Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovky: Klienti, doplaťte!

K lyžařskému zájezdu do Alp, který si s předstihem Tomáš Zakál koupil u brněnské cestovní kanceláře Pux, musel v lednu, měsíc před odjezdem, připlatit dalších pět set korun. Důvod: koruna oslabila k euru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vymrzovac

Kecy

..minulej rok v létě šla koruna nahoru, ale neviděl jsem jedinou cestovku, která by lidem vrátila peníze za zájezd, který si koupili v předstihu před vánocemaRv

0/0
9.2.2009 7:36

Muf007

Re: Kecy

Přesně. Zdražovat ano, při zlevnění jásáme, jak si mastíme kapsu. CK tímto přiístupem pouze naučí lidi nakupovat na Last min. nebo u jiných než zdejších kanceláří (Y).

0/0
9.2.2009 10:53

mfdnes-bulvar

to je snad riziko

podnikani, kdyz koruna oslabi, ne? a jak to je, kdyz koruna naopak posili? to snad cestovky vracej klientum cast ceny????

0/0
8.2.2009 22:46

tyrael

Re: to je snad riziko

Kdo podepsal takovou smlouvu je silenec. Ale lide jsou dospely, maji obcanku, podepisovat nemusi. Kdyz souhlasili, at plati.

0/0
8.2.2009 23:07

Marcus Antonius

Dopis klientum

Vazeny kliente my jsme tak neschopni ze jsme si nepojisitli kurz koruny proti euru tak jak to delaji vyspele svetove spolecnosti, jsme tak nezodpovedni ze jsem nebyli si schopni zahedgovat i ceny ropy tak jakvzdy zdrazujeme ,tak kliente zaplat .

0/0
8.2.2009 16:20

nemo1234

modra zlodejina

kdyz vezmou penize od zakaznika tak je maj snad hned vymenit za Eura a necekat az bude euro za 19 a trhnout na to jesten neco

0/0
8.2.2009 13:58

nemo1234

modra zlodejina

kdyz vezmou penize od zakaznika tak je maj snad hned vymenit za Eura a necekat az bude euro za 19 a trhnout na to jesten neco

0/0
8.2.2009 13:31

Marcus Antonius

Re: modra zlodejina

proc modra ?

0/0
8.2.2009 16:22

Jiřik

Re: modra zlodejina

protože modrá je dobrá :-/

0/0
10.2.2009 7:19

Iridium

s našima cestovkama už patrně nikam

Poměrně čerstvá zkušenost. Měl jsem asi před měsícem vyhlídnutý zájezd do Řecka, nechal jsem si ho už i spočítat. Dva dospělí, dítě (necelý 3 roky) pobyt zdarma. Se vším všudy slušných 35 000 (s polopenzí, mimo hlavní sezónu). Než jsem zašel podepsat smlouvu, vyhlásila ta cestovka akci - zrušila palivové příplatky. Takže jsme měli ušetřit nějakých 6 tisíc. Paráda. Ale protože už mám nějaké ne nejlepší zkušenosti, zavolal jsem do cestovky, jestli v tom není nějaký háček. Ne ne, prý žádný háček. Přijdu tam, nechám si vyjet smlouvu a čtu - cena 35 800. Sakryš, asi chyba. Koukám, palivové příplatky nula, ale dítě skoro 7 tisíc. Ptám se, co to je - se zrušením plaivových příplatků zrušili dítě zdarma. Když jsem řekl, že mi to nepřijde zrovna fér, tak jsem se dověděl, že přece "nemůžu chtít všechno zadarmo". To mi stačilo. Na takový jednání nejsu zvědavej. Dovolenou si zařídím sám a oni ať si hledají jiný kavky. Mimochodem, tu akci už asi dvakrát prodloužili, takže to jde asi na dračku...

