Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha koupí stovky autobusů SOR za více než tři miliardy

Pražané si po karosách budou zvykat na novou značku autobusů. Historicky největší zakázku na nové vozy městské hromadné dopravy vyhrála tuzemská společnost SOR Libchavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slepejsak

Karosa bude propouštět

nechápu novináře, který takovýmto způsobem uvede, že SOR přijme další zaměstnance s líbivým dojmem jako vidíte, díky té finační skupině se vlastně zvýší zaměstnanost. Lze přeci očekávat, že obdobně Karosa podobný, spíše vyšší počet zaměstnanců propustí. Ale to už pan PPF novinář neuvede

--

0/0
14.2.2009 9:58

tx999

Re: Karosa bude propouštět

Proc by propoustela?

Praha nekupovala zadne nove autobusy posledni cca 3 roky (aspon myslim), takze to neni tak, ze by zmenila dodavatele a Karose by ubyly zakazky. Samozrejme jde o to, kolik jinych zakazek si dokaze Karosa (Iveco) zajistit, ale obecne by nemel byt duvod, proc propoustet.

0/0
14.2.2009 11:00

charin

NB12 a NB18

Zdravim. V SORu pracuju a musim říct že jsem rád že sme tu obří zakázku vyhráli. Mimochodem mě osobně se ty autobusy designově líbí. Je s tim sicde hrozná práce ale myslim si že pražáci budou spokojeni. Samozřejmě jako všechno tak i zyzo tipy mají své mouchy , ale je jen otázkou času kdy se vychytají. Alespoň má Karosa konkurenci

0/0
13.2.2009 14:24

Bassman

Re: NB12 a NB18

Jsem taky docela rád, že to SOR vyhrálo, sice busy jen užívám v Pha, ale alespon to prospeje rozvoji firmy ....

Taky preferuju, ze to budou ty s tim novym designem ... protoze ten puvodni neni moc povedeny ...

Na druhou stranu si nejsem prilis jistym tim resenim predni casti busu ... dvojich dverich ... asi jsem trochu konzervativni, ale mam za to, ze by to mohlo jit lepe.

Uvidime, jak si povedou v terenu ... [>-]

0/0
18.2.2009 16:08

bart5

Vraky do šrotu

Budete mít nový busy... Konečně se zbavíte těch starých vraků.

0/0
13.2.2009 13:46

Hulimír

Re: Vraky do šrotu

kdo?

0/0
13.2.2009 13:58

zab2

Jen bych chtěl zdejším

obdivovatelům Mercedesu oznámit, že autobus není osobní vůz a ač má značka jistou vážnost, autobusy se vyrábějí v Turecku a podle toho také vypadají. Možná by bylo od věci, kdyby tu nějaký řidič potvrdil, co že je to za šunty.:-)

0/0
13.2.2009 12:52

Aussigman

Re: Jen bych chtěl zdejším

Z Turecka jsou (bereme-li městské autobusy) pouze Conecta. Městská Citara se dělají v Německu. Ale troufám si říct, že by rozdíl 95% cestujících nemělo šanci poznat. Interiér je pak až na nejjemnější detaily totožný. Zde srovnání, vlevo Citaro, uprostřed Conecto, vpravo Citybus, předchůdce Citelisu od Iveca, znáte z většiny českých měst.

0/0
13.2.2009 15:26

Aussigman

Re: Jen bych chtěl zdejším

Ehm, zde je tedy ta fotografie. http://www.cnds.cz/ul/pro/587.htm

Zde interiér http://www.cnds.cz/ul/evpro/e047-05.htm, jak jsem říkal, totožný u obou typů. V současné době již neznamená, že když je něco z Turecka, že to nemusí být kvalitní. Schválně se podívejte, odkud máte oblečení, boty, díly v autě a podobně.

0/0
13.2.2009 15:29

zab2

Re: Jen bych chtěl zdejším

To, že jsou namontovány do vozu díly od stejných výrobců neznamená, že výsledek je stejný. Záleží přeci také na kvalitě montáže. Podle vás by pak stačilo nakoupit součástky do Bentleye a postavit si ho doma. Vsadím se, že totožný kvalitou nebude.

