Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamionů v Česku ubylo, nemají co vozit

Komu vadí silnice plné kamionů, může mít v posledních týdnech radost. Majitelé dopravních firem však kvůli tomu řeší, zda vůbec přežijí. Zboží k převozu po silnici je čím dál méně a řada dopravců se ocitla bez práce. Kvůli snížené poptávce ubývá i provoz na silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IJNovak

Podvod s mýtem se ČR silně prodraží, Šimonovský běhá po svob

V jakém státě žijeme, když zakázku za 23 mld.Kč vydáme za hranice ČR, správu do Polska a všichni platíme cenu každého km do zahraničí!! Co za gaunery byli a jsou ministři dopravy a další ve Vládách ČR, když schválí plnění kont do zahraničí! Které důvody je vedly k takovým protistátním rozhodnutím? Zřejmě korupce!!!!Ičko rozpustí i proti doporučení EU finanční policii!!!  Stav, který zde vytvořili potřebuje tvrdou reakci=Stávku!!!!

0/0
12.2.2009 12:33

nccch

Ještě malá analýza

Opravte mě jestli se pletu:

Bendl si stěžuje, že se vybralo méně peněz na mýtu  => když se vybralo méně mýta jezdí tam méně kamionů => nižší zátěž silnic => nižší náklady na opravy silnic kam by měly peníze vybrané na mýtném směřovat => opraví se méně a opotřebuje se méně, tudíž nic nechybí :-)

Samozřejmě pokud si z toho někdo něco uždibuje nebo se vykašle na opravu čtyř dálnic a z mýtného se postaví dálnice nová apod. do toho nepočítám. Beru to jen logicky :-)

0/0
6.2.2009 14:38

tmf

Re: Ještě malá analýza

Beru to jen logicky :-)

no právě, tak jednoduché to není.

0/0
6.2.2009 16:19

nccch

Re: Ještě malá analýza

Copak mýto není to kolik "škody" ten kamion tím průjezdem úseku způsobí?

0/0
6.2.2009 18:00

S.trochou.do.mlyna

Re: Ještě malá analýza

Slovo "uždibuje" je skromné slovo. Kdyby se do silnic, dálnic, mostů... dávalo více procent z peněz, které stát získá z mýtného, pohonných hmot, dálničních poplatků, silniční daně..., vypadaly by dálnice a silnice jinak. Z vybraných peněz se neuždibuje, ale hrstmi bere a peníze mizí jinde.

0/0
8.2.2009 18:28

nccch

Padají ti dopravci

Co točili kamiony mezi montovnou a automobilkou a nic jinýho neuměli

0/0
6.2.2009 14:34

spacák

Dobrý nápad

Dopravci jistě přivítají možnost se s prázdným kamionem projet o víkendu po dálnici jenom proto, aby mohli zaplatit mýto.[>-]

0/0
6.2.2009 12:31

sueno

Bída

Den co den prodávám přepravy na raalu  a je to tak, jak zde mnozí píší, CS Cargo

dá ideální cenu zákazníkovy, sedře na kost dopravce a ten je ještě rád, že dostane proplacenou fakturu po 180 dnech od odeslání.

Dopravci jsou na tom dnes tak špatně, že se dá sehnat kamion i za 20CZK/km, včetně mýta, tzn 15CZK/km, taxi si bere vic!:(

:-/

0/0
6.2.2009 12:04

mh07

C.S. Cargo

To jste se opravdu zeptali odborníka - firma C.S. Cargo získává nové zákazníky, ale k přepravám využívá ty malé dopravce, kteří pro ty nové zákazníky před tím jezdili. Firma C.S. Cargo nasadí nízké ceny, posráží ceny svým smluvním dopravcům - prodlouží jim splatnosti na 90 a více dnů - splatnosti nedodržuje  - tím zničí tyto malé dopravce a pak ejchchů - provětrá garáže, zaměstná malé dopravce jako řidiče svých kamionů, a jdou za zákazníky s tím, že doba se změnila a ceny musí jít výrazně nahoru.Přátelé manageři a logistikové výrobních firem, co využíváte na dopravu svých výrobků těchto velkých firem - takto tedy dopadnete, když si omezíte portfolium svých dopravců jen na velké firmy -prostě vás nalákají malou cenou aby se vám to začas setsakramentsky nevyplatilo.A netýká se to samozřejmě jen C.S. Carga, to platí na velké dopravce obecně. Prostě je lepší si kolem sebe držet menší a střední dopravce-vychovávat si je a považovat je za součást firmy, být na ně přísný, ale spravedlivý atd.

0/0
6.2.2009 10:27

sat037

no

pane Bendle nevim jestli je to traumatizující po zelené, ale vím zcela jistě, že je to traumatizující pro značnou část řidičů osobáků včetně mě. I když uznávám, že problém není ani tak v těch kamionech jako takových, ale v těch imbecilech, co to řídí.