0/0
8.2.2009 11:09

Marcus Antonius

Re: s našima cestovkama už patrně nikam

Doporucuji zahranicni CK . Jezdim s nima 3 roky a naprosta spokojenost , zadne skryte poplatky zadne lzi.Lepsi sluzby www.nacesty.cz

0/0
8.2.2009 16:25

mfdnes-bulvar

Re: s našima cestovkama už patrně nikam

jj, mas recht

0/0
8.2.2009 22:47

laverda

Co tak palivový příplatek?

Jo, to uměj hned! Ale co třeba palivový příplatek, co? Ropa je na 42,-USD za barel a byla 155,-! To se jich ale asi netýká.Rv;-O

0/0
8.2.2009 10:47

Xladi

Nejel bych

Pokud by nebylo penále, tak bych se jim na to vykašlal, nejde o tu 500 ale o princip, koupil jsem něco za udanou cenu, zaplatil za to a oni to teď zdraží, děkuji tohle nechci to není profesionální přístup, takhle mohou cestovky prodávat levné zájezdy a pak před odjezdem vás vyzvou k doplacení.;-€

0/0
8.2.2009 9:14

Iridium

Re: Nejel bych

přesně tak. Hrozně se mně líbí ty jejich kecy, jak jdou zájezdy dobře na odbyt, žádné problémy s prodejem. Naopak, lidi kupují víc a dražší zájezdy, navíc budou od března zdražovat...

No takjo, zdražte, nejlíp na trojnásobek, určitě vám to ztrojnásobí tržby, co?;-D:-P

0/0
8.2.2009 11:13

wIadin

evidentně nesolidní

cestovky. Tyhle patří ke zlatokopům a takové se na klienty v cizině v případě potíží klidně vybodnou. S takovými bych nechtěl mít nic společného.

Nedávno se mi stalo, že jsem objednal zboží (PC komponenty), platba na fakturu a než se to vyřídilo (asi týden) tak cena klesla o několik tisíc. Hmm nevrátli nic. OK moje blbost. A dále který obchodník s potravinami zlevnil, když po loňském dost brutálním zdražení ceny všech komodit šly rapidně dolů?

0/0
8.2.2009 0:58

frenký

Re: evidentně nesolidní

Evidentně souhlasím.Cestovky jsou konglomerát lidí,kteří se v jiné branži podnikání jen velice vyjímečně mohou uchytit.Skáčou,ale strop který nad nimi klesá nemoho přeskočit.

0/0
8.2.2009 10:14

palok59

kursy

tak kurs koruny se vám nelíbí? No a co vám vážení touroperátoři  bránilo zaplatit zájezd  poskytovateli hned? Tedy v době, kdy klient zaplatil zájezd Vám? Ale to ne, to se penízky hezky uloží do banky, inkasují se úroky a platí se až v posledním možném termínu. Holt tentokrát to nevyšlo. Prostě smůla. A klient by Vám toto riziko měl jistit že?

0/0
7.2.2009 20:28

l-p

kurzové riziko

To, čemu cestovky v tomto směru čelí, není nic jiného, než kurzové riziko. Proti tomu se lze pojistit například tak, že vedu druhý účet v EUR a peníze od klienta na něj okamžitě složím, nebo uzavřu s bankou forwardový obchod na převod CZK a EUR k danému zvolenému datu v budoucnosti s nyní stanoveným kurzem. A pokud ani jedno z toho neudělám, tak spekuluji a následky si z principu musím nést sám. Dobře se hraje v kasinu, když mi ztrátu tatínek (teda vlastně klient) zaplatí a při zisku nic nechce. Je vidět, že české CK by potřebovaly dospět.

0/0
7.2.2009 19:22

Ludek_II

Cestovka klientům : Dplaťte

Klienti cestovce : Polibte...mi

To je ten kapitalismus

0/0
7.2.2009 19:19

Karlos1234

A co teprve lidé budou doplácet,

až se Dr. Rath stane ministrem zdravotnictví? Pak bude platit - jsi nemocný - zaplať si to celé sám. Protože už jednou byl Rath ministrem zdravotnictví a nebyly peníze na nic...

