Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy vyhlásily tendry na opravy vlaků za 3,7 miliardy

České dráhy vyhlásily několik výběrových řízení na údržbu svého vozového parku. Celková hodnota zakázek je 3,7 miliardy korun. Nejvíce z této částky vydá státní podnik na opravu 33 starých pantografů, která jej vyjde na 635 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

To zase bude

tunel ;-D

0/0
9.2.2009 21:47

Huffnaggelův duch

Sypání peněz do žumpy

Jinak se nedá nazvat neustálé opravování a flikování vozového parku ČasuDost. V okolních zemích nám těžce ujíždí vlak, když už i v Maďarsku a Polsku se nakupují nové soupravy. Tady budeme navždy jezdit vlaky z dob komunismu, jejichž modernizace spočívá v potažení kožených pořezaných sedadel textilem.

Hnus!!!!

Ještě, že už se vynořil první kraj s výběrovým řízením na provozovatele drážní dopravy. (Liberec) Nezbývá, než doufat, že to nevyhraje státem neustále štědře dotovaný moloch ČD, ale nějaká soukromá firma.

0/0
9.2.2009 12:39

markyz.Gero

Re: Sypání peněz do žumpy

A ona nějaká existuje, taková která by chtěla provozovat místní dopravu?

0/0
9.2.2009 12:42

Huffnaggelův duch

Re: Sypání peněz do žumpy

zatím se přihlásilo myslím 6 společností, z toho 3 zahraniční. Přesné počty nemám.

0/0
9.2.2009 12:44

markyz.Gero

Re: Sypání peněz do žumpy

Netvrdím že to není možné, ale regionální doprava je prudce ztrátová, a soukromí dopravci se více soustřeďují na dálkovou, ta je rentabilní

0/0
9.2.2009 12:47

drevak_patlak

Re: Sypání peněz do žumpy

Ale kdepak, je to přesně naopak. Pokud kraj dorovná skutečně ztrátu včetně přiměřeného zisku, pak je regionální doprava lukrativnější - výdělek je jistý. V dálkovce je větší riziko. Sice můžete vydělat více, ale také prodělat kalhoty.

0/0
9.2.2009 16:53

109e

Re: Sypání peněz do žumpy

Opravdová konkurence na železnici (na jednokolejné trati) je nesmysl. Na rozdíl od silnice se nedají vlaky předjíždět. Musí být tedy někdo, kdo rozhodne, kdo bude jezdit.

1. prostor pro korupci jako dům.

2. výběr se bude dělat na 15 let. Tedy 15 let monopolu.

0/0
9.2.2009 20:33

Huffnaggelův duch

Re: Sypání peněz do žumpy

Bože Růžo, proč by se měly vlaky předjíždět??? Je to o vyhraném výběrovém řízení, vypsaném konkrétním krajem, na stanovenou dobu. Je to o tom, že soukromá společnost neživí bandu darmošlapů v kancelářích jako ČD a o tom, že se soukromník nebude bát vzít si např. leasing na nové soupravy. Je to o přístupu k zákazníkovi, o čistotě.

Pro mě za mě, ať jezdí vlak z Pardubic do Liberce stejně dlouho, ale ať nemám pocit, že z něho vypadnu, že v něm dostanu žloutenku, že v něm ohluchnu a že mě zavraždí průvodčí pohledem.

0/0
9.2.2009 21:52

PepaK

Re: Sypání peněz do žumpy

A ty si myslíž, že nové soupravy nepotřebují žádnou údržbu a revize, což tyhlety VŘ nejsou nic jiného...?

0/0
10.2.2009 15:18

Swooppy

Ano,správně,toto je také cesta k zmírnění dopadů

...krize na společnost.Státní zakázka.Je to strojní výroba,práce pro několik dodavatelských firem a hlavně,je to viditelný efekt.Jen se obávám nenažraných "jedinců",kteří jsou schopni z této "pomoci" v krizi si udělat svůj vlastní šolich,jak je v této republice zvykem.Ne nadarmo byla na Černého plastice navržena jako druhá možnost zobrazení ČR podoba" tunelu".Že vyhrál p.Klaus /zobrazení jeho výroků v "Bruselské plastice" nikterak nevypovídá o národní vlastnosti/ je jen dílem obecné povědomosti o p.Klausovi. Každopádně, cca 4 miliardy je velký koláč a uvidíme kolik rozkrádačských kauz ,které se budou okolo této zakázky točit,bude policie řešit .

0/0
9.2.2009 12:38

tripik

???

muze mi nekdo vzsvetlit proc se sdeluje hned na zacatku cena?jaky je duvod? pijde mi lepsi cenu nezverejnovat a pockat si na nabidky......nebo se pletu? nebo je to naopa...rekne se cena a pak bude zalezet na objemu vykonane prace? to mi hlaa nejak nebere....

0/0
9.2.2009 12:01

a8nn

Re: ???

Zveřejňuje se předpokládaná cena, u VŘ to je obvyklé.

Budoucí vítězové (můj odhad):

Periodické opravy elektrických lokomotiv - trakce 10: DPOV Přerov, Periodické opravy motorových vozů řady 854: Pars (nebo DPOV Veselí), Periodické opravy motorových lokomotiv řady 754: CZ Loko nebo DPOV Nymburk, Periodické opravy osobních železničních vozů: rozdělí si MOVO a ŽOS Č.V., Periodické opravy elektrických jednotek - trakce 40: Pars, Periodické opravy přípojných osobních železničních vozů řady Btx KOS Krnov (nebo DPOV Nymburk), Periodické opravy elektrických lokomotiv - trakce 30 DPOV Přerov, Periodické opravy elektrických lokomotiv - trakce 20 DPOV Přerov.

0/0
9.2.2009 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.