0/0
15.2.2009 10:29

kokrspanel

pominu fakt, že si někdo na tomhle obchodě neskutečně

nahrabal, spíš se táži, který "designér" tenhle paskvil mohl vymyslet???? Zvenku to vypadá jak letištní autobus, na jehož čumák šlápl slon...Rv

0/0
13.2.2009 9:48

wolf80

Re: pominu fakt, že si někdo na tomhle obchodě neskutečně

Pane chytrolinku. Ne kazdy sdili vas nazor. Treba mne se ten autobus libi velmi :o) Navic podstatne jsou taky porizovaci naklady a naklady na provoz. Takze je dobre, ze vyhral ten nejlevnejsi.

0/0
13.2.2009 11:48

S.O.N.G.O.

Re: pominu fakt, že si někdo na tomhle obchodě neskutečně

Ne vždy ten co má nejmenší pořizovací náklady má také nejmenší náklady na provoz (opravy, údržba, prostoje atd...). Uvidíme jak se tyto autobusy osvědčí...

0/0
13.2.2009 12:25

chroustík

No, hodnotím to tak,

že SORka buď na té zakázce udělá jméno nebo si rozbije hubu. Osobně jim jako každé české firmě přeju to druhé. A ještě k těm žvanilům, co děsí tím, že by nedejbože všichni v Praze nechali auta doma a jezdili MHD: to nehrozí, protože někteří rovnější spoluobčané přece nepůjdou mezi lid obecný. Takoví pražští menežéři, asistenti a asistentky, podržtažkové a rozhoďnožky ani neví, jak se v MHD jezdí. A i kdyby, pražská MHD má ještě rezervy a pokud by také všichni platili, ten nárůst zvládne.

0/0
13.2.2009 9:37

Petr1234

Re: No, hodnotím to tak,

obzvlášť trasa C po ránu má obrovské rezervi. ještě spousta lidí by se vešlo na střechu

0/0
13.2.2009 9:40

harris01

Re: No, hodnotím to tak,

- jako že by na trase C jezdili autobusy? (rezervi - rezervy)

0/0
13.2.2009 9:47

JCage

Re: No, hodnotím to tak,

a proc ne? gumovy kolecka nahradime kovovyma R^

0/0
13.2.2009 13:01

xsmudla

Re: No, hodnotím to tak,

co to placas... zkus jezdit denne MHD do prace - kombinace bus/metro C/bus - hodina s vetrem v zadech. Autem - 20 minut po spojce ... to je treba ten duvod ...

0/0
13.2.2009 9:47

wolf80

Re: No, hodnotím to tak,

SORka uz v Praze a Stredoceskym kraji jezdi a zatim jsem si nevsiml nejake vyznamne odlisnosti od Karosy. Dokonce mi pripada zajimavy jejich model s lomenim strechy :) Konkurencii rozhodne vitam, obzvlast, pokud je ceska :-) Je skoda, aby jedinou alternativou k byvale Karose byl jen zahranicni vyrobce.

0/0
13.2.2009 11:51

Hobo

Re: No, hodnotím to tak,

Já ti jako každýmu blbečkovi, přeju abys sis rozbil hubu.

0/0
14.2.2009 10:24

zab2

Tyhle nízkopodlažní vozy

jsem detailně neviděl, ale každý, kdo byl v minulých letech na Autotecu v Brně, měl možnost verze SORu vidět. Interiér na úrovni Karosy konce 80. let. Nýty, štětka s šedivkou, síťované zavazadlové koše...Ale jsou levnější, než ostatní. Přeji pražanům pohodlné drkocání a výrobci držím palce při předávání vozů pražským autobusákům a co nejmíň reklamací.

0/0
13.2.2009 8:13

LazyFatMan

Re: Tyhle nízkopodlažní vozy

Nevím, u nás (Jabblonec n/N) SORy jezdí a zas taková hrůza to není - nevím jak řidičům, ale mně jako cestujícímu vyhovují. Btw., dneska ráno jsem jel do práce nějakou repasovanou Karosou, ty už vypadají, jako by se měly co chvíli rozpadnout, plechy se v nich klepou jako v dosluhujících ŠM-11, které u nás Karosy začátkem 80. let nahradily.

0/0
13.2.2009 8:23

zab2

Re: Tyhle nízkopodlažní vozy

Tak snad nebudete srovnávat repasovanou karosu s novým SORem, ne ?:-)

0/0
13.2.2009 8:51

LazyFatMan

Re: Tyhle nízkopodlažní vozy

Jistě že ne, jenom ty co jezdí u nás nejsou tak hrozné - jen je otázka jak rychle se začnou rozpadat.