0/0
7.2.2009 15:00

palok59

Re: A co teprve lidé budou doplácet,

někteří lidé prostě bez Ratha či Paroubka prostě nemohou existovat. Myslím, že Karlos i paštiku otevírá opatrně, aby z ní nevyskočil Rath. Karlosi - toto je diskuse o vlivu kursu koruny na cenu zájezdů.

0/0
7.2.2009 20:25

Xladi

Re: A co teprve lidé budou doplácet,

No nevím ale to jsou spíš praktiky současné vlídy. Jsi nemocný, dobře za to že jsi přišel pro pomoc zaplať 30 korun a předepíšeme ti lék který tě uzdraví ale za to taky zaplať lékárníkovy za podání z regálu 30kč. Dnes je to fakt úžasný, jsem zdravej, jednou za 3 roky jsem nemocnej a ještě abych si za to zaplatil. Pokud by se platilo třeba od 5 návštěvy v kalendářním roce, tak to by se dalo snýst ale takhle to je hnus.

0/0
8.2.2009 9:18

dino_na_idnes

Re: A co teprve lidé budou doplácet,

Já nebyl marod (tedy déle jak tři dny, kvůli čemuž jsem k lékaři nikdy nechodil - člověk by v lékárně chytil víc než s čím přišel) tuším sedm-osm let. Leč teď se mě něco už tři týdny drží, tak si zítra zajdu k doktorce pro nějaká antibiotika a těch 60 Kč za to klidně dám, taky si k tomu vezmu týden-dva dovolené na vyležení... I tak mi zbude dost peněz i času na dovolenou pro letní i zimní hory.

Prostě dělám tak, aby mě nějakých 30 Kč za lékaře či předpis ani čachrování s nemocenskou netrápilo, doporučuju totéž.

0/0
8.2.2009 17:35

šlapal_si_to_po_pěšině

Tak a už to je tady - tá naše za chvíli nejslabší měna v EÚ

sklízíme to co nám zaseli naši politici.

Dost těch žvástů kolem zlepšení konkurenceschopnosti - je třeba si nalít čistého vína, a vyčíslovat dopady.

0/0
7.2.2009 14:15

Jumperman

"Recese?!?!'

No můj osobní názor na ty "český cestovky je že palivový příplatek jde okamžitě nahoru, ale když ceny paliv klesají, nebo stoupá koruna, tak neradi vrací peníze zpět... :-) Tomu se říká prává Česká "ekonomika"... Rv

0/0
7.2.2009 11:29

Dexempo

Re: "Recese?!?!'

No jo, u nás se zvýšení vstupů promítá do cen velice rychle, ale při jejich případném snížení se cenám dolů nechce a je to doprovázeno komentáři typu " nooo to jsou zásoby,které jsme nakoupili ještě za předchozí, rozuměj vyšší ceny, takže k poklesu cen dojde v horizontu několka týdnů až měsíců" :-/ 

0/0
7.2.2009 14:03

Marcus Antonius

Re: "Recese?!?!'

to je podnikani po cesku odrbat klienta co nejvice. To v  zahranici neni ,takovy podnikatel by tam skoncil velmi rychle 

0/0
8.2.2009 16:32

Jano_S

SKK

slovenska koruna by vraj dnes bola okolo 40 SKK/1EUR, uff spravne nacasovanie je dolezite.

0/0
7.2.2009 10:16

hulk.hogan

Re: SKK

Uf, ďalší chytrák. SVK je absolútne závisle od exportu a preto keby v týchto veľmi zlých časoch pre exportérov bola mena slabá tak im to pomôže - 100x viac ako akékoľvek opatrenie vlády. A keď je kríza tak by si dovozcovia určite nedovolili dvíhať ceny tak "pružne".