0/0
6.2.2009 10:15

zoufalec1

vaše starosti..

"Špatné časy pro dopravce potvrzují i srovnání částek, které se vyberou na mýtném. Zatímco loni v lednu činily týdenní výběry kolem 120 milionů korun, letos je to průměrně o dvacet milionů za týden méně"

Vy máte starosti! Co ale bude s tím vepřínem v Letech?

0/0
6.2.2009 10:12

spartaman

Re: vaše starosti..

Postavil bych tam památník  R^

0/0
6.2.2009 10:46

zoufalec1

Re: vaše starosti..

tak to by bylo pěkné. A stál by poblíž toho vepřína?

0/0
6.2.2009 10:59

vaclavj1

Re: vaše starosti..

hned vedle, aby to bylo za plotem hlidane a skini to nerozbili

0/0
6.2.2009 14:01

datel.gambler

fakt jich ubylo

to bylo ještě nedávno v diskusích u havárek kamionů keců, že kdyby nebyly cesty plné kamionů, že by nebylo v supermarketech zboží. Markety jsou plné dál, akorát těch kamionů na silnicích ubylo. Ale i přesto, když jsem jel v úterý po D1, tak jsem jel několikrát 80, když se navzájem předjížděly kamiony. Možná, když teď sedí část kamioňáků doma, by si mohli konečně prolistovat učebnici autoškoly ;-D

0/0
6.2.2009 9:50

datel.gambler

Re: fakt jich ubylo

... jo a taky ubylo zpráv o havárkách na D1 ... a ani jednou jsem tentokrát nemusel použít 4 blinkry při dobržďování před kolonou...:-)

0/0
6.2.2009 9:52

Mar__tanka

Re: fakt jich ubylo

taky ale neustále čteš o zavíraných fabrikách, snížení pracovního týdne na 4 dny a propouštění lidí...celkově klesá výroba - proto klesá i doprava...

víš ony kamiony novozí jen potraviny...:-/

0/0
6.2.2009 10:12

Neumětel

Re: fakt jich ubylo

Jen si vzpomeň,hlavní obhajoby VŽDY byly vztaženy na jídlo v supermarketech.

0/0
6.2.2009 10:29

spartaman

Re: fakt jich ubylo

Lidé mají krátkou paměť, obzvláště někteří - viz výsledky posledních krajských voleb a preference komunisticky založených rudých a oranžových stran  :-(

0/0
6.2.2009 10:45

kremi

Re: fakt jich ubylo

opět je vidět jak obecná veřejnost neví o čem je řeč. můžete mi někdo říct, kolik supermarketů omezilo pracovní dobu či redukovalo cokoli jiného? Ani jeden, zásobování hyper, super-marketů je stejné jako bylo dřív, takže tam rozhodně žádný úbytek práce není. Týká se to především zahraničních relací a práce pro automobilky. Takže argument o tom, že to byla obrana dopravců je úplně nesmyslnej. Na druhou stranu byli kamioňáci neustále označováni za to největší nebezpečí na silnicích. Nemám dojem, že od té doby co mají míň práce a jezdí méně (a to je fakt), by se výrazně snížil počet dopravních nehod. Tak kde je problém?

0/0
6.2.2009 13:47

datel.gambler

Re: fakt jich ubylo

Já to vím a věděl jsem to i předtím. Ale byl to vždy hlavní argument těch, co obhajovali, proč musí být tolik kamionů. Přitom to zásobování obchoďáků je vcelku zanedbatelnou částí kamionové dopravy. Spíš mi připadá, že přestože všechny větší firmy mají vlastní železniční vlečku, ale přesto tam jezdí spousta kamionů.

0/0
6.2.2009 12:42

rezna007

A co Topolánková ????

To by teda mohli vozit Topolánkovic rodinku, když už to platíme my, ne???? :-©

0/0
6.2.2009 9:33

hejhulapp

Re: A co Topolánková ????

inteligent na první pohled...

0/0
6.2.2009 9:37

farous

Re: A co Topolánková ????

Tak hoď odkaz na svojí fotku, ať vidíme jestli si inteligent! :-)

0/0
6.2.2009 9:50

datel.gambler

Re: A co Topolánková ????

topolce to vyhovuje, tak proč to měnit? ;-D

0/0
6.2.2009 9:53

HarryIKeogh

,???

...no jestli ty kamiony nejezdí po okreskách?!...tam se mýtné neplatí...

0/0
6.2.2009 9:32

datel.gambler

Re: ,???

je fakt, že z Olomouce na Ostravu začali jezdit přes Odry a Fulnek, místo po 4 proudovce přes Hranice a Nový Jičín.... aby se vyhnuli placení...:-/

0/0
6.2.2009 9:55

Hufo

no, mohlo by to mít pozitiva

pročistí se trh od firmiček, co jezdili skoro pod cenou a ničili trh. ale hlavně by se mohli naučit zase dopravci sbírat i menší zakázky, aby vytížili auto. a ne, jak ještě vloni někteří tím pohrdali, že po cestě zpátky nepojedou na pět míst sebrat pár beden. a pak jsem na hlavním tahu každý třetí auto viděl se zvednutou nápravou, páč bylo prázdný. a když se to naučí, na převoz zboží na delší trasy bude stačit míň tíráků, což pozitivně pocítíme všichni. a ty malý prdlavky 7,5t zase zůstanou na místní trasy.