Interiér busu pro MHD by měl být co nejodolnější, což ty šedivé plasty splňují, tak moc se nešpiní a dají se umýt.

0/0
13.2.2009 10:00

xsmudla

Re: Tyhle nízkopodlažní vozy

no to se fuckt mame na co tesit - to bude peklo ... jsou to strasny kraksny, ja to rikam porad

0/0
13.2.2009 9:48

johny.desetnik

Jak hodnotit pražskou MHD?

V zásadě kladně,  člověk se poměrně rychle dostane tam, kam potřebuje a nemusí ani příliš dlouho čekat. Metro je sice občas nacpané, ale není to zas taková hrůza. Linky metra vytvářejí přehlednou páteř síťě MHD a napomáhájí  orientaci ve městě (Při zabloudění stačí nalézt nejbližší stanici...). V metru jezdí vesměs zrekonstruované a na Céčku jen nové soupravy. Co bych ale pražské MHD trochu vytkl je stav tramvajového vozového parku. V porovnání s Ostravou nebo Brnem je to tristní. Ale to je asi holt projev preference metra...

0/0
13.2.2009 0:21

Ogrelord

Re: Jak hodnotit pražskou MHD?

Nevím nevím, ale když jsem byl v Brně, tak ty staré KT8 na každým rohu mě docela rozesmívali...tady už jsou téměř všechny zrekonstruované (stejně jako T3), ale tam jezdí v původním stavu z 80 tých let...Navíc sem tam viděl klasické T3 s ještě zaoblenýma zadovkama, které už v Praze nejezdí dobrých 10 let..tzn, že jsou z poloviny 70 tých let...Takže ohledně Brna bych fakt radši pomlčel...btw. ono se dá v Praze zabloudit? 8-o

0/0
13.2.2009 0:47

WebFilozof

Ty autobusy v Praze už jezdí...

Už několikrát jsem jel SORem z DPP, vždyť normálně jezdí po Praze. Překvapil mě hlavně rozjezdem - velice rychlý a s automatickou převodovkou, co necuká (když to srovnám s Citybusem). Uvnitř je málo místa k sezení a hodně pro stání, takže taky rozhodně plus proti Citybusu.

0/0
12.2.2009 23:37

Z-S

Re: Ty autobusy v Praze už jezdí...

DPP jich ma nekolik pronajatych. A jezdi s nima v ramci PID i Connex, dokonce i s plynovyma.

0/0
12.2.2009 23:56

posluchačka

Trochu divné počty

Také jsem si všimla, 60+30=90, 90+200= 290 ks do roku 2018! Kdypak bude vyrobeno těh zbývajících 330 ks nových autobusů ( 620 - 290 = 330 )? Asi za dalších 9 let, když přijmou na výrobu jenom 100 lidí!

0/0
12.2.2009 23:35

peca_p

Re: Trochu divné počty

To by mě taky zajímalo...

Chtěl jsem to sem napsat.

0/0
12.2.2009 23:45

koleis

tak karosa už je taky prodaná?

je ještě něco v českých rukou, krom šašků při honění? :-)

0/0
12.2.2009 22:38

sirc

Re: tak karosa už je taky prodaná?

Karosa je prodaná už dávno. Nejdřív Renaultu, pak Renault-Iveco a teď Iveco. Není na tom nic špatného, značka Karosa byla bezvýznamná a továrna funguje dál, jen tam montují pod značkou Iris bus.

0/0
12.2.2009 23:15

Huffnaggelův duch

Teda

neznám technické parametry těchto busů, ale z estetického hlediska je to hnus. Stačí se podívat na jejich stránky sor.cz, u některých se zdá, že se musí rozlomit...;-D

0/0
12.2.2009 22:32

krecekmirecek

Neznám nějaký SOR, ale

"Firma je druhým největším výrobcem autobusů v tuzemsku a v budoucnu

přejde pod křídla společného holdingu, který chce slovenská finanční

skupina J&T založit s českou skupinou PPF..." Tato poslední věta článku asi vysvětluje mnohé :-©

RVHP nám nacpala místo Karosy šmejd Ikarus, a teď to vypadá na PPF a SOR.

Představenstvo Dopravního podniku hlavního města Prahy nám po T14 připravilo další "dárek".

