalitne? no asi budu, kedze su to zahranicne investicie a ziaden investor by nevytvaral vyrobny majetok pre tovar, ktory by v zahranici nepredal... skor je problem s odbytom - hlavne Nemeckom do ktoreho vyvazame najviac.

0/0
3.2.2009 20:56

hombre_

Re: slovenská ekonomika půjde do kytek

A mozete to nejak dokazat?

0/0
3.2.2009 21:00

lekaj

Re: slovenská ekonomika půjde do kytek

Na Slovensku se prodava o hodne vice ceskych vyrobku nez naopak. To svedci o necem.....a to prestoze Slovensko je nakladove levnejsi zeme.....

0/0
3.2.2009 21:23

hombre_

Re: slovenská ekonomika půjde do kytek

tak co ti ja viem, tych ceskych vyrobkov tu uz nejak moc nevidim...

mozno nejake mineralky... a samozrejme pivo... viac ma teraz nic nenapada

0/0
3.2.2009 21:55

General Custer

Re: slovenská ekonomika půjde do kytek

Drahe i v eurozone, protoze to zafixovali v nejvyssim kurzu.

0/0
3.2.2009 21:25

General Custer

Jo jo bratri Sloaci

Synchronizace s eurozonou prave zacala.

0/0
3.2.2009 17:13

Ivusisko1

Re: Jo jo bratri Sloaci

no neviem ako sa darí Sloacom ale nám Slovákom perfektne !!!;-D

0/0
3.2.2009 17:26

Viper1

Re: Jo jo bratri Sloaci

Asi ne, viz článek ;-D

0/0
3.2.2009 18:40

hombre_

Re: Jo jo bratri Sloaci

a vy sa synchronizujete s kym so svojim 0,5% rastom a mozno aj poklesom? ;-D

0/0
3.2.2009 19:52

Alechin

hmmm

tak to zas tak prudce neni :)

0/0
3.2.2009 16:42