Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šrotovné rozděluje politiky, Kalousek a Nečas jsou proti

Sdružení dovozců automobilů má v rukou statistiky o prodejích nových aut v tuzemsku, které popírají podstatný argument z tábora zastánců "šrotovného". Češi kupují auta čím dál více, krize nekrize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VladKasparek

BYE-BYE BONUS + šrotovné

WWW.SKODA-AUTO.DE a kliknout na BYE-BYE BONUS (k tomu samo 2.500 šrotovné)

- a teď skřípejte zuby g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
6.2.2009 16:24

BrumlajiciCmelak

Logika věci

v německu jsou auta asi o polovinu mladší, tam má hranice 10 let smysl, navíc jsou tam celkem vysoké poplatky spojené s provozem starších aut. Spojeno s dotací 65 000, může opatření fungovat. V české republice, kde je největším problémem provoz aut starších než 20 (!) let, je představa o obnovení vozového parku a zvýšení bezpečnosti tímto opatřením naprosto uhozená. Lidem kteří jezdí š120 25 000 na auto za 250 000 nepomůže, těm by daleko více pomohlo kdyby mohli toto sešrotovat a stát jim přispěl třeba 15 000 na novější ojetinu. Ale to by musel být cíl obnovit vozový park. Místo toho duševní invalidé z řad ČSSD majitelům starých vozidel jejich prodej znemožní poplatkem 10 000, a těm co maj to štěstí že mají na nové peněz dost, 25 000 přidají.

g.idnes.cz" alt=":-©"> Demence nám vládneg.idnes.cz" alt=";-("> 

0/0
6.2.2009 10:47

VladKasparek

Re: Logika věci

Člověče, vy snad vlastníte autobazar. S tím, že 25 litrů je málo souhlasím . Mělo by to být 70-80 litrů. To by se ale nelíbylo dovozcům a majitelům zánovních aut, co je považují za investici.

0/0
6.2.2009 16:14

BrumlajiciCmelak

Re: Logika věci

Ne, autobazar nevlastním, ani neznám nikoho kdo ho vlastní či v něm pracuje. Jezdím 11 let starou feldou, která má momentálně najeto necelých 50 000 a celej život tráví v garáži. Přijde mi ekologicky i ekonomicky naprosto nesmyslné šrotovat takováto auta, když tu jezdí 20 i 30 let staré rezavé vraky. A jsem toho názoru, že pokud se má někomu přispívat, tak všem... U hodně starých aut šrotovné, u nákupu nových aut sleva na dani výměnou za slevu od výrobce + stoupnutí ceny ojetin (díky šrotovnému) - je to fér a vydělají na tom všichni ...

0/0
6.2.2009 17:03

Beddy1

komedianti

Ti budou už ze zásady proti,jsou to držgrešle,oba dva. g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
5.2.2009 23:38

Pernštejn

trh se vyčerpá

No jestli to schválej,tak se trh letos trochu rozjede a za rok bude co??Všichni už budou mít nakoupíno a bude to zas v prdeli a ještě víc.Si myslim já.

0/0
5.2.2009 21:36

send

Re: trh se vyčerpá

Bodejťg.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
6.2.2009 11:45

pjotrrr

No.......

Taky plánuju kup auta ale až někdy v březnu dubnu.

0/0
5.2.2009 19:00

velbloud

prodeje v ČR rostou, tak proč šrotovné?

Považuji to za nesmysl, ale vzhledem k tomu, že uvažuju o koupi, tak se 30 litrů hodí g.idnes.cz" alt=":-)"> Spíš bych zvednul daně na cigarety a tvrdej alkohol.

0/0
5.2.2009 18:54

pjotrrr

Re: prodeje v ČR rostou, tak proč šrotovné?

pač je to populistické gesto g.idnes.cz" alt=":-©">

0/0
5.2.2009 19:02

sageorg

Ať žije klientelismus!

g.idnes.cz" alt="(Y)">

0/0
5.2.2009 15:37

easywalker

ekonomicky balicek...

je jasny: je treba snizit dane a socialni odvody, s dani hlavne dan ze zisku u firmy, DPH klidne nechat......a klidne i zvednou spotrebni dan u cigaret a alkoholu, protoze v recesi stejne lide vice kouri a chlastaji.....ja nechapu proc ten slavny NERV to nenaridi, dyt snad aspon trochu ekonomice rozumi....?