0/0
12.2.2009 22:25

czechian

Re: Neznám nějaký SOR, ale

A co je za problém s PPF? 8-o

0/0
12.2.2009 22:42

sirc

Re: Neznám nějaký SOR, ale

SOR nejsou špatné autobusy. Jen tak mimochodem, původ společnosti i plány první autobusů pocházejí od bývalých zaměstnanců Karosy. Dlouho se drželi jen tak tak, ale pak přišla JT a poskytla pořádný kapitál.

0/0
12.2.2009 23:18

xsmudla

Re: Neznám nějaký SOR, ale

a ktera cast tech zamestnancu to je ? Ti lepsi nebo ti horsi ? Ja myslim ze ti horsi ... to je videt i na jejich produktu

0/0
13.2.2009 9:50

Ludek_II

Re: Neznám nějaký SOR, ale

SOR - zřejmě slušný oddíl...Do druhého družstva ;-D

0/0
12.2.2009 23:29

Josef II

Re: Neznám nějaký SOR, ale

Skupina J&T je madarska skupina ze Slovenska.  SOR znamena madarsky pivo !

0/0
13.2.2009 2:10

tnx

Nebrecte!

Kazdemu remcajicimu prazakovi, kteremu se nelibi nove autobusy, bych doporucil studijni pobyt v MHD v Bratislave. Zejmena projizdka trolejbusem za deste v dopravni spicce je neco uzasneho. Stropem tece, lidi smrdi a vsude jsou tak vyjete koleje, ze vlna od autobusu vas preleti a sejme az lidi 10 od silnice. A to nemluvim o cene ...

0/0
12.2.2009 21:52

tnx

Re: Nebrecte!

10 metru od silnice

0/0
12.2.2009 21:52

Vosta Jindra

Re: Nebrecte!

já bych se radši srovnával s civilizovanými městy...... Fakt je, že Blava je otřesná, co se týče MHD tak zvlášť. Rezavé ikarusy, špinavé a hlavně pomalé tramvaje bez preferencí na křižovatkách, zato s dlouhými intervaly a úplně nelogicky rozmístěné zastávky, které v centru prakticky znemožňují přestupovat. To je jistě Praha o tři třídy vejš. No ale ve srovnání s Německem zas o několik tříd níž.

0/0
12.2.2009 21:58

podmi

Re: Nebrecte!

looool zapadni velkomesta?? zajed si do parize a projed se metrem :D horsi metro jsem snad nevidel :D

0/0
12.2.2009 22:53

x_pavel

Re: Nebrecte!

uroven verejny dopravy, at se ti to libi nebo ne, je pokud jde o Prahu ze zapadnimi velkomesty opravdu nesrovnatelna... ale v jeji prospech. Mam vlastni zkusenost z mnoha evropskych mest a toto tvrdi i americani, anglicani, italove, spanelove, holandani (je pravda ze nemam srovnani s Nemeckem... berlin si pamatuju ze byl taky ok...)... Takze i kdyz remcame... ve finale je ta sit ve srovnani s civilizovanym svetem na dost vysoke urovni (tim nepopiram ze me nese*e jezdit v zacpanym metru atd.)

0/0
12.2.2009 23:15

packa1

Re: Nebrecte!

Rezave Ikarusy jsou minulost no a to ostatni? Vzdyt v Praze jezdi stejne tramvaje jako v Bratislave. No ale kdyz ty to urcite vis lip Pytlik vi vsechno nejlip ;-D

0/0
13.2.2009 0:49

AlexJ

Re: Nebrecte!

jooo? a ja ze tam maji docela jinaci rozchod a posledni novou tramvaj koupili pomalu jeste za husaka. docela jako v praze, opravdu. budiceeeeeek  

0/0
13.2.2009 2:36

packa1

Re: Nebrecte!

Nelogicky rozmistene zastavky? To vis Pytliku jsou delane pro nas ne pro Pytliky.

Ale jedno se vam musi nechat Pytlici!

VE VYCHLOUBANI JSTE NEJLEPSI NA SVETE. Je to ovsem ostuda a kdyz pri tom takhle hloupe lzete jako tento zamindrakovanec tak dvojnasobna :-©

0/0
13.2.2009 0:54

lekaj

Re: Nebrecte!

No meli bysme se spis srovnavat z civilizovanymi mesty a zememi na zapad a ne s Rumunskem, Slovenskem nebo Ukrajinou.....

0/0
12.2.2009 22:03

czechian

Re: Nebrecte!

A to tady Slováci machrují, jak je v Blavě blaze. ;-D

0/0
12.2.2009 22:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.