0/0
7.2.2009 10:24

činčo

Re: SKK

Slovákum to ekonomicky v poslední době lépe myslí než Cajzlum:-P

0/0
7.2.2009 11:00

reddmaniak

Re: SKK

stejně se to vrátí v inflaci, nebo delší recesi, tak moc nejásej:-/

0/0
8.2.2009 0:58

hulk.hogan

hlupáci

A keby CZK posilňovala tak by určite ten preplatok vrátili. ;-D

Keby mi to v tej cestovke povedali nech im doplatím rozdiel tak ich kopnem do (Y). A kto im kázal aby čakali s platbou za službu v Alpách až doteraz?

0/0
7.2.2009 10:07

Dexempo

Re: hlupáci

No tak jsem si říkal, že pokud už měli nasmlouvané ceny při nějakém kurzu, tak udělám něco proto, abych ty éčka za ten kurz měl k dispozici. Taky bych jim nedal. Ať to zaplatit ze svého.

0/0
7.2.2009 13:58

pečlivý čtenář

Další z důkazů

že právo a jeho tvůrci (tedy zákonodárci) se stále nedokáží poprat s novinkou zvanou služby. Zatímco ochrana spotřebitele je v případě hmotných výrobků na velmi dobré úrovni, zcela naopak je tomu u služeb. Bankovní služby, telekomunikační služby, cestovky, leasingy, půjčky, bydlení, energie... ve všech těchto oborech jde o služby a vztah mezi konzumentem a poskytovatelem lze nazvat pouze nerovným snad jen pod anestetikem.

Akutně potřebujeme stejnou právní ochranu pro občany u služeb, jakou dostávají u výrobků. Tedy přesně specifikovaná pravidla, které udělají smlouvy jim odporující neplatné. Stejně jako nemůže jakoukoliv smlouvou prodejce redukovat rozsah a délku záruky mimo zákonné meze, neměla by být umožněna jakákoliv svoboda v konstrukci smluv o službách. Je totiž již praxí prokázáno, že prvek který měl takovou zákonnou úpravu suplovat, tedy volný trh, neexistuje nebo zcela nefunguje.

Ostatně, jsem přesvědčen, že každý občan ČR byl už minimálně jednou natáhnut či rovnou ojebán.

0/0
7.2.2009 2:06

Vaclav Hanus

Re: Další z důkazů

B) je spravne. A navic.....ojebáááááváááán, pravidelne, a v zasade se da rici denne. Na tomhle principu se preci toci kola soudobeho systemu. Soutez v mire ojebavani. Kdo ojebe jineho vic muze z profitu sve ojebavky sanovat sve skody z toho ze byl sam predtim ojeban...ale min. Vyhodnejsi pozici ma v zasade obchodnik vuci zakaznikovi, manazer vuci podrizenemu. Paklize by se jedinec ve slabsim postaveni dozadoval od obchodnika, nebo manazera  pravniho dokladu (VYMAHATELNEHO s unosnymi transakcnimi naklady)  o dodrzovani jejich zavazku tak je onen jedinec brzo 1. na pracaku (a nebo zivnostnikem), 2 nemuze nic nakupovat ve verejne siti a vyrabi si vsechno sam

0/0
7.2.2009 8:20

reddmaniak

Re: Další z důkazů

stačilo by aby dobře a rychle fungovaly soudy, jednostranně nevýhodná smlouva je totiž neplatná i podle současné legislativy, ale ne automaticky, teprve poté, co o tom rozhodne soud ... a přitom jak u nás soudy fungují "rychle" a s ohledem na to, že dvě takřka identické kauzy mohou být rozhodnuty úplně opačně, se do soudních sporů (pokud nejde o opravdu hodně peněz) nikdo moc nežene - a běžný občan je ojebán

volný trh může fungovat jen tam, kde funguje vymahatelnost práv!

0/0
8.2.2009 1:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.