0/0
6.2.2009 9:02

slug

Re: no, mohlo by to mít pozitiva

firmička co jezdily skoro pod cenou? Jde vidět, že tomu opravdu rozumíš a nejspíše bys rád viděl dvě monstr firmy, co jezdí vysoko nad cenou.

0/0
6.2.2009 9:28

Mar__tanka

Re: no, mohlo by to mít pozitiva

asi tak....

je to právě naopak, velké firmy díky množství mohou dát cenu dolů, což je vražedné právě pro menší dopravce...

0/0
6.2.2009 10:15

Verstappen

Re: no, mohlo by to mít pozitiva

ty odborníku, pidifirmička si nemuže v žádném případě dovolit jezdit pod cenou, by hned padla. Naopak, dávatchvíli něco pod cenou - to jsou manýry velkých firem aby zničili svou konkurenci a pak nasadili ceny hodně vysoko. Jen se podívej do obchodu na řetězce, tam to tak též funguje

0/0
6.2.2009 9:58

nccch

Re: no, mohlo by to mít pozitiva

Není třeba chodit moc daleko, viz. Student Agency :-)

0/0
6.2.2009 14:33

oldrich_novy

Málo zakázek?

Nezdá se mi, že by zakázek zrovna moc ubylo, viz.

http://www.epoptavka.cz/doprava/

0/0
6.2.2009 9:01

mydlar22

Re: Málo zakázek?

si myslím taky máme plný sklady tož možou jezdit a sto šest

0/0
6.2.2009 9:27

icmek

hm...

klesá poptávka.. klesá nabídka.. všecko klesá a všecko spadne. kdyby všichni nad krizí mávli rukou a jeli furt stejně, žádná krize by nebyla ;-DR^

0/0
6.2.2009 9:01

dochud

Kamionů ubylo,

nikomu nic neschází, obchody jsou furt stejně plný zboží, socky vozí plný košíky žrádla z Kauflandů dále, neničí se tolik silnice, ubylo smradu z dieselů.... Samá pozitiva.

0/0
6.2.2009 8:48

mydlar22

Re: Kamionů ubylo,

krize nekrize obchody sou furt plný

0/0
6.2.2009 9:29

Larrax

Pozitiva krize

časy se vrací o pár let zpátky, před nesmyslný nárůst všeho (spotřeby, převážení zboží sem a tam, ceny nemovitostí .....), žádný strom prostě neroste do nebe

0/0
6.2.2009 8:47

Neumětel

Kamiónů ubylo - je to fajn

V prosinci a lednu skutečně ubylo na dálnicích kamiónů. Je to zcela očividné. Vzpomínám na ty kolony kamiónů v pravém pruhu a řady předjíždějících osobáků v levém. Prostě hnus. Teď je to nesrovnatelně lepší. :-)

0/0
6.2.2009 8:41

Mar__tanka

Re: Kamiónů ubylo - je to fajn

ono je ot částečně i proto, že spousta firem prosinec-leden snižuje výrobu, mají celozávodní dovolenou a pod - což snižuje výrobu a tím pádem i přepravu zboží...

zimní měsíce byly vždy v autodopravě slabší, teď je to jen víc vidět.

0/0
6.2.2009 10:17

Pejsátko

Na nějaký úbytek to tu nevypadá

Kamionů je tu po silnicích pořád dost. :-/

0/0
6.2.2009 8:36

czechian

Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

:-P V mrazících boxech.

0/0
6.2.2009 8:16

bubak.velkej

Re: Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

R^;-D

0/0
6.2.2009 8:22

maross1

Re: Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

Ty musíš mít IQ houpacího koně

0/0
6.2.2009 8:25

czechian

Re: Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

Už sis vystál frontu? ;-D

0/0
6.2.2009 8:28

Caretaker

Re: Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

Já také, ukazovali nám pod mikroskopen Tvůj mozek. Smutný pohled.

0/0
6.2.2009 9:30

Volič ČSSD

Re: Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

:-/X:-©8-o;-€;-O(Y)Rv

0/0
6.2.2009 8:27

czechian

Re: Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

Přidej, do příspěvku se jich vejde 10. ;-D

0/0
6.2.2009 8:29

seppiblb

Re: Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

R^R^R^;-D;-D;-DV

0/0
6.2.2009 8:28

vandor

Re: Tak ať vozej sosany do krajských lékáren

...   woe   ...  dyť ty už máš taky nakročeno do Pejhžimova   ...;-D...

0/0
6.2.2009 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.