0/0
5.2.2009 14:50

easywalker

Srotovne = centralisticke prerozdelovani penez

Staci snizit dane, proc je stale prerozdelovat a podorovat ty chamtive srace z automobilek, je to sicialisticky nesmysl ......

0/0
5.2.2009 14:27

vymrzovac

lidé by se v krizi měli uskromnit........

....tedy lépe nějak odměnit ty, kteří ještě vydrží se starým autem a nekoupí nové. Třeba podpořit investice do bydlení,protože nově vybudovaná bytová jednotka ve státě zůstane, zatímco nové auto v lepším případě zreziví, v horším skončí na ukrajině nebo v rusku(ukradené)

0/0
5.2.2009 14:18

vaclavj1

Re: lidé by se v krizi měli uskromnit........

proc by, proboha, mela vlada behem krize podporovat ty, kteri se uskromni? my potrebujeme, aby lide naopak hodne utraceli za domaci vyrobky...

0/0
5.2.2009 14:38

VladKasparek

Re: lidé by se v krizi měli uskromnit........

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
6.2.2009 16:15

vymrzovac

KOMEDIANTI !!!!

u všech ostatních výrobků Vám při koupi k ceně přirazí poplatky za ekologickou likvidaci, a zrovna u automobilového průmyslu, jakožto největší brzdy rozvoje státu, bude stát vyplácet šrotovné naopak lidem?  g.idnes.cz" alt="8-o">.....jste se zbláznili,ne?

0/0
5.2.2009 14:12

AldaPalda

ja bych to bral :o)

jako spousta jinych :o))) ale proc je to jen 30000, tedy cca 1100EUR, kdyz Nemci dostavaji 2x tolik, ze bychom meli 2x vetsi kupni silu nez Nemci nebo jsou u nas auta za polovic ? nicmene ted bych si auto nekoupil..........

0/0
5.2.2009 13:20

dedko

Šrotovné je ekonomický nesmysl.

Řeší jen jeden segment průmyslu a to nedostatečně, . Pokud by bylo zavedeno, tak to  bude pro automobilky znamenat jen velmi malý růst poptávky v porovnání s jejich obrovskými výrobními kapacitami a nasyceností trhu. Mohli bychom též chtít šrotovné na sklenice, aby se podpořil sklářský průlmysl, šrotovné na talíře a hrnky, aby se podpořily porcelánky, atd. Je to naprosto nesytémový chybný krok, který prosazuje automobilová lobby a ekonomové, kteří neví kudy kam.. Lepší by bylo ivestovat finance do opravy silnic, stavby dálnic atd. zkrátka do infrastruktury.

0/0
5.2.2009 12:46

AldaPalda

Re: Šrotovné je ekonomický nesmysl.

nad tim uz meli premyslet davno, ale jak to vidim ja, napr. opravy silnic jsou jen korytem, protoze stejne casti vozovky se opravuji kazde 2-3 roky, proc ???

0/0
5.2.2009 13:21

lahny

Nežli nové auto,raději si ponechat peníze na horší časy

Sice bych to šrotovné uvítal (vlastním Š120 24let starou), ale v nynější době ty peníze na nové auto raději pozdržím doma, a budu jezdit dále s tímto autem dokud to půjde, protože nevím kdy mě či manželku propustí z práce (manželce už nyní firma dává jen zálohu na výplatu) a naše firma už také začíná propouštět.Takže nežli nové auto, tak raději počítat s penězi na horší časy.

Jenže takto většina lidí nepřemýšlí.

0/0
5.2.2009 11:55

VladKasparek

Re: Nežli nové auto,raději si ponechat peníze na horší časy

Proč asi dávají jen zálohy a proč se chystají propouštět? No přece proto, že není odbyt, že lidi šetří. Dokud se nebudou peníze točit - budou ležet v bance (strožoku) tak se nebude pracovat.

0/0
6.2.2009 16:19

swosh

Šrotovné je blbost

0/0
5.2.2009 11:25

vaclavj1

Re: Šrotovné je blbost

chapal bych treba mnohem nizsi castku, kdyby s tim prisli zeleni, aby lide byli motivovani auta likvidovat ekologicky, ale v tehle forme navic prezentovano jako protikrizove opatreni nemuzu nez souhlasit, ze je to blbost

0/0
5.2.2009 11:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.